• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Moduly by Arti55

BORUCH

Aktywny użytkownik
#21
Mamy ten sam budynek, tylko rozdzieliliśmy magazyn od dworca i stoją osobno. Gospodarstwo też takie mamy:).
 
OP
OP
Arti55

Arti55

Znany użytkownik
FREMO Polska
#22
Dziekuje kolega za podppwiedzi i dyskusje o tym ale po pieresze anglika nie moge zastosowac bo nie pasowałby mi do istniejacych torow ktore sa za bardzo domsiebie zblizone. Miałem schematy torow tyliga i patrzyłem z anglikiem. Po drugoe chce miec gospodarstwo na module. Po trzecie nie moge juz dorobic nastepnego modułu. Po czwarte generalnie skupiam sie na mijance i moge zrezygnowac z bocznicy przy stacji. Po poiate nawet jak beda stałyntrzy weglarki na oddalonej bocznicy to lokomotywa da rade wprowadzic na przylegajaca bocznice do stacji wagony w ilosci trzech sztuk. Wiec zostaje tak jak jest bez wzgledu na to czy komus sie to podoba czy nie. Pozdrawiam i dziekuje.
 
OP
OP
Arti55

Arti55

Znany użytkownik
FREMO Polska
#25
Nie zamierzałem bo jak go jeszcze można postarzyć? Troche jeszcze go popatynuje choć już go patynowałem.
 

Kris

Znany użytkownik
#26
Postarzenie, to nie tylko popędzlowanie pudrami itd. Skoro to drewno, po którym ktoś chodzi(ł), jeździ(ł), to trzeba to trochę ociosać, poszarpać itd :)
Tak mnie się wydawa ;)
 
OP
OP
Arti55

Arti55

Znany użytkownik
FREMO Polska
#27
Mamy ten sam budynek, tylko rozdzieliliśmy magazyn od dworca i stoją osobno. Gospodarstwo też takie mamy:).
To znaczy, że można magazyn oddzielić od budynku stacji?[DOUBLEPOST=1368994890][/DOUBLEPOST]Tam gdzie drepczą ludzie to będzie wyślizgane to znaczy można ewentualnie patyną to zrobić. Jeśli nawet było to ociosane kiedykolwiek to czas sprawi, że to ociosane nabierze też ciemnego koloru.
 

Kris

Znany użytkownik
#28
Ale nie ociosane w całości. Niektóre "elementy" siadają, majtają nogami i skrobią nożami, nożyczkami, pazurami... Oblukaj na goglach takie kładki. Jak wyglądają...
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
#31
Też mam na makiecie ten dworzec oddzielnie od magazynu ale nie było w nim "pustego"okna do zaślepiania,widać były różne wykonania.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
#32
Heloł :). Motyw z latarnią super, tylko czy myślisz, że tak zarastając trawą nie skorodowałaby? Chyba, że to wydarzenia z początku roku :). Mam też pytanie o kładkę. Rozumiem, że jest to taka przeprawa wykonana przez samych przeprawiających się przez strumień? Czyli taka prowizorka, która przetrwa dłużej niż rasowy most? Bo muszę napisać, że po czymś takim kiedyś chodziłem i z trudem unikałem zwichnięcia nogi. W końcu obłożone to zostało blachą i sklejką. Jednym słowem staruszka, to po tym nie przejdzie. Natomiast jeśli to skrót dla pracowników stacji, sprawnych "bysiów" to spoko. Będziesz im robił jakąś barierką? Bo wysoko dość :rolleyes: .
PS Jeszcze ten klimacik z częściowo rozebraną szyną - mniamex :). Jedyne co, to zastosowany przy koźle oporowym wskaźnik: całośc obrazu sugeruje skrócenie toru bocznicy i doraźne postawienie kozła oporowego wcześniej. Czyli stary kozioł, z nasypem jest gdzieś dalej. Myślisz że podświetlany wskaźnik przenieśli tak od razu? No chyba, że to jest starsza epoka i oswietlenie jest naftowe - wtedy spoko.
 
OP
OP
Arti55

Arti55

Znany użytkownik
FREMO Polska
#33
26052013615.jpg 26052013619.jpg 26052013621.jpg 26052013616.jpg 26052013620.jpg 26052013622.jpg Dziś troszkę topornie mi szło, ale szło. Najważniejsze, że do przodu. Jeszcze ze dwa dni i skończę ten moduł i podłącze już ostatni z istniejących modułów. Wkrótce zacznę trzy dodatkowe moduły ze stacją.
 

Kris

Znany użytkownik
#35
Jedno mnie dziwi...może to złudzenie optyczne. Na 2 zdjęciach jest krawędź peronowa(?) drewniana, przy torze, a na innych jej ni ma, bo jest wzdłuż toru, ale po drugiej stronie dróżki ... Może to kwestia perspektywy, z jakiej było robione zdjęcie.
Ale wykon dla mnie bez zarzutu (y)
 

Sabajan

Znany użytkownik
KSK Wrocław
#36
Jedno mnie dziwi...może to złudzenie optyczne. Na 2 zdjęciach jest krawędź peronowa(?) drewniana, przy torze, a na innych jej ni ma, bo jest wzdłuż toru, ale po drugiej stronie dróżki ... Może to kwestia perspektywy, z jakiej było robione zdjęcie.
Ale wykon dla mnie bez zarzutu (y)
Pewnie skrzynka fotografowana z 2 stron :)
 
OP
OP
Arti55

Arti55

Znany użytkownik
FREMO Polska
#37
Jedno mnie dziwi...może to złudzenie optyczne. Na 2 zdjęciach jest krawędź peronowa(?) drewniana, przy torze, a na innych jej ni ma, bo jest wzdłuż toru, ale po drugiej stronie dróżki ... Może to kwestia perspektywy, z jakiej było robione zdjęcie.
Ale wykon dla mnie bez zarzutu (y)
Chodzi ci o ostatnie zdjęcie? Jeśli tak to tak wyszło to zdjęcie gdyż to resztki peronu, obrośniety trawą i dlatego tak z góry to zdjęcie wyszło bo przy krawędzi toru biegnącego przy peronie też jest trawa.
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
#39
Używam traw Nocha, Fallera, Heki. Numerów nie pamiętam. Kupuje te które wpadną mi w oko. Gdzieś tam pisałem numery tych traw ale musisz poszperać. Ja na to czasu nie mam. Pozdrawiam.
Tak pisałe Artur w swoim watku

(...) kepy tworze w taki sposob. Wlasnie poprzez trzykrotne sadzenie. Pierwsze sadzenie trawami polaka w trzech odcieniach 2mm. Drugie sadzenie i tu juz wyobraznia musi dopomoc. wyzsze trawy o wysokosciach od 4 do 6mm. Tworze kepy poprzez naniesienie kleju tylko dotykajac czubkiem pedzelka (dziobiac). Czestotliwosc wieksza lub mniejsza kropeczek kleju obok siebie. Potem sadzenie tylko wysokich traw gdzie niegdzie 6mm.
Paparazzi97. Numery traw Polaka to 8203,8205,8207,8303,8305,8307,8403,8405,8407,8409. Faller to 180484,180485.