• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[Moduły] ZNTK w mniejszym wydaniu

OP
OP
Gała

Gała

Użytkownik
Reakcje
1 0 0
#81
Re: ZNTK w mniejszym wydaniu

Witam. Troche sie nie odzywałem ale to przez szkołe :? W wolnych chwilach zrobiłem kilka rzeczy przy przesuwnicy, m.in. budke operatora i małe drobiazgi. Zdiecia wrzuce za kilka dni kiedy dorwe dobry aparat. Jeżeli chodzi o korek to majac tate budowlańca to nie problem :D załatwił mi mate o gr. 2mm i jest jest dosyc duzo. I tu jest pytanie do doswiadczonych: czy ta mata bedzie dobra? czy budujac moduły z lokomotywownia tej maty nie bede musiał profilowac?? Szuter w drodze wiec bede mógł brać sie za pierwsze tłuczniowanie.
 
OP
OP
Gała

Gała

Użytkownik
Reakcje
1 0 0
#82
Re: [Relacja] ZNTK w mniejszym wydaniu

Zeby nie było ze temat zamarł :) Zrobiłem kilka kolejnych kroków przy budowie moich modułów. Pierwszym było zmiana koncepcji gdyż brokowało mi troche miejsca, tzn. środkową skrzynke zwiększyłem do 90 cm długosci :) bedzie troche inny układ torów. Piszac wczesniej załatwiłem kork i oczekiwałem na tłuczeń. Moje próby nie wychodziły super. Dopiero za 4 razem efkt mojego szutrowania jest dla mni bardzo zadowalajacy :D Nie mogłem przestac sie zachwycac tym, ze mi sie udało ładne zaszutrowac pierwszy kawałek mojego torowiska :) fotki wstawie gdy aparat bedzie:)

Pozdrawiam
 
OP
OP
Gała
Reakcje
1 0 0
#83
Witam ponownie. Prace zostały chwilowo przerwane z powodu braku finasnów i pewnych dylematów. Mianowicie. nie wiem jak powinien odbywac sie ruch na terenie zntk i czy powinna sie tam znajdowac jakaś sygnalizacja i tarcze ostrzegawacze. Głównie to pytanie kieruje do pana Pawła Piotra gdyz widać ze sie na tym zna :) Jak w pierwszym moim poscie jest plan tego "zntk" tak zastaje on tylko, ze bedzie kilka dodanych torów i bedzie i srodkowa skrzynka bedzie dłuższa.

Pozdrawiam
 
P

Paweł Piotr

Gość
#84
W dużych zakładach przemysłowych, posiadających własną infrastrukturę kolejową (własny tabor), były stosowane urządzenia srk, bowiem istniały oddzielne grupy torów, pełniące różne funkcje: tory przyjazdowo-odjazdowe, tory zdawczo-odbiorcze, tory komunikacyjne, tory trakcyjne – własne lokomotywownie, grupy torów do obsługi poszczególnych wydziałów produkcyjnych (załadunek, rozładunek) i była potrzeba synchronizacji ruchu kolejowego pomiędzy tymi grupami, więc były nastawnie, obsługujące poszczególne węzły komunikacyjne, a najczęściej podstawą sygnalizacji były kształtowe tarcze zaporowe, lub odpowiadające im świetlne semafory zaporowe (pełniące funkcję semaforów wjazdowych i wyjazdowych) oraz tarcze manewrowe, do sygnalizacji jazd manewrowych we własnym okręgu nastawczym.
W przypadku Twojego projektu nie ma potrzeby stosowania sygnalizatorów, bowiem wielkość tego zakłady ZNTK nie wymaga stosowania zorganizowanych jazd manewrowych, wymagających stosowania stałych sygnalizatorów. Wszystkie ruchy taboru na tym terenie będą się odbywały na sygnały ręczne. Sygnalizator manewrowy (lub kształtowa tarcza zaporowa albo świetlny semafor zaporowy) może pojawić się przy torze, prowadzącym z terenu ZNTK w kierunku stacji (a więc w miejscu, gdzie znajdzie się tzw. granicznik – posterunek rejestrujący zjazdy i wyjazdy z terenu ZNTK na sieć kolejową ). Sygnalizator taki będzie obsługiwany przez najbliższą nastawnię sieci kolejowej, która bierze udział w kierowaniu taboru do ZNTK i z powrotem. O szczegółach będzie można więcej powiedzieć, jeśli będzie znany ostateczny projetk układu torowego całego zakładu oraz określone przeznaczenie poszczególnych torów wewnątrz zakładu.
Pozdrawiam
 
OP
OP
Gała
Reakcje
1 0 0
#85
Plan bedzie wygladał mniej więcej tak. Szopa 1 bedzie miała 4 stanowiska na jadną lokomotywe i dwa stanowiska będą miałby brame z jadnej i drugiej strony. Szopa 2 bedzie miała 5 stanowisk kazde na 2 loki.
 

Załączniki

P

Paweł Piotr

Gość
#86
Jak pisałem wcześniej, taki układ torowy zakładu nie wymaga stosowania sygnalizacji jazd manewrowych.
Mogą się pojawić sygnalizatory przed halą, sygnalizujące zakaz wjazdu do hali i zezwolenie na wjazd do hali, jak np. w ZNTK w Łazach (zdjęcie Łukasz Konop ze strony http://www.eu06.cba.pl).
Jedynym miejscem, gdzie może się pojawić sygnalizator, to miejsce, gdzie znajdzie się granicznik – punkt rejestrujący wjazdy i wyjazdy z zakładu – na rysunku mniej więcej w miejscu wskazanym czerwoną strzałką. Ten sygnalizator zezwala na wjazd z zamkniętego terenu zakłady na teren kolejowy. Sygnalizatorem tym może być kształtowa tarcza zaporowa, świetlny semafor zaporowy lub zwykła tarcza manewrowa (kształtowa lub świetlna).
Pozdrawiam
 

Załączniki

OP
OP
Gała

Gała

Użytkownik
Reakcje
1 0 0
#89
Jak na razie to bede robił to na wyczucie. Bedzie to prototyp wiec poprawki będą na porządku dziennym. Jeżeli sie nie sprawdzi to zainwestuje w silnik krokowy lub cos innego wymysle.
 

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.985 15 2
#90
Pytam bo gdy planowałem obrotnice na makiecie to właśnie precyzyjne zatrzymanie stanowiło problem. też robiłem pruby z silnikiem krokowym, nakupiłem silników i sterowników ale wszystko kończyło się piaskiem Jak kupiłem obrotnice to sie wkurzyłem ,że wydałem tyle kasy a mechanizm jest tak banalnie prosty. Otóż. Trybek który napędza obotnice ma 4 wypustki w które wchodzi zapadka. Gdy podamy napięcie cewka(tylko chwilke) przyciaga zapadke która złącza styki i uruchamia silnik. Gdy zebatka z zapadką obruci sie o 90 stopni ( bo zapadki są 4) zapadka wpadnie co rozłączy silnik. Proste no nie? mo załączam rysunek. jak. jak zechcesz to zapodam fotki może ci ten wykład usprawni prace. :D
 

Załączniki

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.985 15 2
#92
Proszę fotki. Co do wykonania:
1. Napewno całość powinna być na tyle cienka by zmiesciła się pod platformą pomostu przesówncy. Myśle ,że bym wykorzystał do tego wózek z jakiegoś loka(Gotowa przekładnia)

2. Zamiast koła zamontował bym trybek który by wspułgrał z np. tą listwą http://www.allegro.pl/item791024211_now ... ca115.html najlepiej trybek z tej drukarki.

3. Jeżeli trybek będzie mały można zrobić tylko jedną zapadke.(Może nawet tak będzie lepiej.)

W obrotnicy zębatka jest schowana pod kołnierzem. Zważywszy, że twoja przesównica będzie się przesówać w lini prostej ułatwia to bardzo sprawę. (Napęd moze stanowić wózek) a szyna i trybek będzie potrzebna tylko do ustalania postoju.

Sorki za jakość fotek. Robie je telefonem.
Projekt jak ja bym to wykonał postaram się wrzucić do jutra
 

Załączniki

OP
OP
Gała

Gała

Użytkownik
Reakcje
1 0 0
#94
Wydaje sie proste do skonstruowania lecz nie wiem jak to umiescic u siebie. Przejze to wszystko jeszcze raz i pokombinuje z tym co mam. Wielkie dzieki za zdiecia i schematy. Z pewnoscią mi pomogą.
 

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.985 15 2
#95
Bardzo proszę. Najlepiej by bylo zapytać się w fleishannie czy by nie sprzedali samego mechanizmu, bez obrotnicy wtedy to była by gitara :D
 
OP
OP
Gała

Gała

Użytkownik
Reakcje
1 0 0
#96
Tylko jak sie z nimi skontaktowac i czy by w ogóle była taka mozliwosć zeby sprzedali mi sam mechanizm za niska cebe bo nie chce wydawac na to setek zł bo tylke nie mam
 

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.985 15 2
#97
Myśle ,że to trudny temat ale nie niewykonalny ale to była by tylko rezerwa. Najwiecej satysfakcji przynosi robienie samemu. Dlatego też Parowozownie robie sam a nie kupuje gotowej nawet za cenie niedoskonałości
 
OP
OP
Gała

Gała

Użytkownik
Reakcje
1 0 0
Witam. Jestem w trakcie projektowania nowego pomostu i tu mam mały problem :? Nie wiem jak dobrze zaprojektowac ten układ co dodałem w ostanim poście, tak aby był dobry i nie zajmował dużo miejsca; i tu prośba do kolegów elektroników. Jest ktoś kto mógłbym mi pomuc zaprojektowac ten układ i podpowiedziec co bede misiał kupic i zrobic??
 

Podobne wątki