1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.
  2. Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[Moduły] ZNTK w mniejszym wydaniu

Dyskusja w 'Relacje' rozpoczęta przez użytkownika Gała, 15 Sierpnia 2009.

  1. Gała

    Gała Użytkownik

    Witam

    Od czasu mojego pierwszego watku z kosmicznymi planami makiety mineło sporo czasu. Przegladałem, czytałem wiele wątków na róznych forach modelarskich i jakies małe doswiadczenie teoretyczne złapałem. W miedzy czasie palnowałem wiele makiet modułowych tak aby koszty nie były wysokie a makieta była fajna. Dzisiaj siedzac z ołówkiem nad kartka i kombinując w rózych programach doszedłem do wniosku ze ostatni projekt jest dobry i wystarczy w nim dopracowac pare elementów. Projekt który przedstawie dla wiekszosci bedzie wydawał sie spory jak dla mnie ale wierze w siebie i w to ze podołam temu wyzwaniu.

    Przechodząc do sedna projekt ma zakładac budowe malego Zakładu Naprawy Taboru Kolejowego gdzie będą znajdować sie dwie "hale". Do rozmieszczania pociagów w halach będzie służyła przesuwnica kolejowa, która jest w trakcie budowy. Wielu doswiadczonych modelarzy bedzie mnie odciagało od tego projektu i kierowało na cos prostrzego ale wierze w siebie i swój projekt. Przedstawiam swój projekt i chce usłyszec podpowiedzi, krytyke związaną z projektem.

    Załączniki:


  2. KubaX_112

    KubaX_112 Użytkownik

    Re: ZNTK w mniejszym wydaniu

    Witaj, na jakiej powierzchni Planujesz to zabudować? ja również planowałem ostatnio ZNTK w moim projekcie. Pozdrawiam
  3. Gała

    Gała Użytkownik

    Re: ZNTK w mniejszym wydaniu

    Zewnętrzne skrzynki mają długosć 100 cm, najwieksza szerokośc wynosi 65 cm i w połowie zwęża sie do 50 cm. Środkowa skrzynka ma szerokosć 65 cm i długosc 40. Jest krótka i znajdowac sie na niej bedzie przesównica i krótkie tory prowadzace do hal lokomotywowni.
  4. Gała

    Gała Użytkownik

    Re: ZNTK w mniejszym wydaniu

    Może i zdiecia nie są najlepszej jakosci ale zawsze cos. Przedstawiam zdiecia z prac nad przesuwnicą

    Załączniki:

    • DSC07419.JPG
      DSC07419.JPG
      Wielkość pliku:
      73,4 KB
      Wyświetlenia:
      2.293
    • DSC07415.JPG
      DSC07415.JPG
      Wielkość pliku:
      51,2 KB
      Wyświetlenia:
      2.292
    • DSC07423.JPG
      DSC07423.JPG
      Wielkość pliku:
      37,6 KB
      Wyświetlenia:
      2.292
    • DSC07417.JPG
      DSC07417.JPG
      Wielkość pliku:
      40,4 KB
      Wyświetlenia:
      2.292
  5. KubaX_112

    KubaX_112 Użytkownik

    Re: ZNTK w mniejszym wydaniu

    Czy napęd będzie z jakimś przełożeniem? i zapewne na pędne to będą te wózki na środku?
  6. Gała

    Gała Użytkownik

    Re: ZNTK w mniejszym wydaniu

    Napęd bedzie przekazywany za pomoca zwykłej zebatki na zębatke na osi( na środkowy wózek). Teraz mam małe problemy z zamontowaniem napedu bo silniczek jakiego mam zamiar urzyc jest troszke duzu i nie wiem jak do zamontowac. Mając cos mniejszego nie miałbym tak duzych problemów jak teraz. Jutro bede sie brał za usztywnie ramy i montowanie mniejszych elementów.
  7. Młodzikowski

    Młodzikowski Znany użytkownik FREMO Polska

    Re: ZNTK w mniejszym wydaniu

    Śledzę ten wątek, bo temat ZNTK-ów jest mi bliski ;)
    Drobna uwaga dot. budowanej przez Ciebie przesuwnicy - nie jestem do końca przekonany, czy Twoja propozycja napędu zda egzamin. Środkowe koła, w połowie długości przesuwnicy mogą w trakcie jazdy pomostu "zawisnąć w powietrzu" tracąc "kontakt" z szyną.
    W rzeczywistości przesuwnice poruszające się po trzech szynach, mają pomost wykonany z dwóch niezależnych, połączonych przegubowo. Co gorsza - wszystkie wózki z jednej strony przesuwnicy są napędzane.
    Pomyśl o przeniesieniu napędu za pomocą wałów na skrajne wózki. A najlepiej gdybyś zrezygnował z wózków środkowych wogóle - jednocześnie wzmacniając sam pomost.
    Pozdrawiam.
  8. Gała

    Gała Użytkownik

    Re: ZNTK w mniejszym wydaniu

    I własnie czekałem aż ktos bliski tematwi ZNTK-ów sie wypowie. Temat napedu przesuwnicy dosyc długo mnie nurtuje. Przychyle sie do twojej rady i wywale srodkowy wózek wzmacnajac tym samym rame. Teraz tylko bedzy problem jak na takiej długosci przeniesc naped. Wczesnij myslałem o wałach napedowych tylko jak je z sobą połaczyc.
  9. DarekW

    DarekW Znany użytkownik

    Re: ZNTK w mniejszym wydaniu

    Kiedyś pracował ze mną automatyk, który robił również przesuwnicę. Do napędu użył silnika krokowego co bardzo dobrze się sprawdzało. Stawało idealnie tam gdzie miało stanąć.
  10. Gała

    Gała Użytkownik

    Re: ZNTK w mniejszym wydaniu

    Miałem rózniez wątpliwosci co do silnika:D uznałem ze zwykły przy niskich napięciach bede mógł zatrzymywac idealnie i chciałem go zastosowac. Krokowy jch chyba wiekszy i dlatego nie brałem go pod uwage.
  11. Młodzikowski

    Młodzikowski Znany użytkownik FREMO Polska

    Re: ZNTK w mniejszym wydaniu

    Fotki oryginału (ta, dwuszynowa).
    Koła stosowane na przesuwnicach mają obrzeża z obu stron koła (nie tak, jak w wagonach). To pozwala na "płynniejszą" jazdę. Sam wózek przesuwnicy, toczy się z kolei na trzech kołach (z czego dwa są napędzane) i jest również osadzony przegubowo. Takie rozwiązanie pozwala pokonywać nierówności podtorza.
    Główny silnik napędowy umieszczony w połowie długości pomostu - przeniesienie napędu na wózki za pomocą wałów.
    Co do zatrzymywania modelu - tu będziesz miał problem. W obrotnicy Rocowskiej, zastosowano mikrowyłączniki, a natychmiastowe zatrzymanie następuje po zwolnieniu sworznia, który blokuje specjalną zębatkę umieszczoną na wałku napędowym.

    Załączniki:

  12. Gała

    Gała Użytkownik

    Re: ZNTK w mniejszym wydaniu

    To co mi napisałeś sporo mi wyjaśnia, tylko teraz sie zastanawiam czy wszystko bede musiał wykonać od podstaw czy moge zmodernizować to co dotychczas zmajstrowałem? :?
  13. Gała

    Gała Użytkownik

  14. Młodzikowski

    Młodzikowski Znany użytkownik FREMO Polska

    Re: ZNTK w mniejszym wydaniu

    Jak najbardziej.
    Model nie przedstawia "nowoczesnego urządzenia", jednak stare konstrukcje mają swój niewątpliwy urok :D Podsyłam fotkę z lat 60, może przyda się jako wzór - oryginału już nie ma.

    Załączniki:

  15. Gała

    Gała Użytkownik

    Re: ZNTK w mniejszym wydaniu

    Czyli już wim jak zrobic kosntukcje i napedy tylko gdzie znajde takie listwy zebate dzieki którym bedzie mogła sie poruszac przesuwnica??

    Edit: chodzi o to:

    Załączniki:

  16. zim

    zim Nowy użytkownik

    Re: ZNTK w mniejszym wydaniu

    Witaj,

    Możesz spróbować użyć pasek prowadzący karetkę z drukarki (lub np. starsze OKI miały listwę) będziesz tam mieć również pasującą zębatkę.


    Pozdrawiam,
  17. gbbsoft

    gbbsoft Aktywny użytkownik

    Re: ZNTK w mniejszym wydaniu

    Takie coś też można znaleźć w klockach Lego... ;)
  18. JohnyTRS

    JohnyTRS Aktywny użytkownik

    Re: ZNTK w mniejszym wydaniu

    Ja nawet takie klocki mam :D ale ta zębatka nie jest na całej długości :(
  19. Gała

    Gała Użytkownik

    Re: ZNTK w mniejszym wydaniu

    Tez bym coś w lego znalazł tylko czy wystarczająco duzo bo potrzebne mi bedzie około 96 cm takich listew z zebatkami :)
  20. Ostbahn

    Ostbahn Znany użytkownik

    Re: ZNTK w mniejszym wydaniu

    Zawsze można by jeszcze dokupić takie klocki na Allegro, albo wykonać takie z żywicy :D
Podobne tematy
Forum Tytuł Data
Relacje [moduły] Stacja towarowa Budziszewo 20 Lutego 2011
Relacje [Moduły] Olkuskie moduły Fremo 23 Lutego 2010
Relacje [Moduły] Szadek 12 Lutego 2010
Relacje [Moduły] KSK Wrocław moduł 11 Lutego 2010
Relacje [Moduły] Ładownia Ustroń Poniwiec 22 Grudnia 2009

Udostępnij