• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[Moduły] Moja Makieta Modułowa

SAPER

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
H0e
#1
Przedstawiam zdjęcia układu torowego części głowicy. Z racji tego, że korzystam z torowiska Roco Line code 83 reszta głowicy będzie znajdować się na kolejnym segmencie. Samotny tor widoczny na zdjęciu będzie zalążkiem żeberka, ale jeszcze go nie montowałem. Układ torowy przedstawię niebawem, jak przeanalizuje jeszcze drugą głowicę. Wciąż zastanawiam się nad ostatecznym układem. Oczywiście po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw wybrałem sterowanie DCC, chociaż jeszcze nie mam żadnej lokomotywy pod ten system :) Wymiary moich modułów są nieco inne od ogólnie przyjętych, ale będą również moduły przejściowe, tak aby była możliwość połączenia z innymi.
 

Załączniki

OP
OP
SAPER

SAPER

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
H0e
#2
Prezentuje sposób montażu nóg w moich modułach. System nóg jest zaczerpnięty od Szymka, natomiast mocowanie nie wymaga dodatkowego klejenia listewek pozycjonujących. Warunek tylko taki, że ściany modułu muszą być dosyć wysokie. Ja mam 150mm. A stabilność całego segmentu według mnie jest dobra.
 

Załączniki

Tempest

Aktywny użytkownik
#3
SAPER - na zdjęciu 1.2.JPG lewy tor wygląda na trochę krzywo położony. Domyślam się, że użyłeś rocowskiego flexa. Wydaje mi się, że do odcinków prostych lepszy chyba jest rocowski G4 - #42406. Nie miałem tego w ręku ale wydaje mi się, że na odcinki proste powinien być lepszy niz flex, który z założenia przeznaczony jest do budowania krzywych. Kupiłem ostatnio 2 rocowskie flexy do N-ki i stwierdziłem że to są SUPER-flexy. Gną się pod wpływem grawitacji jedynie. Pewnie gdyby przycisnąć tego flexa do do jakiegoś liniału można uzyskać idealnie prosty odcinek toru ale skoro dostępne są gotowe proste to po co się męczyć.
 
OP
OP
SAPER

SAPER

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
H0e
#4
Tak masz racje i tak też robię tylko, że ten tor jest tylko położony. Docelowo ma tam być właśnie sztywny G4. Jeszcze nie wiem dokładnie w którym miejscu on będzie ,ponieważ wymusi to dopiero rozjazd na kolejnym module.
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
#5
No no no Bartku brawo za odwagę ;) Kolejna osoboa z Krakowa która pokazała że działa coś w zaciszu domowym. Modulik jak narazie ok. Zastanawaiam się jednak nad dwoma rzeczami. Po co on taki wysoki - aż na 15 cm - skoro ma być płaski. Po drugie jakie masz nogi. Czy to jest jedna wysokosć czy sa one regulacje tak jak u mnie :?: tj 77, 110 i 130 cm.

Pytanko odnośnie zdjęcia. Czy ten tor w kułeczku już jest zamontowany na stałe. Mam nadzieje że nie :!:
 

Załączniki

pawelasty44

Nowy użytkownik
#6
pado napisał(a):
Pytanko odnośnie zdjęcia. Czy ten tor w kułeczku już jest zamontowany na stałe. Mam nadzieje że nie
Ja miałbym właśnie pytanie związane z tym torem. Czy są jakieś przeciwwskazania lub utrudnienia związane z torem który dochodzi do krańca nie pod kątem prostym?
W związku z tym co planuję sobie wychodzi mi kilka takich połączeń i nie wiem czy kombinować czy tak może być bez problemu.
Paweł
 

Misiek

Znany użytkownik
#7
jak uda Ci się tak zaaranżować kładzenie toru, że nie będzie potrzeby ciąć podkładów (po skosie) to czemu nie?
 
OP
OP
SAPER

SAPER

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
H0e
#8
Ten tor wychodzący z anglika jest na razie tylko położony (taki odpadek mi został). Oczywiście będzie tam inny, docięty równo do krawędzi modułu. Nogi Szymku są takie jak twoje, czyli 77, 110, 130, ale na razie założyłem tylko te krótkie na 77. W końcu jestem w Krakowie :D Tu sie na razie tak jeździ :D Co do wysokości wolę żeby były masywne. Jak widzisz moduł jest cały ze sklejki i nie chce żeby był podatny na skręcanie. A po drugie nie podobają mi się takie cienkie moduły.
 
OP
OP
SAPER

SAPER

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
H0e
#9
Pawelasty44 ja juz kiedyś tak próbowałem ominąć ten problem robiąc wstawki do wkładania przy montażu. Ale strasznie to jest ie wygodne i kłopotliwe przy montażu, bo przy jednym torze to nie ma problemu ale przy kilku zaczyna się pojawiać. A teraz przy pomocy żyletki bardzo dokładnie można dociąć szynę i podkład. Tylko trzeba przy montażu dobrze spasować.
 
OP
OP
SAPER

SAPER

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
H0e
#10
Wstawiam fotki projektu moich nóg, które są pomysłu Szymka, ale projekcik sam sobie narysowałem :) Prostokącik opisany jako nóżka jest wykręcaną nóżką.
 

Załączniki

pado

Znany użytkownik
KKMK
#11
Pawelasty. Oczywiście że można układać tak torowisko tylko trzeba uzbroić się w wielką cierpliwość przy pasowaniu wszystkiego. Mnie to niebawem bedzie czekało na głowicy. Z doświadczenia jednak wiem iż jeśli tor cięty względem czoła jest pomiędzy 60 a 90stopni to raczej z montażem jest luzik. Poniżej 60 stopni zaczynają sie schody, że już nie wspomnę o montażu kiedy to np tory są pod skosem ok 30 stopni i mniejszym. Wtedy jest kompletny dramat ale się da ;) jednakże niepolecam :cool:

Bartku. konstrukcja 10 cm jak jest dobrze poskłądana jest tak samo wytrzymała jak twoja majednak 2 zasadnicze zalety. Jest tańsza o pare złotych i lżejsza o gramy bo o kilogramach mozemy mówić płyta wiórowa vs sklejka :D Wg mnie aby dobrze zabezpieczyć deski przed skręcaniemtrzeba je jak najszybcej pomalowac lakierem albo forbą olejna albo bodaj wikolem z farbą ;) Wtedy masz pewność że sie niepowyginają deseczki.
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#12
Polecam końce szyn torów, szczególnie skośnych, lutować do laminatu miedziowanego, odpowiednio wyfrezowanego. Np. jak fotka poniżej.
Przyklejanie oczywiście na 2 skręconych modułach i potem rozcinanie, ale to pewnie wiesz.

Edit: w przypadku stacji wyższe skrzynki mogą mieć sens - więcej miejsca na osprzęt.
 

Załączniki

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#14
Gluty z cyny można dremelkiem uformować w kształt mocowań szyny i potem pomalować.
Albo od razu pomalować, też nie będzie się rzucało w oczy.
Ja preferuję tę drugą opcję :)
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
#15
ciekma napisał(a):
Polecam końce szyn torów, szczególnie skośnych, lutować do laminatu miedziowanego, odpowiednio wyfrezowanego. Np. jak fotka poniżej.
Przyklejanie oczywiście na 2 skręconych modułach i potem rozcinanie, ale to pewnie wiesz.

Edit: w przypadku stacji wyższe skrzynki mogą mieć sens - więcej miejsca na osprzęt.
Metoda do laminatu jest dobra ale trzeba mieć cierpliwość i zdrowie aby go tak obrobić aby ładnie się prezentował.

Co do wysokości modułów to MAĆKU bez jaj :!: Jakież grubości mogą mieć napędy do rozjazdów albo semaforów co innego jeśli chcemy tak schować np małego TOWERA z prockiem 286 do obsługi sygnalizacji :D
 
OP
OP
SAPER

SAPER

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
H0e
#16
Hehe :D Dziś w klubie dowiedziałem sie dużo na temat mojego układu torowego. A w pewnym momencie jak sie do niego dorwali z długopisem to się dużo ciekawych opcji pojawiło. Dobrze, że nikt nie miał nożyczek bo ze stacji została by mijanka. Chłopaki przemyślę wasze rozwiązania. Na szczęście głowica którą już robie przetrwała. Uff :)
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
#17
Heh Bartku wszak nikt niepowiedział że będzie łatwo ;) Naszczeście dowiedziałeś sie o wsyztskim na samym początku budowy ;!:
 
OP
OP
SAPER

SAPER

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
H0e
#18
Przedstawiam kolejne zdjęcia z pracy nad modułami, a dokładniej nad elektryką, Wykonałem jedną część podłączenia torowego. Druga będzie dopiero przy montażu do modułu. Podłączenia między modułami wykonane na gniazdach żeńskich XLR.
 

Załączniki

Podobne wątki