• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 (1:87) Moduły - mała stacja na linii lokalnej

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
4.474 33 0
#61
Witajcie. Aby pomóc może w ustaleniu długości stacji to podsyłam swój plan. Tor nr 5, ten najniższy ma ok 1,6 metra długości między rozjazdami. Założenie moje było porste. Stacja lokalna 3 kierunki. Jak lokalna to jakie tam składy śmigały w latach 80 i 90. wg mnie to BIPA 4 członowa +SP lub SP +ryflaki albo parowozy z ryflakami maksymalnie 3 szt. lub Tk48 i 2 osiowie wagony-ile sztuk myślę że z 5 sztuk max. Pociągi towarotwe to jakie miały długości? Do 15 wagonów i to głównie złożone z 2 osiowych. Stwierdzam że długości użyteczne torów od 1,5m do 3,1 m są w zupełności wystarczające. Ja osobiście preferuję ciekawszą zabawę na makiecie niż wydłużanie torów stacyjnych. Parę bocznic napewno da większą zabawę z manewrów niż tory stacyjne o długości 4 metrów. Stacja wpisana w łuk jest też napewno ciekawsza jak prosta. Oczywiście kształt jej(a wzasadzie skrzynek) należy dostosować do swoich warunków lokalowych i transportowych. Poniżej układ mojej stacji.
http://forum.modelarstwo.info/attachments/stacja-układ-ost-forum-jpg.82964/
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
4.474 33 0
#66
No to teraz sprawdź jaką one mają długość i dodaj jeszcze z jakieś 50-70 cm ekstra i myślę że to powinien być maks na makietkę.
 

Marek Klimczyk

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
6 1 0
#67
Porysowałem sobie dzisiaj troszkę i tak powstała następna wersja do dyskusji.

Skrzynki 60x90cm to te trzy w środku, skrajne mają szerokość czoła 50cm i standardowo byłyby pod łuk 330cm, przejściowe czoło 50 i 60cm powstały na podstawie skrzynek skrajnych przez wydłużenie jednego czoła o 10cm. Rozjazdy założyłem Tilliga 9,4st R220cm

Tor 1 jest oddalony od krawędzi modułu o 10cm, każda ze skrzynek łukowych to 15st. Reszta ważniejszych wymiarów jest na rysunku.

Jeśli planujesz jeszcze moduły łukowe z przejściem FREMO na PMM to proponuje również 15st na 330cm całość da pełne 90st przy efektywnym łuku około 380cm.

Trochę przerobiłem bocznice przy magazynie bo nie może być prosto tak jak początkowo planowałeś. Do dalszej dyskusji.
 

Załączniki

hugwa

Moderator
Zespół forum
Reakcje
371 26 4
#68
Ładnie!
Rozjazd do rampy mógłby być na środkowym torze a tor ładunkowy przecinać skrzyżowaniem. Przy tak krótkiej stacji umożliwi odstawienie większej ilości wagonow. W tej chwili żeby wepchnąć dwa wagony do rampy trzeba oczyścić prawie cały tor przy dworcu.
 
OP
OP
Przemysław-1979
Reakcje
0 0 0
#69
Ładne to wyszło ale troche nie tak jak planowałem:
- nie rozspżęgać rozjazdów pozostawić tak jak na ostatnim moim układzie czyli po dwa na jednym segmencie
- tor z rampą ma być z lewej strony dworca ,ma być krótki jak na projekcie (dwa trzy wagony),nie ma tam żadnego magazynu tylko rampa boczno-czołowa
- gdzie pomieścić wieżę wodną ?
- czy perony czasem nie za długie?
Reszta może być.
 

Marek Klimczyk

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
6 1 0
#74
Ładne to wyszło ale troche nie tak jak planowałem:
- nie rozspżęgać rozjazdów pozostawić tak jak na ostatnim moim układzie czyli po dwa na jednym segmencie
- tor z rampą ma być z lewej strony dworca ,ma być krótki jak na projekcie (dwa trzy wagony),nie ma tam żadnego magazynu tylko rampa boczno-czołowa
- gdzie pomieścić wieżę wodną ?
- czy perony czasem nie za długie?
Reszta może być.
Nie ma sprawy dorobimy i pozmieniamy co trzeba. Jeśli możesz to wydrukuj rysunek który zrobiłem i ołówkiem nanieś zmiany które chcesz. Tak będzie najłatwiej mi zrozumieć Twoje oczekiwania. Jak dogramy układ torowy to się zajmiemy szczegółami infrastruktury.
 

Marek Klimczyk

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
6 1 0
#75
..... tor z rampą ma być z lewej strony dworca ,ma być krótki jak na projekcie (dwa trzy wagony),nie ma tam żadnego magazynu tylko rampa boczno-czołowa....
Nie wiem czy dobrze rozumiem Twoje intencje. Stacja ma mieć profile FREMO, zakładam więc że planujesz brać udział w takich imprezach. Jeśli tak to postulat krótszego toru przy rampie idzie 'pod prąd' całej idei imprez FREMO czyli przesyłania towarów ze stacji do stacji. Ograniczasz sobie udział i potencjalną zabawę.

Czy zastanawiałeś się jakie ewentualnie ładunki byłyby wysyłane a jakie przyjmowane na Twojej stacji? Ile wagonów dziennie/tygodniowo byłoby przyjmowanych na takiej stacji. W którym miejscu to miało by się odbywać jeśli taka stacja istniała by w rzeczywistości.

Oczywiście tu nie ma dobrej czy złej odpowiedzi, tylko Twoje preferencje i pomysły.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 24
Planuję 34
Planuję 18
Planuję 11
Planuję 7

Podobne wątki