• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 (1:87) Moduły - mała stacja na linii lokalnej

Marek Klimczyk

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#21
Jeszcze jeden praktyczny aspekt. Jaki system transportu przewidujesz? Jeśli każdy moduł w osobnym pudle to nie ma sprawy, jeśli parami to masz 9 modułów, czyli jeden będzie 'sierotą' i wymagał innego rozwiązania.

Z punktu widzenia estetycznego to wygląda to jak na placu apelowym w wojsku. Przesuń infrastrukturę aby stacja nie była taka symetryczna bo będzie wyglądać nudno.

PS. Przepraszam że dwa posty jeden po drugim.
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#24
Zgadzam się z Romkiem. Z praktycznego punktu widzenia imprezy, czy dla publiczności czy zamkniętej FREMO, składy powyżej 2.5 metra należą do rzadkości.
Szczególnie na lokalnej linii. Na 2-torowej 3.5-4 metry wypada mieć. Na 1-torowej 2.6 do 3.0 metra d.u. jest rozsądnym kompromisem, oraz 2 m peron. W tym zakresie długości jest większość stacji 1-torowych które znam (Świerków Miasto i Radzymin mają trochę ponad 3 m d.u.)
Bardzo wskazane jest też wpisanie kawałka stacji w łuk, chociażby 15 stopni na tych końcowych segmentach z semaforami.
Zresztą ułatwi to budowę skrzynek, będą one mogły mieć 50cm szerokości bez tych poszerzeń, bo będzie można zrobić tor główny zasadniczy niesymetrycznie w/m skrzynki.
 

Marek Klimczyk

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#25
Osobiście to jeśli ja bym robił tą stację to;
1. usunąłbym jeden z modułów (np ten z budynkiem stacyjnym)
2. dwa moduły na prawo od usuniętego modułu zrobiłbym łukowe dające 30st w sumie
3. budynek stacyjny z peronami dałbym na łuku
4. pozostałe elementy zostają tak jak masz na obecnym planie, bo nie jest wcale taki zły.

Jeśli planujesz udział w imprezach FREMO rozważyłbym dodanie jednej bocznicy przy placu magazynowym tu gdzie jest waga, aby zwiększyć ruch towarowy na stacji.
Zmieniłbym układ tak aby można wykonać proste manewry na stacji bez zajmowania toru głównego. Czyli tor 1 byłby skrajnym torem (najdalej od budynku stacji) a głowica przy budynku stacyjnym mogłaby mieć anglika i tor wyciągowy. Oczywiście nie jest to konieczne, lecz urozmaici Ci zabawę podczas takiej imprezy.
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
#26
Jak na moje oko to mogłoby to wyglądać tak jak na załączonym obrazku.Nie to żebym był jakimś mistrzem,ale mam zamiar zbudować podobną stację
a że chwilowo nie mam na to warunków więc pozostaje mi tylko myślenie na ten temat.I to co widać wynika z tegoż myślenia.
moja propozycja .JPG
 

luc1979

Znany użytkownik
#28
Piszesz "stacyjki", a diorama tej długości może startować w konkursie na najdłuższą stację modułową w Polsce ;)
Nie wygra...Szadek ma ponad 11 metrów, Okunin 8,1 metra :)

Osobiście uważam że długie tory stacyjne to nic złego. Nie ma przynajmniej stresa, czy skład się zmieści w ukresach. Oczywiście jest pewien problem z ustawieniem tego na sali...

Każdy segment oddzielnie zapakowany do transportu,Macie panowie racje co do długości,w takim wypadku co radzicie aby było dobrze?Mam poprzesuwać rozjazdy do osi stacji?
Ja poszedłem w kartony dla każdego segmentu ale przechodzę na system kanapko2y 3x3...bardziej kompaktowe i łatwiejsze w transporcie. Zastanów się jeszcze nad dwuramiennymi semaforami wjazdowymi. Na imprezach rzadko jeździ się 40km/h, a warto mieć opcję podania pośpiesznemu sygnału że może jechać na przelot :)
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#32
Bardzo fajny schemat i pasujący do tematu wątku.
Oczywiście końcowe skrzynki trzeba porządnie narysować (wytrasować łuk z KKP oraz dać czoło prostopadle do osi toru).
 

Sello

Aktywny użytkownik
#35
Za długa, wież mi. Pomimo tego co tu zapewne napiszą. Skróć ją do 630 a nawet 540. Takie stacje potem ciężko gdziekolwiek ustawić na imprezach ...
 

Marek Klimczyk

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#37
Zgdzam się z Sello w 100% jeśli chodzi o ustawność modułów na imprezie. Powtórzę sugestię aby 2 moduły (np 3 i 4 od prawej) tworzyły łuk 22.5 lub 30 stopni bez zmiany długości torów już będzie o wiele lepiej.

Następnie zamieniłbym miejscami dwa zewnętrzne rozjazdy tak aby najdłuższy i przelotowy tor to ten który jest najdalej od budynku stacyjnego. Obecnie, na oko między ukresami będziesz miał teraz 3,8m lub 10 wagonowy pośpieszny który na takich stacjach nie stawał. Możesz spokojnie uciąć te 80cm. Tor boczny obecnie ma około 3.4 po ucięciu 2,6m czyli około 30 paru osi dla osobowego lub towarowego składu. Też wystarczająco. Chodzi mi o coś podobnego jak 1 przykład od Guntera Fromma który załączył Stare Tory.

Ostatnia sugestia, to przesunąłbym sprzężone rozjazdy w lewo o około 50-60cm aby wydłużyć tor boczny przy magazynie. Będziesz mógł odstawić więcej niż jeden wagon.
 
#39
Zmieniłem układ torowiska według wszych sugesti,skróciłem stację jeszcze o jeden segment teraz mieści się na siedmiu segmentach i ma długośc 630 cm,niestety musiałem poszerzyć segmenty z równią stacyjną do 70 cm na 60 cm nie pomieściłbym zabudowań pe rony mają długość 120 cm i 130 cm,zrezygnowałem z wagi wagonowej,myślę że ten plan jest najlepszym z dotychczas pokazanych.
P1011834.JPG
 

hugwa

Moderator
Zespół forum
#40
Jak zjedziesz peronami z segmentu z wieżą to będziesz sobie mógł kiedyś dorobić wstawkę z wagą. Albo zrób od razu, a w razie ciasnoty na spotkaniu możesz sobie jednej skrzynki nie wpinać.
Poza tym gdybyś skrajne czoła zrobił nie prostopadłe do południowego boku tylko tak, żeby na skrajnych skrzynkach tor szedł lekkim łukiem na północ wówczas mógłbyś tor główny dosunąć do krawędzi makiety. Ba! Mógłbyś nawet całą stacyjkę ułożyć w łagodnym łuku i to by było pikniutkie.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 24
Planuję 34
Planuję 18
Planuję 11
Planuję 7

Podobne wątki