• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Moduły i stacja Adama W

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#22
Tomasz Czapik napisał(a):
Przypominam Ciekmie o rzeczywistości, przy rysowaniu planów.
4 zwrotnice długie się na 1 module się nie mieszczą.
A moduł na to: niemożliwe :)

Zależy jak długie rozjazdy i jak długi moduł, Szymon ma trapez na 90cm z Rocohobby,
nie wiem jakie rozjazdy ma Adam&rodzina ale bazowałem na jego poprzednich rysunkach.

Pozdr,
Mc
 
OP
OP
adas

adas

Użytkownik
KKMK
#23
pado napisał(a):
Adam głowica bardzo fajna i czekam jak pokażą sie dalsze elementy. Tj teren i reszta stacyjki.

... wszyscy modularze przyjechali dzień przed imprezą na montaż ze swymi zabawkami. Przykład z głowicą Adamową: mianowcie miała działać tip top i niby wystarczyło przyjechać, skręcić, podłączyć wtyczki i będzie oki. Ja nalegałem jednak aby dotarła ona do nas w piątek wieczorkiem i sie nie myliłem. Jakbyście Adam zrobili z tatą i z bratem tak jak mi mówiłeś pięknie byśmy wyglądali przed kierownictwem. Pewnie połowę soboty byście łączyli nerwowo makietkę i nic by z tego niewyszło.....
Tylko zaproponowałem aby Krzysiek z Tata przyjechali w sobote a nie w piątek i to byla tylko porpozycja - nie widzialem problemu aby przyjechali w piatek - balem sie jedynie ze moze to byc w godzinach pracy mojego taty, dlatego padlo pytanie o sobote! Owszem wszystko mialo dzialac ok ale zlosliwosc rzeczy martwych wychodzi wtedy kiedy nie trzeba! Na szczescie wszystko zostalo naprawione wlasnie w piatek :) i wystawa byla na czas gotowa!

Chce tylko podkreslic ze obiecalem ze moje moduly beda na wystawie a wypadl mi wyjazd i wiedzialem ze na nia nie zdaze!! Jestem slowny wiec slowa dotrzymalem i za mnie przyjechal brat z Tata i rozlozyli moje moduly - choc wcale im to nie bylo na reke bo mieli inne plany na weekend! Szkoda ze to nie zostalo zauwazone! Ja na wystawie pojawilem sie tylko na 15 min bo niestety wciaz bylem jeszcze w trasie :( Szkoda ze na tak krotko bo wygladalo wszyskto bardzo fajnie :)


wracajac do tematu 4 zwrotnic na module - to tak jak pisalem - modul ma wtedy 120cm lub 110cm bo nie pamietam dokladnie - ale musze przyznac ze mimo gabarytu jest dosc zgrabny i przede wszystkim odchodzi problem wielu polaczen skrzynek na stacji!

Co do obracania stacji to osobiscie planuje ja zrobic uniwersalna tak aby zawsze mozna ja bylo przystosowac do kazdych warunkow. Bardzo mi sie podoba rozwiazanie zaporponowane przez Macka :) Nawet kilka rozwiazan - teraz trzeba jedno wybrac (chyba to z trojkatem) i do roboty :)
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
#24
adas napisał(a):
Chce tylko podkreslic ze obiecalem ze moje moduly beda na wystawie a wypadl mi wyjazd i wiedzialem ze na nia nie zdaze!! Jestem slowny wiec slowa dotrzymalem i za mnie przyjechal brat z Tata i rozlozyli moje moduly - choc wcale im to nie bylo na reke bo mieli inne plany na weekend! Szkoda ze to nie zostalo zauwazone!
Adam dziękuję twojemu tacie i bratu że się zjawili na wystawie z twoimi modułami bo dzięki nim była fajna zabawa. Ale zrozum też mój punkt widzenia jak sie dowiaduje na dzień dwa przed imprezą że Cię ma niebyć to się chyba mogę zdenerwować. Tymbardziej że się wszytsko ustala dużo wczesniej zarówno z wami jak i z kierownictwem domu kultury. A jak mi się sypie plan i organizacja to sorki ale ja sie zaczynam denerwować a potem jeszcze wychodzę na niepoważnego kolesia w oczach kierowniczki. Chcę tylko zauważyć że jak sie deklarujemy na przyjazd to fajnie by było aby tak się stało. Rok temu juz mielismy taką sytuację że miały być 3 stacje a kolega nieprzyjechał. lekko mnie to zdenerwowało, niekurywam.
 
OP
OP
adas

adas

Użytkownik
KKMK
#25
Po dluzszej nieobecnosci spowodowanej zmianami zyciowymi ;) i studiami i praca znow mam czas dla modelarstwa!

Juz od dzis biore sie na nowo za budowe mojej stacji - a konkretnie chce kontynuowac budowe tego co juz mam! Jesli dobrze pojdzie to bede gotowy na wrzesien ze spora iloscia modulow!

Plany sa ambiotne - teraz czas brac sie do pracy!

Szymek! Mam nadzieje ze znajdziesz czasem torszke czasu zeby doradzic co i jak :)

Zastanawiam sie jeszcze tylko nad jedna sprawa - nogi - przerabiac kosiolki czy robic nowe :/ Argumenty za i przeciw sa mocne - wsyzskto opisane w jednym z postow. Zobaczymy!
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
#26
Hah no witam Adama ;) Jak tam na nowym torze :D Mam nadzieje że wszystko prawidłowo sie układa ;) Na początek to byś zapakował jakieś fotki tego co masz bo już zapomnieliśmy kompletnie co tam chomikujesz po kątac :!: W sumie to tez pasowałoby dopisać się do bazy modularnej CIEKMY aby było wiadomo co układać. Ja narazie niedopisuje swojej stacyjki gdyż jeszcze nie jest przejezdna i gotowa. Ale myślę że lada tydzień sie ukaże w bazie :LOL:

Co do pomocy to jasne że pomogę jak tylko będę umiał. Nie widzę w tym żadnego problemu. Co do nóg to hmmm. Ja przerabiam bowiem te nowe - są mniejsze i mniej miejsca zajmują (szafka, autko) co jest dla mnie bardzo ważnym argumentem. Drugi to taki że wszystko można idealnie wypoziomować i potem nie mieć problemów że się wszystko stacza w jedną stronę. Podloga w hangarze jest idealnie równa więc niewidzę problemów aby mieć pełny poziom ;)
 
OP
OP
adas

adas

Użytkownik
KKMK
#27
Wazne ze cos drgnelo w przod! Na razie testy czy moduły jeszcze dziłają! Okzauje się że tak :) Teraz czas brac sie za prace wykańczające :D

Oto kilka fotek dla przypomnienia co chomikuje ;)


http://www.hobby.ekrakow.pl/forumkozak/001.JPG

http://www.hobby.ekrakow.pl/forumkozak/002.JPG

http://www.hobby.ekrakow.pl/forumkozak/003.JPG

http://www.hobby.ekrakow.pl/forumkozak/010.JPG

http://www.hobby.ekrakow.pl/forumkozak/011.JPG

Wciaz do dokonczenia praca magisterska - ale przeciez sa wakacje wiec na wszystko znajdzie sie czas!
 
OP
OP
adas

adas

Użytkownik
KKMK
#28
zabawa wciąż trwa! Dzisiaj wraz z moim kolegą Michalem postanowilismy zrobic sobie małą "paradę parowozów" :)

http://www.hobby.ekrakow.pl/forumkozak/335_3530.JPG

http://www.hobby.ekrakow.pl/forumkozak/335_3533.JPG

http://www.hobby.ekrakow.pl/forumkozak/335_3548.JPG

http://www.hobby.ekrakow.pl/forumkozak/335_3550.JPG

http://www.hobby.ekrakow.pl/forumkozak/335_3552.JPG

http://www.hobby.ekrakow.pl/forumkozak/335_3554.JPG

http://www.hobby.ekrakow.pl/forumkozak/335_3560.JPG

Parada się udała - szkoda że jej nie sfilmowaliśmy :/ Moduły trzeba teraz tylko wykończyć modelarsko i będą gotowe na wystawę w razie potrzeby :)
 
OP
OP
adas

adas

Użytkownik
KKMK
#30
no wlasnie nie wiem gdzie zgubila :/ jakbym wiedział to bym go z powrotem umocował :) :p ale znajdzie sie szkodnik!

z torami pewnie nic nie bede robic - niech sie swieca - mi to nie przeszkadza w zabawie. Biore sie za budowe stacji :)
 
OP
OP
adas

adas

Użytkownik
KKMK
#31
witam po przerwie

chciałem zaprezentowac Wam plany budowy nastepnych modulow szlakowych.

Cele jakie sobie postawiłem to:
- mozliwosc odwracania parowozów (zaproponował to Ciekma)
- 2 torowy szlak
- 3 torowy szlak w kierunku mojej przyszłej stacji (ktorej jeszcze nie buduje i dlugo nie bede budował)
- sterowanie w analogu (bo na szlaku to nic trudnego)
- sterowanie DCC na szlaku rowniez w palnach a w przyszlosci na stacji
- ŁUKI - takie same kąty skretu kazdego modulu, takie same wymiary - jednym słowem elastycznosc i mozliwosc odwrocenia skretu - wzorowane na lukach Krzycha Takze moduly "proste" teraz wrysowane w luku mozna bedzie dowolnie ustawic. Ogolnie przyjmijmy elastycznosc.

Moduly zakreskowane na czerwono - to te moduly ktore juz posiadam
Uwaga! Wszystkie zwrotnice i skrzyzowania zostały wrysowane w sposob ukazujacy jedynie idee a nie dokladne katy i wymiary rozjazdow i skrzyzowan!!! Po prostu nie miałem czasu pomierzyc tego co mam ;) Ci co widzieli moje moduly wiedza jakie zwrotnice stosuje - w dalszym ciagu bede korzystał z takich samych.

Czekam na wasze uwagi! Plany sa oczywiscie olbrzymie jak porownamy co juz mam do tego co chcialbym miec - ale planowac zawsze nalezy, tak zeby budowac cos z sensem i dazyc do celu a nie tylko budowac i budowac zeby tylko miec a potem myslec co z tym wszystkim zrobic i jak to polaczyc ;) Mam nadzieje ze na przestrzeni czasu uda mi sie skonstruowac co nieco :)

Tak wiec jeszcze raz prosze Was o uwagi, opinie i komentarze :)

Oto screenshoty:
http://www.hobby.ekrakow.pl/forumkozak/100.JPG

http://www.hobby.ekrakow.pl/forumkozak/117.jpg

http://www.hobby.ekrakow.pl/forumkozak/134.jpg

http://http://www.hobby.ekrakow.pl/forumkozak/221.jpg

Jesli zdjecia sie nie otwieraja to:
1. wpisac adres przegladarce:
http://www.hobby.ekrakow.pl/forumkozak/

2. pobrac pliki 100.JPG 117.jpg 134.jpg i 221.jpg

Za utrudnienia przepraszam
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#32
Co do rozjazdów - z tego co pamiętam bywały tam jakieś wykolejenia.
Może przemyślisz sprawę i jakieś lepsiejsze zastosujesz?
 
OP
OP
adas

adas

Użytkownik
KKMK
#33
oc do wykolejen rozwiazalem sprawe :) Problem byl z napedem ktory sie przyblokowal. Ale takie cos mialo miejsce tylko raz lub 2x :) Juz patrze co da sie ze zdjeciami zrobic!
 
OP
OP
adas

adas

Użytkownik
KKMK
#34
Zdjecia juz działaja. Był tak jak pisał ciekma problem z atrybutami. Co do konstruowania nastepnych modulów - zaczął bym od łuków - bo chyba tego najbardziej nam potrzeba na szlaku 2-torowym! Co do zwrotnic - zwroce szczegolna uwage na to zeby byly dopracowane i nie stwarzały problemów!
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#35
adas napisał(a):
zaczął bym od łuków - bo chyba tego najbardziej nam potrzeba na szlaku 2-torowym!
Otóż to. Każdy robi proste bo to prosto, a potem się sala kończy :)

Proponuję ten łuk z lewej, 3-torowy, aby można było przytrzymać tam pociąg,
przydałby się też moduł z 3cim torem zakończonym kozłem oporowym,
potem można by go zamontować na końcu stacji.
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#37
No fakt, w przypadku wielotorowego szlaku z ostrymi łukami jest ten problem że brzydko wyglądają oraz są blisko krawędzi (zwłaszcza jak są wąskie moduły).
Na fotce przykład moich niedokończonych modułów stacyjnych (40cm szerokości, kąt 15 deg),
promień łuku głównego toru 360cm.

http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/modele/Dyskow/lukisurowe-4-6.jpg

Ale z drugiej strony musi się to wszystko gdzieś mieścić.


Ponadto zastanawiam sie, czy jest sens robić odgałęzienie na dwa tory (to na północ od trójkąta).
Raczej bym widział jeden tor szlakowy, żeberko ochronne oraz odgałęziający się od niego tor do ładowni.
Acha - i wschodnia strona trójkąta - przydało by się też krótkie żeberko ochronne.
 
OP
OP
adas

adas

Użytkownik
KKMK
#38
Macie racje co do promienia skrętu,

Ciekma - myslalem o 2 torowym szlaku na polnoc od trojkąta bo mozna by go łączyć z "zajezdnia" Jaśka - on ma też wyjscie 2 torowe co prawda o innym rozstawie osi torów ale mowił że chce zrobic moduł przejsciowy do normy krakowskiej.

Jedno jest pewne - najpierw łuki - ten trójkąt jest trudny technicznie - bo moze sie okazać ze nie będą moduły pasować :/ więc lepiej na razie cos prostszego i przydatniejszego wykonać
 
P

Paweł Piotr

Gość
#39
Z analizy przedstawionego schematu wynika, że mamy do czynienia z fragmentem sieci kolejowej, składającej się z trzech szlaków:
1. kierunek A – szlak trzytorowy, składający się z dwóch linii: głównej dwutorowej i bocznej jednotorowej dwukierunkowej;
2. kierunek B – szlak dwutorowy linii głównej;
3. kierunek C – szlak dwutorowy, boczny, odgałęziający się od linii głównej z kierunku A i z kierunku B jednotorowymi dwukierunkowymi torami łącznikowymi.
W takim przypadku będziemy mieć do czynienia z trzema posterunkami odgałęźnymi (P1, P2, P3), których układ torowy powinien zapewniać możliwość prowadzenia ruchu pociągów we wszystkich kierunkach.
Przedstawiony układ torowy (rozjazdy) tego warunku nie spełnia. Nadto, z punktu widzenia zasad projektowych, wstawienie segmentu S1 z tak wbudowanymi rozjazdami jest nieporozumieniem (wymusza bowiem stworzenie kolejnego, nieuzasadnionego posterunku odgałęźnego).
Jeśli przyjąć, że strefa S2 (segmenty S2) mają być tylko zamkniętym fragmentem, umożliwiającym obracanie lokomotyw, nie można tego fragmentu traktować jako szlaku, można natomiast potraktować go jako stację (wraz z bocznicą przemysłową), co dopuszcza zastosowany układ torowy – patrz rys. 100-1.
Reasumując – układ torowy (rozjazdy) na poszczególnych posterunkach ruchu powinien wyglądać jak na kolejnych rysunkach P1, P2 i P3.
1. Na posterunku odgałęźnym P1 konieczny jest układ rozjazdów 3-4 i 5-6, które umożliwiają ruch z kierunku A na kierunek C i odwrotnie, natomiast rozjazdy 7-8 umożliwiają na tym posterunku przyjęcie pociągu z toru niewłaściwego z kierunku B na kierunek A, natomiast rozjazdy 1-2 umożliwiają skierowanie ruchu z kierunku B na kierunek A również po torze dwukierunkowym linii bocznej. Pary rozjazdów 1-2 i 7-8 nie są konieczne dla prawidłowego funkcjonowania posterunku P1 (są alternatywą zwiększającą możliwości ruchowe) – rys. P1.
2. Na posterunku odgałęźnym P2 wymagany jest układ rozjazdów w wersji z rozjazdem krzyżowym podwójnym (nie zalecane jest stosowanie rozjazdów krzyżowych w torach głównych) lub z rozjazdami pojedynczymi – rys. P2.
3. Na posterunku odgałęźnym P3 wymagany jest układ rozjazdów, jak na rys. P3. W przypadku, gdy strefa S2 (segmenty S2) stanowią stację (o czym była mowa powyżej, układ rozjazdów należy dostosować do potrzeb techniczno-ruchowych).
Pozdrawiam
 

Załączniki

  • 30,8 KB Wyświetleń: 1.712
  • 30,5 KB Wyświetleń: 1.713
  • 23,6 KB Wyświetleń: 1.711

Podobne wątki