• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Moduły Fremo - budowa

matis_kr

Znany użytkownik
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
134 0 0
#61
To przed podjazdem i za powonna być bocznica z lokomotywą pchaczem ;). Tak jest chyba w stanach, ze się tam dołącza dodatkową dla 'ciężkich odcinków'.
Mogła być by to całkiem niezła zabawa. Plus jakieś semafory wjazdowe/ manewrowe.
Przed podjazdem i za podjazdem były dwie stacje większe stacje z żeberkami do odstawiania lokomotyw ;).
@Krzysztof Fiałka pchacz był bardzo często potrzeby szczególnie przy składach +10/15 wagonów. Myślę że tutaj podstawowa kwestia to przygotowanie lokomotywy pchającej:
- brak rozbiegów, zwolnień i innych udziwnień w ustawieniu dekodera mających "wiernie odwzorować" jazdę lokomotywy,
- brak sprzęgu na czole lokomotywy (skład jest pchany przez kontakt zderzaków),
- z tego co się orientuję to pchające lokomotywy raczej nie mają gumek na kołach.
I na co warto zwrócić uwagę to najmniejszy promień łuków w TT dla tego podjazdu wynosi 165-166 cm. Więc jest to w jakiś sposób sprzyjające do takiej zabawy, bo wagony "łamią" się w łukach bardziej naturalnie przez co długie składy się nie wykolejają. Myślę że w H0 również spokojnie można w coś takiego się pobawić.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#62
W tym roku w Cloppenburgu podczas spotkania FREMO HO DRG ep. I/II był podjazd z 110 cm na 130 cm. Był to fragment tzw. Spessartrampe i do popychania używano np Malletów serii 96 i tendrzaków serii 95. Można to zobaczyć na filmikach dostępnych na Youtubie.
 

robertmuszka

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
T M M
Reakcje
4.091 153 19
#63
Panowie, na temat ciągania i pchania składów to mogę opisać sytuację, która miała miejsce na zamkniętym spotkaniu TMM .
Mieliśmy podjazd na Jaskółkach na wiadukt nad torami , 60 wagonów i sprawdzaliśmy, która lokomotywa da radę pokonać wiadukt. Gagar szedł bez kłopotu, ale np 6dg potrzebowała pomocy, która odbywała się właśnie przez popych przez gagara. I mimo wiaduktu na łuku i łuku 180 stopni przed oraz 90 za wiaduktem, wagony nigdy nie wypadły .
 

gemol

Aktywny użytkownik
Reakcje
136 13 0
#64
Wspomniany wyżej podjazd TT kolegów z Czech znam z wielu imprez, w których uczestniczyliśmy. Zasadniczo "pchacz" jedzie kilkanaście centymetrów za składem. Do kontaktu z ostatnim wagonem dochodzi jedynie w sytuacji, gdy lokomotywa prowadząca zaczyna gubić przyczepność i potrzebuje wsparcia. Podjazd ten można ustawiać w kilkunastu konfiguracjach - jedynie 2-3 moduły górne i dolne muszą być zawsze zestawione ze sobą, pozostałe można mieszać, stąd w zależności od konfiguracji łuków na danej imprezie "pchacze" mają więcej lub mniej pracy.
 

Krzysztof Fiałka

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
1.082 19 0
#65
Wspomniany wyżej podjazd TT kolegów z Czech znam z wielu imprez, w których uczestniczyliśmy. Zasadniczo "pchacz" jedzie kilkanaście centymetrów za składem. Do kontaktu z ostatnim wagonem dochodzi jedynie w sytuacji, gdy lokomotywa prowadząca zaczyna gubić przyczepność i potrzebuje wsparcia
Tak, to rozumiem, tak rzeczywiście skład się nie wykolei. Super pomysł.
Ja robiłem test na sprzęgniętym składzie12 weglarek ze sfremowanymi sprzęgami. Luz na sprzęgach miał ok. 1,5-2cm więc dopasowanie prędkości dwóch lokomotyw, gagarina i rumuna, było bardzo trudne, za wolno=rozerwanie, za szybko=wykolejenie, i to mi się przytrafiło.
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
FREMO 12
FREMO 4
FREMO 20
FREMO 0
FREMO 13

Podobne wątki