• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm [Moduły] Padowo stacja na szlaku dwutorowym

P

Paweł Piotr

Gość
Nie bez powodu napisałem przecież: instrukcja Ie-1 (E-1) obowiązująca obecnie.
Właśnie czytając stare przepisy można prześledzić, jak zmienia się nomenklatura.
Rzeczywiście w starych E1 były słupy, teraz są maszty... A swoją drogą to słowo "słup" to jakieś takie proste, a "maszt" jest już bardziej eleganckie, nie?...
Pozdrawiam
 
OP
OP
pado

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
4.474 33 0
Witajcie. Chciałbym powiedzieć że na dzień dzisiejszy ukończyłem zielone prace przy swej stacji PADOWO. Oczywiście zostało parę dupereli do wklejenia i zamontowania,ale to będę sukcesywnie uzupełniał podczas wystaw kiedy to takie rzeczy można sobie na spokojnie zrobić. Mam na myśli głównie ludziki oraz brakującą ciągle tarczę manewrową. Mam nadzieje że jak przyjdzie zima to się znajdzie troszkę czasu na dorobienie takich rzeczy pomiędzy wystawami. Poniżej przedstawiam zdjęcie ostatnich 2 segmentów mojej stacyjki już z zamontowaną zielenią. Białe kropki które gdzieniegdzie przebijają to świeży klej który właśnie sobie teraz powoli dosycha. Teraz czas na bocznicę domowo-stacyjną. Wątek niedługo założę. Pozdrowienia i do zobaczenia.
 

Załączniki

Reakcje
1 1 0
Szymon, kombinowałem jak podziękować za doznania estetyczne, a Ty tu z nowym modulcem jedziesz :)
Honi soit qui mal y pense (z Orderu Podwiązki - "niech wstydzi się ten, kto źle o tym pomyśli").

Tomek
 

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
Reakcje
423 2 3
Ze względu na wzrost znaczenia dwutorowej linii kolejowej na której usytuowane jest Padowo, nastąpiła konieczność modernizacji stacji, aby dostosować ją do potrzeb ruchowych na linii. Padowo obecnie pełni ważną funkcję stacji strefowej, gdzie część pociągów podmiejskich/lokalnych kończy bieg. Ze względu na położenie na Padowie odbywa się też zmiana kierunku biegu niektórych pociągów. Padowo jest także Lokalnym Centrum Sterowania. Z LCS Padowo steruje się ruchem posterunku odgałęźnego Raciborowice oraz posterunkiem odstępowym Tunel.

I tak obecnie liczba sygnalizatorów na stacji z oryginalnych siedmiu wzrosła do ponad siedemnastu i będą montowane kolejne. Tor numer 5 został z ładunkowego przekształcony na główny dodatkowy i osygnalizowany. Stacja uległa wydłużeniu o 3 moduły, tym samym został wydłużony peron pomiędzy torami 1 i 2. Trwa budowa nowego peronu pomiędzy torami 3 i 5 oraz montaż dwóch dodatkowych rozjazdów pomiędzy torem 7 i 5, przez co pomiędzy torami 7a i 7 b powstanie tor nr 7.
242563328_3188870548001309_5136723768270814766_n.jpg
242675473_1803556133180341_8230022394650467107_n.jpg
242675473_1803556133180341_8230022394650467107_n.jpg
Stacja została przystosowanie (z jednej strony) do ruchu dwukierunkowego po każdym torze szlakowym.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.341 33 1
Czyżby po latach wreszcie zakończył się także remont zejścia do przejścia podziemnego? Czy będą schody ruchome lub pochylnie? ;)
Mam fajny film z przejazdu przez Padowo z 2020r, a więc historyczny. Niestety z nieznanego mi powodu you tube nie przyjmuje ode mnie żadnych plików. :( Szkoda. Może dam Ci kiedyś przy okazji na pendrive.
A Makoszów też się już doczekał funduszy na przebudowę? Fajnie tam macie.
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
4.440 31 4
Czyżby po latach wreszcie zakończył się także remont zejścia do przejścia podziemnego? Czy będą schody ruchome lub pochylnie? ;)
Mam fajny film z przejazdu przez Padowo z 2020r, a więc historyczny. Niestety z nieznanego mi powodu you tube nie przyjmuje ode mnie żadnych plików. :( Szkoda. Może dam Ci kiedyś przy okazji na pendrive.
A Makoszów też się już doczekał funduszy na przebudowę? Fajnie tam macie.
Może warto wrzucić na www.wetransfer.com i link podać na forum? Czy to w "zasobach" czy to w temacie. Zawsze jakaś opcja dla zainteresowanej osoby na pobranie i zapoznanie się. Samo wrzucanie pliku to kilka chwil. Bardzo prosta obsługa serwisu.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
 

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
Reakcje
423 2 3
Padowo się wydłuża. Dzięki modernizacji stacja będzie mogła obsługiwać dłuższe składy pociągów i będzie proporcjonalna do innych stacji na makiecie - Gdańska Południowego i Makoszowa, który ma już przygotowane moduły do wydłużenia stacji i będzie wkrótce modernizowany i wykańczany. Docelowo będzie również modernizowana padowska zieleń tak, aby była spójna z nową.

padowo_wydluzenie.jpg
 
OP
OP
pado

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
4.474 33 0
Wow super że moja stacja po tylu latach zaczyna się zmieniać. To bardzo fajnie widzieć, że coś co zbudowałem lata temu dalej funkcjonuje i nawet się rozbudowywuje :)

Salsa zasiadam w 1 rzędzie i obserwuję wątek. Jestem ciekaw co tam zrobicie ;)
 

matej

Moderator Grupy TMM
Zespół forum
FREMO Polska
T M M
Reakcje
147 5 0
Zamieniłeś obrazki miejscami :). Ale jeżeli zakładasz pełną banalizację stacji, to:
1. wszystkie semafory wjazdowe na dwutorówce muszą być 5-komorowe,
2. semafor wjazdowy z linii jednotorowej czterokomorowy, w układzie świateł: pomarańczowe/czerwone/pomarańczowe/białe,
3. wszystkie semafory wyjazdowe z torów 1,3,5 czterokomorowe w układzie świateł: zielone/czerwone/pomarańczowe/białe,
4. semafory wjazdowe i wyjazdowe z toru nr 1 powinny być wyposażone w dodatkową komorę pasa zielonego,
5. semafory wyjazdowe z toru nr 2 (muszą być w obu kierunkach) 3-komorowe (zielone/czerwone/białe),
6. tarcza manewrowa w torze 3a (ta między rozjazdem krzyżowym i zwyczajnym) powinna być przed rozjazdem krzyżowym.
 

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
Reakcje
423 2 3
W założeniu pociągi jadące torem niewłaściwym z prawej strony nie będą przyjmowane na tor 2, w związku z tym nie ma w założeniu możliwości wyprawienia z tego toru pociągu dalej na tor niewłaściwy i dlatego tam nie ma w ogóle semafora.
Tor numer 2 jest wyłącznie torem "jednokierunkowym". Dlatego również zastanawiam się czy montować tam z lewej strony tarczę manewrową, bo lokomotywy z lewej strony będą manewrować z torów 2-5 wyłącznie na tor 1, z kolei z prawej strony mogą manewrować na tor 2, żeby od prawej strony nie blokować wjazdu na stację.
 

matej

Moderator Grupy TMM
Zespół forum
FREMO Polska
T M M
Reakcje
147 5 0
Dlatego również zastanawiam się czy montować tam z lewej strony tarczę manewrową, bo lokomotywy z lewej strony będą manewrować z torów 2-5 wyłącznie na tor 1, z kolei z prawej strony mogą manewrować na tor 2, żeby od prawej strony nie blokować wjazdu na stację.
Zamontuj tarczę manewrową - przynajmniej karzełkową.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
Trochę moich uwag... Jeśli ma być banalizacja torów szlakowych to semafory wyjazdowe muszą mieć wskaźniki W24, absolutnie przy torze 2 po lewej stronie musi być sygnalizator, ja bym przewidział semafor. Ograniczanie toru 2 tylko do jazd w jednym kierunku jest nieracjonalne. Tak samo ograniczanie manewrów po lewej stronie tylko do jazd na tor 1 jest błędem. A jak trzeba będzie dodać wagon lub odstawić to jak to zrobić? Po całej stacji jazdy zorganizowane, a tu nagle na "kiwaj, machaj". Tak się nie robi. Na moim terenie jest stacja o bardzo podobnym układzie (trochę mniejsza) i tam semafor z toru z którego można wyjechać na tor lewy jest i bywa używany.
 

Podobne wątki