• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Modułowa podłogówka - Pomożecie?

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.221 41 5
#21
Fajny układ, ale nie do końca praktyczny.
Tor wyciągowy z lewej powinien być przynajmniej tak długi jak te tory odstawcze u góry, inaczej, nie mają one sensu, bo nie ma jak na nie wepchnąć składu....
No i nie wjedziesz z tych bocznic na górrze na tor wewnętrzny (3 od dołu), prawdopodobnie przy peronie.

Podstawową przy tworzeniu układów torowych stacji jest możliwość przejazdu z każdego toru, na każdy inny tor stacyjny przy minimalnej jeździe manewrowej.

Początek dobry - powodzenia :)
 
OP
OP
Lucky

Lucky

Znany użytkownik
Reakcje
1.295 3 0
#22
Tor wyciągowy będzie podłączany tak jak i szlakowe - z podłogi do modułów.
Może mieć i 10m :)
Plan był taki, żeby zastosować dwa angliki i wtedy z toru wyciągowego można wjechać na każdy tor, ale okazuje się, że po angliku nie chcą jeździć lokomotywy.
Nawet 6 osiowe mają problem, bo po drodze znajduje się jeszcze K30 i akurat koła trafiają na krzyżownice na obu krzyżówkach :(

stacja 2.png


Rozjazdy PIKO, lokomotywy PIKO, a nie współpracują ze sobą.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Lucky

Lucky

Znany użytkownik
Reakcje
1.295 3 0
#23
Czytałem coś o wymianie kół na bezgumkowe, może to załatwi sprawę zatrzymywania się lokomotywy na angliku podczas jazdy "na bok", zwłaszcza podczas manewrów, gdzie prędkości są małe, tylko...
Gdzie to można kupić? Czy wystarczy wymienić te z gumkami na te bez, czy trzeba jeszcze dorabiać odbieraki prądu w miejscach gumek? Piszemy o SM42.
 

Pawel

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
343 1 1
#24
Czytałem coś o wymianie kół na bezgumkowe, może to załatwi sprawę zatrzymywania się lokomotywy na angliku podczas jazdy "na bok", zwłaszcza podczas manewrów, gdzie prędkości są małe, tylko...
Gdzie to można kupić? Czy wystarczy wymienić te z gumkami na te bez, czy trzeba jeszcze dorabiać odbieraki prądu w miejscach gumek? Piszemy o SM42.
Wystarczy wymienić, tylko przy montażu trzeba zwrócić uwagę na prawidłowe ułożenie odbieraków prądu, mają dotykać wewnętrznych części kół.
Kupić można pewnie w każdym sklepie który ma w ofercie modele Piko, pytanie tylko czy akurat są na stanie, ale zawsze można zamówić.
 
OP
OP
Lucky

Lucky

Znany użytkownik
Reakcje
1.295 3 0
#25
Pościągałem gumki na próbę, jest ok.
Przy okazji wyłamałem barierkę od pomostu w kilku miejscach (też można gdzieś kupić?)

Urwałem kabelek od czerwonych na krótkim dziobie, ale przylutowalem.
W ogóle chyba zlikwiduję standardowe oświetlenie i podepnę tylko po jednej lampie na obu końcach.

Lok będzie manewrował w obrębie stacji, a jeżdżę na razie w analogu więc...

Pisałem do dystrybutora Piko, ale chyba mnie olał.

Piątek trzynastego... Mać!
 
OP
OP
Lucky

Lucky

Znany użytkownik
Reakcje
1.295 3 0
#28
Ciężka sprawa z częściami zamiennymi.
Niby na zamówienie, ale nie wiadomo kiedy... Albo wcale.

IMG_20210814_152140.jpg


Chociaż światła udało się raz dwa przerobić.
 
OP
OP
Lucky

Lucky

Znany użytkownik
Reakcje
1.295 3 0
#30
Zgadza się. Teraz przy wolnej jeździe delikatnie buja się na rozjazdach, ale nawet fajnie to wygląda. Nie zależy mi też na ciąganiu długich składów. Ona będzie manewrować w obrębie stacji.

Oczywiście jak uda się kupić koła to wymienię, a jak nie... Trudno, tak zostanie. Teraz przynajmniej jeździ :)
 
OP
OP
Lucky

Lucky

Znany użytkownik
Reakcje
1.295 3 0
#32
IMG_20210820_150524.jpg
Panowie, jak powinny wyglądać położenia zasadnicze rozjazdów?
Tor po lewej to tor szlakowy, po prawej - wyciągowy. Wjazd ze szlaku "na prosto" przez stację. Rozumiem, że pierwszy rozjazd i Anglik prosto. Rozjazd po lewej powinien być ustawiony na koziołek. Teraz rozjazd po prawej od Anglika? Na tor 2 (przy peronie), czy tor 4? Teraz jeśli na 4, to czy rozjazd za nim powinien kierować na wyjazd, czy w kierunku toru wyciągowego?

Teraz wjazd z toru wyciągowego oczywiście na rozjazd podwójny po prawo, a ten rozjazd na tor 6, albo 8 (to tory zakończone koziołkami)
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#33
Tak, jak jest, jest dobrze z wyjątkiem rozjazdu podwójnego. Ten ostatni powinien kierować na pierwszy od lewej z torów, wychodzących z tego rozjazdu (na tor 4. od lewej), a rozjazd w przeciwnym kierunku w tym torze (słabo widoczny na fotce) powinien kierować na rozjazd podwójny.
 
OP
OP
Lucky

Lucky

Znany użytkownik
Reakcje
1.295 3 0
#34
Ok.
Na razie walczę ze sklejką. Wybrzuszyła się :(
IMG_20210822_163246.jpg


Jutro skontaktuje się ze stolarzem i ustalimy co dalej robić.

Tu pytanie:
Jeśli wzdłuż dłuższych boków przykleję kątowniki aluminiowe i ścisnę aż klej wyschnie, to sklejka zachowa płaski kształt, czy nadal będzie próbowała się wybrzuszyć? Niewielka siła wystarczy żeby ją wyprostować, wystarczy przycisnąć środek do stołu jednym palcem, więc takie kątowniki powinny pomóc, jak myślicie?

A w tak zwanym między czasie powstał pomysł na imitacje napędów rozjazdów.
Rzeczywiste napędy będą pochowane w terenie i poprzez cięgna będą napędzać zwrotnice. Chciałem zastosować dodatkowo krańcówki do sygnalizacji położenia, czy coś, a że cała elektronika będzie na górze, to i one muszą być. Wpadłem więc na taki pomysł.
IMG_20210823_211221.jpg

Zamiast chować je po krzakach obok serwomechanizmów, dam je przy rozjazdach i nakrycję pokrywami imitującymi blachę.

Laminat 0,2mm z wytrawionym wzorem blachy i pocynowany, żeby uzyskać optycznie większe wgłębienia.

IMG_20210823_210946.jpg


Pomijam fakt, że są większe niż prawdziwe napędy, ale jakoś się prezentują.
IMG_20210823_211149.jpg
IMG_20210823_211117.jpg
IMG_20210823_211013.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Lucky

Lucky

Znany użytkownik
Reakcje
1.295 3 0
#35
Sklejka poleżała trochę pod łóżkiem i już ledwo widać te bułę. Chyba coś z tego będzie.
A tymczasem...

IMG_20210825_184905.jpg


Będą sygnalizować położenie zwrotnic, ale nie mechanicznie (oczy już nie te), tylko zaświecając poszczególne segmenty :)

Tynkarze też już kończą
IMG_20210826_000820.jpg


a i pomału coś rośnie
IMG_20210824_165637.jpg


Proszę powstrzymać się od śmiechu, to moje pierwsze drzewka :/

No i chyba układ torów (i pulpit w nastawni) czekają zmiany (dojdzie drugi Angol) - chyba, bo to okaże się jak przyjdą zestawy kołowe od Kolegi z forum i jak jeździ SMka po anglikach na kółkach bez gumek.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Lucky

Lucky

Znany użytkownik
Reakcje
1.295 3 0
#36
Taka namiastka latarni (Cauera?)
To prototyp, zamówiłem blaszki od Ostbahna i jak przyjdą to będę robił wkłady LED, jakby ktoś reflektował, to zapraszam (zrobię kilka więcej).

Do tego dwie krańcówki przełączane sprzężone z iglicami, nic więcej nie trzeba.

IMG_20210826_165623.jpg

IMG_20210826_165711.jpg
 
OP
OP
Lucky

Lucky

Znany użytkownik
Reakcje
1.295 3 0
#37
Dzisiaj z powodów zdrowotnych - wolne!
Ceowniki przyklejone wzdłuż boków sklejki, schną.
Pomału powstają wskaźniki W4.
Laminat z wytrawionym krzyżem, przyklejony CA do prostokąta wyciętego z kleju termo. Do środka światłowód (LED gdzieś na dole)
IMG_20210902_101531.jpg

IMG_20210902_101507.jpg
 

Podobne wątki