• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm moduł ,,Wielkopolska"

tkt2

Aktywny użytkownik
#1
Cześć:)
W styczniu 2016 zacząłem budowę swojej pierwszej makiety. Makieta jest budowana według normy PMM H0 i będzie składała się z czterech segmentów na których będzie krajobraz Wielkopolski. Na makiecie będzie prosta jednotorowa linia, jedynie na drugim segmencie będzie będzie przejazd kolejowy. Całość będzie w lesie sosnowym, a oto co zrobiłem za 13 miesięcy:
20170211_135347.jpg

co sądzicie o tym pomyśle?
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
#2
Czyli kolega jest jasnowidzem, wie co zrobi za 13 miesięcy, a tak na poważnie to należy zwracać uwagę na składnię zdania. [ a oto co zrobiłem przez 13 miesięcy ] tak powinno to brzmieć. A sam pomysł jest dobry.
 

Piotr M.

Znany użytkownik
#3
Przynajmniej nie ma objawów bardzo popularnej ciężkiej choroby "kolejowej megalomanii" .
Pomysł bardzo fajny, nie porywa się kolega z motyką na słońce, moduł szlakowy zawsze się przyda na jakimś spotkaniu.
Co do konstrukcji skrzynek może kolega podpytać @inkson
Zapowiada się ciekawie :)
 

404W

Znany użytkownik
#4
Mnie akurat krajobraz Wielkopolski nie kojarzy się za bardzo z lasami sosnowymi. Raczej z polami, wsiami i stacyjkami kolejowymi z popruskim budownictwem. Więc może 4 moduły z lasem to za dużo. Jakieś inne motywy przynajmniej na 1 module.
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
#5
Może faktycznie troszkę urozmaicić - widzę, że czoła są zróżnicowane i jakieś efekty krajobrazu polodowcowego będzie widać. 4 moduły pełne sosen - o ile sam ich robić nie będziesz to też mocno wydrenują kieszeń. Gdzieniegdzie trochę pola pewnie by nie zaszkodziło, może gdzieś jakiś przepust pod torami, ciekawa uprawa - jest miejsce gdzie tuż przy torach są uprawy tulipanów... Może warto wziąć kawałek rzeczywistej linii i zobaczyć jakie zróżnicowanie może się pojawić na takim odcinku.

Jak będzie las - to może warto jakieś smaczki i urozmaicenia - przeorany pas przeciwpożarowy na skraju tego lasu, rząd brzózek na skraju sosenek, kawałek wyrębu, osłonięta płotem uprawa młodszych drzewek z charakterystyczną drabiną na bazie odwróconego V do przechodzenia przez płot... No i może trochę infrastruktury przytorowej: słupki hektometrowe, linia telegraficzna.

To luźne pomysły urozmaicające - wybierz coś jak Ci się spodoba... Jak nie to trasy przez las też w Wielkopolsce oczywiście są !
 
OP
OP
tkt2

tkt2

Aktywny użytkownik
#6
Zapomniałem dopisać, że będą tam jeszcze dwa małe domki;) będzie trochę polnych dróg, a pola też będą na pierwszym i ostatnim segmencie. Lasy sosnowe będą, ponieważ w okolicy Wolsztyna jest trochę takich lasów;)
 
OP
OP
tkt2

tkt2

Aktywny użytkownik
#7
Kiedyś w wolnym czasie wykonałem miniatury betonowych pachołków, które będą ustawione przed przejazdem kolejowym na tym module. Wykonałem je z pasków forniru o wymiarach ok. 2mm x 2cm. Skleiłem 3 takie paski [jeden na drugim]. Na koniec pomalowałem 6 warstwami białej i czerwonej farby akrylowej i tyle. Efekt chyba nie najgorszy:
20170212_184023.jpg
 

marian

Aktywny użytkownik
#9
Bardzo fajny pomysł. Estetyczne szkielety skrzynek i stabilne nogi (podstawy). Tylko, że trudno będzie gdziekolwiek się wybrać z tymi nogami. Zajmą więcej miejsca w aucie niż same moduły w pudłach ochronnych. Bo wygląda to tak jakbyś chciał gdzieś, kiedyś z tym pojechać na imprezę.

Powodzenia w realizacji pomysłu.
 
OP
OP
tkt2

tkt2

Aktywny użytkownik
#10
Na imprezy zacznę z nią jeździć za jakieś...15 lat. Za ten czas może zrobię nowe nogi. Te zrobione na szybko ;).
 

Dominik

Znany użytkownik
FREMO Polska
#12
Widać, że to konstrukcja. Ściany boczne podocinane w kształcie terenu zapewne będą przymocowane później.
 

Dabas

Aktywny użytkownik
#13
Biorąc pod uwagę że teren nie będzie raczej dużo wyżej niż profile na końcach, i na pewno nie będzie niżej niż rama. To będzie dosyć płasko. Boczki nie zejdą też niżej niż rama, jeśli ta ma się opierać o nogi.
 

SAPER

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
H0e
#14
Robienie ramy z listewek sosnowych to nie za dobry pomysł. Ta rama wpłynie negatywnie potem na jakość położenia toru. Są gotowe rozwiązania kolegów z forum na budowę skrzynek, które umożliwiają mocowanie nóg, czego płytka skrzynka nie gwarantuje. Zamiast wydawać pieniądze na dziwaczne stojaki, które będą kłopotliwe w transporcie lepiej zamówić wycięte skrzynki na laserze. Tym wpisem wbijam się w pamięć autora postu na wieki wieków, ale cóż, ktoś to musi napisać. :)
 
OP
OP
tkt2

tkt2

Aktywny użytkownik
#15
Może nie będzie tragedii... to mój pierwszy moduł i dopiero się uczę. Następne moduły jakie będę robił zrobię inaczej;).
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
#17
Górzysta nie ale pojezierna tak - mamy wiadukty nad dolinami rzeczek, których wysokość dochodzi do blisko 20 metrów (Chrzypsko Małe - na linii Szamotuły - Międzychód)

IMG_0259.JPG


Mamy moreny. Mamy "góry". Tuż pod Poznaniem Dziewicza Góra ma 145 mnpm a sam Poznań leży na wysokości ok. 80 mnpm - czyli 65 m różnicy. Jest Gontyniec - 192 mnpm a pobliska Chodzież ma jezioro którego zwierciadło jest na ok 65 mnpm.

Kolej w Wielkopolsce może wyglądać też tak - okolice stacji Bzowo Goraj koło Czarnkowa:

Bzowo.jpg

Źródło: http://www.st43.pl/linia.html

bzowo1.jpg

Źródło: https://jedrus.flog.pl/archiwum/tag/bzowo-goraj
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
A
Relacje H0/H0m/H0e/H0f 9
Relacje H0/H0m/H0e/H0f 14
Relacje H0/H0m/H0e/H0f 53
Relacje H0/H0m/H0e/H0f 9
Relacje H0/H0m/H0e/H0f 29

Podobne wątki