• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Moduł w gablotce oraz moduł stacji Arturów.

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.970 6 0
-i tu jest przykład z tymi semaforami jak osoba kronikująca może zmienić zabawę artystyczną w przeinaczenie faktów artystycznych -otóż z tymi semaforami ( autor owych obiektów -"Chudy") to było tak a wiem lepiej bo przy tym przedsięwzięciu - performersie czy hepeningu brałem udział jako pomoc koledze, Chudy wymyślił takie coś ,że skoro tu jeżdżą pociągi i się zatrzymują wysiadają ludzie bądż wsiadają i dalej te pociągi ruszają to powinny się znajdować przez niego uwielbiane różne urządzenia kolejowe między innymi Chudego słabość to semafory kształtowe i postanowił z desek , tektury ,starych puszek i czego się dało skonstruować semafory kształtowe , i my w tajemnicy przed wszystkimi takie semafory wykonaliśmy,- wszystko się zgadzało pomalowaliśmy to farbami tak jak prawdziwe i pod osłoną nocy ( w nocy nie było żadnych transportów ,ustawiliśmy oba przy torach ze względu bezpieczeństwa lewy semafor wyjazdowy daliśmy po lewej stronie toru -oczywiście wszystko zgodnie ze sztuką obowiązujących przepisów kolejowych , wkopaliśmy w ziemię elegancko i ..- od samego rana śmiechy połączone z nerwowymi komentarzami po między personelem kolejowym a robotnikami udającymi się do pracy - jak i kto to zrobił -póżniej "Chudy" to zdemontował a dziś owa praca jest eksponatem w stałej wystawie muzeum kolejowej sztuki współczesnej w Chrobrym, w tym Arturowie były różne działania artystyczne na tych plenerach ( ja byłem tylko na jednym)..
- a o tych małych krokodylkach tam na tej linii to pierwsze "słyszę"- ciekawe
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
Hoarcie Miły :). Czy chesz mi powiedzieć, że nie wiesz kto to taki Janusz Bocian? :rolleyes: Myślisz, że nie dotarłem do źródeł? Poza tym co innego historia, o której piszesz a co innego akcja "trupia główka" (właściwie to chyba powinno być czaszka, ale ja tylko cytowałem ten tekst). Myślisz, że rasowy dyżurny ruchu nie rozpoznałby swojego semafora, który zdarzało się, że zimą gdy zamarzły pędnie, musiał otwierać wieszając się na cięgle? Do 1983r sygnalizacja w Arturowie była kształtowa, a rozjazd przestawiany przy gruncie zabezpieczony zamkiem zwrotnicowym. Dopiero wzrost przewozów i elektryfikacja spowodowały przebudowę sygnalizacji na świetlną i zmianę napędu zwrotnicowego na mechaniczny, pędniowy z ryglem. Ze zdjęciami z tego okresu jest najtrudniej. Gdy przejąłem stację już pełniła funkcję posterunku odstępowego. Dokumentację z modernizacji Arturowa przedstawię dopiero pod koniec sierpnia (czekam na podwykonawców) Ale, ale Piszesz :) podważasz :) ale gdzie dokumentacja? Zdjęcia! zdjęcia! Obiecałeś fotki - między innymi tego krokodyla. Ja zamieszczam większe zdjęcie semafora - chyba widać, że nie jest z desek i pinesek, ani puszek czy pieluszek :p
Z pieluchy.jpg
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.970 6 0
Michałe zaraz zaraz ja byłem na kolejowym plenerze plastycznym w Arturowie w 1984 roku a więc semaforów kształtowych już nie było na tym przystanku odgałężnym i zdjęcia, które wkleiłeś wczoraj na których są widoczna dwa semafory i na jednym jest podniesione ramię to to było na plenerze jak ja byłem i to jest pierwsza praca Chudego , natomiast Ty pokazujesz już inną pracę Chudego ,który to taki semafor zrobił rok póżniej , ja tylko słyszałem o tej pracy z trupią czaszką ( teraz wiem jak ta praca wygląda dzięki Twojej fotce ) i z tego co wiem ta praca taką tylko była , kiedyś Chudy mi opowiadał , że chciał ażeby ta trupia główka znikała jak ramie jest podniesione ale coś mu tam nie wyszło i tak zostawił , wg mnie praca refleksyjno ostrzegawcza- to cię powita jak pojedziesz zamiast STAĆ ! i tyle A! jeszcze o tym z czego jest zrobiony ten semafor ramię to dwie deski zbite ze sobą z przymocowaną na końcu przykrywką i pomalowane, maszt to zbite również ze sobą dwie długie dechy w odstępie tam widać z prawej strony klosz od lampy ,która to była zawieszona na jednej z tych dech Chudy to zostawił , pod ramieniem to jest kubeł kosza na śmieci i obok zawieszony jakiś dekiel -nie wiem od czego - to tak wyglądało na część od silnika no i na maszcie w pionie Chudy przyczepił deskę pomalowaną na biało i czerwono , którą dokładnie tak pomalowaną znalazł w rowie
-pokażę fotkę tej budy od krokodyla spokojnie i pokażę swoją pracę , którą tam wtedy na tym plenerze wykonałem
a apropo Jasia Bociana to mój kuzyn wiem wiem , on to dopiero lubi kolej żelazną
-a ten niby pociąg miłośników kolei , o którym kiedyś wspomniałem to nic takiego to zupełnie inna sprawa też niedawno się dowiedziałem ,że to były wagony konwojowane przez organa ścigania tylko nie wiem skąd i dokąd ponoć były kradzione
 
Ostatnio edytowane:

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
Koniec miesiąca a tu brak dalszego ciągu. No cóż skasowałem niechcący zdjęcia aktualne peronu w Arturowie, ale co się odwlecze, to nie uciecze – jak będę prowadził moim Fiatem „Terczyńskiego i Ćwikłę” za tydzień to je uzupełnię.

Jak pisałem wcześniej elektryfikacja Arturowa miała miejsce w 1983 roku i połączona była z modernizacją stacji. Wymieniono nawierzchnię oraz przebudowano peron z ziemnego na asfaltowy. Dobudowano barierki od strony żwirowni gdyż zdarzało się, że osoby które po pracy były na piwie, a później starały się wsiąść do pociągu, wskutek zaburzeń równowagi lądowały w piachu około 4 metry poniżej peronu. Ciekawe, że wszyscy po wytrzeźwieniu opowiadali podobny sen/wspomnienie o tym jak ktoś ich zamknął w pralce i włączył wirowanie, a następnie bez pardonu wyrzucił na ziemię. Dobudowano też barierkę przy przejściu przez tory dzięki czemu osoby idące na peron miały mechaniczny bodziec aby przez chwilę chociaż zastanowić się czy aby przypadkiem nie jedzie pociąg. Zdjęć z tego okresu oczywiście jak na lekarstwo ale okazało się, że wtedy w DOM Popowów stacjonowała nowoczesna wtedy podbijarka torowa. Miała bardzo duży przebieg i równie dużo miłośników, którzy robili jej zdjęcia. Tutaj są trzy pierwsze dwa z przejazdu luzem w kierunku Popowowa gdzie była obracana. Widać, że jedzie jeszcze po torze bez tłucznia. Trzecie to zdjęcie robocze. Nie udało mi się ustalić dlaczego była obracana skoro jest to maszyna dwukierunkowa. Mogę tylko się domyślać, że duże obciążenia pracą spowodowały jakąś awarię, czas naglił więc znaleziono rozwiązanie na szybko.

Zdjęcia podbijarki i przy okazji modernizacji Arturowa.
2.jpg
3.jpg
1.jpg


W tym samym czasie zmieniono urządzenia srk. Zrezygnowano z semaforów kształtowych na rzecz sygnalizacji świetlnej. Zamontowano także pędniowy mechanizm zwrotnicowy i również pędniowy rygiel. I tu ciekawostka. Podczas tej modernizacji zarówno do pędni ryglowych jak i zwrotnicowych wykorzystano dwa naprężacze sygnałowe po zdemontowanych semaforach kształtowych. Nie zmieniano również dźwigni w nastawni (oprócz usunięcia jednej) malując jedynie na odpowiedni kolor. Nie wiem czy gdzieś jeszcze na sieci PKP można spotkać takie dziwy. Musiało to chyba być niezwykłe także w tamtych czasach, bo zachowało się zdjęcie świeżo odmalowanych naprężaczy sygnałowych przygotowanych do wpięcia w układ pędni rygla i zwrotnicy.

Naprężacze – zdjęcia z DOM Popowów Fabryczny
Naprężacze.jpg


W 1990 roku zakończono budowę osiedla i stacja odżyła. Zbudowano nawet kładkę dla pieszych, a przejście w poziomie torów miało być przeznaczone tylko dla niepełnosprawnych.

Zdjęcie kładki dla pieszych i dojścia do niej
Kładka.jpg


W 1996 roku całkowicie ustały przewozy na linii przemysłowej, co wynikało z zamknięcia bazy paliw. Wcześniej z powodu podejrzenia nieszczelności zbiornika, całe paliwo zostało przepompowane do wagonów i wywiezione. Z powodu wzmożonego w tym czasie ruchu towarowego, częściowo wstrzymano ruch pasażerski na linii Popowów – Radzymin. Po zakończeniu przeładunku, infrastruktura bazy paliw i powiązanych z nią zakładów została rozebrana. Przesunięty na dwutorową linię do Popowowa ruch towarowy z kopalni Turów okazał się wygodniejszy. Po naszej linii sporadycznie przejeżdżały pociągi zdawcze. W 2000 roku zdjęto sieć elektryczną i wycięto wszystkie stalowe maszty (betonowe pozostawiono swojemu losowi). W 2001 roku podjęto decyzję o fizycznej likwidacji linii, jednak veto zgłosiło wojsko wskazując na strategiczny charakter linii. Niestety na sprzeciwie się skończyło. Brak środków na konserwację był powodem dalszej degradacji linii. Zdarzały się tylko sporadyczne przejazdy różnych grup „Mikoli”, przed którymi uzupełniano coraz większe ubytki torów. Odległość od siedziby DRKP w Arturowicach Śląskich oraz ewidentny „kolejowy” związek Arturowa z Popowowem były powodem przekazania infrastruktury kolejowej do DRKP w Popowowie Fabrycznym. Gdy przejąłem stację tor do kopalni Turów był już mocno zarośnięty. Arturów pełnił funkcje posterunku odstępowego ale mały ruch kolejowy nie uzasadniał jego utrzymania. Nastawnię zamknięto. Dewastacja urządzeń srk swoim tempem zaskoczyła nawet SOK-istów – pisałem o tym wcześniej. Ponownie opadły naprężacze po zerwaniu pędni. Zamontowano zamek przy rozjeździe. Klucz znajduje się w nastawni w Miloszowie. Jak potoczą się dalsze losy? Linia Popowów-Radzymin ma się dobrze. Odnowiony peron, wciąż dobrze wygląda. Są chętni do jazdy pociągiem dzięki osiedlu które powstało przy torach i ma być rozbudowane. Jestem pełen dobrych myśli.

Zdjęcia osiedla
Osiedle 1.jpg
Osiedle 2.jpg
Osiedle 3.jpg
[DOUBLEPOST=1377966457,1377965913][/DOUBLEPOST]A no i jeszcze "Kibelek"

5.jpg
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
Oj, Michał, Michał!!! Na temat urządzeń srk to Ty musisz się jeszcze dużo nauczyć. Nie da się zastosować naprężacza sygnałowego do napędu zwrotnicy i rygla. Inna jest konstrukcja bo inne są skoki i ciężary. Nie da się zastosować dźwigni sygnałowych do napędu zwrotnicy i rygla bo inna jest konstrukcja dźwigni. I na koniec naprężacze na zdjęciu wyraźnie wskazują, że obie pędnie są zerwane mimo, że na innych widać, że są naprężone?!!!
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
Nie da się zastosować naprężacza sygnałowego do napędu zwrotnicy i rygla. Inna jest konstrukcja bo inne są skoki i ciężary. Nie da się zastosować dźwigni sygnałowych do napędu zwrotnicy i rygla bo inna jest konstrukcja dźwigni.
NAPRAWDĘ? Czuję się obrażony :love::love::). Nic o tym nie pisałeś podczas zasięganych przeze mnie lekcji (konsultacji) :mamdola:. Co prawda ja o to nie pytałem :rolleyes:, ale do diaska! Przecież chyba można przewidzieć, że taki ześwirowany "Mi-kol" jak ja może wpaść na tak kretyński pomysł :). No i teraz puściłem babola w świat. Bardzo dziękuję za ten wpis :love:.
Mam jeden naprężacz do rygli i zwrotnic (mały) ale potrzebuję jeszcze drugi. Może ktoś chciałby sprzedać?

I na koniec naprężacze na zdjęciu wyraźnie wskazują, że obie pędnie są zerwane mimo, że na innych widać, że są naprężone?!!!
A z tym niestety, to zwykły pech. Wykorzystałem nić, ale zamiast poliestrowej niechcący wziąłem bawełnianą czy jakąś tam i żeby "oklapła" namoczyłem ją w wodzie z wikolem. Chyba podczas wysychania na słońcu skurczyła się i samonaprężyła. (n) No ma się te słabe chwile o_O.
:) Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.970 6 0
I na koniec naprężacze na zdjęciu wyraźnie wskazują, że obie pędnie są zerwane mimo, że na innych widać, że są naprężone?!!!
- Michał nie pamięta lub nie wie ,że te druty są naprężone ( na kilku zdjęciach to widać wyrażnie ) ponieważ to było działanie zamierzone pewnego Gościa zaproszonego na któryś plener , Gość muzykujący artysta właśnie naprężył sam te druty w pewnych miejscach po podłączał przystawki jakieś , mikrofony wszystko puścił przez 1000 wtowe Marszale a sam latał wzdłuż tych drutów i w nie uderzał rękami i różnymi przedmiotami ita k dalej..a te domy w tle kilku ostatnich fotek to kolejna praca plenerowa kolejnego artysty ( tu nie pamiętam Kto to taki- przepraszam)- to budynki wybudowane z plastikowych klocków i tektury- obiekty -rzeżby też niezły odjazd- dziś ponoć zamieszkałe przez "pająki"
nie wypada pominąć osoby artystki Ewy z północy kontynentu -uczestniczki ostatniego pleneru i jej pracy -( na ostatniej fotce jest fragment u dołu po lewej stronie - trawę Ona w rolkach ułożyła do samych torów i wyszło jej tak jakby makieta w takiej dużej skali ,pod tą kładką wysypała piasek i to faktycznie robi wrażenie takiej niby dużej makiety modelarskiej - .
 
Ostatnio edytowane:

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
..."Złośliwy Małpiszon"... Michał!!! Ty tak o kobiecie??!! Tego to się po Tobie nie spodziewałem!!! (No chyba, że to straszna szkarada była);):D. A może to był Gawryluk w przebraniu?:podstepny:
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
Ojej jak tu teraz wybrnąć :mamdola:. Dla niektórych była piękna, niezwykła i niedostępna - to właśnie oni stali się najbardziej zgryźliwi. No bo skoro miłosne wyznania nie działają...... :cry:=:mad::).
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.970 6 0
ciekawą pracą była praca innego uczestnika tym razem zza zachodniej granicy z samego Sonnenberga niejakiego Andreasa ,który wykonał sprzęg i umieścił go na tej podbijarce z przodu ,.. z tego co mi wiadomo stało sie to póżniej maskotką miejscowego PRK dziś można tą pracę oglądać w salce tradycji lokomotywowni Popów Michały
 

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
"Nie to ładne co ładne tylko co się komu podoba"
Bzdura.
Jak komuś się to nie podoba - to powinien trafić do pokoju bez klamek.
Efekt porażający, zaburzający poczucie rzeczywistości.
W rezultacie i tak można trafić do pokoju bez klamek...
Gratuluję nieziemskiego efektu.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
"Nie to ładne co ładne tylko co się komu podoba"
Bzdura.
Jak komuś się to nie podoba - to powinien trafić do pokoju bez klamek.
Efekt porażający, zaburzający poczucie rzeczywistości.
W rezultacie i tak można trafić do pokoju bez klamek...
Gratuluję nieziemskiego efektu.
Dzięki ale tylko przypomnę, że nic tu mojego nie ma. Arturów od początku był ładną stacją zrobioną przez Artura, drzewa Kondzia, pół bramki Ostbahna. Ja jestem tylko ustawiaczem :)
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.970 6 0
-ponoć na ten co ma być plener atrystyczny w Arturowie mają wyłączyć z ruchu tor nie pod drutem na czas trwania pleneru artystycznego i ustawić na tym torze wagony mieszkalne dla artystów - zobaczymy jak to będzie
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Buduję makietę 0
Buduję makietę 2
Buduję makietę 226
Buduję makietę 9
Buduję makietę 29

Podobne wątki