• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Moduł na dwa tory

OP
OP
Sello

Sello

Znany użytkownik
Reakcje
634 6 1
#22
ciekma napisał(a):
Co do torów - czy ten szary szuter to niedomalowany czy tak ma być że jest przejście stara/nowa podsypka?
Ten szary przy profilach to zgodnie z normą Heki 3329, jakoś musiałem połączyć szuter normowy z tym, który mi się podoba :)

xendx - o ! super fotka, tak właśnie u mnie jest ( w realu , tylko droga cała z tych płyt) i na makiecie też tak będzie.

A że krytykę potrafię przyjąć na makiecie nastał ARMAGEDON "jarmark" poszedł w piz.... na jednym segmencie zagościła matka ziemia a drugi zagruntowany - to co zostało przy profilu myślę że da się poprawić bez zrywania.

Sorry za jakość , ale to z phona :(
 

Załączniki

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#23
Xendx, dzięki za fotę, przejazd fajny - no i zatkało kakao ;)
Swoją droga to chyba jakaś dzika inicjatywa, co oni tam nakidali między płytę a szynę?
 

xendx

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#24
przejazd

Sello napisał(a):
tak właśnie u mnie jest ( w realu , tylko droga cała z tych płyt)
to i tak trochę dziwne. Moim zdaniem lepiej by wyglądała polna droga z płytami jumbo tylko przy przejeździe. A jak już ma być droga z płyt t to prędzej z takich jak na zdjęciu poniżej ale wtedy zamiast płyt jumbo przy przejeździe są stosowane płyty z metalowymi wykończeniami.
 

Załączniki

tomkowaty

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#25
Sello napisał(a):
A że krytykę potrafię przyjąć na makiecie nastał ARMAGEDON "jarmark" poszedł w piz....
Sello, a może spróbuj z trawką sypaną i metodą, jaką pokazał Bujager na portalu DCC.
Posypuję kartonik z folią różnymi odcieniami trawki 2mm i wklejam ją na swój malutki modulik przeznaczony do takich eksperymentówm :razz: Powoli, powoli dochodzę do większej wprawy i może za jakiś czas coś z tego fajnego wyjdzie. Wszystko kwestia wprawy i prób. Nie chcę się tu "wychylać" z mądrościami, bo sam dopiero od miesiąca się tym interesuję, tak więc laik ze mnie :razz:

Powodzenia!!!
 

Załączniki

  • 25,6 KB Wyświetleń: 2.016
  • 44,6 KB Wyświetleń: 2.014

tomkowaty

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#27
Dokładnie tą metodą. Sam się nie mogłem do niej przekonać, aż z ciekawości spróbowałem. Wcześniej się męczyłem z matami, sypałem trawę od razu na moduł, trochę podstukiwałem, ale wyglądało to jak siano w stodole :D Najlepiej do jednego odcienia dosypać troszkę innych, zbliżonych kolorystycznie i wymieszać ... nie widać wtedy nienaturalnych przejść w tonacji. No ale to wszystko do przetestowania :D
 
OP
OP
Sello

Sello

Znany użytkownik
Reakcje
634 6 1
#28
Poćwiczyłem z trawą, zasiałem 4 poletka tzw. metodą Bujagera, w/g mnie nieźle....
Trochę zmodernizowałem metodę i jako podkładu użyłem dekielków od lodów (tylko na jednym poletku zrobiłem oryginalnie na folii)
 

Załączniki

OP
OP
Sello

Sello

Znany użytkownik
Reakcje
634 6 1
#31
Podkład to jakiś 2mm ciemnozielony auchagen a na to 6mm polak w 3 odcieniach zieleni. numery mogę podać jutro :). Łatki można zmniejszyć metodą cięcia :)
 

xendx

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#32
Sello napisał(a):
Trochę zmodernizowałem metodę i jako podkładu użyłem dekielków od lodów (tylko na jednym poletku zrobiłem oryginalnie na folii)
:shock: Wielka modernizacja. Chodzi głównie o to żeby wikol był rozprowadzany na materiale w który się nie będzie wchłaniał i o gładkiej powierzchni z której łatwo później będzie oderwać
 
OP
OP
Sello

Sello

Znany użytkownik
Reakcje
634 6 1
#33
Góry Sowie

Podczas tego długiego weekendu wybrałem się w Góry Sowie nie tylko dla ich piękna oraz tajemniczości niemieckich sztolni , ale także dla tamtejszej infrastuktury kolejowej (która niestety umarła :( ) Trafiłem podczas tej wyprawy na jedną ciekawą rzecz, a mianowicie na dwutorowy lokalny szlak (jeśli jestem w błędzie to nich spece mnie poprawią) Miałem okazję widzieć odcinek z Nowej Rudy do Głuszycy. Lokalna niezelyktryfikowana linia z pięknymi (kiedyś) wiaduktami i tunelami, przystanki osobowe itd... jednym słowem piękne ... Nawiązując do moich modułów które chciałem zelektryfikować że niby linia magistralna , widzę że nie muszę ! :) Istniały też dwutorówki o lokalnym znaczeniu i to sądząc po dacie na tunelu jeszcze przez niemców wybudowane... Tak więc będę miał dwutorowy lokalny szlak. I będzie on jak najbardziej realny :)
 

Załączniki

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#34
Nie istniały chyba żadne dwutorówki o lokalnym znaczeniu, pomijając jakieś koleje miejskie.
To była linia główna, zresztą jeździły tam do stosunkowo niedawna pociągi pospieszne,
np. Kraków- Jelenia Góra.

Po prostu realia Polsko-pekapowskie są takie, że szlag trafia nawet główne linie.

Linia bardzo piękna, bałem się kiedyś, gdy jeździłem tam pociągami zaprzęgniętymi do żwawych TKt48, że oszpecą ją słupami trakcyjnymi, do głowy by mi nie przyszło, że ją zamkną.
 

Podobne wątki