• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Moduł 0

OP
OP
maciekk

maciekk

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.346 10 0
#21
Co tutaj się będę rozpisywał, chwila roboty a efekt wizualny znacznie lepszy. Mieliście racje Panowie. Dziękuje za rady. ;)Jeszcze muszę trochę podrobić asfalt,na teraz wyglada to tak.
A5CD0CA8-264F-427B-8014-18EEA2CB71F2.jpeg
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.028 494 29
#22
Już jest wspaniale, cieszę się że dałeś się namówić na tą drobną zmianę.

A tak na marginesie szkoda że ta wielkość, nie cieszy się zbytnim powodzeniem w naszym jakże pięknym kraju, myślę że dużą rolę odgrywają tu finanse i brak miejsca.
 
OP
OP
maciekk

maciekk

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.346 10 0
#23
A tak na marginesie szkoda że ta wielkość, nie cieszy się zbytnim powodzeniem w naszym jakże pięknym kraju, myślę że dużą rolę odgrywają tu finanse i brak miejsca.
Racja, chociaż dla mnie największym problemem jest praktycznie zerowa dostępność pół produktów w tej skali u nas w kraju. Porównując do H0 w której głównie siedzę ceny są 3-4 razy droższe. :rolleyes:
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.028 494 29
#24
Czyli jak pisałem, kasa, ceny są bardzo wysokie, np. tory, rozjazdy do 0e to kosmos, dlatego robię sam.
Mam kawałek fleksa do zerówki, może sklecę skrzynkę i się połączymy kiedyś, będzie to z pewnością historyczna chwila.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.992 140 0
#25
A na rynku imperialistycznym, zgniłym, zachodnim?
Tzn zakładam, że dostępność jest ale czy tam tez ceny są 3-4x droższe niż modeli i dodatków w H0?
 
OP
OP
maciekk

maciekk

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.346 10 0
#27
A na rynku imperialistycznym, zgniłym, zachodnim?
Tzn zakładam, że dostępność jest ale czy tam tez ceny są 3-4x droższe niż modeli i dodatków w H0?
Tak, w Polsce nic nie znalazłem w skali 0. Chciałem zamówić figurki z naszej hurtowni to dostałem informacje, że tylko na specjalne zamówienie, na stanie nie mają bo klikenci średnio raz na trzy lata pytają... to dobrze obrazuje zainteresowanie skalą.

Flexa zamawiałem z Lippe a krowy ściągałem z UK. Drzewa akurat na zamówienie zrobił mi Freon ( wiec jest rodzimy akcent). Zieleń niska i średnia oraz szuter to już bardziej dostępne produkty bo tutaj skala nie ma takiego dużego znaczenia. Tabor też jest średnio 3-4 razy droższy od H0 albo nawet i więcej...
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
#28
Niestety w naszym kraju jest może kilkanaście osób które zajmują się tą skalą znanych na forum. I chyba niewiele więcej nieujawniających się. Tak więc sklepy dla tej garstki nie będą zamrażać kapitału licząc że ktoś z nich zechce kupić akurat taki a nie inny model.
Niestety wszystko trzeba kupować za granicą lub czasem z drugiej ręki od kogoś z kolegiów.
Ceny za nowe modele i akcesoria są drastycznie wysokie. Zwykły wagon towarowy 2 osiowy kosztuje jak przeciętna lokomotywa spalinowa w H0. Wagon pasażerski jak dobrze wypasiony parowóz.
Nieco lepiej jest gdy kupujemy z drugiej ręki stare modele tańszych firm jak Lima ,Rivarossi czy Pola Maxi. Aczkolwiek trzeba się pogodzić z faktem że te modele będą słabiej wykonane ale dzięki dużym wymiarom wiele z nich można samodzielnie stuningować i będzie to ładnie wyglądać.
Także niektóre akcesoria można zaadaptować nawet z wyrobów zabawkowych. Ja tak kupiłem krowy i konie z firmy Siku do skali 1:50. A zwierzęta nie mają ścisłych wymiarów konstrukcyjnych ;).
 

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
549 1 0
#29
Sądzę, że oprócz kosztów bardzo ważną kwestią jest miejsce - o kórym wspomniał Paweł R - które ta zerówka zajmuje.

4.5 metra ściany - zerówka - tor do jeżdżenia w prawo i lewo

makieta_003.jpg


Ta sama ściana - tetetka - można już pojeździć w "kółko"

kolej_podlogowa.jpg


A kółko w zerówce zajmuje już cały pokój

Ring-0.JPG


Jeśli mowa o kosztach to obserwując co jakiś czas ceny modeli w H0 a szczególnie tych niskonakładowych to cieszę się że klika lat temu powstrzymałem się od zakupów modeli w tej skali gdy "przesiadłem się" na zerówkę. Po "przesiadce" na zerówkę i pierwszych zakupach (zestaw startowy, parowóz BR-64, kilkanaście wagonów i trochę dodatkowych torów) ze względu na jej ceny powstrzymałem się od zakupów modeli w tej skali dzięki czemu mam teraz święty spokój :)

Model w wielkości 0 ma 8 razy większą objętość od modelu w H0 więc ta wysoka cena nie jest wzięta tak całkiem z sufitu, no ale ja doszedłem do etapu że wolę mieć 2-3 lokomotywy, które na starość będę jeszcze jakoś tam widział niż 10 takich, których dojrzeć nie będę w stanie ;)

Poniżej porównanie tego samego wagonu w TT, H0, i 0

Wagony TT-H0-0.jpg


Jeśli chodzi o dostępność modeli w zerówce to zaglądając ostatnimi czasy na stronę firmy Lenz zauważyłem że część torów i rozjazdy proste były przez jakieś 2 albo 3 miesiące niedostępne. Oczywiście w sklepach internetowych można było zapasy znaleźć ale w modelmanii gdzie kupowałem moje zerówkowe zabawki nie udało mi się zamówić flexów bo producent ich nie miał w magazynie. Teraz są dostępne ale jakoś ochota na te flexy mi na razie przeszła.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#30
Sądzę, że oprócz kosztów bardzo ważną kwestią jest miejsce - o kórym wspomniał Paweł R - które ta zerówka zajmuje.

4.5 metra ściany - zerówka - tor do jeżdżenia w prawo i lewo
(...)
Poniżej porównanie tego samego wagonu w TT, H0, i 0

Zobacz załącznik 747849
Kiedyś wydawało mi się, że między H0 i TT jest duża różnica (że TT takie malutkie), ale patrząc na zestawienie ich z zerówką, wyraźnie widać, że skala "0" wielkością dominuje nie tyle nad TT, ale i nad H0 (x2). Wyobrażam sobie skalę 1..... sporo już to zajmuje miejsca.
Przy tym porównaniu można zaryzykować stwierdzenie, że wielkością H0 i TT to "prawie" to samo :D
Model w wielkości 0 ma 8 razy większą objętość od modelu w H0 więc ta wysoka cena nie jest wzięta tak całkiem z sufitu, no ale ja doszedłem do etapu że wolę mieć 2-3 lokomotywy, które na starość będę jeszcze jakoś tam widział niż 10 takich, których dojrzeć nie będę w stanie ;)
Ma to sens :)
A tak na marginesie szkoda że ta wielkość, nie cieszy się zbytnim powodzeniem w naszym jakże pięknym kraju, myślę że dużą rolę odgrywają tu finanse i brak miejsca.
Zapewne rolę podstawową. Stąd nie dziwi mnie powszechność skal "0" i "1" za zachodnią granicą. Obywatel Niemiec ma na to środki. Nawet emeryt. Ostatnio oglądałem na YT wiele materiałów z makietami i taborem w tych skalach. Wszystko po niemiecku.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#31
Stąd nie dziwi mnie powszechność skal "0" i "1" za zachodnią granicą.
"Powszechność" to jednak o wiele za dużo powiedziane. Jeżeli porównalibyśmy liczbę modelarzy (zbieraczy, kolekcjonerów itp.) "zerówki" i "jedynki" z tymi od H0, to wyszłoby, że odsetek zajmujących się wielkościami "0" i "1" byłby pewnie podobny, jak w Polsce. Tam (na Zachodzie) H0 też jest bez porównania bardziej popularna od "0", czy "1", tylko liczby bezwzględne są większe niż w Polsce.
 
OP
OP
maciekk

maciekk

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.346 10 0
#32
Sądzę, że oprócz kosztów bardzo ważną kwestią jest miejsce - o kórym wspomniał Paweł R - które ta zerówka zajmuje.
Myśle, że dobrym wyjściem jeżeli ktoś by nie dysponował dużą ilością wolnego miejsca a chciał by się bawić większą skalą było by zajęcie się 0e o której wspomniał @Paweł R , rozstaw szyn jest taki sam jak w H0 ( chyba że się mylę ? ). Na ralatywnie niedużej powierzchni można by wybudować coś naprawdę fajnego. Tylko pewnie dostępność materiału torowego i taboru jest pewnie jeszcze mniejsza niż w skali 0...
 

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.637 133 3
#33
A ja z innej beczki.
Znam Peco w N i po kilku latach używania ze zgrozą :D stwierdziłem, że odstępy miedzy podkładami jakieś takie anglosaskie są.
Ten tor na tej makiecie tez ma taką przypadłość?
Co do Imperialnego wyglądu. Też się na to naciąłem w H0. Natomiast Peco code 100 i code 83 faktycznie źle wyglądają jak na nasze realia to już code75 tak źle nie wygląda. Piszę o Flexach. Ale biorąc pod uwagę cenę to na przemysłowe klimaty uważam że dają radę i to całkiem dobrze.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.992 140 0
#35
Z Code 83 trzeba jeszcze uważać, żeby nie trafić na wersję amerykańską.

Ma takie mocowania szyn do podkładów.
20200811_132206.jpg

Ha, Artur. wygrałeś takie ;-)
 

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.637 133 3
#36
Bo to jest własnie code 83. Czego się nie spodziewałem kupując wcześniej code 75 ;]

hmm chyba trzeba zrobić wątek o torach Peco. Bo można się oszukać bardzo ;]
 
OP
OP
maciekk

maciekk

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.346 10 0
#38
Dzisiaj w przerwie od pracy wystawiłem moduł na słoneczko i zrobiłem kilka fotek. Nie wiem jak wy, ale ja uwielbiam makiety w naturalnym świetle. :cool:
B222FFAC-7C5B-4278-9686-19BAEAD59829.jpeg
 

Załączniki

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.052 26 1
#39
Trochę prościej jest dla amatorów wąskotorówki w 0, czyli 0e. Dłubiąc samemu, można w oparciu o podwozia lub części z H0 zmajstrować sobie samemu wagony i lokomotywy,- głównie parowozy na podwoziach H0. Ja tak zrobiłem w mojej wąskotorówce w 0e. Z normalnym torem, to faktycznie jest bryndza. Pewne rzeczy można kupić w Czechach w ich stacjonarnych i internetowych sklepach, ale też nie wszędzie.
 

Podobne wątki