• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

MODUŁY ASANA

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.280 41 5
#41
Z tymi dodatkowymi modułami jest ok, bo możesz przynajmniej lokiem manewrować. Na manewry całym składem nie masz miejsca...
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#42
Zaczyna to mieć ręce i nogę, ale drugą nogę będzie miało, jeśli uwzględnisz opcjonalny moduł wydłużający stację, np. wstawiany między budynkiem stacji i poczty.
Trzeba by też wtedy poskracać i poprzesuwać perony, ten z dołu rysunku, jeśli jednokrawędziowy, to może się zaczynać wcześniej po lewej i kończyć wcześniej po prawej. Na modułach 50cm przydałyby się semafory wjazdowe.
 
OP
OP
Asan

Asan

Aktywny użytkownik
Reakcje
579 1 5
#44
Też rozważałem taką opcję z tą wstawką pomiędzy budynkiem stacji a pocztą 500x500mm.Peron stacji jak najbardziej jedno krawędziowy,a co do semaforów to kompletnie się na tym nie znam.Czytałem że ograniczenie szybkości do 40km eliminuje liczbę semaforów ale czy to prawda.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#45
Propozycję rozstawienia semaforów podałem wcześniej dla bardzo podobnego układu, można go zastosować bez zmian i tu. Na liniach znaczenia miejscowego ("bardzo lokalnych") przy prędkości do 40 km/h można nie stosować semaforów wyjazdowych. Semafory wjazdowe trzeba stosować zawsze. Na takich liniach jeżdżą tylko krótkie składy osobowe i towarowe, nie ma tam ciężkich wahadeł z węglem czy ekspresów, więc nie wiem, czy kolega Asan chce się aż tak ograniczać?
 
OP
OP
Asan

Asan

Aktywny użytkownik
Reakcje
579 1 5
#46
Jak coś robić to zrobić dobrze i na odpowiednim torach-rozjazdy ,,Weinert " i anglik ROCO DKW-10.Lubie wszystko zaplanować z góry aby się nie sparzyć.Te układy nie dają mi spokoju cały czas o nich myślę-jakaś obsesja mnie dopadła.Nawet jak prowadzę auto to rozmyślam dziś się na tym sam przyłapałem-DO LEKARZA?
KŁADKA NA Y.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#47
Bardzo rzadko stosuje się w torach głównych takie rozjazdy łukowe dwustronne symetryczne, jak te Weinert 74903 i 74663. Musiałyby być bardzo szczególne warunki terenowe, żeby coś takiego było uzasadnione. Tu wygląda to bardzo sztucznie. Normalnie tor główny zasadniczy powinien iść przez stację po prostej, a tor dodatkowy odchodzi na bok, jak w poprzednich wersjach planu. Na takiej linii byłyby to typowe rozjazdy zwyczajne 1:9 o promieniu łuku toru odgałęziającego 190 m.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#51
Bez przesady co do długości, jest ok. Ten peron wyspowy przy tej szerokości musi być jednokrawędziowy, dla toru dodatkowego. Przy przyjmowaniu pociągu na tym torze, tor główny zasadniczy musi być wolny, ale takie sytuacje są dość częste na małych stacjach, zwłaszcza na lokalnych liniach. Natomiast peron przed budynkiem powinien być szerszy, a sam budynek dworca i magazyn po prawej powinny być dalej od toru. A kładka na takiej stacyjce to faktycznie przerost formy nad treścią. Przy tej szerokości peronu nie ma mowy o wchodzeniu i przebywaniu na peronie wyspowym podczas przejazdu pociągu. Ale całość ogólnie mi się podoba.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.280 41 5
#52
Jak dla mnie, pierwsza myśl jest od Bozi. Ten pierwszy plan był najlepszy, dający możliwość manewrowania conajmniej lokiem i 2 wagonami. Tu bez dodatkowych modułów można conajwyżej lokiem pomanewrować.
Plan niezły, ale do samodzielnej zabawy niezdolny... Ale to tylko moja opinia :)
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.280 41 5
#54
Witam,oderwałem się od sklejania i zabrałem się za projektowanie skrzynek.Pomyślałem że układ torowiska ma być prosty a zarazem dać mi możliwość
"zabawy" w zaciszu domowym. Zobacz załącznik 96930 Na 3 metrach-ciężko coś zaplanować ale tylko tyle mam miejsca w domku;) Co myślicie o takim układzie?
O tym układzie myślałem, że dla Twoich potrzeb domowych będzie git. Jest pierwszy...ale na 2 stronie :D
 
OP
OP
Asan

Asan

Aktywny użytkownik
Reakcje
579 1 5
#58
A tu planik który wydaje mi się dość wystarczający do zabawy w domku,a i na spotkania zda chyba egzamin.Lokomotywownia wróciła,bo zawsze chciałem mieć takie coś jak i kładkę -którą już rysuję pod laser mnóstwo szczegółów bo ma przyciągać oglądającego.;)Zastanawiam się nad zmianą stacji tylko szkoda mi jej bo włożyłem w nią ogrom pracy jeszcze to przemyślę.
KŁADKA+SZOPA.JPG
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.280 41 5
#59
Nadal nie pomanewrujesz więcej, jak samą lokomotywą, chyba, że dołożysz po metrze z każdej strony.
Sam planik trochę chaotyczny, jak na mój gust. Zapomnieliśmy o zasadzie: "Mniej, to więcej" :)
 
OP
OP
Asan

Asan

Aktywny użytkownik
Reakcje
579 1 5
#60
Od lewej wjazdową wajchę można by było dać do końca segmentu i lok+wagon dojechał by do fabryki.Na samym DKW 10 jakie miał bym szaleństwo nie wspominam o lokomotywowni:)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 74
Planuję 34
Planuję 18
Planuję 11
Planuję 7

Podobne wątki