• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele zespołów wagonów piętrowych serii Bipa/Bhp - konwersja na ep. IVa

tomek 05

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#81
W dokumentacji datowanej na 1971 rok są w przedsionkach oprawy żarowe a w części z siedzeniami jarzeniowe. Wygląda na to że tak było od początku. Blaty niemieckie z dopisanym tłumaczeniem po polsku i jakimiś sygnaturkami PKP ;)
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#82
Bipa1966 napisał(a):
Masz jakies plany wzgledem wymienionych projektow ??? Czy tylko w glowie ?? :D Gdzie mozna nabyc te harmonijki ????
Na szczęście mam już wszystko przygotowane.
Jest 7 mm dłuższa. Mierzyłem na bazie oryginalnej.



Projekt wygląda mniej-więcej tak:



Gotowy element tak:


A efekt końcowy tak (dla porównania stara oryginalna czarna):
 

Załączniki

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#83
Uriel napisał(a):
KKK w piętrusie.
Zdjęcia z lutego 2010r
Super wyszło Ci te KKK.
Ja chciałem zrobić tak, aby było niezależne od wózka, ale chyba podłapie Twój pomysł.



I jeszcze dla porównania okna z różnych wersji tych modeli.
Z moich obserwacji zauważyłem że nowsza wersja oprócz delikatniejszych ramek na oknach, ma jeszcze osobno montowane bufory.
 

Załączniki

mattia

Znany użytkownik
Reakcje
81 1 0
#84
A moze harmonijki takie ? Sa zrobione na podstawie opisu z wloskiej gazety poswieconej modelarstwu kolejowemu. Autorem art. jest Giuseppe Mutolo.
 

Załączniki

Reakcje
0 0 0
#85
Witajcie :) . Pozwolę sobię wtrącić się do dyskusji. Sam od pół roku męcze 4-członową bipę. W zasadzie to od sierpnia prace stoją bo moja jest już pomalowana na niebiesko-żółto i czekam tylko na kalki. Zeszlifowałem te paseczki, pomalowałem wnętrze, wyprostowałem dach na czołach, dociążyłem, wymieniłem kółeczka itd. Odpuściłem sobie rynienki i wywietrzniki. Z dachem to widzę ,że każdy robi inaczej. Ja wyciąłem stary fragment dachu dremelem, a nowy dorobiłem z polistyrenu. Jestem zadowolony z efektu. Człony środkowe w moim piętrusie (z racji tego ,że są ciężko dostępne) były kiedyś członami zewnętrznymi :p . Przedsionek, WC i kabine kierpocia obciąłem dremelem a następnie wyszlifowałem krawędź. Podwozie oczywiście też wymagało lekkich przeróbek. Po pomalowaniu zupełnie nie widać, że tam było cokolwiek skracane. Zostało mi tylko nałożenie kalek, pomalowanie i montaż okien oraz zrobienie harmonijek. Wielkie dzięki ffox za projekt harmonijki, na pewno się przyda.

Co do grubości ramek od okienek, to moim zdaniem te górne mogą być, gorzej z dolnymi. Wpadliście już na pomysł jak to zrobić żeby w miarę wyglądało? No i pytanie do kolegi uriela, z czego wzięte są częsci do kinematyki? Jakiś stary wagon, zestaw do monażu kinematyki? No i na koniec takie pytanie/prośba. Piszecie ,że kupowaliście na alledrogo różne piętrusy na części, nie został wam może jeden 3-osiowy wózek oraz dwa górne pięterka? Niestety w dwóch czlonach których użyłem do przeróbki brakowało tych pięterek, no a wózka 3-osowego nie posiadam z racji tego, że człony były obcinane.
Postaram się wstawić fotki tej mojej wymęczonej przeróbki. Pozdrawiam :)
 

Uriel

Znany użytkownik
Reakcje
17 0 0
#86
ziomek 456 napisał(a):
No i pytanie do kolegi uriela, z czego wzięte są częsci do kinematyki? Jakiś stary wagon, zestaw do monażu kinematyki?
Kinematyka pochodziła (o ile dobrze pamiętam...robiłem ją ponad 1,5 roku temu) z wagonu Simms od Roco (wagon ze ścianami teleskopowymi). Jak wiadomo Roco pakuje taką samą kinematykę do wielu swoich wagonów, więc pewnie w innych modelach też ją można spotkać.
Oczywiście taką kinematykę trzeba odpowiednio skrócić, dociąć, wypoziomować itp itd przed montażem w piętrusie.

ps. pokazuj zdjęcia swojej przeróbki ;) Zapewne nie tylko ja bym ją chętnie zobaczył ;)
 
Reakcje
0 0 0
#87
Tak to wygląda. Moja pierwsza przeróbka :) Z niektórych rzeczy jestem bardziej zadowolony z innych mniej. Niestety jakieś takie rozmazane fotki wyszły w sztucznym świetle. Ostatnia jest w słonecznym i ukazuje faktyczne kolory piętrusa.
Pozdrawiam
 

Załączniki

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#88
Bardzo ładnie Ci wyszedł.
Z kalkami będzie cacy + jakieś oświetlenie.
Rozumiem że po nałożeniu kalk nałożysz lakier bezbarwny matowy?
Chociaż takie połyskowe też widywałem (jeszcze czyste, zaraz po modernizacji).
 

Uriel

Znany użytkownik
Reakcje
17 0 0
#89
tomek 05 napisał(a):
W dokumentacji datowanej na 1971 rok są w przedsionkach oprawy żarowe a w części z siedzeniami jarzeniowe. Wygląda na to że tak było od początku. Blaty niemieckie z dopisanym tłumaczeniem po polsku i jakimiś sygnaturkami PKP ;)
Po naprawach/modernizacjach już chyba pakowali wszędzie jarzeniówki:
http://www.youtube.com/watch?v=gifUNa2ocGY (w "Bonanzie" światło jakby białe, natomiast w Bhp bardziej podpada pod ciepłe-białe)
http://www.youtube.com/watch?v=0yBZAuwDQEE (tutaj balans bieli spowodował, że jarzeniówki w Bhp dają wręcz niebieskie światło)


Uriel napisał(a):
zmierzę tą rynienkę suwmiarką z odczytem cyfrowym i napiszę jaki ma dokładnie wymiar - na pewno przyda się innym przerabiaczom ;)
0,40mm


Działam dalej, niezbędne mikro wiertełka, które są potrzebne do dalszych prac, zamówione...
Poprawna ilość wywietrzników, rozmieszczenie chyba też poprawne ;)
 

Załączniki

Reakcje
0 0 0
#90
ziomek 456 napisał(a):
Tak to wygląda. Moja pierwsza przeróbka :) Z niektórych rzeczy jestem bardziej zadowolony z innych mniej. Niestety jakieś takie rozmazane fotki wyszły w sztucznym świetle. Ostatnia jest w słonecznym i ukazuje faktyczne kolory piętrusa.
Pozdrawiam
Szkoda że układ wywietrzników na dachu nie odpowiada rzeczywistości bo ładnie ci wyszło. Gdyby nie to...
 

Uriel

Znany użytkownik
Reakcje
17 0 0
#92
ZBIN1964 napisał(a):
Marcin te wywietrzniki nie są ciut za duże :?: tak wydają się wyglądać na zdjęciu :roll:
Jest to odlew żywiczny, który musiał zostać podszlifowany aby pasował do dachu. Być może są trochę za duże z racji tego, że zbyt mało je szlifowałem. Również barwa żywicy może je 'pogrubiać' ;)
 
OP
OP
Zbyszek

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
810 71 5
#93
Ja z tej relacji odpadam, pudła okazały się popękane w dwóch miejscach. To jest akurat szczegół, ale również skrajne wózki są popękane i wagon toczy się bardzo dobrze, do czasu, aż osie ''wpadną''. Wózki były już klejone, więc po przemyśleniach doszedłem do wniosku, że nie warto się dalej nim zajmować. Być może kiedyś do tematu wrócę i dokończę ''model'' w wersji statycznej.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#94
Zbyszku, napisz do użytkownika Ad9bis-MODELE na Allegro.
W super cenie sprzedawał wózki do tych wagonów - plastikowe.
Może będzie jeszcze miał.
Sam wziąłem jako części zapasowe 2 szt. + parę nowiutkich kółek + okrągłe bufory (właśnie do tych piętrusów).

Ogólnie bardzo dobry sprzedawca.
 

Bipa1966

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#96
Kolega ...stolnik....w jednym z watkow...pokazal zdjecia nowej Bipy....Rivarossi.
Tak sie przypatrzylem.....charmonijki miedzywagonowe.....porecze.....i moze kilka innych detali !!
Czy nie mozna by tego zaadoptowac do modelu starszego.??? tego ktory przerabiamy ???
Moze producent uwzgledni sprzedaz .....jako czesci dodatkowe ??? :D
Co na to sprzedawcy ??? Ma ktos takie kontakty zeby to zalatwic ??
 

mattia

Znany użytkownik
Reakcje
81 1 0
#99
Podajcie namiary na model (typ, nr katalogowy,itp) moge zobaczyc czy da sie cos zalatwic.Perfekcyjna znajomosc j.wloskiego,oraz troche znajomosci moze cos zdzialac .Zadnych obietnic z mojej strony.Mattia
 

Podobne wątki