• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele zespołów wagonów piętrowych serii Bipa/Bhp/Bhp-x

DarekW

Znany użytkownik
Reakcje
1.322 16 0
#81
To pozostaje C i jeszcze aceton techniczny, tylko najpierw wypróbuj czy nie rozpuści Ci budy.
 

wojtekpkp

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
#82
Panowie powiedzcie mi, bo tak mnie to zastanawia, czy bipka Sachsena jest na tej samej formie Piko, Prefo itp ?? Nie zauważyłem żadnej różnicy między Sachsenem a Pikolcem, za to przy RR to widać znaczną różnicę...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.395 463 29
#87
Jeżeli tak mówicie, to wycofuję się z wcześniejszego wpisu. Ja tych modeli nie mam, ale wydawało mi się, że Sachsenmodelle jak przejął stare modele Prefo, trochę je zmodernizował, dając lepsze zestawy kołowe i właśnie gniazda NEM. Ale najwyraźniej się myliłem. Czy Wasze modele (jak rozumiem z wczesnych lat 1990-tych) mają stare sprzęgi typu Piko, z płaską blaszką i łukową sprężynką?
 
OP
OP
Uriel

Uriel

Znany użytkownik
Reakcje
17 0 0
#88
Oj... Nie jestem pewien czy przypadkiem ostatni wypust Sachsenowych piętrusów nie miał fabrycznej kinematyki ... Były to piętrusy pakowane nie w długie pudełka ale podobne do tych, w które Rivarossi pakuje swoje piętrusy - czyli takie bardziej kwadratowe ;)
 

Grzeju

Aktywny użytkownik
Reakcje
22 0 0
#89
Ja mam piętrusa wydanego pod marką Roco (choc na pudełku jest logo Roco, to producent jest zapisany jako Sachsenmodelle Gmbh). Sprzęgi są jak w starych pikolcach... żadnej kulisy, żadnego gniazda NEM.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
810 71 5
#90
To co napisał Uriel jest bardzo ciekawe, tym bardziej, że nigdy się z czymś takim nie spotkałem.
Potwierdzam zaś słowa kolegi Grzeju. W katalogu SM po zainwestowaniu w firmę przez Roco bez KKK były właśnie piętrusy, chyba chłodnie MK4 i jeszcze coś.
 
OP
OP
Uriel

Uriel

Znany użytkownik
Reakcje
17 0 0
#94
Ciąg dalszy...
Z racji małej ilości czasu, który mogę poświęcić 'piętrusom', to zbyt często ten temat nie będzie aktualizowany.
2) Projekt "Ekonomiczny"
Projekt zlecony 'z zewnątrz' ;)
Jedynym zakresem prac będzie wyprostowanie czół i zaślepienie dwóch okien czołowych.
Zobacz załącznik 102794 Zobacz załącznik 102795
Projekt "Ekonomiczny" ukończony ;)
Malowanie "full oliwka", stacja Chojnice, oświetlenie LED + końcówki składu 'bez efektu mrugania' ;) Właściciel był bardzo zadowolony z efektu końcowego - i o to chodziło.
Krótka relacja foto:
P1030187.JPG P1030189.JPG P1030190.JPG P1030192.JPG
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
100 2 0
#96
Czy w epoce V, bo widzę że na taką stylizowany jest model, malowano dach na kolor pudła, tj. oliwkowy? Ja pamiętam oliwkowe bipy (albo dokładniej - kawowe) Bipy z dachem szarym, a dokładniej ten zespół:
 
OP
OP
Uriel

Uriel

Znany użytkownik
Reakcje
17 0 0
#97
Z tym to w rzeczywistości naprawdę wyglądało różnie ... Co do modelu - tak jak pisałem - była to konwersja ekonomiczna, robiona według zaleceń klienta itp itd ;) Tak jak klient sobie zażyczył tak dostał ;)
 

wojtekpkp

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
#98
Hmmm, wygląda super, jednak ja chyba wolałbym pozostawić skośny dach, a za to prysnąć choć jednym kolorem (zielonym albo czerwonym) te siedzonka bo ta żółć to aż w oczy razi... A co do wersji malowań oliwkowych to były też takie gdzie siwy był tylko kawałek dachu powyżej okienek, albo cały dach, no albo sama oliwka - tak było bynajmniej u mnie w Zielonej Górze w latach 90' .
 

Podobne wątki