• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele zespołów trakcyjnych z rodziny Flirt firmy LILIPUT

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#2
Grzes, Liliput produkuje dwie wersje, różniące się liczbą drzwi w wagonach. Jedna jest zgodna ze składami eksploatowanymi w naszym kraju. Jednak przyjrzenie się bardzo dokładne wielu detalom, odkrywa fakt, iż jednak model nie do końca odpowiada naszym składom. Teraz już nie pamiętam tego dokładnie, ale kiedyś analizowałem ten model mocno pod kątem konwersji. Zrezygnowałem. Model byłby bardzo ładny, ale trochę by się jednak różnił. Z tego co pamiętam teraz: inna zabudowa dachu za kabinami maszynisty, inne wykroje w fartuchach na wózki, dolna krawędź drzwi na złej wysokości, inna wysokość okienek w drzwiach, inna liczba kratek wentylacyjnych na krawędzi ściany boczne/dach, inny typ niektórych okien (pełne/z częścią uchylną u góry), wątpliwa jest zgodność urządzeń dachowych, i coś tam jeszcze by się znalazło.

Dla osób mniej zwracających uwagę na szczegóły - super sprawa.

Do porównań wszelkich świetnie nadaje się poniższa fotka.
http://www.modellbahn-fokus.de/article_data/images/6/45963_c.jpgze strony http://www.modellbahn-fokus.de
 

Rafał G.

Znany użytkownik
Reakcje
3 1 0
#3
CoCu napisał(a):
Grzes, Liliput produkuje dwie wersje, różniące się liczbą drzwi w wagonach. Jedna jest zgodna ze składami eksploatowanymi w naszym kraju. Jednak przyjrzenie się bardzo dokładne wielu detalom, odkrywa fakt, iż jednak model nie do końca odpowiada naszym składom. Teraz już nie pamiętam tego dokładnie, ale kiedyś analizowałem ten model mocno pod kątem konwersji. Zrezygnowałem. Model byłby bardzo ładny, ale trochę by się jednak różnił. Z tego co pamiętam teraz: inna zabudowa dachu za kabinami maszynisty, inne wykroje w fartuchach na wózki, dolna krawędź drzwi na złej wysokości, inna wysokość okienek w drzwiach, inna liczba kratek wentylacyjnych na krawędzi ściany boczne/dach, inny typ niektórych okien (pełne/z częścią uchylną u góry), wątpliwa jest zgodność urządzeń dachowych, i coś tam jeszcze by się znalazło.

Dla osób mniej zwracających uwagę na szczegóły - super sprawa.

Do porównań wszelkich świetnie nadaje się poniższa fotka.
http://www.modellbahn-fokus.de/article_data/images/6/45963_c.jpgze strony http://www.modellbahn-fokus.de
Cocu, model pokazany przez Ciebie na zdjęciu to ten bardziej "pachorzyj" na używany przez np. Koleje Mazowieckie czy Przewozy Regionalne lub SKM - czy tak?
 

ST44-613

Ostrzeżony
Reakcje
1 0 0
#5
Grzes napisał(a):
Natrafiłem ostatnio na takie coś -
http://conrad.na.allegro.pl/elektryczny ... 64307.html

Pytanie do szanownych konwerterów - jak się ma ten model do składów PKP ?
Może ktoś popełnił już konwersję ?
Ma się nijak! Liliput był gotów uruchomić produkcję polskiej wersji, sondował nawet rynek, ale liczba ewentualnie zamówionych modeli była zbyt niska jak dla podjęcia produkcji polskiej wersji. Oczywiście wszyscy właściciele sklepów oglądali się na to tym razem zrobi PPR. Ale także i on nie był w stanie skrzyknąć swoich chłopców którym dostarcza modele do ich sklepów i witryn internetowych i projekt padł. A szkoda. A w międzyczasie doszły do Liliputa informacje od innych zagranicznych firm produkujących modele kolejowe na temat sytuacji finansowej i finansowych posunięć PPR-a i firma stała się znacznie ostrożniejsza z pomysłami co do polskiego rynku.

Pozdrawiam

Jeż Jerzy
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#7
Rafał G., jak mi się zdaje (ale mogę się mylić), ukazany model jest tym najbardziej podobnym do tych używanych na naszych kolejach. Naturalnie, Liliput dysponując takimi formami, mógł zrobić również inne modele o takim wyglądzie, ale w innym malowaniu. Ale nie wnikałem w to.
 

ST44-613

Ostrzeżony
Reakcje
1 0 0
#8
CoCu napisał(a):
Rafał G., jak mi się zdaje (ale mogę się mylić), ukazany model jest tym najbardziej podobnym do tych używanych na naszych kolejach. Naturalnie, Liliput dysponując takimi formami, mógł zrobić również inne modele o takim wyglądzie, ale w innym malowaniu. Ale nie wnikałem w to.
Jest najbardziej podobnym, ale jednocześnie nie bardzo podobnym (między innymi układ okien, wyposażenia wnętrza, wyposażenie stropu pudła i jego układ, itp.) stąd problemy.

Jeż Jerzy
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#9
Jak Panowie myślicie, czy realne jest, że jakaś firma zrobi w najbliższym czasie model EZT Flirt 3? W końcu sporo jednostek tego typu jeździ u różnych przewoźników na terenie Niemiec, a od tego roku w Polsce.
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
#10
Panowie, czy wie ktoś może coś na temat wznowienia przez firmę Liliput modelu Flirta (wersja RABe523) nr kat. L163990 w tym lub innym malowaniu ?
 

siódemka

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
17 0 0
#11
Też kombinowaliśmy z chłopakami nad tym Flirtem. Kilka różnic ma jednak i tak jeśli byłaby jakaś możliwość zdobycia go to przemalowalibyśmy go w barwy Kolei Mazowieckich ;)

Ogólnie pisałem do Liliputa i otrzymałem informację, że 163990 został już wyprzedany w 2011 roku. Na pytanie o możliwość ponownego wydania tego modelu nie dostałem jeszcze odpowiedzi.
 

Podobne wątki