• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele zespołów trakcyjnych Elf (PESA) i Impuls (Newag)

ed250

Aktywny użytkownik
Reakcje
444 89 5
#1
Koledzy forumowicze, jako że zbliża się okres listów do św Mikołaja chciałbym poddać pod dyskusję temat odnośnie możliwości powstania takich modeli.
Wiem że to nie takie proste bo narazie bieda z polskimi EZT i ciężko z typowo polskimi modelami, EN57 od Modeli czy Milosa i może ED250 od Limy czy ACME, ale może grupowo udało by się coś ugrać, tymbardziej że pewnie u większości z Was trzon kolekcji tworzą modele które można spotkać na torach w naszym kraju. Myślałem nad Elfem i Impulsem ze względu na ich popularność w kolejach regionalnych, nie będę wymieniał wszystkich województw bo można w googlu po grafikach sprawdzić gdzie jeżdżą. W Modeli na "kibelka" była lista chętnych i model powstał. Wiadomo że niektórzy najpierw się deklarują, a później się wycofują gdy przychodzi do finalizacji, ale chciałbym poznać Wasze opinie co do tych modeli. Z wstępnego rozeznania znalazłem na stronce Robo ich Elfa w 1:32 jak się nie mylę dla PESY na Trako, więc może to właśnie z tym producentem warto poruszyć temat. Może ktoś myślał nad tego typu modelami i ma już jakieś większe doświadczenie w tej sprawie? Zachęcam narazie do luźnej dyskusji, a kto wie może coś z tego wyniknie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#4
Bo na taki dostał zamówienie, co w tym dziwnego? A że model jest w skali 1:32, a nie 1:87, to uruchamianie na jego podstawie produkcji seryjnej raczej nie ma wielkiego sensu ekonomicznego. Pomijając fakt, czy jednostkowo wykonany egzemplarz (no, może parę sztuk, nie wiem) w ogóle może być podstawą do produkcji seryjnej.
 

Hardtech

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
92 0 0
#5
Moim skromnym zdaniem byłoby małe parcie na te modele. Seryjny kultowy EN57 jak najbardziej, ale z nowszymi może być ciężko ponieważ, najbardziej pożądane modele to z epoki IV i V a tych jeszcze jest sporo do zrobienia w wydaniach seryjnych.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
#7
W Modeli na "kibelka" była lista chętnych i model powstał.
Pomyliłeś kilka spraw. Modele EN57 jakie widziałeś nie są produkcji firmy Modela. Firma ta zapowiedziała wypuszczenie takiego modelu, a nawet zabrała się za jego opracowanie, ale było to już kilka lat temu i jak widać temat zupełnie umarł. Nawet już to wypadło z ich strony.
A to co widziałeś to opracował sam z siebie człowiek co się nazywa Miloš Jocif ze Słowenii. Nie było żadnych list na które było trzeba się zapisać, by on to zrobił. Zrobił to zresztą chyba przy okazji opracowywania słoweńskiej wersji tych składów, tak zwanych "Gomułek". I chyba niezbyt dobrze wyszedł na wykonaniu części do naszego EN57, bo mało kto ostatecznie mu to kupował.

Z całym szacunkiem dla Robo, ale nie liczyłbym na to, by niemal seryjnie robił modele zespołów jakie nas interesują. Chętnie bym sam nabył takie, ale ręcznie to on wykonuje modele reklamowe, to długa i żmudna praca, a gotowy model byłby bardzo drogi. Rozmawiałem kiedyś z Nim o czymś takim. Wagony jakie produkuje seryjnie to zupełnie inna bajka i nie wierzę by podjął się seryjnej produkcji modelu chociażby nawet tak popularnego EN57. Za duża kasa i ryzyko.

A co do list i zapisów. Od lat w nic takiego już nie wierzę, bo to jest super niemiarodajne. Bo i czy miarodajne może być zapisywanie się na coś czego nie ma? A gdy już powstanie, to części się nie podoba jakość, części cena, innym przydział czy malowanie, itd. I się wycofują. Nawet tu na forum takie historie były przerabiane kilka razy. A jak jeszcze dochodziły zaliczki, to nie raz i w sądzie się kończyło.
 
OP
OP
ed250

ed250

Aktywny użytkownik
Reakcje
444 89 5
#8
Całkiem możliwe że pomyliłem, słyszałem że Modela miała robić i gdy widziałem gotowca to myślałem że ich. Wiem że to ryzyko i brak pewności zbytu ale popytać nie zaszkodzi.
Z tego samego względu pewnie i ACME się ociąga z ETR610.
Co do zapisów to pełna zgoda.
 

robo

Znany użytkownik
Reakcje
621 10 6
#9
Licencja licencja, brak czasu, brak ludzi do pracy :). W przyszłym tygodniu ruszamy z Elfem w skali 1:87. Najpierw będzie jako model statyczny w międzyczasie opracuje się model z silnikiem. Malowanie Koleje śląskie na początek.
EN 57 też będzie, trzeba tylko nanieść kilka poprawek na model i wydrukować go. Maskownice do wózków zmodernizowanych już są zrobione w półhurtowej ilości.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.384 71 3
#10
Ja prawdę pisawszy, myślałem o 27WE, ale puki co, muszę parę rzeczy pozaliczać...
Mam w zasadzie materiał do modelu w postaci oryginału i innych ,ale robota najpierw a później przyjemność... Choć robota pokrywa mi się z
hobby;)...
Tak BTW... Elf chyba jest mniej pracochłonny:
- mniej gratów o nieregularnych kształtach na dachu
-o odbieraki Stemmana chyba łatwiej niż o zbliżone do ECinginering
( chyba poprawnie napisałem)
- chyba mniej jest wariacji z rodziny Elf vs Impuls... ( powtarzalność
elementów)
Jeszcze pewnie coś znajdę rozważania :D:D:D

Pozdrawiam z

ps. Zapomniałem o ważnej sprawie... planowałem 27WE w N
 
Ostatnio edytowane:

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
#12
EN57 bym przygarnął, jakiegoś Elfa czy Impulsa w modelu pewnie też. Tylko znając życie cena za taki model mnie skutecznie do tego zniechęci i w efekcie sobie tylko pomarzę.
 

mareknyc

Aktywny użytkownik
Reakcje
66 8 0
#13
Licencja licencja, brak czasu, brak ludzi do pracy :). W przyszłym tygodniu ruszamy z Elfem w skali 1:87. Najpierw będzie jako model statyczny w międzyczasie opracuje się model z silnikiem. Malowanie Koleje śląskie na początek.
EN 57 też będzie, trzeba tylko nanieść kilka poprawek na model i wydrukować go. Maskownice do wózków zmodernizowanych już są zrobione w półhurtowej ilości.
Oj będzie się działo oby tylko wszystko wyszło pomyślnie.
 
OP
OP
ed250

ed250

Aktywny użytkownik
Reakcje
444 89 5
#17
Biorąc pod uwagę że 4 człony i długość około metra to myślę te 1500-1700 trzeba liczyć. Im więcej bajerów (dźwięk,oświetlenie) to cena wzrośnie oczywiście.
 
OP
OP
ed250

ed250

Aktywny użytkownik
Reakcje
444 89 5
#19
Robili w 1:32 dla PESY na Trako, są na stronce w dziale modele na zamówienie. W H0 narazie aby wagony, ale patrząc na Y-greki potencjał jest, kontakty z Pesą są, więc szansa na modele też jest.
 

Podobne wątki