• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK Modele z Kalisza

OP
OP
xxx

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
Dziękuję za informację. Faktycznie widać tam ten układ hamulca ręcznego. Wagon jednak pewnie miał instalację przelotową? Druga sprawa oznakowanie na narożnikach czy dwa paski dla hamulca ręcznego są właściwe?
 

wolfik

Znany użytkownik
Reakcje
987 1 0
... jak wykonano właśnie te uszy. Czy to była rolka/kółko z rowkiem pracująca w takim uchu czy też jak w modelu haki, które musiałem obwieść aby nie wypadały ? Takie zdjęcia powiedzmy profilowe znalazłem dla wagonów CSD ale zbliżeń detali już nie.
Na tym forum, jest też link do albumu ze zdjęciami. Zakładając oczywiście, że model Tilliga i ten wagon czeski to ten sam typ w oryginale wygląda to tak:
DSC_0011.jpg

Widać więc, że w modelu jest to mocno przeskalowane.
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.342 18 9
Wagon jednak pewnie miał instalację przelotową?
Na rysunkach widać, że oryginalnie nie miał.
W ramach modernizacji mógł otrzymać przewód powietrzny. Na tym zdjęciu widać już "kiszkę" przewodu powietrznego:
http://digi.archives.cz/da/permalink?xid=27A088BED18B11E5AB77001167D6B623&scan=284

Druga sprawa oznakowanie na narożnikach czy dwa paski dla hamulca ręcznego są właściwe?
Zgodnie z przepisami z 1974r. oznaczenie to stosuje się "na wagonach z urządzeniami hamulca powietrznego zespolonego". Na zdjęciach z epoki widać, ze wcześniej też miały to samo znaczenie.
Czyli formalnie nie powinien mieć żadnego paska.
 
Ostatnio edytowane:

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.342 18 9
A tu niespodzianka: ;)
http://digi.archives.cz/da/permalink?xid=E456D144D18A11E5AB77001167D6B623&scan=335
Wagon tego samego typu, ale już z hamulcem zespolonym systemu Kunze-Knorr'a.

Masz więc kilka możliwości. Albo dorobić tylko dźwignie hamulca ręcznego (plus ewentualny przewód powietrzny) i usunąć nadmiar pasków. Albo dorobić kompletny układ hamulcowy z siłownikiem pneumatycznym i zaworem Kunze-Konrr'a i zostawić po dwa paski na narożnikach.
 
OP
OP
xxx

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
Jestem mile zaskoczony materiałami jakie wysłaliście :)
Rozwiązały się zagadki jakie miałem i wątpliwości.

Widać więc, że w modelu jest to mocno przeskalowane.
Tak ale patrząc na to, że zrobiłem klapy jako otwierane nie będę tego osłabiał. Gdyby były zamknięte na stałe warto było by zrobić je bardziej filigranowo.
Masz więc kilka możliwości. Albo dorobić tylko dźwignie hamulca ręcznego (plus ewentualny przewód powietrzny) i usunąć nadmiar pasków. Albo dorobić kompletny układ hamulcowy z siłownikiem pneumatycznym i zaworem Kunze-Konrr'a i zostawić po dwa paski na narożnikach.
Raczej wybiorę opcję z budową układu hamulcowego w modelu, na ramie jest napis Ham. Bożic.
Pisząc o detalach podwozia miałem na myśli właśnie elementy układu hamulcowego oraz zabezpieczenia tego układu czyli taśmy pod drążkami łączącymi mocowania wkładek ciernych klocków. Też nie planuję bardzo skomplikowanego układu ale tak aby patrząc na model z boku było widać drobiazgi.

Serdeczne podziękowania dla kolegów za pomoc :)

Na marginesie ta czeska strona bardzo ciekawa i znalazłem nawet wagony polskie.
 
OP
OP
xxx

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
Witam
Model parowozu Ty2 867. Model powstał na bazie jednego zdjęcia zamieszczonego w książce o parowozach Ty2.
Baza BR52 Gutzolda(szara-malowanie wojenne, bez zbędnych gadżetów jak gniazda dekodera itp. z silnikiem Buhlera z logo choinką czyli tym prawdziwym) przeszła wiele zmian i dodatków ale parowozy już mało kogo zajmują to opis raczej jest zbędny. Z wizualnie bardziej widocznych rzeczy...........otwarte drzwi budki :)
Był nawet pomysł trzy kominowego Ty2 ale one były przypisane do MD Warszawa co eliminuje model.
Wybór padł na numer 867 z roku 1968 z jednego z moich ulubionych miast czyli z Łodzi a dokładnie Łodzi Kaliskiej. Oznakowanie tendra i numer maszyny musiałem składać z resztek innych numerów bo kalkomanie od Pana Andrzeja były na numer 911.
Zdjęcie będące podstawą:
Ty2-867 MD Łódź Kaliska, autor fot. W. Ożdżeński.
HPIM0604.JPG

Model w czerni i bieli dla porównania do parowozu ze zdjęcia.
05920605.JPG

I zwykłe zdjęcia.
HPIM0594.JPG

HPIM0588.JPG

HPIM0587.JPG

Dodatki w postaci zmienionych rur piasecznic. Zazwyczaj widuję zrobione do pomostu a u mnie też poniżej do ramy( Tomek Florczak z tego co widziałem też zrobił poniżej pomostu). Na budce i ścianach tendra faktura "gęsiej skóry" imitująca warstwy farby.
HPIM0593.JPG

HPIM0597.JPG

I dodatki osprzętu na tendrze.
HPIM0598.JPG
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
xxx

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
" I pot z niej spływa. Tłusta oliwa."
Oliwę to jakoś jeszcze się daje odwzorować ale........tego jedynego w swoim rodzaju zapachu się nie da odtworzyć :)

Adam a te bańki na tendrze to wyrób własny ? czy może Weinert ?
Duża bańka to produkt kupiony w sklepie Modelarstwo Bogusław Oczoś, na allegro występuje pod nickiem Bogos_75.
Oferta H0 tak wygląda: https://allegro.pl/uzytkownik/Bogos...line-nbn-eyesa2-engag-dict43-col-1-5-0306&p=6

To ta duża bańka była z tego sklepu. Mam opakowanie ale nie ma ono numeru katalogowego itp. najlepiej zapytać. Ja polecam sprzedającego (aktualnie strona sklepu nie działa). Adres e-mail: boguslaw.oczos@gmail.com. Kupić miałem tylko cegły ale jak zobaczyłem ofertę to troszkę więcej rzeczy się potrzebnych znalazło :) Oczywiście nie byłem tak bystry aby samemu to znaleźć i powyższe namiary na sklep podał mi kolega Mafo.

Konewka z oznakowaniem czaszki na chemikalia do zmiękczacza wody zrobiona z kawałka polistyrenu i drutu plus rzeźbienie pilnikiem i nożykiem.
Ten mały pojemnik/oliwiarkę wytoczyłem w dremelu z kawałka ramki od modelu czołgu. Zamocowałem kawałek plastiku ok. 8mm i na obrotach nożykiem i pilnikami nadałem kształt plus uchwyt z drutu 0,3 z Castoramy. Wanna pod bańkami to kawałek blaszki z puszki od piwa i drucik ozdobny od wina wygięty w uchwyty.
Skrzynia na narzędzia Artitec, sygnały końca pociągu kalkomania na podłożu plus kawałki blaszki jako element mocowania i z drucika 0,2 pałąk/uchwyt.
Ogólnie do modelu dodałem też lampy Kluby-niezastąpione z modyfikacjami do oświetlenia diodowego z przodu Gutzolda czyli sfrezowałem stare lampy zostawiając diody a z tyłu po przeniesieniu lamp dałem do nich światłowody. Zderzaki tendra też Kluba.
Resztę detali (praskę, wężownicę, odolejacz, wiatrownice, blachy i stopnień pod dymnicą itd.) robiłem sam, jak się da to robię :)
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
xxx

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
Witam
Po parowozie czas na nowsze epoki.
ST44 z Piko z detalami trawionymi i wykonanymi kabinami. Przedziały maszynowe też pomalowane, jedna strona pełen zgarniacz plus jego modyfikacje. Dodane lustra tak jak w oryginale. Ramki lamp mają zniwelowane firmowe uchwyty na sygnały końca pociągu i dodane trawione.......można wstawić sygnał w otwór :). Trawionki niezastąpionego Pana Grzegorza czyli Ostbahna. Bez tych detali jest dość ubogo.
Lokomotywa na zdjęciach w internecie jest "złapana" w różnych stadiach brudzenia, ja wybrałem takie średnie aby zaznaczyć sadzę, naloty ale jednak nie robić jej zupełnie w czarnych tonacjach.
HPIM0593.JPG
HPIM0592.JPG
HPIM0591.JPG
HPIM0590.JPG
HPIM0589.JPG
HPIM0554.JPG
HPIM0555.JPG
 
OP
OP
xxx

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
Witam
Tym razem czas na EU07.
Model wzorowany na tych zdjęciach:
http://antygaleria.pl/details.php?image_id=3696
https://flic.kr/p/8y6tJo http://kolejowalodz.kolej.org.pl/details.php?image_id=739&sessionid=j4kv3nn4dlgh81nas357r47ie2
https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.php?nav=foto&id=34777
Z jednej strony usunięte gniazdo kinematyki, wstawiony pełny zgarniacz i pełne węże oraz hak.
Na dachu dodane to co musi być od strony elektrycznej. Warkocz do odłącznika, siłowniki pantografów i przewody pneumatyczne. Dodane lustra ponieważ oryginał je posiada. Kabiny niestety zablokowane przez wymianę lamp przed zrobieniem kabin.
HPIM0579.JPG
HPIM0581.JPG
HPIM0582.JPG
HPIM0583.JPG
HPIM0584.JPG
HPIM0585.JPG
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
xxx

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
A cóż to za biała plamka na górnym reflektorze? Paproch?
Niestety to nie był paproch. To był wyciek jakiegoś kleju ale...........dzięki Twojej uwadze usunięty. Nie wiem kto robił lampy ale chyba to coś po tym zabiegu zostało.
"Warkocz" nie powinien być wykonany przewodem izolowanym? A w zasadzie to dwoma?
Izolacja i przewód jest już dodany. Zdjęcia są z niedzieli bo było powiedzmy w miarę światło. Brawo za czujność.
Z ciekawości spytam, gdzie na tych zdjęciach to widać, bo jakoś tych siłowników nie mogę dostrzec.
Nie wiem czy widać ale zaznaczyłem owalnymi znaczkami. To nie są pracujące siłowniki itd. ale nazwijmy to atrapy.
HPIM0584.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Dzięki za informację. Przyglądałem się ostatniej fotce, bo tam jest największe zbliżenie na podstawę pantografu i tego nie dostrzegłem, stąd pytanie. A że to atrapa, to oczywiste, choć teoretycznie można byłoby wyobrazić sobie rozsuwany.
 
OP
OP
xxx

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
Panie Andrzeju nie ma za co. Czasami na zdjęciu coś się schowa :)
Na kwestię poruszoną przez @Piotr M. takie zdjęcie dla rozwiania wątpliwości.
HPIM0596.JPG
Jak już mamy lokomotywy to czas na wagony. Wnętrza pudeł to też wynik obserwacji pracy z dronem kolegi @Kempol i jego zdjęć. Dzięki tym ujęciom z góry wszystko mamy jak na tacy :)
Model Roco ma zmienione poręcze na metalowe, firmowe mają dla mnie wygląd do poprawy. W Piko już tego problemu nie ma. Modele mają pomalowane obrzeża stopni na biało.
HPIM0557.JPG
HPIM0558.JPG
HPIM0559.JPG
HPIM0562.JPG
HPIM0563.JPG
HPIM0565.JPG
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
xxx

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
Posiadając nieco więcej czasu przyszła pora na wagony owocarki.
Baza to modele Rivarossi ale co ważniejsze to blaszki trawione, które udało się zdobyć dzięki opracowaniu i wykonaniu @Zbigniew Gałczyński . Jeszcze raz dziękuję za te detale.
Powstały dwa modele 6S i 6S/1. Była pokusa 208S ale ani oznakowanie literowe ani zakres numeryczny się nie zgadzał.
Modele mają zamontowane wspomniane trawionki, pod kratką ażurową wyciąłem wnękę aby było bardziej przestrzennie, zmienione mocowanie uchwytów (firmowe są w wypustach na słupku), zmieniona kratka na list przewozowy (pod kratką oczywiście list), zmienione tablice przestawcze hamulca, zmienione stopnie na trawione. Jeden wagon ma dobudowany pomost, akurat jego zdjęcie się zachowało z tym numerem i jest na forum w temacie wagonowym.
Tym sposobem wzbogaciłem się o modele jakich nie miałem i wagon z pomostem , którego jeszcze nie widziałem w modelu. Koszty wyszły bardzo przyzwoicie a cieszą tym bardziej, że była okazja je zrobić :)
HPIM0597.JPG

HPIM0606.JPG
HPIM0607.JPG
HPIM0608.JPG
HPIM0609.JPG

Wagon z pomostem na zdjęciu oryginału posiada chyba kredą naniesiony na słupku napis "46" i w wagonie taki napis się pojawił.
HPIM0610.JPG

Ujęcie z manewrowym.

HPIM0602.JPG

I porównawcze ze zdjęciami czarno-białymi.
06000616.JPG

Tablice mają pręty łączące w rzeczywistości dźwignie.
HPIM0621.JPG
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 4
Tabor 7
Tabor 2
A
Tabor 38
A
Tabor 85

Podobne wątki