1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.
  2. Rozpoczynając temat w dziale Tabor prosimy o dołączenie prefixu z wielkością o której traktuje temat.
  3. Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
    Wyłącz powiadomienie

Relacja Modele z Kalisza

Dyskusja w 'Tabor' rozpoczęta przez użytkownika xxx, 19 Maja 2017.

  1. xxx

    xxx Aktywny użytkownik

    Witam
    Następne maszyny M62 są już niestety z okresu po upadku kolei. Wyjątkowo u mnie tylko ta seria jest w epoce V i VI dla wizualizacji jak zmieniała się na przestrzeni lat.
    Kolejne dwa modele M62 w malowaniu przewoźników ZIK spółka z Sandomierza i PCC Rail Szaczakowa. Zdjęcia prawdziwych maszyn ściągnięte z internetu, pokazałem dla przykładu na czym się wzorowałem.
     

    Załączniki:

    • Super! Super! x 6
    • Doceniam Doceniam x 5

  2. xxx

    xxx Aktywny użytkownik

    Tak troszkę temat pod tematem ale w jednym wątku by się nie zmieściło.
    Akurat buduję kolejną M62 i tym razem postanowiłem pokazać małą relację jak model mający 40 lat zmienia się w coś nowszego :).
    Kolejne etapy nastąpią a na dzisiaj to co udało się zrobić. Żaluzje to produkt Kluby i tutaj serdeczne podziękowanie dla twórcy tych detali za to, że znalazł je jeszcze i wysłał gratis na swój koszt, takie podejście dzisiaj jest wyjątkiem. Kolejne detale będą od kolegi Grzegorza - Ostbahna.
    Sam model dość mocno pokiereszowany szlifowaniem i wycinaniem. Właz na dachu otwarty wg. zdjęcia jakie mam tej maszyny, która powstaje, nad kabiną otwarte klapki układu wentylacyjnego co podpowiedział kolega Meggido.
    Dodatkowo mam już kabiny. Kolor tylnej ściany wzorowałem na zdjęciach, wykonane detale jak: radiotelefon plus kabel i "papuga", nastawnik jazdy, Hasler, zabudowa zegarów przed nastawnikiem, kurteczka w barwach firmowych przewoźnika, mechanik, paczka papierosów, smartfon, pudełko z pizzą, kawałek pizzy w dłoni mechanika a w drugiej kubek z kawą :) Nie wysilałem się z malowaniem podłogi kabin tego nie widać odmiennie gdzie wymagane jest u mnie tło dołu kabin SM42, EU07, ET22, SP45 te nowsze modele Piko mają półkę zamiast podłogi więc tło jest konieczne.
    Kabiny pokazuję bo kiedyś kolega Andrzej Harassek przy modelu ET22 zwrócił na to uwagę, że w modelu nici widać i miał rację :)
    Podobna droga była udziałem wszystkich pokazanych modeli Gagarinów (nie wiem co to za nowomowa kiedy te maszyny nazywa się Gagar. Kiedyś był taki pilot i kosmonauta jak Jurij Gagarin nie było Jurija Gagara, to są jakieś chore skróty myślowe czy co? ).
     

    Załączniki:

    • Super! Super! x 10
    • Doceniam Doceniam x 3
    • Kocham to! Kocham to! x 3
    Ostatnio edytowane: 12 Listopada 2017
  3. zgodny

    zgodny Znany użytkownik

    Powiedziałbym Fantastiko (y):gwizd:.
     
  4. xxx

    xxx Aktywny użytkownik

    Obecnie przedstawia widok smutny :) jednak coś z tego będzie. Dzięki :)
     
  5. Andrzej Harassek

    Andrzej Harassek Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów Staff Member Donator forum

    To jest czyste lenistwo, a z myśleniem nie ma wiele wspólnego. Podobnie, jak dek zamiast dekodera, lok (albo loka) zamiast lokomotywy itd. itp. Obawiam się, że niewiele na to poradzimy. A kabiny super, pokrojona pizza w pudełku to już szczyt szczytów, chyba pod mikroskopem robiona... ;)
     
  6. RS11

    RS11 Znany użytkownik

    Reanimacja staruszków wspaniała. Bardzo dobrze że usunąłeś szfy na bokach kabin, mało kto zwraca na to uwagę.
     
    • Popieram Popieram x 1
  7. xxx

    xxx Aktywny użytkownik

    Więc ja uznaję, że takich skrótów nie uznaję :) Pizza robiona pod lupą tzw. trzecią ręką :) Kabiny są jeszcze nie wycieniowane i kurtka na haku się świeci co będzie zmienione na matowy.
    Co do staruszków, nie zawsze stare jest takie złe :) Niwelując te szwy zastanawiałem się czy to była jedyna forma czy też mieli w planie inne czoła i dlatego ten styk formy jest taki wydatny. One mają swoje minusy właśnie jako nadlewki lub pełne trąbki ale obecnie te detale nawierciłem podobnie jak w modelach Piko tych nowych. Dopiero ET22 ma trąby z jakąś głębią.
    Tak na marginesie ciekawe czy ktoś się domyśla jaka to będzie lokomotywa (mam na myśli numer), jakiego przewoźnika (kolor kurtki) i fakt, że ona już nie istnieje fizycznie a jej koniec mocno spektakularny można było oglądać w większości informacyjnych stacji telewizyjnych :) ?
     
    Ostatnio edytowane: 12 Listopada 2017
  8. t5ek

    t5ek Nowy użytkownik

    M62-0689 ?
     
  9. xxx

    xxx Aktywny użytkownik

    Dokładnie ten numer maszyny :)
     
  10. xxx

    xxx Aktywny użytkownik

    Witam
    Ostatnie moje modele M62 na dłuższy czas. Nie będę Was już męczył :)
    Modele powstały tylko i wyłącznie dla tego, że te malowania wydają mi się po prostu ładne i były testem czy i jak się udadzą. Gagarin PMT ma dodatkowo zmienioną zabudowę po wymianie silnika w prawdziwej lokomotywie z 14D40 na silnik 12CzN26/26 produkcji zakładów Kołomna w Rosji.
     

    Załączniki:

    • Super! Super! x 10
    • Doceniam Doceniam x 4
    • Kocham to! Kocham to! x 3
    Ostatnio edytowane: 14 Listopada 2017 o 16:07
  11. Piotr M.

    Piotr M. Moderator For Techniki Mod. i Prawdziwa kolej Staff Member

    Ależ mi smaka narobiłeś na żółtego, przypomniało mi się jak kiedyś zachwycałem się nad modelem @Acid Rain 1973 też takie robił, ech to były czasy, fajnie Adam, że podtrzymujesz ten kunszt modelarski, działasz, i pokazujesz. (y)
    I że to wszystko na starym Piko, to naprawdę kawał porządnej modelarskiej roboty!
    Intryguje mnie żaluzja z Lotosie, tak przestrzenna że wypada spytać czy trawiona?
     
    • Popieram Popieram x 2
  12. xxx

    xxx Aktywny użytkownik

    Witaj
    Dzięki. Tutaj akurat tam gdzie są żaluzje 3-dzielne są to żaluzje oryginalne tylko po prostu już wtedy dość dobrze wykonane :) Tam gdzie żaluzje są dzielone na 2 części są to wstawiane trawionki Kluby. Być może cieniowanie spowodowało złudzenie przestrzenne. Tych detali nie widać za bardzo kiedy model jest w malowaniu DR bo jest ono dość ciemne.
    Modele M62 jako jedyne u mnie są w malowaniach prywatnych przewoźników epoki V i VI właśnie ze względu na urodę i ciekawą kolorystykę. Akurat tym maszynom w większości nie zaszkodziło malowanie na dość intensywne kolory :) co już przy EU07 uważam , że nie jest tak dobre dla oka (zaznaczam tylko moje oko innym mogą się podobać).
     
    • Super! Super! x 1
    Ostatnio edytowane: 15 Listopada 2017 o 07:23
  13. SantaFe

    SantaFe Aktywny użytkownik

    Malowanie żółte to epoka V? Myślałem, że się jeszcze łapie na późną IV. Wspaniałe modele, zakochany jestem w tym lotosie. Jakiej firmy farby używałeś?
     
  14. Andrzej Harassek

    Andrzej Harassek Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów Staff Member Donator forum

    Epoka V formalnie zaczęła się w 1989 roku, a praktycznie za V-epokowy należy uważać tabor nowych wtedy prywatnych przewoźników, więc także żółte gagariny Lotosu. Tabor PKP nawet z lat 1990-92 wyglądała praktycznie tak samo, jak przed 1989.
     
    • Wartościowa informacja Wartościowa informacja x 2
    • Doceniam Doceniam x 1
  15. xxx

    xxx Aktywny użytkownik

    Kolega Andrzej już wyjaśnił ale dla dopełnienia danych żółtej M62 Lotosu : https://www.forumkolejowe.pl/ilosta...&seria=236&lok=9637&numer=1535&title=M62-1535
    Polonizacja nastąpiła w roku 2004 więc z pewnością epoka IV to nie mogła być. Data przyjęcia na stan Lotos Kolej nastąpiła z pewnością po polonizacji. W epoce IV ten Gagarin był jeszcze na stanie CSD.

    Swoją drogą strona z informacjami do, której podałem link jest dla mnie podstawowym źródłem danych przy przydziałach i latach tych przydziałów, modernizacji, malowań dla lokomotyw PKP a także innych przewoźników.

    Troszkę na koniec postępów z powstającą M62. Doszło trochę "biżuterii" od Ostbahna :) Wózki mają zniwelowane węże wykonane jako odlew i zamontowane węże bardziej przestrzenne.
     

    Załączniki:

    • Doceniam Doceniam x 3
    • Super! Super! x 2
    Ostatnio edytowane: 16 Listopada 2017 o 07:56
  16. Telewizor11

    Telewizor11 Moderator Globalny Staff Member

    Masz wenę, ja już nie mam siły do reaktywacji tych "dziadków". Czasami nakład pracy przewyższa ich wartość muzealną. Ale pod względem czysto modelarskim świetny poligon do waloryzacji. Cool robota :)
    Ps. Też mam takiego BR120 i przymierzam się do bardzo głębokiej modernizacji, ale czysto z sentymentu.
     
    • Doceniam Doceniam x 1
  17. xxx

    xxx Aktywny użytkownik

    Witam
    Wiesz weny to ja chyba nie mam w końcu jestem tylko "nędznym malarzynom z Kalisza" ale jedyne bogactwo jakie posiadam to cierpliwość oraz.......zakochanie w tych pikolcach :)
    Pod względem przeróbek to jest poligon idealny: tanie, odporne i od razu uczy sporo. Ja czasami napotykałem się na wpisy , że, ktoś robił ST44 z Roco i nie wyszło to w takim wypadku dobrą opcją jest najpierw poćwiczyć na BR120.
    Zapomniałem napisać wcześniej, że M62 z Lotosu ma wadę. W czasie jazdy jest idealnie cicha co jest dość dziwne no i to nie to samo co ten subtelny dźwięk słyszany w całym mieszkaniu :) Uważam, że to jej największa wada.
    Dzisiaj kilka zdjęć co się zmienia w klinicznym wyglądzie przyszłej M62. Co ciekawe w czasie poszukiwania zdjęć znalazłem je ale maszyna o tym samym numerze ma spore różnice, najbardziej widoczna to pas na dole pudła. Ja wybrałem opcję z wąskim pasem, wydaje mi się bardziej estetyczna wizualnie. Przy okazji jak na sobotę przystało brwi są wymalowane w szybach :)

    Tak na marginesie ale to mój temat to sobie piszę co mi się podoba.
    Jakiś czas temu (kilka lat temu) otrzymywałem od użytkowników tego forum (co otwarcie pisano ale bez nicków) wiadomości mailowe o tym jakim jestem "nędznym malarzynom z Kalisza" (troszkę chyba komplement), debilem, kretynem modelarskim, śmierdzącym szakalem (co spodobało mi się na tyle , że mam taki adres poczty) , k*** i h*** (to akurat pisze się przez "ch" ale każdy robi błędy, ja też).
    No to teraz jak już się udzielam i pokazuję wszystko w miarę co robię......Dlaczego tego nie piszecie tutaj otwarcie? Można się ujawnić ja nawet za to dam ocenę super. Dlaczego jak już tu jestem to nie ma takich wpisów jak na mój adres mailowy? Co to nagle te wszystkie osoby wyparowały? Jestem tutaj od dobrych kilku miesięcy i nikt nie ma odwagi tutaj napisać tego co kiedyś :) ? Więcej śmiałości, ja nie mam o nic żalu ale chętnie bym poznał tych "lepszych" :).
    Nawet jak się nie ujawnią to ich pozdrawiam :)
     

    Załączniki:

    • Doceniam Doceniam x 2
    • Super! Super! x 2
  18. dmvip

    dmvip Aktywny użytkownik

    Modernizacja extra, ale ta drabinka nad wentylatorem to powinna być bez podpór. Powinna "leżeć" na siatce wentylatora.
     
    • Wartościowa informacja Wartościowa informacja x 1
  19. xxx

    xxx Aktywny użytkownik

    Kurcze to są poręcze?
    Ja myślałem, że ona jest uniesiona. Nie specjalnie występują jej zdjęcia od góry.
     

    Załączniki:

    • 13459.jpg
      13459.jpg
      Wielkość pliku:
      429,8 KB
      Wyświetlenia:
      40
    • Doceniam Doceniam x 1
  20. Piotr M.

    Piotr M. Moderator For Techniki Mod. i Prawdziwa kolej Staff Member

    Widać?
     
    • Wartościowa informacja Wartościowa informacja x 2

Udostępnij