1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.
  2. Rozpoczynając temat w dziale Tabor prosimy o dołączenie prefixu z wielkością o której traktuje temat.
  3. Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
    Wyłącz powiadomienie

Relacja Modele z Kalisza

Dyskusja w 'Tabor' rozpoczęta przez użytkownika xxx, 19 Maja 2017.

  1. xxx

    xxx Aktywny użytkownik

    Niestety nie pomyślałem o tym przed złożeniem. Fakt w modelu widać to dopiero w zbliżeniu , najlepiej z jakimś źródłem światła. Jak pojawi się zielona ET22 nadrobię to i będą kabiny przed montażem z detalami. Cóż pozostaje tylko zaufać, że są zrobione lub kiedyś zapytać właściciela czy są odwzorowane :) Kiedy tylko wyjdzie mój wymarzony model ET22 w malaturze zielonej ta niedogodność zostanie nadrobiona :) Te modele maja także nieco zaznaczone detale przedziałów maszynowych o ile w ET22 jest to wykonane to w SU45 troszkę trzeba było pododawać aby to wyglądało przestrzennie. Kolorystycznie w SU45 widać już zieloną ścianę za fotelami czyli tak jak jest w skali 1:1 , Piko oferuje wnętrze w kolorze szarym. Jednak nie ma co narzekać mamy piękne modele a tylko drobnostki są do zrobienia :) jak np. nawiercanie trąbek w SU45, były płaskie są przestrzenne da się........da się :)
     
    Ostatnio edytowane: 26 Sierpnia 2017

  2. ed250

    ed250 Aktywny użytkownik

    Taka mała uwaga z mojej strony, możliwe że to przeoczyłeś. Zrobiłeś waloryzację poprzez dodatki i patyne, a pozostawiłeś wycieraczki tak jak były. Na SU wygląda, że trochę są przemalowane, ale na byku czyste. Gdy machniesz je na czarno to model dodatkowo zyska.
     
    Ostatnio edytowane: 26 Sierpnia 2017
  3. xxx

    xxx Aktywny użytkownik

    Zgoda tylko czy zawsze są czarne? Mamy zdjęcia gdzie ET22 mają je powiedzmy w brudnej formie ale jednak srebrne/szare. Kwestia tylko czy one stawały się czarne w czasie eksploatacji czy były czarne np. po nap. rev. Tez tak wizualnie, można je zrobić na czarno tylko wtedy one jak by znikają z bryle modelu a w formie jaśniejszej są jakimś dodatkowym detalem. Jasne, że większość zdjęć z ET22 ma je w formie czarnej tylko czy zawsze? Jednak duży plus masz u mnie za czujność w detalu tak to nazwijmy :) no i po trosze dobra informacja.
     

    Załączniki:

    Ostatnio edytowane: 26 Sierpnia 2017
  4. xxx

    xxx Aktywny użytkownik

    Witam
    Kilka ujęć modeli z Czechosłowacji. Kolor Ludmiły nie jest firmowy jest celowo zrobiony na wypłowiały wpada w odcień ciemnego różowego ale........... wystarczy zerknąć na zdjęcia oryginału Ludmiły lub Gagarinów CSD zwanych bolszewikami u nich.
     

    Załączniki:

    • Super! Super! x 7
    • Doceniam Doceniam x 5
    Ostatnio edytowane: 17 Września 2017
  5. Roberto

    Roberto Nowy użytkownik

    Piękny składzik , lata temu pewnie do zobaczenia w realu bez problemów . Gratuluje.
     
  6. xxx

    xxx Aktywny użytkownik

    Dziękuję no niestety lata temu teraz to wszystko takie pstrokate. Jednak jak się i w Czechach poszuka po bocznicach są jeszcze rodzynki z CSD :)
    Dzisiaj dwie maszyny znane z dawnych zdjęć. Jedna z lat 80 druga z okresu wczesnego powojennego. Ty43 i Ty4. Pierwsze zdjęcie to mój wzór malowania. Do tego kilka szutrówek Wdda. Ty4 w jednej z odsłon ma drewniano metalowe odchylacze dymu. Coś co powstało na wskutek niedoborów blachy w okresie wojennym i bywało zaraz po zakończeniu II wojny.
     

    Załączniki:

    • 102.jpg
      102.jpg
      Wielkość pliku:
      81,8 KB
      Wyświetlenia:
      213
    • 105.jpg
      105.jpg
      Wielkość pliku:
      42,8 KB
      Wyświetlenia:
      205
    • 106.jpg
      106.jpg
      Wielkość pliku:
      45,9 KB
      Wyświetlenia:
      206
    • 107.jpg
      107.jpg
      Wielkość pliku:
      49,4 KB
      Wyświetlenia:
      206
    • 108.jpg
      108.jpg
      Wielkość pliku:
      49,6 KB
      Wyświetlenia:
      208
    • 110.jpg
      110.jpg
      Wielkość pliku:
      62 KB
      Wyświetlenia:
      208
    • 111.jpg
      111.jpg
      Wielkość pliku:
      51,3 KB
      Wyświetlenia:
      206
    • 112.jpg
      112.jpg
      Wielkość pliku:
      57,9 KB
      Wyświetlenia:
      210
    • 113.jpg
      113.jpg
      Wielkość pliku:
      51 KB
      Wyświetlenia:
      207
    • HPIM7040.JPG
      HPIM7040.JPG
      Wielkość pliku:
      121,5 KB
      Wyświetlenia:
      207
    • HPIM7041.JPG
      HPIM7041.JPG
      Wielkość pliku:
      108,9 KB
      Wyświetlenia:
      207
    • HPIM7042.JPG
      HPIM7042.JPG
      Wielkość pliku:
      116,2 KB
      Wyświetlenia:
      206
    • HPIM7043.JPG
      HPIM7043.JPG
      Wielkość pliku:
      200,7 KB
      Wyświetlenia:
      209
    • HPIM7044.JPG
      HPIM7044.JPG
      Wielkość pliku:
      133,2 KB
      Wyświetlenia:
      210
    • HPIM7045.JPG
      HPIM7045.JPG
      Wielkość pliku:
      213,5 KB
      Wyświetlenia:
      210
    • HPIM7046.JPG
      HPIM7046.JPG
      Wielkość pliku:
      142,2 KB
      Wyświetlenia:
      206
    • Super! Super! x 7
    • Doceniam Doceniam x 5
  7. xxx

    xxx Aktywny użytkownik

    c.d. plus maszyna w końcowym stanie żywota. I to ostatnie parowozy w moim temacie.......
     

    Załączniki:

    • HPIM7047.JPG
      HPIM7047.JPG
      Wielkość pliku:
      237,4 KB
      Wyświetlenia:
      178
    • HPIM7048.JPG
      HPIM7048.JPG
      Wielkość pliku:
      172,2 KB
      Wyświetlenia:
      183
    • HPIM7049.JPG
      HPIM7049.JPG
      Wielkość pliku:
      128,6 KB
      Wyświetlenia:
      175
    • HPIM7050.JPG
      HPIM7050.JPG
      Wielkość pliku:
      140,7 KB
      Wyświetlenia:
      180
    • HPIM7051.JPG
      HPIM7051.JPG
      Wielkość pliku:
      125,9 KB
      Wyświetlenia:
      176
    • HPIM7052.JPG
      HPIM7052.JPG
      Wielkość pliku:
      175,8 KB
      Wyświetlenia:
      178
    • HPIM7053.JPG
      HPIM7053.JPG
      Wielkość pliku:
      121,2 KB
      Wyświetlenia:
      176
    • HPIM7054.JPG
      HPIM7054.JPG
      Wielkość pliku:
      115,8 KB
      Wyświetlenia:
      175
    • HPIM7055.JPG
      HPIM7055.JPG
      Wielkość pliku:
      108,5 KB
      Wyświetlenia:
      176
    • 1.jpg
      1.jpg
      Wielkość pliku:
      132,6 KB
      Wyświetlenia:
      176
    • 2.jpg
      2.jpg
      Wielkość pliku:
      185,4 KB
      Wyświetlenia:
      180
    • 005.JPG
      005.JPG
      Wielkość pliku:
      123,1 KB
      Wyświetlenia:
      179
    • 006.JPG
      006.JPG
      Wielkość pliku:
      161,9 KB
      Wyświetlenia:
      178
    • 009.JPG
      009.JPG
      Wielkość pliku:
      214,6 KB
      Wyświetlenia:
      179
    • 010.JPG
      010.JPG
      Wielkość pliku:
      196,6 KB
      Wyświetlenia:
      177
    • 013.JPG
      013.JPG
      Wielkość pliku:
      212,6 KB
      Wyświetlenia:
      176
    • Super! Super! x 7
    • Doceniam Doceniam x 6
    Ostatnio edytowane: 23 Września 2017
  8. xxx

    xxx Aktywny użytkownik

    Jak jeszcze tu jestem to kilka ujęć moich karbidowców i cysterny do przewozu o ile pamiętam smoły albo asfaltu :) Mam jeszcze 2 na wózkach 1XTa ale nie sfotografowane. No i jeszcze jedna wskazówka dla osób, którym moje modele się nie podobają bo maja prawo. Spokojnie możecie dawać oceny na nie mi to różnicy nie robi :)
     

    Załączniki:

    • Super! Super! x 7
    • Doceniam Doceniam x 4
    Ostatnio edytowane: 23 Września 2017
  9. zgodny

    zgodny Znany użytkownik

    Troszkę dziwnie wyglądają te uszka o_O.Nie wiem czemu ale kojarzą się mi z filmem powrót do przyszłości ;).Cały tabor extra,mnie się podoba (y).
     
  10. xxx

    xxx Aktywny użytkownik

    Witaj
    Tak one są nieco dziwne :) jednak tutaj wzorowałem się na zdjęciu z książki o lokomotywach Ty2 "Wojenna........." gdzie taki składak wykonany metodą warsztatową jest pokazany. Celowo postanowiłem na jednym modelu wykonać takie "wojenne" odchylacze, czasami odchylacz był tylko po stronie mechanika ale to już nawet mi by się średnio spodobało :)
    Dzięki za obejrzenie i opinie :)
     
  11. xxx

    xxx Aktywny użytkownik

    Witam
    Dla zupełnej odmiany model parowozu 150.Y.1993 ex. BR52 w oznakowaniu zarządu SNCF. Model kolei francuskich z czasów kiedy to państwo nie było jeszcze kalifatem i na jego czele stał generał z wydatnym nosem a ludzie nie bali się wychodzić z domów :) Więc postanowiłem mieć pamiątkę po takim kraju jak Francja.

    Model to bardzo nie lubiany PiKolec :)
    Model od zawsze mi się marzył i nawet kiedyś udało mi się go widzieć w CSH w Łodzi jednak był po za zasięgiem możliwości finansowych. Minęło kilkadziesiąt lat i udało mi się go zakupić. Sam model uważam za jeden z bardziej udanych parowozów Piko łącznie z BR86, BR56 i BR95. Model ma taki dla jednych plus dla innych minus, że posiada dźwięk w analogu :)

    Sam model odwzorowuje maszynę jaką koleje SNCF przejęły po 1945 roku dokładnie w 1 sztuce. Parowóz ten jeździł pod szyldem tego zarządu do roku 1948 kiedy został zwrócony DB i złomowany. Sam parowóz w tej konwencji bardzo mało udany, gorsza była tylko wersja z 5 osiowym tendrem. Stworzony do użytku na bezwodnych terenach ZSRR, kiedy to Wechrmaht podbijał ten rejon. Produkcja od sierpnia 1944 (wersja z 4 osiowym tendrem) kiedy to absolutnie nie był już potrzebny. Część tych maszyn była przeniesiona do Normandii gdzie były zdobywane w czasie wyzwalania. Produkcja tych maszyn była w owym okresie zupełnie bezcelowa ale nie było odważnego aby to powiedzieć panu z wąsikiem :) Z tego co wyszperałem na francuskich forach maszyna ta obsługiwała pociągi w Alzacji i Lotaryngi oraz podobno w zagłębiu Saary.

    Znalazłem dwa zdjęcia tej maszyny i na ich podstawie dokonałem zmian w modelu. Oprócz tych mocno widocznych są dodane poręcz, uchwyty, zmienione rury, dodane węże hamulcowe i zmieniony hak. W modelu wyfrezowałem otwory imitujące siatki i wstawiłem tak wirniki chłodnic oraz siatki ze stelażami. Nie używałem części trawionych a wszystko co jest zmienione jest mojego pomysłu. Wirniki nie są ruchome bo prawdopodobnie tak jak polskie kondensloki Ty2 był przełączony na opcję parowozu normalnego (sugerują to dodatki na parowozie). W modelu pokrętła są już w kolorze mosiądzu a nie srebrne i będa dodane owiewki koło okna na budce. Węgiel z plastiku wycięty i zastąpiony prawdziwym. Na kotle dodane poręcze dla obsługi. Wycięte gumowe zderzaki zastąpione mosiężnymi.

    Model jest nieco brudny bo po pierwsze Francuzi nie są zbyt schludni ( kilkanaście lat temu byłem i oglądałem współczesne pociągi stąd taki wniosek) a po drugie skoro coś miało być oddane komuś to po co o to dbać.

    Szerszy opis po tym jak przeczytałem, że Kolega Andrzej Harassek w innym poście prosił o jakiś rys pokazywanych modeli.

    Ostatnie zdjęcia to model fabryczny czyli baza.
     

    Załączniki:

    • Doceniam Doceniam x 6
    • Super! Super! x 3
    Ostatnio edytowane: 8 Października 2017
  12. xxx

    xxx Aktywny użytkownik

    Witam
    Dzisiaj model być może kontrowersyjny SM01. Model na bazie Piko pokazanego na zdjęciach przed przerobieniem. Sama lokomotywa należy do serii KofI. Założyłem wygląd wczesnych lat powojennych, zostawiłem piękne kopertowe łamanie blach pokryw silnika. Po zapoznaniu się z tematem o SM01 umieściłem tylko tablicę z orłem i napisem PKP. Model ma wykonane imitacje brezentowych osłon kabiny. Dodane figury, klucze, bańka na olej, płozy hamulcowe i znaki końca składu, zmienione poręcze na metalowe podobnie jak przednie uchwyty. Dodałem resory z podparciami. Okna odmiennie niż w egzemplarzu z Pyskowic mają ramki, kiedyś były szklane pewnie bez ramek to jakaś pleksa. Zniwelowany firmowy zaczep, dodana imitacja sprzęgu i przewodu hamulca. Zaczep do taboru to haczyk chowający się po odczepieniu. Brązowy wagon z orłem to także bardzo stare Piko być może rówieśnik Kof-a.
    Model mimo krótkiego rozstawu osi wykazuje doskonałe właściwości jezdne. Dobrze wyskalowana prędkość, jest po prostu wolny.
     

    Załączniki:

    • 3.jpg
      3.jpg
      Wielkość pliku:
      224,8 KB
      Wyświetlenia:
      132
    • 8.jpg
      8.jpg
      Wielkość pliku:
      207,3 KB
      Wyświetlenia:
      130
    • HPIM8196.JPG
      HPIM8196.JPG
      Wielkość pliku:
      116,5 KB
      Wyświetlenia:
      131
    • HPIM8194.JPG
      HPIM8194.JPG
      Wielkość pliku:
      304 KB
      Wyświetlenia:
      127
    • HPIM8193.JPG
      HPIM8193.JPG
      Wielkość pliku:
      105,4 KB
      Wyświetlenia:
      127
    • HPIM8192.JPG
      HPIM8192.JPG
      Wielkość pliku:
      130,2 KB
      Wyświetlenia:
      124
    • HPIM8191.JPG
      HPIM8191.JPG
      Wielkość pliku:
      112,7 KB
      Wyświetlenia:
      123
    • HPIM8190.JPG
      HPIM8190.JPG
      Wielkość pliku:
      124,2 KB
      Wyświetlenia:
      126
    • HPIM8188.JPG
      HPIM8188.JPG
      Wielkość pliku:
      90,9 KB
      Wyświetlenia:
      125
    • HPIM8185.JPG
      HPIM8185.JPG
      Wielkość pliku:
      128,2 KB
      Wyświetlenia:
      129
    • HPIM8184.JPG
      HPIM8184.JPG
      Wielkość pliku:
      202,8 KB
      Wyświetlenia:
      130
    • HPIM8182.JPG
      HPIM8182.JPG
      Wielkość pliku:
      103,9 KB
      Wyświetlenia:
      126
    • HPIM8181.JPG
      HPIM8181.JPG
      Wielkość pliku:
      137,8 KB
      Wyświetlenia:
      124
    • HPIM8180.JPG
      HPIM8180.JPG
      Wielkość pliku:
      150,1 KB
      Wyświetlenia:
      125
    • HPIM8179.JPG
      HPIM8179.JPG
      Wielkość pliku:
      195,7 KB
      Wyświetlenia:
      128
    • HPIM8178.JPG
      HPIM8178.JPG
      Wielkość pliku:
      204,1 KB
      Wyświetlenia:
      123
    • Super! Super! x 7
    • Doceniam Doceniam x 4
    • Kocham to! Kocham to! x 1
    Ostatnio edytowane: 1 Listopada 2017
  13. xxx

    xxx Aktywny użytkownik

    c.d.
     

    Załączniki:

    • Super! Super! x 8
    • Doceniam Doceniam x 3
  14. SantaFe

    SantaFe Aktywny użytkownik

    Jak zrobiłeś tą zasłonę, chusteczka z wikolem? Model wygląda naprawdę świetnie(y), gratuluje pomysłu
     
  15. xxx

    xxx Aktywny użytkownik

    Witaj
    Dziękuję.
    Dokładnie chusteczka ale tylko 1 warstewka z trzech. Ze względu na małe rozmiary nie nasączałem jej wikolem a usztywniłem tylko farbą,ale to dokładnie ta metoda :). Przy robieniu większych np. plandek używam metody wzmacniania wikolem.
     
    • Doceniam Doceniam x 1
  16. teigrekty2

    teigrekty2 Znany użytkownik

    Szkoda że nie Zrobiłeś zdjęć tej dioramy na zewnątrz, modele wyglądały by jak prawdziwe.
     
  17. xxx

    xxx Aktywny użytkownik

    Witam
    Przyznam się, że zdjęcia były robione na zewnątrz ale zależnie od pory roku i ustawienia słońca wychodzą różnie.

    Dzisiaj pierwsze dwie maszyny pięknej radzieckiej serii z Ługańska ST44. Mam kilka różnych wykonań M62 ale dzisiaj powiedzmy najstarsze malatury. Pierwszą styczność w prawdziwymi ST44 miałem w Tarnowskich Górach i Krzyżu kiedy to te maszyny zrobiły na mnie ogromne wrażenie i od tego czasu po prostu je lubię :)
    Modele oczywiście stare Piko ten cały zielony jest u nas w domu ok.45 lat ja zrobiłem przejęcie rodzinne :) Drugi pewnie nie wiele młodszy. Modele są bardzo dobre do konwersji wielu różnic z niejakim Roco nie widzę (analog) no chyba , że weźmiemy pod uwagę "końskie" ramki lamp i ordynarne uchwyty pod znaki no to jest różnica. Prawie wszystkie modele posiadają funkcję dźwięku bez dekodera, jeśli ktoś posiada wie o co chodzi :) Ja jestem zakochany w tym dźwięku delikatnego mruczenia silniczka.
    Tam gdzie zaistniała potrzeba były wymieniane żaluzje na 2-dzielne, zawsze wymieniany wentylator z siatką oraz zderzaki.
    Czasami widywałem określenia tych maszyn "ruski kloc" no cóż każdy ma tam swoje zdanie ale dla mnie są one wyrafinowane i finezyjne w porównaniu np. z chyba "kanadyjskim klocem" Class 66 , który jest zderzeniem kontenera ze straganem warzywnym plus kurnik. Przy nim M62 jest gwiazdą piękna radzieckiej kolejowej techniki eksportowej :) Czasami wybieram się "na zdjęcia" i jak słyszę M62 bo to teraz tylko u nas w Kaliszu prywatne jeździ to szykuję aparat, jak widzę Class 66 spokojnie pakuję go do etui .........bateryjek szkoda :)
    Więc maszyny ST44-313 malowanie epoka IV czyste i klasyczne i ST44-163 epoka IV już z żółtym czołem (model budowany w oparciu o zdjęcie z książki o lokomotywach ST44 obecnie to jest wrak). Pierwsza maszyna należy do MD Lublin druga do MD Karsznice...dzięki czemu powstała. Jeszcze kilka lat temu robiliśmy tam wyjazdy motocyklowe w celu zwiedzania, obecnie już nie bywam bo mam dość patrzenia na zrujnowany obiekt, tabor (ET42) i rozkradane unikaty zabytków niedoszłego skansenu.
     

    Załączniki:

    • Super! Super! x 4
    • Doceniam Doceniam x 2
    Ostatnio edytowane: 11 Listopada 2017
  18. Piotr M.

    Piotr M. Moderator For Techniki Mod. i Prawdziwa kolej Staff Member

    Pięknie maszyny, niedługo będziesz mógł się pochwalić kolejnymi dwoma:D
     
  19. xxx

    xxx Aktywny użytkownik

    Oj to chyba więcej będzie bo jeszcze mam M62 w malaturach po upadku prawdziwej kolei :) czyli tzw. prywaciarzy :)
     
  20. Piotr M.

    Piotr M. Moderator For Techniki Mod. i Prawdziwa kolej Staff Member

    Spokojnie, mamy czas :)
     

Udostępnij