• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK Modele z Kalisza

OP
OP
xxx

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
@xxx skład takich 20 sztuk patynowanych 406 to mi się marzy w Nce :) a na przedzie ET22 czy SU46..... i 10 metrów szlaku aby to pogonić :)
Przyznam się, że w N-ce nigdy nie działałem i strach pomyśleć jakie to małe :) Ja tam zerkam co budujesz i pewnie prędzej czy później zbudujesz wymarzony skład bo jest determinacja a nie słomiany zapał. Ja też planowałem taki skład kilku białych DEC i mój stary Gagarin z Piko przerobiony na tego spalonego w Białymstoku Orlenowskiego ale............przez to jak w pracy dostałem po plecach przez te krzywe akcje od marca raczej nic z tego nie będzie.
 

Qmaty

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
5.828 235 3
Życzę Tobie oraz nam podziwiającym Twoje prace, samych wolnych piątków (oczywiście płatnych). Wygląda bardzo realistycznie i również jak @pado chciałbym kilka takich sztuk.
 
OP
OP
xxx

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
Życzę Tobie oraz nam podziwiającym Twoje prace, samych wolnych piątków (oczywiście płatnych). Wygląda bardzo realistycznie i również jak @pado chciałbym kilka takich sztuk.
Niestety moje piątki są za moje pieniążki czyli siedzimy sobie w domku ale mamy mniej i mniej i mniej :)
A nad czym tak pracuje kolega xxx?
Nad biurkiem z lokomotywami :) i jutro koledze na budowie muszę pomóc przy układaniu rur.
 
OP
OP
xxx

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
Witam
Dzisiaj model firmy Roco ST44895 z modyfikacjami. Do poprawy wyglądu użyłem min. blaszek trawionych Ostbahna. Model ma wykonane wnętrza kabin. Zmienione też węże piasecznic z plastikowych sztywnych odlewów na gumowe "węże". Przerobione ramki reflektorów, firmowe grubaśne do woreczka a w to miejsce trawione. Dodany wentylator. Otwarte wywietrzniki powietrza nad kabiną.Zmienione zderzaki na mosiężne z namalowaną obwódką.
HPIM0800.JPG
HPIM0801.JPG
HPIM0802.JPG

Szczególnie spodobało mi się zdjęcie z zasłonami przeciwsłonecznymi w wydaniu oryginalnym (w starym Piko występowały w formie odlanej z szybkami, opcja uniesiona do góry). Zdjęcie ze strony: http://www.fotokolej.pl/img-st44-895-5511.htm
DSCF5189.jpg

I zdjęcie bardzo rozjaśnione ale tylko tak daje się zauważyć te osłony w modelu.
HPIM0800.JPG
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
xxx

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
Oglądając relację z SH Poznań zauważyłem Gagsy i przypomniałem sobie o takim moim wagonie. Model firmy TMF plus moje patynowanie. Takie wybielone wagony tego typu pamiętam i można je znaleźć na archiwalnych zdjęciach czasami zupełnie białe od pyłów.
HPIM0811.JPG
HPIM0810.JPG
HPIM0812.JPG
HPIM0816.JPG
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
xxx

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
Witam
Odmiennie od zwyczajowego pokazywania całych modeli dzisiaj kilka dodatków, przeróbek itp.
Lusterka, osłony przeciwsłoneczne, uchwyty sygnałów końca pociągu. Model Gagarina "skos" ma pomalowane uchwyty i uchwyt wejściowy na pomost w kolory jakie występują na zdjęciach jakie widziałem.
HPIM0834.JPG

Kabina pomalowana, dół wkładki z tłem (zielonej podłogi na wysokości kolan nie widziałem w lokomotywie :) ). Dodane poręcze foteli, imitacja drzwi i co najważniejsze usunięty oryginalny pulpit i dorobiony od nowa ukośny panel.
HPIM0835.JPG

Zdjęcie pulpitu maszyny o tym numerze jest dostępne w internecie, jakiś dobry człowiek akurat je zrobił i zamieścił.
Wyfrezowany odlany wentylator i zamontowany trawiony. Miejsce wyfrezowanej imitacji klapy na dachu wstawiona uchylona.
HPIM0845.JPG

Kabina starszego Gagarina ze starszym wyposażeniem: zasłonki PKP, osłony przeciwsłoneczne pierwotnego wyglądu, nastawnik, Hasler i czajnik z kubkiem :)
HPIM0847.JPG

Druga kabina z bardziej opuszczonymi zasłonami. Trawione i dogięte uchwyty w miejsce firmowych pełnych. Teoretycznie robota bez celu.
HPIM0842.JPG

W praktyce jednak w pełni użyteczna. Sygnały można sobie dorobić i odtworzyć jazdę "zimnego" pojazdu na końcu składu lub pociągu lokomotywowego ( ostatnio co prawda widziałem taki pociąg w latach 90 ale były takie zestawienia). Sygnały mocujemy i zdejmujemy bez przyklejania itp. Nie wiem tez dlaczego prawa klapka sterowania jest w modelu zielona, na zdjęciach jest szara i tak też zostało to przemalowane.
HPIM0849.JPG
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
361 98 10
Oglądając relację z SH Poznań zauważyłem Gagsy i przypomniałem sobie o takim moim wagonie. Model firmy TMF plus moje patynowanie. Takie wybielone wagony tego typu pamiętam i można je znaleźć na archiwalnych zdjęciach czasami zupełnie białe od pyłów.
Zobacz załącznik 753617 Zobacz załącznik 753618 Zobacz załącznik 753619 Zobacz załącznik 753620
Przypominają mi się czasy kiedy w tych wagonach przewożono workowany cement oraz wapno.Patyna wykonana b.realistycznie.:)
 
OP
OP
xxx

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
Dziękuję.
Pamiętam te wagony w latach 80 i z nimi jest o tyle dobrze, że każda forma zarówno patynowania jak i zostawienia modelu jako czystego wagonu jest dobra. Nie pamiętam zwartych składów z opisem "Zboże" , pamiętam te wagony w składach mieszanych a także eszelonach Armii Radzieckiej. Tak jak wspomniano te wagony widywałem z ładunkiem wapna/cementu workowanego, nawozów poprzez skrzynie drewniane na podstawie podobnej do palet pod widły RAKa, silnikami lotniczymi ASz-62 z WSK Kalisz z i do ZSRR. Takie wagony bywały w składzie zarówno świecące i pachnące świeżą farbą jak i tak białe jak wapniarki. Tutaj praktycznie każda plastyczna wizja modelu jest dopuszczalna, tyle ile wagonów tyle ich wizji.
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
361 98 10
Nie pamiętam zwartych składów z opisem "Zboże"
A to dlatego,że tych składów zbyt dużo w naszym regionie nie było, aczkolwiek się zdarzały. Sam kilkakrotnie prowadziłem pociągi z tak złożonych wagonów do Zebrzydowic i dalej te pociągi były przeznaczone na eksport. Później pojawiły się wagony samowyładowcze (usypowe) i wagony "kryte" zaczęły znikać z szlaków kolejowych jako mniej przydatne.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
xxx

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
Witam
Dzisiaj model firmy MTB. Taki ładny i zgrabny motorak w malowaniu i oznakowaniu CSD. Model ma dorobione kabiny, oryginalne były jak zwykle w formie plastikowego schodka. Pomalowane fotele w przedziale pasażerskim(oryginalnie różowy plastik, podłoga kremowa), ścianki działowe i dorobione półki na bagaże. W podwoziu mamy odwzorowany dość potężny silnik. MTB sprytnie rozwiązało maskowanie gniazda sprzęgu modelowego poprzez opcję montażu zaślepki pasującej w otwór z kinematyką. Nie trzeba demontować KKS a mamy pełny zgarniacz. Plus to także bardzo delikatne poręcze.
HPIM0841.JPG
HPIM0843.JPG
HPIM0846.JPG
HPIM0851.JPG
HPIM0857.JPG
HPIM0859.JPG
HPIM0860.JPG
HPIM0858.JPG

HPIM0862.JPG
 
OP
OP
xxx

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
Wczoraj przeczytałem post w gadkach szmatkach @Paweł R oraz innych kolegów, bardzo słusznie podjęty temat modeli z nieco starszych lat. Dlatego może dla odmiany od modeli z wielkich firm taki skromny model jaki powstał około 10 do 12 lat temu. To były czasy kiedy w oznakowaniu PKP były jednostkowe modele taboru a szare wagony starego Piko lub kilka wypustów Kleina były rarytasami. Kupiłem wtedy pudło odlane z żywicy, które miało więcej nadlewek niż samego materiału na pudle :) Metodami wtedy mi dostępnymi jakoś starałem się to obrobić. Podwozie powstało po przeróbkach Nohaba z Piko oczywiście starego. Numer lokomotywy zasugerował mi ten film:
Model mimo podwozia mającego pewnie ze 40 lat i amatorskiemu wykonaniu do dzisiaj sprawuje się dobrze nawet przy niskich napięciach i ma dużą siłę uciągu. Oczywiście pewnie nie jeden się uśmieje w porównaniu z dzisiejszymi modelami jakie mamy na półkach ale...........mnie on cieszy do dzisiaj.
Nie było trawionek do ST43 a siatka wentylatora jest wykonana z miedzianej siatki służącej do wykonania sitka do gaźnika motocykla WSK 125 mojego ojca :). Trąbki takie jakie oferuje Piko te brzydkie pełne brał bym w ciemno ale nie było takiego towaru więc pozostało wykonanie ich z kawałka ramki od modelu czołgu rozciąganej nad płomieniem świeczki :). Taka stara metoda na np. anteny w pojazdach po wyciągnięciu takiego kawałka ramki w odpowiedni odcinek.
Jedyna dostępna mi wtedy dokumentacja to książka pt. "Lokomotywy spalinowe serii ST43" autorzy: J. Gronowicz, J. Obremski. Dzisiaj wystarczy troszkę pieniążków i cierpliwości w oczekiwaniu na wymarzony model.
HPIM0879.JPG
HPIM0880.JPG
HPIM0882.JPG
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
xxx

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
Tak w czasie kiedy powstała to było coś. Nie jest idealna ale nadal jest to jeden z moich ulubionych modeli :) Temat klap przeczytałem no faktycznie ten odlew miał je w miejscu, które sugerują zdjęcia. Jednak mam też model ST43-14 AM i jest to rodzynek uważam z racji pierwotnego wyglądu a klapy...........ja nie jestem aż takim purystą. Modele mnie mają cieszyć i już.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
ma klapy na dachu w dobrym miejscu
Bo z tego co pamiętam, bodaj z rozmów z Jan-Kol'em, to on problem klap dostrzegł bardzo szybko i gdy opracowywał odlew pudła lokomotywy pod wersję PKP to chyba to wtedy poprawił.
Kupiłem wtedy pudło odlane z żywicy, które miało więcej nadlewek niż samego materiału na pudle
Możliwe, że nabyłeś nie oryginalne odlewane pudło od Jan-Kol'a, ale nie raz kiedyś ukazujące się na Allegro kopie jego odlewów. Zazwyczaj były bardzo kiepsko kopiowane z ogromną ilością nadlewek, oraz z żywic słabej jakości, bo bardzo kruchej. Pierwsze kopie nawet nie miały usuniętych napisów informujących o producencie odlewu spod zbiornika paliwa, następne już tak, by Jan-Kol nie mógł zarzucić że to kopia jego pudła.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 4
Tabor 7
Tabor 2
A
Tabor 38
A
Tabor 85

Podobne wątki