• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele z Kalisza

wolfik

Znany użytkownik
... jak wykonano właśnie te uszy. Czy to była rolka/kółko z rowkiem pracująca w takim uchu czy też jak w modelu haki, które musiałem obwieść aby nie wypadały ? Takie zdjęcia powiedzmy profilowe znalazłem dla wagonów CSD ale zbliżeń detali już nie.
Na tym forum, jest też link do albumu ze zdjęciami. Zakładając oczywiście, że model Tilliga i ten wagon czeski to ten sam typ w oryginale wygląda to tak:
DSC_0011.jpg

Widać więc, że w modelu jest to mocno przeskalowane.
 

t_domagalski

Aktywny użytkownik
Wagon jednak pewnie miał instalację przelotową?
Na rysunkach widać, że oryginalnie nie miał.
W ramach modernizacji mógł otrzymać przewód powietrzny. Na tym zdjęciu widać już "kiszkę" przewodu powietrznego:
http://digi.archives.cz/da/permalink?xid=27A088BED18B11E5AB77001167D6B623&scan=284

Druga sprawa oznakowanie na narożnikach czy dwa paski dla hamulca ręcznego są właściwe?
Zgodnie z przepisami z 1974r. oznaczenie to stosuje się "na wagonach z urządzeniami hamulca powietrznego zespolonego". Na zdjęciach z epoki widać, ze wcześniej też miały to samo znaczenie.
Czyli formalnie nie powinien mieć żadnego paska.
 
Ostatnio edytowane:

t_domagalski

Aktywny użytkownik
A tu niespodzianka: ;)
http://digi.archives.cz/da/permalink?xid=E456D144D18A11E5AB77001167D6B623&scan=335
Wagon tego samego typu, ale już z hamulcem zespolonym systemu Kunze-Knorr'a.

Masz więc kilka możliwości. Albo dorobić tylko dźwignie hamulca ręcznego (plus ewentualny przewód powietrzny) i usunąć nadmiar pasków. Albo dorobić kompletny układ hamulcowy z siłownikiem pneumatycznym i zaworem Kunze-Konrr'a i zostawić po dwa paski na narożnikach.
 
OP
OP
xxx

xxx

Znany użytkownik
Jestem mile zaskoczony materiałami jakie wysłaliście :)
Rozwiązały się zagadki jakie miałem i wątpliwości.

Widać więc, że w modelu jest to mocno przeskalowane.
Tak ale patrząc na to, że zrobiłem klapy jako otwierane nie będę tego osłabiał. Gdyby były zamknięte na stałe warto było by zrobić je bardziej filigranowo.
Masz więc kilka możliwości. Albo dorobić tylko dźwignie hamulca ręcznego (plus ewentualny przewód powietrzny) i usunąć nadmiar pasków. Albo dorobić kompletny układ hamulcowy z siłownikiem pneumatycznym i zaworem Kunze-Konrr'a i zostawić po dwa paski na narożnikach.
Raczej wybiorę opcję z budową układu hamulcowego w modelu, na ramie jest napis Ham. Bożic.
Pisząc o detalach podwozia miałem na myśli właśnie elementy układu hamulcowego oraz zabezpieczenia tego układu czyli taśmy pod drążkami łączącymi mocowania wkładek ciernych klocków. Też nie planuję bardzo skomplikowanego układu ale tak aby patrząc na model z boku było widać drobiazgi.

Serdeczne podziękowania dla kolegów za pomoc :)

Na marginesie ta czeska strona bardzo ciekawa i znalazłem nawet wagony polskie.
 

Podobne wątki