• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK Modele z Kalisza

OP
OP
xxx

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
Witam
Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję ale nie było chwili wcześniej na komputer.
Zbyszku jak będziesz w okolicy zapraszam, co prawda patynowanie zajmuje więcej niż jeden dzień przynajmniej u mnie ale zawsze możesz wpaść z wizytą :)
Tak jak pisał kolega Bolesław 102 jak dożyję to będę na wystawie ale moje modele nie są aż tak idealne. Coś tam czasami uda się ulepić.

Piękna ta SU46-048, jeżeli można zapytać, obramówki reflektorów malowane czy naklejone pierścienie?
Mam nadzieję, że dobrze wkleiłem cytat. Tak ona ma nałożone na lampy malowane obramowania z trawionek. Jest bardziej przestrzennie.

Dzisiaj korzystając z 5 minutowego przebłysku słońca model ST44-613 Piko.
Na starcie przejrzałem zdjęcia i pomiędzy zdjęciem pokazywanym przez Piko a modelem jakoś tak wychodzi mi różnica od zderzaków w dół.
Ja bardziej wzorowałem się na zdjęciach:
http://rail.phototrans.eu/14,122520,0,________M62_ST44_613.html
czyli tym
122520 (1).jpg
oraz zdjęciem ze strony:

4964666296_4567f0ef54_b.jpg
Mam nadzieję, że wskazując strony nie złamałem praw autorskich.
Model od Piko dla mnie bardzo dobrze zrobiony, na plus: metalowa kratka nad wentylatorem, drabinka, bardzo ładnie zrobiony przedział maszynowy. Może mały minus ale mi to zupełnie nie wadzi: poręcze odlane z pudłem, braki na zgarniaczu, pulpit ma jak zwykle i tutaj i w Roco takie samo wykonanie bez imitacji Haslera. Zasłonki PKP dodałem bo lubię, pewnie bez nich też było by dobrze.
Przy odrobinie chęci i rozmontowaniu kratki wentylatora można zrobić go przestrzennie dodając tło, podobnie można zrobić kabiny lepiej lub gorzej ale zawsze wyglądają inaczej niż wystrugane z szarego mydła. Na zgarniaczu dodałem stopnie oraz poręcze pod zderzakami. Na dachu uchylone nawiewy kabiny i jedna klapa. Tylko musi się chcieć :)
Na minus knot w postaci tablicy fabrycznej umieszczonej nie pod tym oknem. Jak mawia klasyk z Podlasia okna się dla jego pomylili :) Ponad 40 lat tłukli BR120 i nie zorientowali się, że ta tablica powinna być okienko dalej. Książka o ST44 jest a ostatecznie chyba mają internet.
Na start kabiny. Po zamontowaniu niby nie wiele widać ale po podświetleniu już coś tam majaczy.
HPIM0485.JPG


HPIM0486.JPG


HPIM0489.JPG

HPIM0488.JPG

HPIM0491.JPG

HPIM0493.JPG
 
Ostatnio edytowane:

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
361 98 10
Panie Adamie.;)Nastawnik jazdy w Gagarinie miał krztałt półkola nie całego koła (jest to związane z ilością pozycji jazdy).;)
Ta gaśnica winna wisieć pionowo na wieszaku na tylnej ścianie kabiny, nie leżeć na półce.;)
Poza tym Ok.:cool:
 
OP
OP
xxx

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
Witam
Nie neguję wiedzy tylko przeglądając troszkę zdjęć widziałem różne rozwiązania. Takie "wolanty"tak z języka lotniczego jak Pan wspomniał tez robiłem ale tutaj zostało tak:
https://piter16555.flog.pl/wpis/6705709/kabina-st44
Na półce nie była to w zamyśle gaśnica tylko coś w formie termosu :)
Taki nastawnik mam też na zdjęciu zrobiony dla innej ST44. Ta jako ciekawostkę ma gumowe węże piasecznic z gumowego węża w miniaturze :) oraz pomajsterkowane uchwyty sygnałów końca pociągu i ramek reflektorów plus detale dachu i trawiony wentylator, siatkę, drabinkę, nakładki nad zderzakami, detale zgarniacza, osłony przeciwsłoneczne.
HPIM9190.JPG
HPIM9191.JPG
HPIM9194.JPG
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
xxx

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
Dzisiaj kilka modeli z cyklu nie zawsze musi być brudniej :). Jak tylko pogoda i siły pozwolą będzie mały cykl przerabiania taboru nieco grubszego w postaci wagonów. Modele lokomotyw oczywiście z wnętrzami kabin i dopracowanymi przedziałami maszynowymi bez tych detali robienie modelu traci sens, bo z zewnątrz jest pięknie a w kabinie "mydełko Fa" :). Gagarin ma pełną opcję trawionek co szczególnie widać przy reflektorach i wentylatorze, dodatkowo zasłony przeciwsłoneczne i zasłonki. SU46 tylko w bardzo lekkim cieniowaniu.
HPIM0408.JPG
HPIM0412.JPG
HPIM0428.JPG
HPIM0437.JPG
HPIM0436.JPG
 
OP
OP
xxx

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
szyny wyjątkowo zabytkowe,unikaty
Cieszę się, że coś na zdjęciach się spodobało. To są ledwie średniaki mają około 45-46 lat, mój brat je kupował w CSH. Prawdziwe zabytki/unikaty postaram się zaprezentować przy innej okazji. Stare a tak samo dobre jak nowe.

Dzisiaj wagonik C556S. Temat raczej niszowy, model ma już kilka lat ale jakoś okazji nie było do zdjęć. Model przebudowany z wagonu 451.1. Zmienione górne czasze zbiorników na dorabiane, dodane pomosty, drabinki oraz sporo drobnych detali jakich brakowało min. uchwyty w otworach zabudowy, trawiony stopnień manewrowego. Rama frezowana i przerobiona.
Jak doczekamy firmowego wagonu rodziny 408 to będzie do składu.

HPIM0504.JPG
HPIM0506.JPG
HPIM0507.JPG

I model z jakiego powstała przebudowa. Różnic sporo ale najbardziej charakterystyczne są czasze zbiorników.
352717_h0-uacs-raj-vuz-na-pr-cementu--ceskomoravsky-cement-bramos-356100.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
xxx

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
Witam
Dzisiaj trochę wykopalisk z czasów jak modele się budowało :)
Młodsi forumowicze może już nie pamiętają, że kiedyś nie było prawie niczego z PKP to był minus. Plusem było, że ludzie robili raz lepiej raz może słabiej ale było działanie i modelarstwo chyba bardziej ciążyło ku parowozom jeśli chodzi o lokomotywy. Obecnie obserwuję, że Ranger i FENIX jeszcze działają robiąc piękne modele a młodzież idzie bardziej ku maszynom spalinowym i elektrycznym......znak czasu jak i na prawdziwej kolei dawno temu. Ja też co jasne nabyłem kilka modeli tych nowocześniejszych trakcji ale jednak za esencję kolei uznaję parowozy i zabieram się za "sztywniaka" Ty2 na Gutzoldzie z MD Łódź Kaliska. Polowałem na bazę z 10 lat :) .
Przypomniałem sobie o tych modelach po rozmowie z jednym z kolegów i jakimś cudem odszukałem.
Kilka modeli zdjęć TKt48 jakie ocalały z 5 lub 6 modeli jakie zrobiłem. Takie wspominki.
25.jpg
27.jpg
28.jpg
29.jpg
31.jpg
34.jpg

HPIM7810.JPG
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
xxx

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
Dziękuję. Nie porzuciłem tylko było troszkę spalinówek i elektryków i też coś tam trzeba zrobić :). To wina PIKO jest :)
Parowozów zrobiłem w sumie tyle, że mi prawie starczy z serii jakie chciałem mieć. W domu brakuje z tych bardzo chcianych tylko Ty2 z tendrem sztywno ramowym i Tw1. Ty2 zaraz zacznie się robić. Tw1 to jeszcze przyjdzie pora.
Też na takie grubsze sprawy jak te uszatki trzeba mieć spokojną głowę i siły a o to z biegiem lat coraz trudniej.
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.168 90 9
Niestety nie prawda jest to że młodzież idzie w nowoczesne rodzaje trakcji :eek:
Ja mając 19 lat, interesuję się koleją zwłaszcza epoką węgla i pary (y)
Przymierzam się do budowy Pm36 na bazie części, które będą dostępne od @piotr66
Mnie interesuję kolej IV i V epoki zwłaszcza parowozy i lokomotywy SU46
Pozdrawiam i nie generalizujmy młodzieży !!!
Czekam na monografie polskich parowozów pośpiesznych :love:
 
OP
OP
xxx

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
Niestety nie prawda jest to że młodzież idzie w nowoczesne rodzaje trakcji :eek:
Ja mając 19 lat, interesuję się koleją zwłaszcza epoką węgla i pary (y)
Przymierzam się do budowy Pm36 na bazie części, które będą dostępne od @piotr66
Mnie interesuję kolej IV i V epoki zwłaszcza parowozy i lokomotywy SU46
Pozdrawiam i nie generalizujmy młodzieży !!!
Czekam na monografie polskich parowozów pośpiesznych :love:
Taki wpis mnie tylko cieszy. Pamiętam, że kiedyś pisałeś o tym, że interesujesz się "czarnymi smokami" w rozmowie o książce o TKt48 :)
Obserwuję postępy Piotra z Pm36 i też mam to "na oku".
Ja tak może generalizowałem bo bardzo dużo czytam na forum (dla równowagi bardzo mało piszę) i tak obserwuję bardzo dużo debat a samej roboty jak by dużo mniej, nie odnosiło się to tylko do młodzieży :). Dawniej tej inicjatywy, podejmowania prób z modelami a często pięknych modeli było więcej. Teraz sprawę załatwia troszkę ich produkcja i nie jest to nic złego, tylko bardziej cieszyło by mnie to aby ktoś coś z nimi robił oprócz tych kilku osób, które poprawiają, brudzą, malują i modyfikują.
Na monografię maszyn pośpiesznych też czekam :)
Pozdrawiam miłośnika pary :)
 
OP
OP
xxx

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
Witam
Model wagonu węglarki Tilliga. Przerobione klapy tak aby były otwierane, budka ma otwarte drzwi aby nie była tak samo nudna jak wszystkie zamknięte budki w modelach oraz siedzisko ,ładunek, zmienione poręcze.
Komplet do CCKW z ładunkiem cegieł. Cegiełki oczywiście firmy Juwella.
Wagonik nie ma firmowo odwzorowanego układu od spodu. Szukałem trochę ale nie znalazłem rysunku ukazującego taki widok. Jeśli ktoś ma wskazówkę na taki rysunek będę wdzięczny za podpowiedź. Nie jestem szczególarzem ale chciał by to wykonać na modelu.
HPIM0540.JPG
HPIM0541.JPG
HPIM0542.JPG
HPIM0544.JPG

I zdjęcia w sepii dla porównania ze zdjęciami z dawnych lat.
05430551.JPG
 
Ostatnio edytowane:

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
super ,jeno bym.............zmetalizował rurę po której hulają jarzma (uszy) od klap suwanych
 
OP
OP
xxx

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
Pomysł dobry. Ja też zastanawiałem się jak wykonano właśnie te uszy. Czy to była rolka/kółko z rowkiem pracująca w takim uchu czy też jak w modelu haki, które musiałem obwieść aby nie wypadały ? Takie zdjęcia powiedzmy profilowe znalazłem dla wagonów CSD ale zbliżeń detali już nie.
 
OP
OP
xxx

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
Dzięki serdeczne za te rysunki. Jasne, że są przydatne.
Ja też może nie sprecyzowałem jasno o co chodziło. Dokładnie chciałem wykonać detale podwozia od spodu modelu. Niestety nie ma tam imitacji układu hamulcowego nawet odlanego z podłogą i nic przestrzennego a skoro są hamulce to układ powinien być.
Model od spodu po prostu nie ma niczego.
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.350 18 9
...chciałem wykonać detale podwozia od spodu modelu. Niestety nie ma tam imitacji układu hamulcowego nawet odlanego z podłogą i nic przestrzennego a skoro są hamulce to układ powinien być. Model od spodu po prostu nie ma niczego.
Z obu rysunków wyraźnie wynika, że jest to wagon wyposażony wyłącznie w hamulec ręczny. Prawidłowy jest więc brak w tym modelu imitacji siłownika pneumatycznego czy zbiorników powietrza.
Układ hamulcowy tego wagonu składał się z umieszczonej w budce korby i przekładni śrubowej, która poprzez układ cięgieł zaciskała typowe układy przekładni i trójkątów hamulcowych przy każdej z osi. I tyle. Na rysunkach widać wszystkie elementy tego układu, więc dałoby się je odtworzyć.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 4
Tabor 7
Tabor 2
A
Tabor 38
A
Tabor 85

Podobne wątki