• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele z Kalisza

xxx

Aktywny użytkownik
#1
Witam
Dla odmiany od modeli samochodów kilka modeli kolejowych.
Jako pierwszy model SP45-210.
Model przerobiony z SP45-204 PIKO, model z ryflami mi odpowiadał ale malowanie nie więc się zmieniło jak i numer. Akurat 210 jeździła w Lok.Bydgoszcz w końcówce lat 80 więc była okazja. Lokomotywa ma wykonane wnętrza kabin poprzez malowanie i dodatki, napisy na pudle przestrzenne, lustra. Część zdjęć robiona w pochmurny dzień część w dzisiejszym wściekłym słońcu. Akurat udało się to, że lokomotywa z Bydgoszczy jest na tle wieży wodnej z MD Bydgoszcz Gł. taki zbieg okoliczności.
 

Załączniki

xxx

Aktywny użytkownik
#2
Drugi model to skromniejsza chłodnia ze znienawidzonego Prefo/PIKO czyli model zwany pikolcem. Zazwyczaj są to modele negowane i nadające się wg. niektórych na śmietnik ale ja je lubię bo można z nimi pobawić się w różne formy plastyczne, ma ładną stylistycznie budowę i mam sentyment do nich od lat 80.
 

Załączniki

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
#3
Chłodnia zwaloryzowana bardzo realistycznie, ale ta SP45 przebija chłodnię. Pięknie wygląda. Sam czekam na swoją SP45 już ze zniecierpliwieniem, bo ja jeszcze tak nie umiem waloryzować. Podoba mi się Twoja praca. (y)
 

raf_oct

Znany użytkownik
#5
Najprawdopodobniej to ta sama osoba, a modele super. Oby więcej takich prac ze strony kolegi, bo fajnie się ogląda ;).
 

xxx

Aktywny użytkownik
#6
Zalatuje mi to robotą kolegi Szakala ;) pozdro!
Ja myślałem, że już wszyscy dawno mnie rozszyfrowali :) Swoją drogą nie myślałem nigdy, że moje modele aż tak "zalatują" :) udam, że to z popsutego ładunku chłodni :)
Więc dzisiaj trochę sobie podłubałem i powstała kolejna brudna chłodnia tym razem CFR z pięknym napisem ROMANIA Romtrans Bukarest. Inne metody patynowania i inny efekt finalny. Dla porównania dwa modele.
Kolejny tak lubiany u mnie pikolec razem z BR95 a jakże też pikolcem.
I na koniec dzisiejszej prezentacji chłodnia PKP ale nieco inna niż firmówki bo z ładunkiem "blondynek".
Dziękuję też za pozytywny odbiór.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
#7
Super to za mało. Chłodnia z "blondynkami" powala na kolana. Kapitalny pomysł no i genialne wykonanie. Jestem pod wrażeniem. (y)(y)(y) Po prostu rewelacja.
 

xxx

Aktywny użytkownik
#8
Dziękuję.
To może na zakończenie weekendu i za to, że chce się Wam tutaj zajrzeć i napisać- modele EP08 i ET21. Model EP08 był przerabiany(lampy, listwy, zniwelowanie tablic przestrzennych z numerami, wnętrze) i przemalowany na jednolity kolor (epoka IV) taki jaki uznaję i właściciel modelu także to ET21 była tylko brudzona.
 

Załączniki

Mawak

Aktywny użytkownik
#9
Zawsze oglądałem modele Szakala na innym forum lecz od jakiegoś czasu zdjęcia widoczne są tylko dla osób zarejestrowanych.Modele jak zawsze pierwsza liga więc tym bardziej się cieszę ,że kolega zdecydował pokazać je tutaj.
Ja czekam na parowozy,oczywiście PKP:)
 

xxx

Aktywny użytkownik
#10
Kiedyś byłem na forum dioramy bo bardziej zajmowałem się modelami samolotów i pojazdów pancernych więc bardziej tamto forum było aktywne. Obecnie więcej jest modeli w skali H0 więc wypadło na to forum, które czytałem od kilku lat ale nic więcej. Czasami dla odmiany buduję pojazdy pancerne Wojska Polskiego ale to tylko powiedzmy sobie :)
Parowozy będą ale na początek weekendu goście z sąsiedniej Czechosłowacji.
Okularnik i Bardotka w towarzystwie EU07.
Modele CSD mają dodane dedykowane detale trawione (tabliczki serii i producenta), detale dodatkowe osprzętu, EU07 z Piko tradycyjnie ma przerobione lampy, nawiercone trąby i wykonane wnętrza kabin.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

xxx

Aktywny użytkownik
#11
Witam
Ostatnio rzucił mi się w oczy model EP09 więc też wrzucę model jaki robiłem. Malowanie pierwotne, detale czoła też zmienione wg. załączonych zdjęć. Całość blachy, napę modyfikowany, maski wózków nałożone na zmodyfikowane podwozie. Lokomotywa wyjątkowo czysta jak na moje upodobania ale te maszyny są raczej zadbane tym bardziej, że ma to być lokomotywa prawie nowa.
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#12
Model super, ale malowanie akurat w wypadku tej konkretnej lokomotywy nie jest pierwotne. EP09-001 została tak pomalowana po odbudowie po poważnym wypadku, jaki miała na początku lat 1990-tych (z pamięci nie podam szczegółów, ale była już o tym mowa na forum). Oryginalne malowanie było takie, jak widocznej na jednym ze zdjęć EP09-002, czyli nieco inny odcień żółtego (tego oczywiście na czarno-białym zdjęciu nie widać) i brak dolnego pasa brązowego. Zdaje mi się też, że przy tej odbudowie zmieniono wygląd pewnych elementów lokomotywy.
 

xxx

Aktywny użytkownik
#13
Fakt pierwotne to był skrót myślowy przed zmianami barw tych maszyn fioletowe, kolory flag państwowych (EURO), szaro-niebieskie itp. Więc malowanie nazwijmy to z dość wczesnych lat ich użytkowania. Ja detale na czole zrobiłem wg. sugerowanego zdjęciami wyglądu. W albumie "Wolna droga" także doskonale widać detale czoła przed zabudową większych stopni.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#14
Jasne, ja się trochę czepiam. Tylko pierwsze dwa prototypy miały to jasne, jednolite malowanie, wszystkie kolejne już z fabryki wychodziły malowaniu żółto-orzechowym. Co do detali, to w ogóle się nie wypowiadam, wiem tylko, że przy tej odbudowie coś zmieniono, ale szczegółów nie znam.
 

xxx

Aktywny użytkownik
#15
To nie jest czepianie się Panie Andrzeju :) to jest wiedza.
Ja pierwszy raz czyli dla mnie pierwotnie widziałem EP09 już w dwóch kolorach. EP08 też pewnie z racji widywania ich z latach 80 w Poznaniu zawsze kojarzę własnie w barwie jednolitej pomarańczowej i to bym nazwał w ich wypadku pierwotną a także mają już barwy zmienione z dodanym pasem.
 

KHAB

Użytkownik
#16
Zmieniono m.in. te dwa wielkie wywietrzniki na dachu. Maszyna sprzed wypadku miała takie, jakie do dzisiaj są na 09-002, trójkątne w przekroju poprzecznym.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#18

xxx

Aktywny użytkownik
#19
Witam
Dzisiaj EN57 w starszym malowaniu, czyli takim jakie ja pamiętam w czasach normalnej kolei . Drzwi wejściowe/wyjściowe jeszcze w malowaniu dzielonym. Model ze znanego KIT-u. Dorobiłem w nim stalowe poręcze i zmieniłem detale na dachu, mosiężne wycieraczki, zabudowa czoła nieco inaczej niż w zestawie, ramki reflektorów, dodane wnętrze z malowaniem zarówno kabin jak i przedziałów pasażerskich, dodane detale na czole i przy sprzęgu, dodane detale nad środkowym członem na dachu . Boczne ściany szlifowane w celu usunięcia wierszowania po frezie. Model powstawał w ciągu około 3 tygodni i nie "robił się sam", raczej wymagający zestaw.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

xxx

Aktywny użytkownik
#20
Witam
Kolega Mawak wspomniał o lokomotywach parowych więc dzisiaj dwa modele.
Pierwszy to Ty2 w wersji z tendrem kabinowym. Drugi model to bardzo krytykowany model Piko Tp1 , który został przebudowany , dodane kilka detali, otwarta klapa w budce i drzwi a sam model ma ich nie tak dużo bo i parowozy Tp1 były bardzo prostymi konstrukcjami. Przy budowie jednego i drugiego modelu posiłkowałem się szczątkowymi informacjami i kilkoma zdjęciami. Przy Ty2 zdjęcie z albumy wojenna lokomotywa.......
 

Załączniki

Ostatnio edytowane: