Fantastycznie oddałeś klimat dostaw Ikarusów, ale z tego co się orientuje to w pierwszej połowie lat 80. Ikarusy przybywały do Polski złożone. Tak było na pewno w przypadku dostaw do MZK Warszawa. Rozładunek odbywał się na stacji Warszawa Gdańska. Zjeżdżały po prostu z platform i jechały prosto do wyznaczonych zajezdni. Wyglądało to tak jak na podlinkowanych zdjęciach (te akurat ze Słupska):
http://phototrans.pl/14,370537,0,Ikarus_280_26_490.html
http://phototrans.pl/14,285508,0,Ikarus_280_26_488.html
http://phototrans.pl/14,370639,0,Ikarus_280_26_489.html
http://phototrans.pl/14,284255,0,Ikarus_280_26_486.html
Ciekawe, że jechali do zajezdni bez lusterek...
W stanie przedstawionym na Twojej pracy węgierskie ikony trafiały od 1993 czy 1994 roku. Rząd wprowadził cła na autobusy sprowadzane z zagranicy i import Ikarusów został mocno ograniczony. Przedsiębiorstwa, które chciały nadal je sprowadzać, zamawiały je w kilku częściach (rozczłonkowane dokładnie jak na Twoich zdjęciach) i autobusy były montowane w Polsce (w Warszawie odbywało się to na terenie zajezdni Stalowa). Wyglądało to wtedy tak:
http://phototrans.pl/14,132315,0,Ikarus_280_70E_5578.html
http://phototrans.pl/14,132314,0,Ikarus_280_70E_5591.html
http://phototrans.pl/14,132317,0,Ikarus_280_70E_5564.html
Ponadto wzbogaciłbym modele Ikarusów o kasety na tablice i przesuwne okna boczne.
Ogólnie jednak kawał konkretnej roboty!
http://phototrans.pl/14,370537,0,Ikarus_280_26_490.html
http://phototrans.pl/14,285508,0,Ikarus_280_26_488.html
http://phototrans.pl/14,370639,0,Ikarus_280_26_489.html
http://phototrans.pl/14,284255,0,Ikarus_280_26_486.html
Ciekawe, że jechali do zajezdni bez lusterek...
W stanie przedstawionym na Twojej pracy węgierskie ikony trafiały od 1993 czy 1994 roku. Rząd wprowadził cła na autobusy sprowadzane z zagranicy i import Ikarusów został mocno ograniczony. Przedsiębiorstwa, które chciały nadal je sprowadzać, zamawiały je w kilku częściach (rozczłonkowane dokładnie jak na Twoich zdjęciach) i autobusy były montowane w Polsce (w Warszawie odbywało się to na terenie zajezdni Stalowa). Wyglądało to wtedy tak:
http://phototrans.pl/14,132315,0,Ikarus_280_70E_5578.html
http://phototrans.pl/14,132314,0,Ikarus_280_70E_5591.html
http://phototrans.pl/14,132317,0,Ikarus_280_70E_5564.html
Ponadto wzbogaciłbym modele Ikarusów o kasety na tablice i przesuwne okna boczne.
Ogólnie jednak kawał konkretnej roboty!