• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele Wyrwizęba

OP
OP
Wyrwiząb

Wyrwiząb

Aktywny użytkownik
KKMK
#22
Miałem bardzo duże problemy z ustawieniem balansu bieli, właściwie zdjęcia mocno przekłamują. W rzeczywistości model jest bardziej stonowany, poszczególne barwy nie są tak krzykliwe, ale jak sam się przekonałem, inaczej wyświetla telefon, tablet i komputer.
 

Jacek765

Znany użytkownik
#25
Jak na mój gust to te grube krople nie są takie straszne a nieraz jeżdziłem jeszcze bardziej uświnionymi lokomotywami. Krople na dachu moga udawać farfocle ze smaru grafitowego, którym smarowano miedziane ślizgi pantografów. A te brudne chlapy na boku i mordce to pewnie na szopie obok mechanicy naprawiali coś przy silniku spalinowym SM42 i rzygnęło olejem;):D.
 
OP
OP
Wyrwiząb

Wyrwiząb

Aktywny użytkownik
KKMK
#26
Jak na mój gust to te grube krople nie są takie straszne a nieraz jeżdziłem jeszcze bardziej uświnionymi lokomotywami. Krople na dachu moga udawać farfocle ze smaru grafitowego, którym smarowano miedziane ślizgi pantografów. A te brudne chlapy na boku i mordce to pewnie na szopie obok mechanicy naprawiali coś przy silniku spalinowym SM42 i rzygnęło olejem;):D.
Krople na dachu są akurat celowym zabiegiem i były robione pędzelkiem, z boki niestety pryskać zaczęło. Ma ktoś tu aerograf firmy harder&steenbeck? Najtańszy model widzę już za 400, teraz mam jakiegoś chinola mocno wiekowego, warto się szarpnąć?
 

Telewizor11

Znany użytkownik
#27
Hm to nie jest tak do końca kwestia aero. Ważna jest jakość farby, jej skład, jej gęstość, środki dodawane do farby jak opóźniacze czy rozcieńczalniki. Samo kupno HS nie załatwia sprawy. Najpierw po praktykuj z farbami i specyfikami do nich zanim szarpniesz się na drogie aero.
 
OP
OP
Wyrwiząb

Wyrwiząb

Aktywny użytkownik
KKMK
#28
Hm to nie jest tak do końca kwestia aero. Ważna jest jakość farby, jej skład, jej gęstość, środki dodawane do farby jak opóźniacze czy rozcieńczalniki. Samo kupno HS nie załatwia sprawy. Najpierw po praktykuj z farbami i specyfikami do nich zanim szarpniesz się na drogie aero.
Kurcze możesz mieć rację, bo np kabiny malowałem olejnym humbrolem i było cacy, natomiast pudło delikatnie na koniec akrylami valejo lekko rozcienczonymi wodą. A powiedz proszę, czym Ty rozcienczasz? Czymś dedykowanym?
 

zepfot

Znany użytkownik
GGM
#29
Mogłeś też chwilę "przetrzymać " aerograf miedzy jednym natryskiwaniem a drugim ( przy jednym napełnieniu zbiornika farbą ) a akryl lekko zdążył podeschnąć na dyszy/ iglicy i aerograf zaczął "pluć " , mogłeś również zbyt mało rozcieńczyć farbę i wtedy również masz też taki efekt.
 

Telewizor11

Znany użytkownik
#30
Tak ja napisał Adam post wyżej, każda farba podsycha i zatyka te małe ustrojstwo zwane dyszą, ja za każdym razem czyszczę aero po farbie. Taki zabieg musi wejść w nawyk, tak samo jak prawidłowe stosowanie i użytkowanie farb. Inaczej zawsze będziesz miał problemy.
 
OP
OP
Wyrwiząb

Wyrwiząb

Aktywny użytkownik
KKMK
#31
Dzięki za pomoc. Farbę rozrabiam wodą i patent z próbnym paryskiej zwykle stosuję, w sumie to chyba o gęstość chodzi, bo nie zdarzają mi się zwykle aż takie wpadki. Co do czyszczenia po każdym uzupełnieniu to zwykle zawsze to robię. Mam płyny do czyszczenia Aero z różnych typów farb, kupiłem też taki szpikulec do dyszy, tylko nie jestem pewien czy dziś gdy wykańczanie model to pamiętałem o tym
 

Jacek765

Znany użytkownik
#33
Kurcze możesz mieć rację, bo np kabiny malowałem olejnym humbrolem i było cacy, natomiast pudło delikatnie na koniec akrylami valejo lekko rozcienczonymi wodą. A powiedz proszę, czym Ty rozcienczasz? Czymś dedykowanym?
Jest jeszcze kwestia różnych gatunków farb. Mnie kiedyś powiedział jeden modelarz że farby akrylowe są bardzo wrażliwe na tłuszcz i nawet zaleca się stosowanie osobnych narzędzi do malowania do akrylu i do olejnych. Nawet znikoma ilość tłuszczu może narobić bałaganu. Ja miałem niezbyt dobre doświadczenia z akrylami dlatego obecnie używam tylko farb olejnych. Oczywiście nie uważam że farby akrylowe są gorsze po prostu ja lepiej opanowalem technikę malowania farbami olejnymi.
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
#34
Ja używam akryli. Nie jest źle. Jednak czasem bywa że mi przytka dyszę. Przy każdej zmianie koloru i farby czyszczę aerograf.

Powiedzcie jakich farb olejnych używacie?
 

Jacek765

Znany użytkownik
#35
Ja używam Humbrol , Revell, Model Master i jeszcze coś amerykańskiego. Czasami gdy zachodzi konieczność mieszam farby różnych producentów i nic złego się nie dzieje. Maluję pedzlami i aerografem .
 

szprync3

Aktywny użytkownik
#36
Dzięki za pomoc. Farbę rozrabiam wodą i patent z próbnym paryskiej zwykle stosuję, w sumie to chyba o gęstość chodzi, bo nie zdarzają mi się zwykle aż takie wpadki. Co do czyszczenia po każdym uzupełnieniu to zwykle zawsze to robię. Mam płyny do czyszczenia Aero z różnych typów farb, kupiłem też taki szpikulec do dyszy, tylko nie jestem pewien czy dziś gdy wykańczanie model to pamiętałem o tym
Na alle... można kupić zestaw wyciorków do czyszczenia m.in. aerografów. Polecam, wiem bo sam korzystam.
 
OP
OP
Wyrwiząb

Wyrwiząb

Aktywny użytkownik
KKMK
#39
Byłem dziś u Olafa kolegi z klubu i porobiłem kilka zdjęć moich węglarek i byka w naturalnym środowisku. Taaaaak wieeem, nie ma drutu :0
Jak obrobię to wstawię więcej fot byka, bo to on jest gwiazdą
[DOUBLEPOST=1510609392,1510608135][/DOUBLEPOST]Tak to wygląda w sztucznym oświetleniu. Nie potrafię lepiej tego obrobić, na żywo kolory są fajniejsze i bardziej naturalne. Te wszystkie aparaty, matryce, lcd i inne badziewie strasznie nas oszukuje
 

Załączniki

Podobne wątki