• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów typu 120A

B

bobby74

Gość
Na 100%... Może nakład będzie większy, bo w Europie też będzie w ofercie, ale mimo to oliwki z dwoma różnymi numerami pod jednym przydziałem po normalnej (?) cenie znikną szybciutko.
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
Dotarło do mnie właśnie 3/4 "Kamieńczyka". Potwierdzam doniesienia o "bananie", lecz co ciekawe dotyczą one w większym stopniu napisu na pudle aniżeli samego pudła. Czekam teraz na jakiś wagon z Leszna...;)
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
Dotarło do mnie właśnie 3/4 "Kamieńczyka". Potwierdzam doniesienia o "bananie", lecz co ciekawe dotyczą one w większym stopniu napisu na pudle aniżeli samego pudła. Czekam teraz na jakiś wagon z Leszna...;)
Po oględzinach w świetle dziennym stwierdzam że banan pudła jeśli jest to mikroskopijny. Banan dotyczy w 99% napisów a konkretnie pierwszego członu. Tak więc początkowe obawy myślę że zostały rozwiane.
 

KAROLeski2

Aktywny użytkownik
Reakcje
274 3 1
Po oględzinach w świetle dziennym stwierdzam że banan pudła jeśli jest to mikroskopijny. Banan dotyczy w 99% napisów a konkretnie pierwszego członu. Tak więc początkowe obawy myślę że zostały rozwiane.
Panowie, to jakiś mit.
Ja wczoraj z ciekawości podczas dłubania przy wnętrzu Przewozów Regionalnych przykładałem same pudła najpierw do półki a potem dla pewności do poziomicy 1m i żaden z 4-rech wagonów nigdzie nie odstawał.
Idealnie przylegały, ale jak zestawiłem skład i stanąłem metr od niego to faktycznie miałem wrażenie że są trochę skoszone.
Jak widac wszystko jest ok, a ten efekt to prawdopodobnie złudzenie przez ten kremowy pas.
Ja swoje sprawdziłem i na pewno jest ok pod względem geometrii.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
Wczoraj przywiozłem Wrocławskie 120A prosto z "Pafawagu":):D. Na pierwsze oliwkowo zielone wagony z Nysy się nie załapałem, ale cierpliwość sie opłaciła bo w epoce IVb te wagony lepiej pasuja do mojej kolekcji. Od razu rozwiały się wszelkie wątpliwości co do kolorystyki, jest jak najbardziej prawidłowa.
20160427_102240.jpg
20160427_102254.jpg
20160427_103034.jpg


I od razu bardzo miłe niespodzianki (nie wiem czy to było w poprzednich edycjach bo to moje pierwsze 120A); na szybach są nadrukowane piktogramy z oznaczeniami przedziałów dla palących i niepalących i pod drzwiami nadrukowana tabliczka producenta wagonu.
20160427_102041.jpg
20160427_112703.jpg

Jak na model w wykonaniu ze średniej półki jest bardzo dobrze i czysto wykonany i nie ma żadnych produkcyjnych farfocli pod lakierem co było sygnalizowane przez niektórych posiadaczy wagonów z Nysy.
Wagony dobrze sie "komponują" z SU46 i 111A (pomimo niewielkich epokowych róznic w tych ostatnich)
20160427_102609.jpg
20160427_102815.jpg


Jedyna rzecz, która mnie nieco zirytowała w modelach 120A to trochę za mała odległość kinematyki od dolnej krawędzi tarcz zderzakowych co uniemożliwia stosowanie sprzęgów Marklina i ostatecznie musiałem się przeprosić z "żabami" Roco. Przy tej cenie modelu dobrze by było gdyby na wyposażeniu był komplet tarcz zderzakowych "podniesionych" trochę do góry.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Dwukolorowe to byłaby inna epoka raczej.
Ta sama epoka ale nieco później. W epoce Va (jak wagony z Nysy co wyszły w "oliwce" jako pierwsze 120A od PIKO z tego co pamiętam) występowały jeszcze oliwkowe schematy znane z epoki IV (początek lat 90-tych). Taki okres przejściowy był :)

Przy okazji muszę nadmienić, że te Bwixd z IV epoki są śliczne :rolleyes:, aż mi się dawne czasy przypomniały. Z tymi nadrukami o petach na szybie mnie zaskoczyli. Świetne.
 

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.160 98 2
Moim skromnym zdaniem wagony 120A (Wrocław) PIKO, to chyba najładniejsze modele jakie do tej pory wyszły z tej serii... Przyznam szczerze, że z początku troszkę ich nie doceniłem... Ale na żywo prezentują się po prostu wyśmienicie. Brawo dla producenta (y)
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
Jeśli jeszcze mogę się podzielić moimi osobistymi wrazeniami z posiadanych modeli wrocławskich wagonów to jak najbardziej zgadzam się z opinią Kolegi Spacerowicz, jednak moja opinia moze być nieobiektywna bo nie mam innych modeli tych wagonów. Nie mam niestety wagonów z Nysy ale na podstawie zdjęć przedstawionych wcześniej to zauwazyłem że wagony te mają pod pudłem w podwoziu jeszcze skrzynkę z aparaturą ogrzewania elektrycznego. Tej skrzynki nie mają wagony z Wrocławia. Przydała by się opinia Kolegi Krzysztofa Koja odnośnie tego w jakich wagonach (chodzi o numery wagonów) aparatura ogrzewania była umieszczona w skrzynce pod ostoją a od kiedy jak się mogę domyślać we wnętrzu wagonu.
Co do moich nieobiektywnych wrażeń to wagony 120A z Wrocławia pomimo że w wykonaniu ze średniej półki to robią ogólne wrazenie jakby były z nieco wyzszej półki (choć takie nie są). Dużo w tym pomagają nadrukowane "pety" na szybach i lakier nadwozia , który jest półmatowy o dość niskiej matowości przez co modele robią wrażenie wagonów prosto z fabryki. W porównaniu z nimi wagony 111A Herisa (pomijając ich niedoskonałości) ,które de facto są z wyższej półki niż wagony Piko sprawiają wrażenie gorzej wykonanych (pod pewnymi względami rzeczywiście tak jest). Tutaj oczywiście winę ponoszą błędy produkcyjne a także bardziej matowy lakier i bardziej nierówne powierzchnie szyb oraz ramki w oknach. Niemniej obydwa typy wagonów bardzo mi się podobają nawet 111A z wszelkimi niedoskonałościami (wyglądają jakby już były jakiś czas w eksploatacji).
 

Podobne wątki