• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele zespołów trakcyjnych Elf (PESA) i Impuls (Newag)

piterson

Znany użytkownik
BGM
Reakcje
61 0 0
#41
To akurat jest najmniejszy problem w Elfie. Jak będzie potrzeba to się dorobi element.
Większy problem, to układ drzwi i okien na ścianach bocznych. Każdy przewoźnik zamówił co innego.

[DOUBLEPOST=1453412386][/DOUBLEPOST]
Ale nie robi tego sam :)
no tak:):) Przepraszam:) i trzymam mocno w kciuki:)

na Koleje Śląskie czeka z utęsknieniem:):)

a co do drzwi - to chyba największy problem dla seryjnej produkcji modeli współczesnych... bo co przewoźnik to tak naprawdę inny model. Podobnie z Flirtami,Impulsami a nawet i modernizowanymi EN57
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.419 72 3
#42
Układ drzwi ( Bode / Favelei) i okien to najmniejszy ból głowy. Zwróć uwagę na to w co taka maszyna jest wyposażona i jaki to daje efekt w wyglądzie na dachu ( chłodzenie falownika, rezystory hamowania, wentylatory silników, klima kabinowa i przedziału pasażerskiego, wentylatory wyciągowe wentylacji, WS, odbieraki - zwykle stemman "DSA 150", anteny radiołączności, GPS, rozmieszczenie wiązek przewodowych, etc...)

Pozdrawiam z MMz

PS. Na razie ewenementem jest chyba ELF dla Warmińsko- Mazurskiego. Jako ezt trójwagonowy jest chyba jedyną taką maszyną.
 
1

12g

Gość
#43
Układ drzwi ( Bode / Favelei) i okien to najmniejszy ból głowy. Zwróć uwagę na to w co taka maszyna jest wyposażona i jaki to daje efekt w wyglądzie na dachu ( chłodzenie falownika, rezystory hamowania, wentylatory silników, klima kabinowa i przedziału pasażerskiego, wentylatory wyciągowe wentylacji, WS, odbieraki - zwykle stemman "DSA 150", anteny radiołączności, GPS, rozmieszczenie wiązek przewodowych, etc...)
Ty inaczej na to patrzysz.
Każdy taki układ okien i drzwi trzeba osobno wydrukować, obrobić, a następnie odlać. To wszystko marnuje czas i pieniądze.
A te "drobiazgi" na dachu są podobne, tyle że inaczej rozmieszczone.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.419 72 3
#47
O ile kabiny wyglądają ciekawie, to układ członu pośredniego mnie zastanawia - wagon czołowy??:podstepny::podstepny::podstepny:

Pozdrawiam z MMz

PS. jeśli się domyśliłem prawidłowo, to świetna robota(y)(y)(y)
 
OP
OP
ed250

ed250

Aktywny użytkownik
Reakcje
444 89 5
#51
Większy problem, to układ drzwi i okien na ścianach bocznych. Każdy przewoźnik zamówił co innego.
Postanowiłem zrobić takie małe zestawienie Elfów do 4-członowych (wiem że jeszcze 6-członowe SKM i KŚ, ale te już by były droższe w produkcji)
Na początek zapowiadane w pierwszej kolejności 4 człony Kolei Śląskich en76.
en76-001-1.jpg
Identyczny układ mamy w Kolejach Mazowieckich więc aby "przemalowanka"
1490435-pesa-elf-koleje-mazowieckie.jpg
No i prawie to samo jest w Przewozach Regionalnych, prawie bo jeden ze skrajnych członów ma aby jedne drzwi na stronę.
en76-048.jpg
Również jedne drzwi na stronę jak powyżej występują w Kolejach Wielkopolskich, ale tu oba człony skrajne są takie.
Koleje-2.jpg
Pojawił się tu nowy typ członu środkowego
latest-1.png
Tego typu człon środkowy spotkamy również w Elfach Warmińsko-Mazurskich, które są 3-członowe
18862.jpg
Może się wydawać że Warmińsko-Mazurskie mają człony skrajne jak Wielkopolskie i jeden w PR, jednak mają one inny układ okien w lini za kabiną, i człony te są takie same jak w Świętokrzyskim 2-członowym "ogryzku"
z10304097W,Szynobusy-Elf.jpg
Dla porównania układ okien w KW
latest.png
Myślę, że taki zbiór będzie przydatny w dalszych pracach.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.419 72 3
#52
Tego na zdjęciu nie widać (szczególnie na telefonie w drodze do pracy:D )- Warmińsko-Mazurski ma składane lusterka... Jak znajdę lepsze foto to umieszczę.
Pozdrawiam
 

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
#53
Świętokrzyskie Elfy (i Warmińsko-Mazurskie zapewne też) mają inny układ okien w członach skrajnych (po 3 od strony kabiny, a nie po 2), ze względu na powiększenie przestrzeni pasażerskiej, uzyskanej przez przeniesienie części aparatury na dach.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.419 72 3
#55
Z racji tego iż trafił się ELF KŚ cyknąłem notatkę telefonem ( niestety z zaskoczenia mnie wziął, więc zdjęcie i tak dobrze wyszło...)
IMG_20160217_135902.jpg

Różnica w wyglądzie okna bocznego kabiny w porównaniu do ELFa Warmińsko-Mazurskiego...

Pozdrawiam z MMz:):):)
 

avecez

Aktywny użytkownik
Reakcje
423 22 4
#58
Tak jak pisałem wcześniej już, prosimy o info kiedy może być gotowy model z napędem i w jakim przedziale czasowym. Mnie akurat w tej chwili stać na 4 członowego elfa KŚ. Mimo to wolałbym wiedzieć 2 lub 3 miesiące wcześniej że taki model w takiej cenie będzie do kupienia. Co do cen jakie koledzy tu przewidują to mogę napisać że kiedyś zakupiłem Flirta od Brawy 4 członowego od Brawy koleji OBB w wersji z gniazdem dekodera za 1200 zł. Czyli jak na dobry model z dobrej firmy to w sumie nie tak dużo ;-)

ROBO napisz please kiedy a 2 tys przygotuję ;-) złotych polskich oczywiście ;-)
 
OP
OP
ed250

ed250

Aktywny użytkownik
Reakcje
444 89 5
#59
Uprzedzając wszelkie pytania, zadałem już pod postem pytanie o cenę - czekamy na odpowiedź :)
Nie uważasz że trochę za wcześnie na cenę. Narazie to pierwszy model statyczny, jeszcze nie ukończony. Po podliczeniu wszystkich kosztów i zaplanowaniu nakładu będzie można to podzielić na pojedynczy model i wtedy podać do wiadomości. Napęd i oświetlenie muszą jeszcze powstać więc o taki model "na wypasie" tymbardziej nie ma co pytać.
 

Podobne wątki