• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele kolei wschodnioniemieckich DR

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.391 463 29
#43
Z tego wynika, że moja to jeszcze formalnie należała do DB (DR już w 1995 roku nie było), nie ma też pod tabliczką napisu "Dampf-Plus". Ale w praktyce to już od dawna była muzealna. Ciekawy byłem, czy wyszła kiedyś wersja z lat siedemdziesiątych, a nawet jeszcze wcześniejszych, ale wychodzi na to, że nie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.391 463 29
#44
Dojechał drugi Y DR z IV epoki. Tym razem jest to dość stary Sachsenmodelle 14342.1, kuszetka 2 kl Bcme 51 50 59-40 013-2 ze stacji Berlin Lichtenberg. Co ciekawe, na wagonie nie ma żadnych znaków, że jest to kuszetka, wskazuje na to tylko literka "c" w oznaczeniu serii: Bcme. Model w pełnej długości, ale z pierwszej serii tych modeli, bez napisów na ścianach szczytowych i bez sprzęgu ogrzewania elektrycznego. Mimo to, prezentuje się całkiem nieźle.

IMG_4811a.jpg
IMG_4820.JPG
IMG_4823a.jpg
IMG_4837a.jpg
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
99 2 0
#45
Igreki Sachsena... Odwieczny temat moich polowań na Allegro :D

Może i to nie to samo, co Roco, ale i tak mają w sobie to "coś". Nie wspominając już o wartości kolekcjonerskiej (przynajmniej dla mnie) gdyż firma została przejęta przez Tilliga. Kiedyś za niemal 80 zł udało mi się złapać takiego, tyle że 2 klasy, ale awaria portalu spowodowała przedłużenie aukcji, i ktoś już zrobił to za mnie :niepewny:

Odnośnie egzemplarza powyżej, ma on odwzorowane poprawnie wyposażenie przedziałów?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.391 463 29
#46
Ma wyposażenie przedziałów, a czy poprawne? Moim zdaniem tak, choć oczywiście nie tak wierne, jak w najnowszych modelach L.S. Models. Ścianki (widoczne od strony korytarza na moich zdjęciach) i stolik pod oknem są beżowe, siedzenia (8 miejsc) - wiśniowe, więc mniej więcej tak, jak w oryginale.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.391 463 29
#48
To są oparcia, które są przecież dość wysokie. Te oparcia po podniesieniu służą za środkowe kanapy. Wnętrze odpowiada raczej normalnym przedziałom, nie ma górnych kanap.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.391 463 29
#49
W ostatni weekend trafiło mi się za stosunkowo nieduże pieniądze kilka wagonów Y Sachsenmodelle/Tillig kolei naszej części Europy. Są to modele sprzed ładnych paru lat, podobne do tej kuszetki, jaką ostatnio pokazałem. Jeden z nich to 2 klasa DR, seria Bme, 51 50 20-40 062-5 ze stacji Erfurt Hbf. Model Sachsenmodelle 74333. Pozostałe modele to trzy wagony ČSD i jeden MÁV. Modele czechosłowackie pokażę w odpowiednim wątku, jaki jest już na forum, na temat wagonów węgierskich muszę pomyśleć. Może warto założyć oddzielny wątek dla taboru z tego kraju?

IMG_4938b.jpg
IMG_4940b.jpg
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#50
Ma wyposażenie przedziałów, a czy poprawne? Moim zdaniem tak, choć oczywiście nie tak wierne, jak w najnowszych modelach L.S. Models. Ścianki (widoczne od strony korytarza na moich zdjęciach) i stolik pod oknem są beżowe, siedzenia (8 miejsc) - wiśniowe, więc mniej więcej tak, jak w oryginale.
A czy kuszetka nie powinna mieć leżanek?
SachsenModelle/Tillig raczej nie przywiązywał szczególnej uwagi do dobrze odwzorowanego wnętrza w wagonach.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.391 463 29
#52
A czy kuszetka nie powinna mieć leżanek?
SachsenModelle/Tillig raczej nie przywiązywał szczególnej uwagi do dobrze odwzorowanego wnętrza w wagonach.
Chyba nie jest tak źle w tym modelu. Już o tym pisałem, można przyjąć, że wnętrze jest w konfiguracji dziennej. Kolor jest prawidłowy, w zasadzie to brakuje tylko górnych leżanek, ale ich praktycznie z zewnątrz nie widać, bo są na wysokości górnej krawędzi okna:
To są oparcia, które są przecież dość wysokie. Te oparcia po podniesieniu służą za środkowe kanapy. Wnętrze odpowiada raczej normalnym przedziałom, nie ma górnych kanap.
Jeśli chodzi o tabor węgierski, to ja mam tylko kilka Y-ków Sachsenmodelle/Tilliga i Roco, to wszystko, więc za bardzo nie mam czego pokazać.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#53
Panie Andrzeju oczywiście, że nie ma co się zbytnio czepiać szczegółów.
Lecz mimo wszystko jak człowiek popatrzy na kuszetki ACME, to przyznać trzeba, że poprzeczka (w tej cenie) jest wysoko podniesiona :)
 
Ostatnio edytowane:

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#54
Czy Koledzy mają jakieś wagony albo lokomotywy z Bw/Bww Dresden-Alt? Mam Roco 64842 Schnellzugwagen 2. Klasse mit Gepäckabteil, Bauart Y/B-70, 51 50 82-40 005-9, Bww Dresden Alt / Revision 13.01.1987 oraz Piko nowe reko-wagen 4-osiowy 1/2 klasa ABge, Bww Dresden-Alt? Czy jakieś lokomotywy Piko serii Expert (nowe) były wydawane w malowaniu z lokomotywowni Bw Dresden-Alt?
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#55
Betriebswerk Dresden Altstadt w 1987 r. pełnił już podrzędną rolę w węźle drezdeńskim a większość pojazdów trakcyjnych stacjonowała w Bw Dresden Friedrichstadt. Obawiam się, że lokomotyw z przydziałem Dresden Alt. w epoce IV nie znajdziesz. Będą za to z przydziałem Bw Dresden, takie jak np. BR243 Roco czy BR119 Piko.
 
Ostatnio edytowane:

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#56
Betriebswerk Dresden Altstadt w 1987 r. pełnił już podrzędną rolę w węźle drezdeńskim a większość pojazdów trakcyjnych stacjonowała w Bw Dresden Friedrichstadt. Obawiam się, że lokomotyw z przydziałem Dresden Alt. w epoce IV nie znajdziesz. Będą za to z przydziałem Bw Dresden, takie jak np. BR243 Roco czy BR119 Piko.
Dziękuję bardzo za wyjaśnienie. Czy znane są Koledze konkretne numery katalogowe modeli BR119 i BR243 z Drezna, oczywiście H0?
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#59
Na Ebayu Brawa 41092 kosztuje nieco ponad 500zł a więc różnica w stosunku do Piko Expert nie jest szczególnie drastyczna. Z recenzji na niemieckich forach wynika jednak, że model Piko spokojnie może konkurować zarówno z odpowiednikami Brawy jak i Gutzolda.
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.117 50 6
#60
Na Ebayu Brawa 41092 kosztuje nieco ponad 500zł a więc różnica w stosunku do Piko Expert nie jest szczególnie drastyczna. Z recenzji na niemieckich forach wynika jednak, że model Piko spokojnie może konkurować zarówno z odpowiednikami Brawy jak i Gutzolda.
Względem wyglądu mozliwe, ale względem napędu i właściwości trakcyjnych PIKOwskim produktom do Gutzolda daleko .[DOUBLEPOST=1386240139][/DOUBLEPOST]
Na Ebayu Brawa 41092 kosztuje nieco ponad 500zł a więc różnica w stosunku do Piko Expert nie jest szczególnie drastyczna. Z recenzji na niemieckich forach wynika jednak, że model Piko spokojnie może konkurować zarówno z odpowiednikami Brawy jak i Gutzolda.
Względem wyglądu mozliwe, ale względem napędu i właściwości trakcyjnych PIKOwskim produktom do Gutzolda daleko .
 

Podobne wątki