• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele Modele kolei wschodnioniemieckich DR

Racja. Model pojawił się w katalogu w 1964. Tak też podaje Jörg Domke w "Modelleisenbahnen der DDR" wydawnictwa Battenberg. Choć katalogi PIKO miały jedną wadę, nie podawały roku edycji. To można było znaleźć tylko w skrócie na dole jednej ze stron.
Poniżej skan katalogu, strony z niego z lokomotywą
Kat08-001.jpg


Kat08-001.jpg
Kat08-003.jpg

i reklamówki.
Kat07-001.jpg


Kat07-002.jpg
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Szukałem w google... niczego konkretnego nie znalazłem... co najwyżej jakieś zardzewiałe odstawione. Mi chodzi o używane, najlepiej jeśli nadal są i ktoś ma na to dowody :)
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Na pewno w tym malowaniu w sonderzugach są używane zwykle 2 typu halberstadt. Mam z związku z tym pytanie, czy ta kuszetka 2 z zewnątrz poza oznaczeniami różni się od zwykłej 2? Chodzi mi ilość okien/przedziałów itp.?
 

Kris

Znany użytkownik
To wszystko, co mam z halbersami. Nie wszystkie na zdjęciach to kuszetki, ale będziesz miał pogląd.
Wszystkie zdjęcia z netu. All copyrights reserved to authors.

Berlin-Aachen.jpg
Warszawa-Paris2.jpg
berlin aaachen.jpg
berlin aacheen.jpg
berlin-aachenn.jpg
eu07 Mare Balticum Olsztyn-Berlin.jpg
hoek-berlin.jpg
waw-hoek 11.jpg
waw-hoek 10.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Poprawione. Wystarczy wejść w edycję, postawić kursor na wybranym zdjęciu i nacisnąć "delete". W ten sposób usuwamy powtórzone zdjęcia we wpisie, zostawiając tylko jedno. Zdjęcie znika z postu, ale zostaje na liście poniżej. Jeżeli chcemy je całkiem usunąć (żeby go w ogóle nie publikować), trzeba też na liście pod wpisem kliknąć w klawisz "Usuń" po prawej stronie wybranego zdjęcia. Ja tak właśnie zrobiłem i usunąłem także jedno z tych małych zdjęć, które, się podwójnie załadowało na listę. W ciągu czasu edycji może to wszystko zrobić także autor wpisu (ja, jako moderator, mogę to zrobić zawsze).

A co do powyższych zdjęć, to chyba wszystkie zostały zrobione jeszcze przed połączeniem DR i DB, bo wagony mają stare oznaczenia obu kolei. Model pokazany wyżej, ma już znak DB AG, ale sądzę, że te wagony i takie składy jeździły co najmniej do połowy lat 90. XX wieku już pod zarządem DB AG.
 

Kris

Znany użytkownik
Dzięki za edycję.
Tak, to są zdjęcia z lat 80tych i pierwszej połowy lat 90tych.
Głównie to pociągi typu "Ost-West", czyli ze wschodu na zachód.
M.in. Moskwa / Warszawa - Hoek Express (dwa ostatnie zdjęcia)
Moskwa - Paryż
Moskwa - cośtam cośtam ;)

Więc prawdopodobnie są to głównie halbersy DR. Jeszcze nie DB AG.
 

xxx

Aktywny użytkownik
Witam
Starałem się ten temat przestudiować ale nie znalazłem odpowiedzi na moje dociekania.
Chciałem zapytać bardziej doświadczonych forumowiczów odnośnie wagonów chłodni starego Piko lata 70-80. Piko wykonało takie wagony z opisami np: Margonwasser, Martini, Cinzano, Tuborg. Czy takie wagony w takimi opisami na ścianach bocznych istniały faktycznie?
Szukając znalazłem takie wagony budowy włoskiej z opisem FS jednak tych z opisem firmowym nie.
 

piottrw

Aktywny użytkownik
Też bym zobaczył, w TT były to Tuborg i Carlsberg oraz Budweiser Staropramen i oranżada Margonwasser. Wydaje mi się że były fikcją, ale jak ktoś coś?
 
Witam
Starałem się ten temat przestudiować ale nie znalazłem odpowiedzi na moje dociekania.
Chciałem zapytać bardziej doświadczonych forumowiczów odnośnie wagonów chłodni starego Piko lata 70-80. Piko wykonało takie wagony z opisami np: Margonwasser, Martini, Cinzano, Tuborg. Czy takie wagony w takimi opisami na ścianach bocznych istniały faktycznie?
Szukając znalazłem takie wagony budowy włoskiej z opisem FS jednak tych z opisem firmowym nie.
Też bym zobaczył, w TT były to Tuborg i Carlsberg oraz Budweiser Staropramen i oranżada Margonwasser. Wydaje mi się że były fikcją, ale jak ktoś coś?
Drodzy Koledzy, czy to naprawdę takie trudne wpisać w Google "DSB Tuborg" lub "DSB Carlsberg" i kliknąć zakładkę "grafika" ?
DSB_ZB99583_1958.jpg

DSB_ZB99611_1956.jpg

carlsberg.ca.1947.dsb.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Jacek765

Znany użytkownik
Co do wagonów chłodni/reklamowych to malowania moga być rzeczywiste jak widać na przykładzie wagonów duńskich natomiast typy wagonów juz niekoniecznie. Natomiast bardzo prawdopodobne jest że malowanie wagonów typu włoskiego Martini może być autentyczne chociaz nie znalazłem zdjęcia takiego wagonu w skali 1:1. Jest tylko kwestia czy akurat to malowanie jest malowaniem reklamowym czy firmowym wagonu będącego własnością lub wynajętego przez tą firmę. Napisami kolejowymi nie ma się co sugerować bo Piko często stosowało to samo oznaczenie do róznych malowań tego samego typu wagonu.
 

xxx

Aktywny użytkownik
Ja też dziękuję za zdjęcia. Poszukiwałem też innych opisów i tutaj opcja wpisz i grafika nie dała efektów. Wagony na zdjęciach są...podobne do tych z Piko.
 
A ja mam pytanie nietypowe. Czy ktoś z Państwa ma zdjęcie Gliederzuga z Poznania i okolic z epoki 3? Taki skład piętrowy podobno był prezentowany na MTP przez przemysł DDR i woził pasażerów w latach 60-tych.
 

Tata1000

Nowy użytkownik
Witam wszystkich w tym fascynującym wątku, który nie ukrywam wzbudza moja nieukrywaną zazdrość ;-)

Czy ktoś byłby uprzejmy nakierować mnie na informacje, które lokomotywy jeździły w latach 70 i 80 zarówno po polskich jak i DDR -owskich trasach?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
To zależy, co mamy na myśli. W regularnym ruchu lokomotywy DR wjeżdżały do polskich stacji granicznych, za taką można też uznać Szczecin Główny. Były to parowozy głównie serii 01 i 03 i lokomotywy spalinowe serii 118. Z lokalnymi pociągami mogły to też być parowozy innych serii czy lokomotywy spalinowe serii 110-112, ale nie mam pewnych informacji na ten temat. Chyba jedynym wyjątkiem, gdzie lokomotywy DR wjeżdżały dalej, była linia z Berlina przez Frankfurt nad Odrą i Poznań do Warszawy, gdzie enerdowskie lokomotywy prowadziły pociągi międzynarodowe aż do Poznania. Wiem, że były to spalinowe BR 118, wydaje mi się też, że wcześniej do Poznania docierały niemieckie parowozy. Na podobnej zasadzie polskie lokomotywy SP45 docierały do Berlina. W większości wypadków wymiana lokomotyw następowała jednak na stacjach granicznych i lokomotywy sąsiedniego kraju przejeżdżały przez granicę tylko na krótkich odcinkach. Gdzieś na forum jest temat o niemieckich BR118 w Polsce.
 

Podobne wątki