• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele Modele kolei wschodnioniemieckich DR

Niekoniecznie. Jezdzily nawet sklady 1-wogonowe (Halberstadt), czesto z zolta BR106. Gdzies wstawilem nawet zdjecie takiego skladu-chyba kilka stron wczesniej. Natomiast 2-3 Halberstadty pasowalyby bardziej do BR118, BR119, BR110.
 
Od którego roku Piko robi modele lokomotyw BR118 (V180) z nowych form. Po czym można poznać, że są to te właśnie nowe (chodzi mi o wersję 4 osiową).
Wystarczy przyjrzeć się oknom czołowym. Stare formy Gützolda po liftingu z lat 80-tych mają trochę inne okna czołowe niż nowe Pikowskie, są wyższe. One nie zostały zmienione u Gützloda od lat 60-tych. Zmianie tylko uległa grawerownie, czyli nity, listwy. Trzeba się dobrze przyjrzeć szczegółom. Są to inne formy.
 
Mam pytanie. Po lewej Roco 64839, po prawej Roco 64992. Jak widać kolor pasa okiennego modelu po prawej jest kremowy, zaś po lewej - mocno przesunięty w kierunku żółci. Skąd taka różnica? Czy jest to różnica fabryczna, czy model po lewej zżółkł pod wpływem np. promieni słonecznych?
roco_dr.jpg
 
Co do koloru pasa okiennego to trudno mi coś powiedzieć. Ten jaśniejszy kolor wydaje mi się bardziej prawidłowy. Co do zmiany odcienia na skutek działania światła (także silnego sztucznego) to zwykle kolor nie jest jednolity bo strona mniej naświetlana pozostaje jaśniejsza.W jednym modelu mam z jednej strony ciemniejszy kolor (Roco Bpmz291 44651) i jest to prawdopodobnie na skutek długotrwałego naświetlania . Jeśli kolor jest taki sam na całym modelu to jest to niezbyt dobrze dobrana farba. Rzadko się zdarza że kolor sam ciemnieje na całym obszarze z powodu zmian chemicznych w sumie mam jeden taki model (Roco ABvmz227 44641).
Nie wiem jak na DR w latach osiemdziesiątych podchodzono do zgodności i powtarzalności odcieni kolorów. Jeśli było podobnie jak na PKP to jest możliwa taka rozbieżność. Ja nie mam jeszcze wagonów kremowo zielonych DR ale mam kremowo pomarańczowe Stadte Express i też są rozbieżności w odcieniach.
 
Drobne roznice w odcieniach kolorow maja swoj urok i sa jak najbardziej zgodne z oryginalem. Mie osobiscie nie przeszkadza minimalna rozbieznosc w odcieniach. Przerabiajac wagony na konwersje PKP staram sie nawet o drobne roznice odcieni (przede wszystkim koloru dachu) mieszajac odpowiednio farby.
 
Może i urok mają, z tym że te wagony mają być w składzie - jak ja go nazywam - "kolorowego pociągu": Warszawa - Frankfurt/M z wagonami beżowo-granatowymi, beżowo-zielonymi, oliwkowymi i wagonem czerwonym, więc tutaj dodatkowe jeszcze odcienie niezbyt mi są potrzebne :-].
 
OK ale i tak w rzeczywistości były różnice w odcieniach w zależności od czasu eksploatacji jakości farby i kilku innych czynników. Tak więc dla mnie te różnice nadają właśnie tej autentyczności. Co innego w modelach DB gdzie na tych kolejach bardziej dbano o zgodność kolorów z normami chociaż tu też zdarzały się niewielkie różnice.
 

SAPER

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
H0e
Ten zestaw powinien pojawić się w dwóch, a nawet trzech działach, ale wrzucę tu. MERIDIAN część 1, czyli DR/MAV/CSD
:) Na tle Saßnitz Express.
1508314819810774576686.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki