• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele kolei naszych południowych sąsiadów (ČD/ČSD/ŽSR/ZSSK)

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
Z tego co udało mi się przeczytać w necie, to czeska lokomotywa Skoda 109E ma już wszystkie papiery pozwalające na poruszanie się po Polsce. Czy których z kolegów wie coś na temat pojawienia się tych maszyn w planowej eksploatacji na terytorium naszego kraju?
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
Parę lat temu już, dokładnie to w 2012 roku, media branżowe donosiły, że PKP Intercity miało testować lokomotywy Siemens Vectron, oraz właśnie Skoda 109E. Siemens z całą pewnością był testowany i prowadził składy PKP Intercity, a nawet na ścianach bocznych dostał duże logo tego przewoźnika. Ale do testów Skody chyba nigdy nie doszło, mimo iż lokomotywa fizycznie znalazła się w Polsce. Nigdy bowiem nie udało mi się natknąć na zdjęcie tej lokomotywy ze składem PKP Intercity. Jedynie tylko jak stoi bodaj na terenie Instytutu Kolejnictwa w Warszawie.
Czyżby teraz znów coś kombinowano?
 
Reakcje
11 1 6
Ostatnio na centralnym skład EC Praha zestawiony byl w całości z wagonów CD i to nie najgorszych,więc co stoi na przeszkodzie żeby Czesi ciągneli skład swoim lokiem.No właśnie homologacja.I pewnie to teraz robią.EC do Budapesztu też chyba był zestawiony z taboru CD
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
Ostatnio jak byłem w pracy dostałem taki wagon. Wymaga naprawy ale jest całkiem ładny. Tylko logo CD Cargo chyba jest nie na ten wagon. Być może jest to model jako gadżet reklamowy.

20160909_161807.jpg
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
WLAB-y z tego co się orientuje lepsze są Tilliga. A jak wygląda sprawa wagonów 1 i 2 klasy. Czy lepiej odzwierciedlają rzeczywistość niż w przypadku wagonów PKP ?
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
96 2 0
WLAB-y z tego co się orientuje lepsze są Tilliga
Zależy na co patrzymy. Modele Tilliga mają poprawnie rozmieszczone detale takie jak kominek pieca, wywietrzniki, w zależności od zarządu (a te się różniły), kuleje tylko wykonanie. Roco natomiast, czeskie wagony są odwzorowane pod względem umieszczenia detali tak jak Tillig, ale owe detale są wykonane dużo lepiej. Jednakże w przypadku polskich barw dokonano tylko przemalowanki (w dodatku wagon, który miał mieć drzwi kremowe, dostał ostatecznie błękitne). Wniosek więc jest taki, że w przypadku CD brałbym model Roco.
 

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
10.344 47 0
Mam kilka pytań odnośnie pewnych wagonów.
Starałem się znaleźć coś na forum, ale widać nie umiem szukać albo zwyczajnie nie ma takiej informacji. Nosiłem się ostatnio z zamiarem sprzedaży rocowskich wagonów Y/B70 w malowaniu ĆSD, numery kat. od 64805 do 64810.
Niestety wagony są tak ładne że ciężko mi się z nimi rozstać, mimo iż to już nie moja epoka. W związku z tym mam kilka pytań:
Czy takie wagony pojawiały się w Polsce w jakimś składzie? (pierwsza klasa, dwie dwójki, dwójko-bagaż, kuszetka, sypialny)
Jeśli tak to co je u nas ciągnęło?
Czy do nich były doczepiane jakieś wagony PKP?
Będę wdzięczny za wszelkie informacje, które pomogą mi zestawić w miarę realny skład.
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Jak najbardziej przyjeżdżały w pociągach międzynarodowych, przede wszystkim w pociągach "Silesia" i "Bohemia", łączących Warszawę z Pragą. Skład bywał różny w różnych latach i nie pamiętam, czy wszystkie wymienione typy do nas przyjeżdżały (zwłaszcza wagon 2 kl./bagaż). Może niezawodny kolega Jarząbek mógłby pomóc. Jest w tym dziale wątek o kolejach południowych sąsiadów i proponuję tam zajrzeć, a moderatora proszę o przeniesienie tego tematu do tamtej dyskusji.
http://forum.modelarstwo.info/threa...-południowych-sąsiadów-Čd-Čsd-Žsr-zssk.13859/
 
Reakcje
198 0 0
Przykładowo w rozkładzie 1990/91 roku wagony ĆSD wjeżdżały do Polski w pociągach:

„Silesia”: Praga – Warszawa Wsch.
http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CSD&kategorie=IEx&cislo=1&nazev=Silesia&rok=1991
Od Petrovic do Warszawy pociąg prowadziła EU07 z Olszynki.

„Chopin”: Wiedeń – Warszawa Wsch.
Zestawienie z vagonweb.cz nie zgadza się z naszym dodatkiem 2A. Wg dokumentu PKP pociąg bardziej przypomina wersję vagonweb z 1992:
http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CSD&kategorie=Ex&cislo=202&nazev=Chopin&rok=1992
Ten pociąg z Petrovic do Warszawy miał wpisaną EP05/EP08 (Olszynka).

„Varsovia”: Budapeszt – Bratysława - Gdynia
Znów wersja vagonweb.cz z 1992 bardziej odpowiada naszemu dodatkowi 2A z 1991:
http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CSD&kategorie=R&cislo=234&nazev=Varsovia&rok=1992
Z Petrovic do Gdyni na EU07 z Olszynki.
„Bohemia”: Praga – Warszawa
http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CSD&kategorie=R&cislo=252&nazev=Bohemia&rok=1992
Z Międzylesia do Wrocławia na SU46 (MD Nysa), a dalej do Warszawy EU07 (MD Wrocław).

Bałtyk”: Praga – Poznań – Świnoujście/Gdynia
http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CSD&kategorie=R&cislo=255&nazev=Baltic&rok=1991
Z Międzylesia do Wrocławia ciągnęła skład nyska SU46. Na odcinku Wrocław – Świnoujście przejmowała go wrocławska EU07. Z Poznania część składu jechała z poznańską EU07.

Poc. 495(77004): Praga - Katowice
http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CSD&kategorie=R&cislo=495&nazev=&rok=1991
Z Petrovic do Katowic prowadziła EU07 (MD Czechowice-Dziedzice)

Poc. 497(77002) : Brno - Katowice
http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CSD&kategorie=R&cislo=497&nazev=&rok=1991
Z Petrovic do Katowic również na czechowickiej EU07.

Inne lata też można podpatrzyć na vagonweb.cz.
Ja wybrałem rocznik, do którego miałem akurat pod ręką dodatek 2A, by dopisać lokomotywy obsługujące pociągi w Polsce.
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
Gdy inni nurkują, ja zabawiam się z Bardotką;).
Hmm... może to jednak Zamračená? @Docteur, jak to było? Przy okazji zapytam o model wagonu zbiornikowego serii Uacs. Czy to nie przypadkiem miniatura czeskiej firmy Bramos? Model kupiony zagranicą? Jak Kolega ocenia jakość wykonania, stopień odwzorowania pierwowzoru? Stosunek cena/jakość na akceptowalnym poziomie?
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
Tak jak Andrzej napisał obydwie nazwy lokomotyw serii T478.1 i T478.2 były w użyciu. Na którejś ze stron wyczytałem że nazwę Bardotka lokomotywy te zawdzięczają swojemu uksztaltowaniu przedniej części kabiny. W lokomotywach seryjnych przód jest bardzo kanciaty natomiast bodajże pierwsze 10 lokomotyw prototypowych i przedprodukcyjnych miało podobny kształt lecz bardziej zaokrąglony co mogło bardziej przypominać efektowne kształty gwiazdy kina.
 

Podobne wątki