• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele ffox

OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
#84
Szanowni koledzy, chciałbym przedstawić Wam mój największy dotychczas ukończony projekt przerobienia lokomotywy Piko.
Zawsze marzyłem o ET41 w zielonym malowaniu, którym niestety firma Piko nie była zainteresowana.
Nie wiedziałem co mi z tego wyjdzie, no, ale mam nadzieję, że jednak było warto...

A teraz odnośnie modelu.
Nr inw. ET41-142
Dolnośląski Zakład Spółki we Wrocławiu
Rew. ZNTKiM Gdańsk, 26.02.2007

Numer inwentarzowy maszyny miałem upatrzony już niemal od początku.
Pozostała kwestia poszukać jak największej ilości zdjęć, opisów oraz filmów.
Projekt kalkomanii zrobiłem głównie na podstawie filmów na YouTube, w których widać wszystkie potrzebne oznaczenia, łącznie z najważniejszymi czyli przydział oraz miejsce i data rewizji.
Model został przemalowany całkowicie od nowa. Buda modelu nie wymagała przeróbek, lecz postanowiłem zrobić nowe poręcze. Pikowskie niestety są dla mnie zbyt toporne.
Kalkomanie, które zostały wydrukowane dzięki naszemu koledze @SP47-001 są bardzo dobrej jakości. Jedynie folia mogłaby być cieńsza, ale po prawidłowym nałożeniu kalkomanii jest to prawie niewidoczne.
Lokomotywa z tym numerem i z okresu jego odwzorowania, posiadała pantografy z innymi ślizgaczami. Niestety, musiałem kupić cztery nowe pantografy, aby model był zgodny z rzeczywistością.
To samo dotyczy zderzaków. Zastosowane w modelu zderzaki były z innego okresu niż miał przedstawiać model.
W lokomotywie wymieniłem reflektory na KLUBA. Montaż jest niestety czaso i pracochłonny, ale efekt o wiele lepszy niż fabryczne Piko.
Oryginalne trąbki wymienione na nowe od kolegi @14D40.
Na czole lokomotywy członu A, zamontowany metalowy sprzęg.
Kabina przemalowana i zasiada w niej maszynista Preisera.
Maszyna wyposażona zostanie w dekoder DigiSound z dźwiękami przeznaczonymi do ET41. Jak tylko będę w jego posiadaniu i zamontuję, zaprezentuję dźwięki.

A teraz przedstawię najciekawsze i to co najbardziej boli, czyli kosztorys:
Koszt modelu: 1100 zł
Koszt pantografów: 400 zł (4 szt.)
Koszt zderzaków: 60 zł (4 kpl.)
Koszt reflektorów: 30 zł
Koszt trąbek: 20 zł
Koszt fototrawionych blaszek: 20 zł
Koszt dekodera dźwiękowego z głośnikiem: 330 zł
Robocizna: bezcenna...
Całość brutto: 1960 zł (!!!)

Model nie jest idealny, ma mniejsze lub większe niedoskonałości, które ciężko mi już na etapie ukończenia poprawić.
Pozostaje jedynie fakt, że nauczyłem się czegoś nowego i nabyte doświadczenie pomoże mi przy kolejnych projektach.
Całość przeróbki (z długimi przerwami) zajęła mi około 5 tygodni.

Kilka zdjęć:
ET41-142 01.jpg
ET41-142 02.jpg
ET41-142 03.jpg
ET41-142 04.jpg
ET41-142 05.jpg
ET41-142 06.jpg
ET41-142 07.jpg


Zdjęcie oryginału:
et41-142_1.jpg

Źródło: http://www.intraf.webd.pl/seriehtml/et41.html
 

J1974H0

Znany użytkownik
#90
Jeśli chodzi o ET22-271, zresztą i powyżej widoczny model ET41...
Chyba najładniejsze malowanie tej lokomotywy. Nawet ładniejsze niż IV-to epokowe. Nie gryzące się, łagodne wiosenne kolory. A patyna? Super. ET41 świetnie Ci wyszedł. Gratulacje.
 
Ostatnio edytowane:
#92
Pewnie to zestaw do montażu od p.Kluby bo zntk z Rybnika aby udaje że coś robi i trzyma modele przez rok opowiadając co chwilę nowe bajki jak to jest ciężko, a gdy ma zwrócić model skoro nie ogarnia to obiecuje że już za chwilę i dalej się bujasz bez modelu, bo coś znów wypadło. Jak nie umie się mierzyć sił na zamiary to nie przyjmuje się zleceń!
 

Podobne wątki