• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele ffox

hamulcowy

Aktywny użytkownik
#62
No nie przesadzal bym. Jednak powoli cos sie zmienia. Zobacz ile dworcow zostalo odremontowanych. Sporo tez stoi zaniedbanych to prawda, ale to ekonomia. Na to wszystko musza byc pieniadze.
No i niewiele z tego wynika. Po co nam perony wykończone szlifowanym granitem.(np dworzec w Rybniku)? Oczywiście jest czysto i schludnie, ale ja pisałem o infrastrukturze trakcyjnej. Co przeszkadza w kraju, będącym jednym z głównych producentów cynku, stawiać głęboko ocynkowane słupy trakcyjne, którym przez dziesięciolecia (jak na przykład w Niemczech lub w Holandii) nie trzeba odnawiać ochrony antykorozyjnej. U nas,- byle taniej, a co będzie za dziesięć lat, to już nie nasza sprawa. Popatrz na koleje Austrii Francji lub Szwajcarii. Tam nikt nie oszczędza na dbaniu o tabor. Polska jest po Niemczech drugim przewoźnikiem towarów w Europie, więc forsa na obsługę serwisową powinna być. Jestem Ślązakiem, a u nas mówi się, "Jak dbosz, tak mosz. Mamy wspaniałych modelarzy i dziadowsko wyglądający tabor. No, ale chyba trochę wybiegłem po za temat wątku.
 
#63
Zjechałem niemal całą Europę i trochę "reszty Świata". Widziałem koleje wielu krajów i ze smutkiem stwierdzam że artyzm naszych Kolegów wynika nie tyko z nieprzeciętnego talentu, ale niestety z naszego polskiego, wszechobecnego dziadostwa. Tak ućmoruchanego taboru, pordzewiałych słupów trakcyjnych, i zdezelowanej infrastruktury to nie widziałem nigdzie.
Też, dokładnie tak samo uważam i cieszę się, że Kolega to napisał... Ja spedzam sporo czasu w Austrii, Szwajcarii i troche w Bawarii... Potwierdzam, że tam dba sie o tabor... Moje modele wyglądają jak z fabryki i ani mi w głowie ich brudzić... Myślę, że kunszt modelarski można wyrazić w perfekcyjnym wykonaniu modelu a nie eksponowaniu ...rdzy i brudu... Ale co kto lubi... :)
 

m_zntk

Znany użytkownik
#64
Też, dokładnie tak samo uważam i cieszę się, że Kolega to napisał... Ja spedzam sporo czasu w Austrii, Szwajcarii i troche w Bawarii... Potwierdzam, że tam dba sie o tabor... Moje modele wyglądają jak z fabryki i ani mi w głowie ich brudzić... Myślę, że kunszt modelarski można wyrazić w perfekcyjnym wykonaniu modelu a nie eksponowaniu ...rdzy i brudu... Ale co kto lubi... :)

No nie do końca się tu zgodzę, bo robię także tabor dla kolegów zza Odry i większość tego taboru jest własnie patynowana zgodnie z ich życzeniami. Poza tym niemiecki tabor jest specyficznie umorusany, o włoskim nie wspomnę, a francuski .... angielski, każda kolej w Europie ma swój specyficzny klimat "brudzenia się".

60260868_2305446669729189_5764214645195800576_o.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#67
Super, w pierwszej chwili myślałem, że to prawdziwa, dopiero jak spojrzałem na sprzęg to uświadomiłem sobie, że to jednak model.
nie podoba mi sie likwidacja bocznic na malych stacjach. To takie odcinanie sie od kolei. To gdzie ten transport "tiry na tory' ma sie wyladowywac?
No, już widzę, jak tir się wyładowuje z wagonu na torze ładunkowym malutkiej stacji. Właśnie po to wymyślono "tiry na torach", żeby ciężarówki pokonywały duże odległości na platformach kolejowych, a potem, po zjechaniu z wagonów na wielkich terminalach, dojeżdżały bezpośrednio do odbiorców, rozproszonych po małych miejscowościach. Czy to zadziałało w praktyce, to inna sprawa. Ale fakt, że szkoda tych ładowni, chociaż faktem też jest, że już od dawna mało kto chciał z nich korzystać.
 

hamulcowy

Aktywny użytkownik
#68
Tu sie zgodze. Dodam jeszcze, ze odnawianie, odnawianiem ale nie podoba mi sie likwidacja bocznic na malych stacjach. To takie odcinanie sie od kolei. To gdzie ten transport "tiry na tory' ma sie wyladowywac? Przepraszam za off top.
Przykładem niech będzie odnowiona stacja Ruciane Nida. Piękny nowy tor, odmalowany most nad Kanałem Nidzkim Od ponad czterdziestu lat po raz pierwszy), ale polikwidowano tory boczne i rampę drzewną. Teraz drewno z Puszczy Piskiej wywozi sie tirami a nie koleją.
 

hamulcowy

Aktywny użytkownik
#70

CoCu

Znany użytkownik
#71
Wydaje mi się, że nie rozumiecie pewnej rzeczy. Bocznice same w sobie pewnie nikomu nie przeszkadzały. Tyle, że stały się zbędne wobec faktu zaprzestania ich wykorzystywania. A zaprzestano, gdyż transport drogowy samochodowy przejął wiele transportów.
Skoro zatem bocznice od lat są nie wykorzystywane, to i nie ma sensu na ich istnienie, więc przy modernizacjach linii się je likwiduje, bo nikt nie zgłasza zapotrzebowania na ich odtworzenie.

I tyle. Niezależnie zupełnie od naszych sentymentów. Świat idzie do przodu i się zmienia. Nawet jeśli zmiany się nam nie podobają, to ale i tak następować będą, bo widać tak musi być. Dawniej gdy transport drogowy nie był tak rozwinięty, to kolej nie raz była jedyną możliwością. Ale świat się zmienił i teraz jest wybór.

Aby uprzedzić pytania dotyczące tego, czemu zamiast koleją wozi się towary drogami. Wpierw poczytajcie sobie, ile kosztuje transport koleją. Może wtedy zrozumiecie, co jest bardziej opłacalne. Chyba nie oczekujecie, że ktoś wbrew ekonomice będzie woził coś jednym wagonikiem i odstawiał to na bocznicę, tylko dlatego że tak jest fajniej?
 

hamulcowy

Aktywny użytkownik
#72
I dla tego, prędzej mi kaktus na dłoni wyrośnie zanim w naszej Umiłowanej Ojczyźnie zobaczymy "tiry na torach", w rozumieniu o którym jest mowa. Mieszkam na Śląsku i na Mazury, z postojem na obiad i zawirowaniami na odcinku Częstochowa- Piotrków Trybunalski jadę osiem godzin.
Śp pociąg pospieszny "Pogoria" jeździł z Raciborza do Rucianego dwanaście godzin. Towarowy na tej trasie pojedzie jeszcze dłużej. Tir to przejedzie w dziesięć. Nie ma konkurencji, ale wróćmy do prezentowanych prac Pana FFoxa.
 
OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
#78
Mateusz, weź pogoń maszynistę tej lokomotywy, bo chłop ją zaniedbał! Spójrz tylko na szyby i reflektory - on ich w ogóle nie czyści!
Reflektory są czyste. W modelu nie działają wycieraczki :)

Nie mogę tylko rozgryźć jak zostały przygotowane jego zestawy kołowe?
Koła zaczerpnięte z modelu w skali Z dzięki uprzejmości kolegi @pado.
Osie zrobione z prętu o średnicy 1 mm.

Natomiast te zdjęcie z tym EU07-345 wygląda jak by było zrobione z jakiejś kładki(y)
Miło mi, że tak się prezentuje :)
 

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
#79
Reflektory są czyste. W modelu nie działają wycieraczki :)
Mateusz, w jakim modelu :rolleyes: ? Nie opowiadaj, że maszyniście nie chce się machnąć wycieraczką :p ... możesz w przyszłości pomyśleć o śladach pracy wycieraczek, tak aby cała szyba nie była umorusana :gwizd: . Przy okazji - gdzieś Ci się urwał półsprzęg przewodu powietrznego :X3: - tego za czerwonym kurkiem po prawej stronie od gniazda sprzęgu śrubowego patrząc na czoło lokomotywy. Swoją drogą - nie myślałeś, aby wymienić fabryczną imitację sprzęgu śrubowego na w pełni działający sprzęg śrubowy od pana Kluby :podstepny: ? Jest nawet na naszym forum kolega @MISIONT, który ma cały skład wagonów wyposażonych w takie sprzęgi i jeździ nim normalnie na imprezach z makietą modułową :D ! Co prawda epoka inna, więc się raczej nie połączycie ;) , ale na pewno czoło Twojego modelu nabrałoby jeszcze większego realizmu :) .
 

Podobne wątki