• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele amerykańskie

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Tak,pudła były wykonane we Wrocławiu w zakładach Bombardiera. W "Locomotive 2010 by Trains" na stronie 28 i 29 jest opis ALP46A, ALP45DP , w tekście o produkcji w Polsce i w Niemczech tych że lokomotyw.
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
292 0 0
No ma i więcej błędów lub braków.
Nie ma ditch lights (przyznam, że nie wiem jak dobrze je po polsku nazwać i nie przekombinować) a oryginał ma z przodu i z tyłu. co więcej, nie ma też tych dodatkowych lamp przednich na dachu kabiny, a bardzo mi się one podobają. Ale nad dorobieniem ich będę myślał jak kupię dekoder i będę go instalował, wtedy też je domontuję. No ale cóż, Athearn RTR miewa takie braki. O tym już się przekonałem przy innym modelu. Już sobie pogrzebałem w sieci, żeby poszukać zdjęć oryginału dla porównania.

38-2 ARR 2001.jpg 38-2 ARR 2001 a.jpg

Ale ten zbiornik to chyba da się przerobić? Athearn ma zestawy zbiorników z osprzętem różnej wielkości. Może coś się da zastosować stosunkowo łatwo. A jak nie to trudno.
A nie ma też wajchy przy sprzęgach.

Ale prawda też jest taka, że nie ma za dużego wyboru w lokomotyw w barwach Alaska Railroad.
[DOUBLEPOST=1466835639,1466834991][/DOUBLEPOST]EMD GP38-2 powinna mieć chyba zbiornik 2600 galonów, niestety chwilowo niedostępny.

tank 2600 gallons.png

Athearn H0 EMD Fuel Tank Set, 2600 Gallon (1) ATH90640
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
Może warto by prześledzić historię drobnych zmian w wyglądzie tych lokomotyw na przestrzeni lat. Może akurat przyjmując wcześniejszy czasookres nie trzeba będzie dorabiać tyle detali. Szczególnie tych paskudnych ditch lights których nienawidzę.
[DOUBLEPOST=1466841538,1466841214][/DOUBLEPOST]A co jest nie tak z nosem. Ten ze zdjęcia wygląda ok. To co widać na zdjęciu z odnośnika to chyba coś za lokomotywą a nie na nosie.
 
Reakcje
292 0 0
A, no tak, jeszcze ebay zostaje ale jakoś go nie trawię.

Może warto by prześledzić historię drobnych zmian w wyglądzie tych lokomotyw na przestrzeni lat. Może akurat przyjmując wcześniejszy czasookres nie trzeba będzie dorabiać tyle detali. Szczególnie tych paskudnych ditch lights których nienawidzę.
[DOUBLEPOST=1466841538,1466841214][/DOUBLEPOST]A co jest nie tak z nosem. Ten ze zdjęcia wygląda ok. To co widać na zdjęciu z odnośnika to chyba coś za lokomotywą a nie na nosie.
To fakt, muszę jeszcze pogrzebać. Dopatrzyłem się jeszcze braku wycieraczek i węży na czołownicach. Ale te elementy bezproblemowo można doinstalować. Nawet chyba mam zestaw gumowych węży, wycieraczki dokupię i będzie dobrze. A wajchę do sprzęgu to chyba z jakiegoś drucika dorobię.
Ja akurat lubię ditch lights, trochę "życia" dodają za zaczynają "puszczać oczko".o_O
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Nos powinien być 88 calowy a nie 81 calowy: http://shop.cannonandco.net/product.sc?productId=14&categoryId=3 w zestawie są 3 różne hamulce więc będzie jak znalazł do Alaski. Przez to że nos był długi to zainstalowano "anticlimber" http://shop.cannonandco.net/product.sc?productId=140&categoryId=18
Co do światła na dachu to nie ma części, chyba że ma je Stuart-Bowser w ofercie. Windę do sprzęgów ma w ofercie Detail Associates, uszka do niej też ma ale w osobnym zestawie.

Teraz jeszcze caboose, bo to coś athearn'a nie jest center coupola zbudowaną w oryginale przez Pacific Car and Foundry Co.
Zdjęcie oryginału 1084 http://www.alaskarails.org/pix/caboose/RT-1084.html - nigdy nie została przemalowana w nowe barwy.
Model caboose ARR robił Overland: http://www.brasstrains.com/classic/...8-1-Overland-ARR-Alaska-Railroad-Caboose-1084
zawsze można przemalować w nowe barwy z innym numerem, kalki Alaski ma Microscale.
 
Ostatnio edytowane:

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.897 111 7
Modele Athearn sa ok, nawet te starsze produkcje. Trzeba przynac jako fakt, ze Athearn produkowal najczesciej wersje fabryczne, bez dodatkow przez poszczegolne kompanie (jest kilka wyjatkow). Kazda kompania zamawiala wedlug swoich upodoban modele u GE, czy EMD. Oprucz tego kompanie dodawaly (lub usuwaly) dodatki wedlug upodoban. Jesli chcemy modelowac dokladnie dany model lokomotywy, musimy popatrzec na zdjecia interesujacego nas modelu. Starsza produkcja Athearn wspaniale nadaje sie na takie konwersje, poniewaz modele sa tanie i mozna nadal znalesc detale.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
Modele Athearn sa ok, nawet te starsze produkcje. Trzeba przynac jako fakt, ze Athearn produkowal najczesciej wersje fabryczne, bez dodatkow przez poszczegolne kompanie (jest kilka wyjatkow). Kazda kompania zamawiala wedlug swoich upodoban modele u GE, czy EMD. Oprucz tego kompanie dodawaly (lub usuwaly) dodatki wedlug upodoban. Jesli chcemy modelowac dokladnie dany model lokomotywy, musimy popatrzec na zdjecia interesujacego nas modelu. Starsza produkcja Athearn wspaniale nadaje sie na takie konwersje, poniewaz modele sa tanie i mozna nadal znalesc detale.
Jak najbardziej się z tym zgadzam. Starsze modele to doskonała baza do konwersji. Jednak pewna ostrożność w wyborze bazy do konwersji jest potrzebna bo niektóre najstarsze historycznie opracowania zawierają błędy najczęściej dotyczace szerokości przedziału maszynowego np. GP9 i GP35. Modele Athearna z linii produkcyjnej RTR w sumie opierają sie o jakąś standardowa wersję danego modelu lokomotywy i raczej trudno tutaj znaleźć modele "indywidualizowane" jak w linii produkcyjnej Genesis. To jest jedna zróznic pomiędzy obiema liniami produkcyjnumi. Druga róznica to mniejsza liczba szczegółów. W przypadku caboose-ów to tez jest problem bo zwykle jest tylko opracowana jedna wersja z danego typu i dość często można spotkać modele tych wagonów , które tylko w ogólnym wyglądzie przypominają coś co było eksploatowane na danej kolei. Jeśli nie ma alternatywy sa rozsądne pieniądze pozostaje albo sie pogodzić z pewną nieścisłościa albo dłubać coś samemu.
 
Reakcje
292 0 0
Nos powinien być 88 calowy a nie 81 calowy: http://shop.cannonandco.net/product.sc?productId=14&categoryId=3 w zestawie są 3 różne hamulce więc będzie jak znalazł do Alaski. Przez to że nos był długi to zainstalowano "anticlimber" http://shop.cannonandco.net/product.sc?productId=140&categoryId=18
Co do światła na dachu to nie ma części, chyba że ma je Stuart-Bowser w ofercie. Windę do sprzęgów ma w ofercie Detail Associates, uszka do niej też ma ale w osobnym zestawie.

Teraz jeszcze caboose, bo to coś athearn'a nie jest center coupola zbudowaną w oryginale przez Pacific Car and Foundry Co.
Zdjęcie oryginału 1084 http://www.alaskarails.org/pix/caboose/RT-1084.html - nigdy nie została przemalowana w nowe barwy.
Model caboose ARR robił Overland: http://www.brasstrains.com/classic/...8-1-Overland-ARR-Alaska-Railroad-Caboose-1084
zawsze można przemalować w nowe barwy z innym numerem, kalki Alaski ma Microscale.
Przy okazji mam pytanie. Czy zamawiałeś rzeczy od Cannon And Co.? Wysyłają poza Stany? Grzebię na ich stronie i nie znajduję informacji, albo przeoczyłem.

Zapmnij, przeoczyłem, właśnie znalazłem.
 
Reakcje
292 0 0
Zacząłem zbierać skład towarowy do lokomotywy towarzystwa Union Pacific. Na początek dwa wagony Bethlehem Quad Hopper-ów od Tangent Scale Models. Wyglądają ładnie ale jak na tak wysoką półkę cenową mogli się nieco bardziej przyłożyć do wykonania.

IMG_1281.jpg IMG_1282.jpg IMG_1284.jpg IMG_1285.jpg IMG_1286.jpg IMG_1292.jpg IMG_1290.jpg IMG_1303.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Arti55

Arti55

Znany użytkownik
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
124 0 0
Arti55, ja kiedyś też myślałem, że skończy się na dwóch modelach amerykańskich... :LOL: jeśli mogę podpowiedzieć, to ja lubię i cenię Kato - choć to chyba nie tak wysoka półka jakbyś Ty chciał ;) na duży plus zaliczam przemyślane rozwiązania wnętrza modelu.
No i miałeś rację, że na dwóch się nie skończy. To już trzeci model.
 

Załączniki

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Zacząłem zbierać skład towarowy do lokomotywy towarzystwa Union Pacific. Na początek dwa wagony Bethlehem Quad Hopper-ów od Tangent Scale Models. Wyglądają ładnie ale jak na tak wysoką półkę cenową mogli się nieco bardziej przyłożyć do wykonania.

Zobacz załącznik 465743 Zobacz załącznik 465744 Zobacz załącznik 465745 Zobacz załącznik 465746 Zobacz załącznik 465747 Zobacz załącznik 465748 Zobacz załącznik 465750 Zobacz załącznik 465751
pewnie nie widziałeś cystern z drugiej serii produkcyjnej albo platform GSC. Ramy miałem popękane, żaden uchwyt nie był prosto przyklejony, podobno w wysyłce...później się okazało że ramy są za długie do platformy i w czasie składania pękają,... teraz zamawiam zestawy do składania. Jeszcze jedno stosują szersze kółka niż norma RP25.
 

Podobne wątki