Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Tak,pudła były wykonane we Wrocławiu w zakładach Bombardiera. W "Locomotive 2010 by Trains" na stronie 28 i 29 jest opis ALP46A, ALP45DP , w tekście o produkcji w Polsce i w Niemczech tych że lokomotyw.
Czekałem i w końcu jest. Athearn RTR EMD GP38-2 Alaska Railroad w komplecie caboose tego samego towarzystwa. Teraz dokupić tylko dekoder dźwiękowy i wagony.
No ma i więcej błędów lub braków.
Nie ma ditch lights (przyznam, że nie wiem jak dobrze je po polsku nazwać i nie przekombinować) a oryginał ma z przodu i z tyłu. co więcej, nie ma też tych dodatkowych lamp przednich na dachu kabiny, a bardzo mi się one podobają. Ale nad dorobieniem ich będę myślał jak kupię dekoder i będę go instalował, wtedy też je domontuję. No ale cóż, Athearn RTR miewa takie braki. O tym już się przekonałem przy innym modelu. Już sobie pogrzebałem w sieci, żeby poszukać zdjęć oryginału dla porównania.
Ale ten zbiornik to chyba da się przerobić? Athearn ma zestawy zbiorników z osprzętem różnej wielkości. Może coś się da zastosować stosunkowo łatwo. A jak nie to trudno.
A nie ma też wajchy przy sprzęgach.
Ale prawda też jest taka, że nie ma za dużego wyboru w lokomotyw w barwach Alaska Railroad.
[DOUBLEPOST=1466835639,1466834991][/DOUBLEPOST]EMD GP38-2 powinna mieć chyba zbiornik 2600 galonów, niestety chwilowo niedostępny.
Athearn H0 EMD Fuel Tank Set, 2600 Gallon (1) ATH90640
Może warto by prześledzić historię drobnych zmian w wyglądzie tych lokomotyw na przestrzeni lat. Może akurat przyjmując wcześniejszy czasookres nie trzeba będzie dorabiać tyle detali. Szczególnie tych paskudnych ditch lights których nienawidzę.
[DOUBLEPOST=1466841538,1466841214][/DOUBLEPOST]A co jest nie tak z nosem. Ten ze zdjęcia wygląda ok. To co widać na zdjęciu z odnośnika to chyba coś za lokomotywą a nie na nosie.
Może warto by prześledzić historię drobnych zmian w wyglądzie tych lokomotyw na przestrzeni lat. Może akurat przyjmując wcześniejszy czasookres nie trzeba będzie dorabiać tyle detali. Szczególnie tych paskudnych ditch lights których nienawidzę.
[DOUBLEPOST=1466841538,1466841214][/DOUBLEPOST]A co jest nie tak z nosem. Ten ze zdjęcia wygląda ok. To co widać na zdjęciu z odnośnika to chyba coś za lokomotywą a nie na nosie.
To fakt, muszę jeszcze pogrzebać. Dopatrzyłem się jeszcze braku wycieraczek i węży na czołownicach. Ale te elementy bezproblemowo można doinstalować. Nawet chyba mam zestaw gumowych węży, wycieraczki dokupię i będzie dobrze. A wajchę do sprzęgu to chyba z jakiegoś drucika dorobię.
Ja akurat lubię ditch lights, trochę "życia" dodają za zaczynają "puszczać oczko".
Modele Athearn sa ok, nawet te starsze produkcje. Trzeba przynac jako fakt, ze Athearn produkowal najczesciej wersje fabryczne, bez dodatkow przez poszczegolne kompanie (jest kilka wyjatkow). Kazda kompania zamawiala wedlug swoich upodoban modele u GE, czy EMD. Oprucz tego kompanie dodawaly (lub usuwaly) dodatki wedlug upodoban. Jesli chcemy modelowac dokladnie dany model lokomotywy, musimy popatrzec na zdjecia interesujacego nas modelu. Starsza produkcja Athearn wspaniale nadaje sie na takie konwersje, poniewaz modele sa tanie i mozna nadal znalesc detale.
Modele Athearn sa ok, nawet te starsze produkcje. Trzeba przynac jako fakt, ze Athearn produkowal najczesciej wersje fabryczne, bez dodatkow przez poszczegolne kompanie (jest kilka wyjatkow). Kazda kompania zamawiala wedlug swoich upodoban modele u GE, czy EMD. Oprucz tego kompanie dodawaly (lub usuwaly) dodatki wedlug upodoban. Jesli chcemy modelowac dokladnie dany model lokomotywy, musimy popatrzec na zdjecia interesujacego nas modelu. Starsza produkcja Athearn wspaniale nadaje sie na takie konwersje, poniewaz modele sa tanie i mozna nadal znalesc detale.
Jak najbardziej się z tym zgadzam. Starsze modele to doskonała baza do konwersji. Jednak pewna ostrożność w wyborze bazy do konwersji jest potrzebna bo niektóre najstarsze historycznie opracowania zawierają błędy najczęściej dotyczace szerokości przedziału maszynowego np. GP9 i GP35. Modele Athearna z linii produkcyjnej RTR w sumie opierają sie o jakąś standardowa wersję danego modelu lokomotywy i raczej trudno tutaj znaleźć modele "indywidualizowane" jak w linii produkcyjnej Genesis. To jest jedna zróznic pomiędzy obiema liniami produkcyjnumi. Druga róznica to mniejsza liczba szczegółów. W przypadku caboose-ów to tez jest problem bo zwykle jest tylko opracowana jedna wersja z danego typu i dość często można spotkać modele tych wagonów , które tylko w ogólnym wyglądzie przypominają coś co było eksploatowane na danej kolei. Jeśli nie ma alternatywy sa rozsądne pieniądze pozostaje albo sie pogodzić z pewną nieścisłościa albo dłubać coś samemu.
Przy okazji mam pytanie. Czy zamawiałeś rzeczy od Cannon And Co.? Wysyłają poza Stany? Grzebię na ich stronie i nie znajduję informacji, albo przeoczyłem.
Zacząłem zbierać skład towarowy do lokomotywy towarzystwa Union Pacific. Na początek dwa wagony Bethlehem Quad Hopper-ów od Tangent Scale Models. Wyglądają ładnie ale jak na tak wysoką półkę cenową mogli się nieco bardziej przyłożyć do wykonania.
Arti55, ja kiedyś też myślałem, że skończy się na dwóch modelach amerykańskich... jeśli mogę podpowiedzieć, to ja lubię i cenię Kato - choć to chyba nie tak wysoka półka jakbyś Ty chciał na duży plus zaliczam przemyślane rozwiązania wnętrza modelu.
Zacząłem zbierać skład towarowy do lokomotywy towarzystwa Union Pacific. Na początek dwa wagony Bethlehem Quad Hopper-ów od Tangent Scale Models. Wyglądają ładnie ale jak na tak wysoką półkę cenową mogli się nieco bardziej przyłożyć do wykonania.
pewnie nie widziałeś cystern z drugiej serii produkcyjnej albo platform GSC. Ramy miałem popękane, żaden uchwyt nie był prosto przyklejony, podobno w wysyłce...później się okazało że ramy są za długie do platformy i w czasie składania pękają,... teraz zamawiam zestawy do składania. Jeszcze jedno stosują szersze kółka niż norma RP25.