• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele amerykańskie

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
No tak. Kotły ze stojakiem Belpairea bardzo kojarzą mi się z Europą i takie wrażenie robią konstrukcje PRR chyba z zakładów w Altoona. Akurat mnie ten styl w lokomotywach amerykanskich początkowo nie bardzo przypadł do gustu. Jednak obecnie z lokomotyw PRR najbardziej podobają się Decapody I1 z charakterystycznymi zbiornikami powietrza z przodu kotła.
Jednak porównując T1 i J1 bardziej mi się podoba T1 C&O a to chyba z racji tego że jest bezpośrednim przodkiem mniejszych lokomotyw Berkshire 2-8-4 NKP serii S, S1, S2 i S3 które jak dla mnie są najpiękniejszymi parowozami kolei w USA. Ale to wszystko i tak rzecz gustu a to nie podlega dyskusji. Konstrukcja lokomotyw NKP Berkshire niejako potem wróciła do C&O jako K4 na tej kolei noszące nazwę Kanawha. Oraz N1 PM później przejęte przez C&O.
 

BarTK

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
269 0 0
W tym wątku chciał bym przedstawić niewielką część kolekcji modeli amerykańskich, każdy znajdzie coś dla siebie. Są to:
- lokomotywa elektryczna Milwaukee Railroad E72, producent MTH, nr. 80-2034-1
- lokomotywa spalinowa Norfolk&Western SD45, producent Athearn, nr. 95411
- lokomotywa parowa Western Pacific 2-8-2, producent BLI, nr. 2162
IMG_8054.JPG
IMG_8055.JPG
IMG_8057.JPG
IMG_8059.JPG
IMG_8060.JPG
IMG_8062.JPG
IMG_8063.JPG
IMG_8064.JPG
IMG_8065.JPG
IMG_8068.JPG
IMG_8069.JPG
IMG_8071.JPG
IMG_8072.JPG
IMG_8072.JPG
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.897 111 7
No tak. Kotły ze stojakiem Belpairea bardzo kojarzą mi się z Europą i takie wrażenie robią konstrukcje PRR chyba z zakładów w Altoona. Akurat mnie ten styl w lokomotywach amerykanskich początkowo nie bardzo przypadł do gustu. Jednak obecnie z lokomotyw PRR najbardziej podobają się Decapody I1 z charakterystycznymi zbiornikami powietrza z przodu kotła.
I1 "Hipopotam" to mój ulubiony amerykański parowóz, przypomina mi trochę naszego Ty23 na sterydach;) Fajnie że chociaż jeden został zachowany.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
Litle Joe bardzo mi się podoba a w malowaniu Milwaukee Road najbardziej. Wielka szkoda że ta kolej tak szybko zlikwidowala trakcję elektruczną. Jak na złość krótko po likwidacji nastąpił kryzys paliwowy i wtedy na tej kolei przeklinano zbyt szybko podjętą decyzję. Też bardzo mi się podobają ich starsze elektrowozy tzw. Box Cab. Ale modele tych lokomotyw chyba wydano tylko jako brass.
Ciekawie wygląda SD45 NW z wysokim nosem na tej kolei preferowano jazdę długim przedzialem maszynowym na przód podobnie też na Southern.
USRA Heavy Mikado też piękna maszyna. Mnie w innym modelu Broadway Limited bardzo irytowały koła osi tocznych a konkretnie ich metaliczny połysk dlatego je pomalowalem na czarno.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.062 140 0
Little Joe po skończeniu pracy w Milwaukee Road, jeździły jeszcze w okolicach Chicago.

I pomyśleć, że to lokomotywy zamówione przez ZSRR
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
Zgadza się były to trzy maszyny na South Shore dostosowane do napięcia 1500V. Najdłużej chyba w eksploatacji pozostawały brazylijskie dopiero po prywatyzacji kolei wycofano je ok roku 1999 go.
W sumie to te maszyny były największymi i najsilniejszymi elektrowozami w USA. Przedtem były nimi GG1 PRR.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.897 111 7
W sumie to te maszyny były największymi i najsilniejszymi elektrowozami w USA. Przedtem były nimi GG1 PRR.
Nie do końca, w 1947 Great Northern zamówił dwa elektrowozy W1 w General Electric. Te były jeszcze większe i miały taki sam układ osi jak "Little Joe", z tym że wszystkie osie były napędzane. Kiedy GN zerwał druty (błąd który daje we znaki dzisiaj w tunelu Cascade) Union Pacific odkupił jedną na eksperymenty. Niestety obydwie zostały pocięte.
Jeden "Little Joe" z Milwaukee został zachowany i stoi jako pomnik w Deer Lodge, w Montanie. Dwa elektrowozy "Class 800" z South Shore istnieją do dzisiaj i jeden jest na chodzie:). Nie wiem jak jest z brazylijskimi maszynami, zapewne rdzewieją na bocznicy. Trudno nie oprzeć się myśli co by było gdyby te 20 lokomotyw trafiło do ZSRR, znając realia Rosjanie zbudowali by chyba kilkaset kopii;).
Sam uważam "Little Joe" za jedne z najładniejszych elektrowozów i bardzo amerykańskie w stylistyce. Pięknie zgrany styl wieloosiowego podwozia z ery parowej razem z opływowym nosem w stylu General Electric.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
Jeśli wierzyć Wiki to w Brazylii są dwie lokomotywy 6452 w Jundiai Sao Paulo kompletna i 6455 w Bauru Sao Paulo w niezbyt kompletnym stanie.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
664 64 8
Tutaj nowy wypust ( wrzesień 2020) LRC business class coach, ściana czołowa.

09F6600F-3C6B-4A36-A902-09517EADFB57.jpeg


W wagonach LRC koła obracają się niezależnie na osiach, a nie całe osie, Walory jezdne najwyższej próby.
Co mnie ciągle zadziwia w europejskich wagonach pasażerskich, do tej pory nie rozwiązano wygodnych wejść na wysokie i niskie perony, Na wysokim peronie zawsze wchodząc musisz pokonać tzw. „dziurę”.
 

Podobne wątki