Prawie skończona węglarka typu 401Zp. Teraz waloryzacja i kolejny wagon w kolekcji.
W ramach "waloryzacji" proponuję zmienić oznaczenie serii tego wagonu z "Eamos-t" na "Eamos". Wagony typu 401Zp z oczywistych powodów nie powinny być oznaczone serią "Eamos-t"...
Przy okazji, należałoby także usunąć oznaczenia "luźnych" części wyposażenia wagonu ze ścian czołowych i to z dwóch powodów:
1) wagony typu 401Zp nie miały nigdy części "luźnych", czyli: wyjmowanych ścian czołowych, wyjmowanych ścian bocznych oraz słupków (kłonic) ścian bocznych, których oznaczenia znajdują się na ścianie czołowej modelu. W tym miejscu powinny się znaleźć numery zestawów kołowych.
2) oznaczenia "luźnych" części wg RIV, nie były nigdy umieszczane na ścianach czołowych, lecz (jeśli już) to tylko na ostojnicach i (ewentualnie także) na ścianach bocznych (zawsze z prawej strony wagonu).
Poza tym, należałoby także zmienić oznaczenie ZNTK na ścianach czołowych z ZNTK GLIWICE na ZNTK GNIEWCZYNA, a także daty następnych napraw okresowych tego wagonu, ponieważ jak się okazuje (po dokładnym sprawdzeniu) wagony te budowane były w latach 2002-2004, a na modelu data następnej naprawy rew. przypada w roku 2001, natomiast data następnej naprawy głównej w roku 2005.
. To jest trochę bez sensu...
Generalnie, zdecydowanie najsłabszym punktem tego modelu są właśnie oznaczenia i jest to o tyle dziwne, że wagony typu 401Zp są wagonami stosunkowo nowymi, a więc nie powinno być żadnych problemów z prawidłowym odwzorowaniem oznaczeń z natury. Zupełnie tego nie rozumiem...
Oczywiście spodziewam się jutro dowiedzieć, że oznaczenia modelu nie są przecież najważniejsze, a model - mimo to - jest świetny
i byłbym nawet w stanie się z tym (do pewnego stopnia) zgodzić, gdyby nie fakt, że w przypadku modeli wielkoseryjnych, oceny najczęściej nie bywają już tak "łaskawe"...