• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model Pt47 w H0

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.718 30 1
#21
Dołączam się do zachwytów kolegów. A możesz zdradzić jak wykonywałeś układ wiązarowo-korbowodowy, bo wygląda rewelacyjnie. Czy korzystałeś z jakiś gotowych elementów?
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#22
Piekny parowoz:) czy malowanie reprezentuje takie jakie bylo na tym numerze? Pytam sie z ciekawosci bo jeszcze piekniej by wygladal z bialymi obrzezami na odgarniaczach, jednak rozumiem ze to kwestia gustu;)
 

jpanas

Użytkownik
Reakcje
37 1 0
#23
Przepraszam że się ośmielam: model cudo ale jak można coś zauważyć to wszystkie trzy drabinki na tendrze muszą być bardziej filigranowe (za grube i w miejscach łączenia szczebli z profilami wzdłużnymi drabin zgrubienia od nagromadzonej farby). Jeszcze raz przepraszam. Nie jest to krytyka tylko podziw nad modelem, tylko .....te drabinki.
 
OP
OP
SD

SD

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.261 2 0
#24
Piotr66, układ wiązarowo-korbowodowy to modyfikacja różnych elementów fabrycznych, dopasowanych na zasadzie podobnych wymiarów i odpowiednio modyfikowanych - skracanych/przedłużanych/pogrubianych/przecienianych/podpiłowywanych, żeby jak najlepiej przypominały te właściwe. Z tego co pamiętam, wiązary bazują na wiązarach od BR19 Guetzolda, korbowody na którymś z modeli PIKO, itd. Mam tego w domu całe pudełko, jest w czym przebierać. Połączenia głównie zatrzaskowe (metoda PIKO i Guetzolda), co ułatwia montaż i demontaż. Podobnie wykonałem taki układ wcześniej w Ty51 i dobrze się sprawdza.

Teigrekty2, malowanie reprezentuje schemat, który widziałem na dwóch lub trzech fotografiach z lat 70-tych (taki zielonooliwkowy, nie całkiem oliwkowy z czarnym) i jaki zapamiętałem z dzieciństwa, ale niekoniecznie był prawdziwy dla tego numeru. Fotografii tego numeru z lat 70-tych nie znalazłem, dlatego uznałem, że mogę trochę poimprowizować.

jpanas - zgadzam się z Tobą, pisałem, że nie wszystko wyszło mi tak jak bym chciał, drabinki zrobiłem z cienkiego polistyrenu i są odrobinkę grubsze niż powinny być, żeby miały rozsądną sztywność, a zgrubienia na łączeniach szczebli to też wina kleju. Może następnym razem zlutuję z blaszek :)
 
Ostatnio edytowane:

Ostatni

Znany użytkownik
Reakcje
195 3 0
#28
... Gdy przymierzałem się do Pt47 kilka lat temu, na tym forum słychać było przynajmniej o kilku projektach kolegów zapowiadających przynajmniej jeden egzemplarz, a nawet małoseryjną produkcję. Szkoda, że nikt nie pociągnął do końca...
Tak to prawda, moja Pt47 jeździła w postaci podwozia tendra z napędem, i ostoi z silnikami , pomostami i budką -na czterech osiach napędnych z układem wiązarowo korbowodowym.
Niestety brak kół tocznych -tylnich i przednich(w RB już nie mieli) oraz długie okresy oczekiwania na trawienie blach zniechęciły mnie do dalszych prac nad modelem.
Po prostu teraz widzę że wybrałem nie właściwą technologie wykonania(trawienie blach), w polistyrenie pewnie była by i moja gotowa, brakujące koła pewnie by sie gdzieś dostało.
Dzis wolę ogladać niż dłubać, niestety wzrok już nie ten:)
Model wyszedł świetnie, gratuluje wytrwałości ! :)

ps. harmonijka jeszcze brakuje :)
 

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.718 30 1
#29
Ostatni, a kiedy pytałeś o te koła toczne? Jak ja ostatnio rozmawiałem to mieli wszystkie tylko problem był taki że do tocznych nie mieli tulejek izolacyjnych i dlatego nie sprzedawali. Radziłbym ci podpytać jeszcze raz, bo te tulejki to można przecież dorobić.
 

Ostatni

Znany użytkownik
Reakcje
195 3 0
#30
Ostatni, a kiedy pytałeś o te koła toczne? Jak ja ostatnio rozmawiałem to mieli wszystkie tylko problem był taki że do tocznych nie mieli tulejek izolacyjnych i dlatego nie sprzedawali. Radziłbym ci podpytać jeszcze raz, bo te tulejki to można przecież dorobić.
Teraz to już nie ma znaczenia, temat i tak zamknięty, nie tylko z powodu kół ale również z powodu utraty całego projektu na uszkodzonym dysku :)
 
OP
OP
SD

SD

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.261 2 0
#32
ps. harmonijka jeszcze brakuje :)
Dzięki za dobre słowo. A co do harmonijki między tendrem a budką, to mam zgryza, bo przy powiększonym odstępie między lokomotywą a tendrem (żeby rama tendra rozmijała się ze stopniami pod budką podczas jazdy po łukach) harmonijka musiałaby być nienaturalnie długa. Chyba że macie jakies dobre pomysły?

I jeszcze ilustracja do wcześniej zamieszczonych wyjaśnień dla Piotra66:

Pt47-93 e.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
#33
A co do harmonijki między tendrem a budką, to mam zgryza, bo przy powiększonym odstępie między lokomotywą a tendrem (żeby rama tendra rozmijała się ze stopniami pod budką podczas jazdy po łukach) harmonijka musiałaby być nienaturalnie długa. Chyba że macie jakies dobre pomysły?
Trochę mi głupio zgłaszać uwagi, bo sam mogę tylko pomarzyć o takim modelu, ale mam pomysł - czy dobry, to nie wiem, a przede wszystkim nie wiem, czy nie jest na to teraz za późno. Ja bym chyba skrócił tę nieszczęsną ramę tak, by mijała się ze stopniami na łukach. Wydaje mi się, że model wyglądałby lepiej nawet z nieprawidłową, skróconą tą wystającą częścią ramy, ale za to z harmonią i z prawidłowym odstępem między parowozem a tendrem.
 
OP
OP
SD

SD

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.261 2 0
#34
Trochę mi głupio zgłaszać uwagi, bo sam mogę tylko pomarzyć o takim modelu, ale mam pomysł - czy dobry, to nie wiem, a przede wszystkim nie wiem, czy nie jest na to teraz za późno. Ja bym chyba skrócił tę nieszczęsną ramę tak, by mijała się ze stopniami na łukach. Wydaje mi się, że model wyglądałby lepiej nawet z nieprawidłową, skróconą tą wystającą częścią ramy, ale za to z harmonią i z prawidłowym odstępem między parowozem a tendrem.
Andrzeju - za późno i raczej na takie rozwiązanie nie pójdę. Natomiast jedyne, co mogę zrobić bez większych przeróbek, to dodać w sprzęgu drugie położenie "gablotowe", w którym rama tendra wejdzie między stopnie aż do zetknięcia z tylną belką poprzeczną ostoi parowozu, wtedy będzie można założyć ładną harmonijkę, a do jazd po makiecie ustawiać w położeniu pokazanym na zdjęciach.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.953 6 0
#35
-wymieniłes przednie kółka?- na tym zdjęciu ostatnim - przednie koło toczne to które widać jest z grubszą obręczą , mniejszym obrzeżem i węższe (powierzchnia jezdna) co zdecydowanie lepiej wygląda -ale to moze wynik optyki
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#36
Na jednym watku o Bipach kolega pokazal jak zrobic imitacje harmonii Piko, taka harmonia potrafi mocno sie rozciagnac. Moze takie cos zrobic oczywiscie w odpowiednich wymiarach.
 
OP
OP
SD

SD

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.261 2 0
#37
-wymieniłes przednie kółka?- na tym zdjęciu ostatnim - przednie koło toczne to które widać jest z grubszą obręczą , mniejszym obrzeżem i węższe (powierzchnia jezdna) co zdecydowanie lepiej wygląda -ale to moze wynik optyki
NIe, to pewnie optyka ujęcia, kółka są cały czas te same, produkcji RB Model, obrzeża są węższe niż NEM, ale szersze nić RP25. Myślę, że to dobry kompromis.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#38
A pomyślałeś o założeniu kinematyki takiej jaka jest w wagonach? Przy krótkich sprzęgach się sprawdza. ROCO sprzedaje dwa rodzaje. Albo zaimplementować z którejś lokomotywy ROCO? Czy kółka z RB model są z tego samego materiału co kółka do SM42 tej firmy(?), bo jeśli tak to z jazdą będą problemy bo strasznie "łapią" brud z szyn.
 
OP
OP
SD

SD

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.261 2 0
#40
A pomyślałeś o założeniu kinematyki takiej jaka jest w wagonach? Przy krótkich sprzęgach się sprawdza. ROCO sprzedaje dwa rodzaje. Albo zaimplementować z którejś lokomotywy ROCO? Czy kółka z RB model są z tego samego materiału co kółka do SM42 tej firmy(?), bo jeśli tak to z jazdą będą problemy bo strasznie "łapią" brud z szyn.
Tomek, brałem to pod uwagę, projektując połączenie z tendrem przyjrzałem się dokładniej mechanizmowi w BR 52 ROCO i nowego BR 52 Guetzolda. W obu jest podobna budka ze stopniami i rama tendra wchodząca pod stopnie (tyle że rama troche węższa, a w zasadzie zwężająca się ku lokomotywie). I w obu producent mimo KKK zastosował wysuwane na zewnątrz stopnie. Ponieważ tego nie chciałem robić, zrezygnowałem z KKK na rzecz zwykłego dyszla.
Co do kółek, nie wiem czy to ten sam materiał, powiedziano mi w RB Model, że to galwanicznie niklowany mosiądz. Zobaczymy po pierwszej większej imprezie, najwyżej będę je często czyścić. Ale RB model to tylko koła lokomotywy. Odbiór prądu jest wprawdzie z pierwszej i czwartej osi napędowej lokomotywy, ale też ze wszystkich osi tendra, a koła tendra to najzwyklejsze koła ROCO od wagonów (11,3 mm), nasadzone na osie Weinertowskiego napędu tendra (fotka napędu jest na początku postu).
 

Podobne wątki