• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Model EN57 PIKO - nasze oczekiwania...

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.867 86 0
#61
Napisałeś "żaden dowód", co mnie zdziwiło. Chyba, że podważamy datę nagrania tego filmu.

Co do zintegrowanych czerwonych końcówek w reflektorach - niewykluczone, że mogły być już w IVa.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.394 463 29
#62
Może źle się wypowiedziałem, to jest dowód, ale to nic nowego, bo to już wiedzieliśmy. Tak więc film jest tylko potwierdzeniem tego, o czym już mówiliśmy. Myślę, że nie warto tego dalej roztrząsać, bo tylko nabijamy posty.
 

mjasinsk

Aktywny użytkownik
Reakcje
515 57 11
#63
Generalnie, jeżeli przyjąć powyższe filmy, całą dyskusję oraz poniższe opracowanie z WIKI można powiedzieć że temat EN57 jest rozpracowany dosyć szczegółowo. Pozostaje wyłącznie kwestia dokładnego roku montowania trzeciego reflektora natomiast ze 100% pewnością można stwierdzić, że było to pomiędzy 1974 a 1976. 1974 wynika z opracowania naukowego Panów Domański, Kowalczyk, Skoniecki, gdzie nie ma mowy o trzecim reflektorze. 1976 wynika z powyższego filmu i przyjęciu założenia, ze EN71 nie był wykonywany odrębnie pod tym względem do EN57,a produkcja była rozpoczęta w 1976 roku

Link do WIKI dla uporzadkowania
https://pl.wikipedia.org/wiki/Pafawag_5B/6B
 

Bolutek

Ostrzeżony
Reakcje
1.611 378 7
#64
O co chodzi z tym "trzecim reflektorem"? Bo dyskusja zaczyna przypominać zabawę dzieci w piaskownicy...
Po unifikacji napięcia w SKM Trójmiasto - grudzień 1976 rok - kiedy niemiecki tabor zastąpiono EN57, w części nowego taboru pojawił sie właśnie ów "trzeci reflektor" - z nowych dostaw. Plotka głosiła, że na wymianę EW90/91/92 przeznaczono roczną produkcję EN57.
Pamiętam że było tak - chyba po jakimś zarządzeniu z PKP, że oznakowanie czoła pociągu ma być takie jak w E-1 czyli 3 reflektory na czole pociągu. I było tak, że w zestawieniu pociągów - 3 x EN57 - jeszcze środkowe człony były bez górnego reflektora.
I przestańcie wylewać gorzkie żale na tematem, bo tyle ile wyprodukowano wagonów sterowniczych i silnikowych - tyle było później zmutowanych wersji EN57...
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
361 98 10
#65
O co chodzi z tym "trzecim reflektorem"? Bo dyskusja zaczyna przypominać zabawę dzieci w piaskownicy...
Po unifikacji napięcia w SKM Trójmiasto - grudzień 1976 rok - kiedy niemiecki tabor zastąpiono EN57, w części nowego taboru pojawił sie właśnie ów "trzeci reflektor" - z nowych dostaw. Plotka głosiła, że na wymianę EW90/91/92 przeznaczono roczną produkcję EN57.
Pamiętam że było tak - chyba po jakimś zarządzeniu z PKP, że oznakowanie czoła pociągu ma być takie jak w E-1 czyli 3 reflektory na czole pociągu. I było tak, że w zestawieniu pociągów - 3 x EN57 - jeszcze środkowe człony były bez górnego reflektora.
I przestańcie wylewać gorzkie żale na tematem, bo tyle ile wyprodukowano wagonów sterowniczych i silnikowych - tyle było później zmutowanych wersji EN57...
Przeczytaj cały wątek to się dowiesz.:p
 

JSz

Użytkownik
Reakcje
132 0 0
#68
A dlaczego małych miałby nie mieć? Skoro w modelu ET22 przewidziano dwie wersje to i tu widzę taką możliwość - bo raczej na 100 procent będą to części odejmowalne (osobne). Tak samo zakładam (liczę na to), że będą wersje z poręczami i stopniami na ścianie czołowej.
Umiemy czytać ze zrozumieniem, napisałem wyraźnie "Według mnie..." .
Żeby nie było że odkryłem to co wszyscy wiedzą to kompletację opisałem z pamięci, nie oglądając wcześniej zdjęcia w katalogu przyszłego wytwórcy modelu (zdjęcie to obejrzałem dosłownie przed chwilą i się ucieszyłem że pamięć mnie nie zawiodła).
Odchodząc od tematu ,to mi by się marzył model EW55, którym to jako pasażer najeździłem się wiele razy i ze smutkiem żegnałem je w pierwszej połowie lat dziewięćdziesiątych ,bo miały swój niepowtarzalny klimat czyli niskie drewniane ławy jak w starych tramwajach, klimatyczne plafony oświetlające wnętrze przedziału pasażerskiego i uchylne okienka ,co w lato było mało fajne, ale jak że różniło te jednostki od pospolitych EN57.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.394 463 29
#69
Obawiam się, że na wielkoseryjny model EW55 nie mamy żadnych szans, skoro nawet starsze wersje EN57 są jakoby nieopłacalne... EW55 znają wyłącznie mieszkańcy Warszawy i okolic, EN57, również w pierwotnej wersji, jeździły wszędzie.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.913 111 7
#70
Obawiam się, że na wielkoseryjny model EW55 nie mamy żadnych szans, skoro nawet starsze wersje EN57 są jakoby nieopłacalne... EW55 znają wyłącznie mieszkańcy Warszawy i okolic, EN57, również w pierwotnej wersji, jeździły wszędzie.
Noo ja mieszkańcem Warszawy, ani okolic nigdy nie byłem, ale doskonale pamiętam jazdę przez Warszawę na drewnianej ławie:D
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.867 86 0
#71
Nie przesądzałbym z góry, że takie modele sie nie pojawią np. w ciągu 5 czy najdalej 10 lat. Piko wybrało na początek najpopularniejszą wersję pudła najpopularniejszego EZT. Patrząc jednak na tempo tworzenia nowych form w ostatnich latach, proponuję nieco więcej optymizmu :)

O ile strategia Piko się nie zmieni, a Polska nie popadnie w recesję, to porównajcie ten rynek 10 lat temu a teraz, i spróbujcie to ekstrapolować.

Sprzedaż OKo1 będzie dobrym testem zapotrzebowania na modele "lokalnych" pojazdów :)
 
Ostatnio edytowane:

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.336 56 1
#72
Mnie zastanawia jedna rzecz, pomimo przyjętej wersji do produkcji z ryflowanym pudłem i trzema reflektorami czy PIKO zaprojektuje formę tak, żeby można było jednak te elementy wymienić i produkować inną wersję:niepewny: Tu chyba jednak problemem jest szacowana ilość sprzedaży, model pewnie będzie sprzedawał się dobrze ale nie w takich ilościach jak wagony czy lokomotywy. Osobiście cieszę się, że będzie z ryflami bo jakby nie patrzeć dostaniemy dobrą bazę do przeróbek.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.867 86 0
#73
Tu chyba jednak problemem jest szacowana ilość sprzedaż
Piko nie jest głupie i z całą pewnością zdaje sobie sprawę z:
1. Konieczności ograniczenia ceny końcowej na polskim rynku (czyli nie komplikowania procesu produkcyjnego).
2. Możliwości "dojenia" tego projektu przez wiele lat (czyli minimum 10 wersji musi być do zrobienia z tej jednej formy).
3. Oczekiwań nabywców, żeby model był wierny oryginałowi (jeżeli np. orurowanie na dachu jest z ep. V, to nie pomalują modelu na epokę IV).

Pomiędzy w/w kryteriami musi być w tej chwili ostra walka wewnątrz firmy ;)

Ale są pewne granice, np. jak jest pudło z 3 szybami z przodu i ryflowanymi bokami, to numerów od 1900 (ani nawet od 1114) z tego nie zrobią. A następnej formy EZT nie spodziewałbym się przed upływem 5-10 lat.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#74
Ci o których piszesz, muszą mieć ubaw czytając to, co wypisujesz.

Tan
Takie pseudo-mądre rozkminki na temat modeli i ich produkcji rozwalają wątki o nowościach na tym forum. Zamiast zostawić to producentom, to tworzycie i piszecie mądrości większe niż sami oni by wymyślili.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.867 86 0
#75
Takie pseudo-mądre rozkminki na temat modeli i ich produkcji rozwalają wątki o nowościach na tym forum. Zamiast zostawić to producentom, to tworzycie i piszecie mądrości większe niż sami oni by wymyślili.
Miło, że w końcu podjąłeś dyskusję. Jeżeli traktujesz wątki o nowościach jak encyklopedię, to przyznaję rację. Skopiować dane z katalogu i kropka. Możesz ew. zagadać do administratorów, żeby posty w takich wątkach czekały na zatwierdzenie przez moderatora (nadawałbyś się) i nie byłoby można dyskutować. Wtedy wątki dyskusyjne (jak ten) mogłyby być zakładane tylko oddzienie.

Na początek będziesz miał trochę pracy jako moderator, ale ludzie szybko załapią (tak, znowu "gdybam" ;)), że napisanie w wątku nowości nie jest łatwe i zaczną pisać gdzie indziej (albo wcale).
 
Ostatnio edytowane:

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.512 31 1
#76
... a ja mam takie oczekiwania, żeby się drzwi same otwierały i zamykały :D no i żeby przed zamknięciem drzwi był dzięk: YYYY!!! a w czasie postoju cyky-cyky-cyky :cool:
... i żeby szarpał w czasie ruszania (jak oryginał). Do tego silnik od stonki byłby idealny. Ale niech wsadzą doby silnik pieciopolowy, ale pasujący do stonki, to sobie przełożę :p
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.867 86 0
#77
w czasie postoju cyky-cyky-cyky
To chyba jest?

przed zamknięciem drzwi był dzięk: YYYY!!!
Jaki problem nagrać? Zapytaj kolegę @Elvis to może wpisze pod którymś przyciskiem funkcyjnym :p Albo poczekaj na model, bo może już to mają.

Otwieranie drzwi przez jakieś serwo, jeśli masz takie oczekiwanie, to sobie zrób, albo pogadaj ze znaną manufakturą.

Nie zapomnij o podnoszonym pantografie - @karol_mar robił takie rzeczy z lokomotywami.
 

RMP

Aktywny użytkownik
Reakcje
587 19 0
#78
A ja mam takie oczekiwania, żeby człon silnikowy był z ryflami, a człony rozrządcze bez ryfli.
A tak na poważnie to kupię taki jak jest zapowiedziany. Malowanie żółto-niebieskie mi pasuje.
 

Podobne wątki