• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model elektrowozu serii ET42

modrzew

Znany użytkownik
Reakcje
1.348 1 0
#41
To nie jest model tylko REPLIKA !!! Miód dla oczu. Jednak mnie zachwyca nie sam model i jego jakość wykonania, bo to zależy nie tylko od umiejętności ale też i czasu poświęconego na jego budowę. Mnie zachwyca talent jaki Kolega posiada do projektowania modeli. Czy Kolega nie jest czasem inżynierem?:)
 

modrzew

Znany użytkownik
Reakcje
1.348 1 0
#43
Zapisuję sobie fotki z budowy bo jak kiedyś będę robił taką z kartonu to już będę posiadał zdjęcia detali oryginału.:gwizd:
 
OP
OP
Jarosław

Jarosław

Aktywny użytkownik
ŁKMK
Reakcje
737 4 0
#44
Chciałbym zaprezentować dalszy ciąg prac nad moim Czapajewem. Nie będę już pisał co jest przyczyną tak długiego okresu budowy modelu, bo będę się powtarzał... Wygląd detali jaki sobie wymarzyłem skłonił mnie do postawienia pierwszych kroków w rysowaniu 3D. Pomógł mi w tym bardzo serdeczny i zdolny człowiek z ŁKMK, który poświęcił mi trochę czasu siedząc ze mną przy kompie i tłumacząc kilka niezbędnych rzeczy. Dzięki temu potrafię już coś tam zaprojektować na potrzeby własne, ale jeszcze dużo nauki przede mną. Napęd modelu jest po pierwszych próbach jazdy i spisuje się dobrze. Bardzo zależało mi na schowaniu kinematyki w przejściu między członami i taką sobie zaprojektowałem robiąc w rysunkach wiele symulacji jej działania. Niestety kinematyka w rzeczywistości nie sprawdziła się, gdyż jest za mała i posiada jeden dość istotny błąd - bolce które wystają z niej do zaczepu powinny być kwadratowe a nie okrągłe. I to samo dotyczy oczek w zaczepach. Ostatecznie chyba odpuszczę temat, ponieważ i tak miejsca mam za mało. Użyję jakiejś gotowej kinematyki, którą umieszczę pod spodem pudła. Myślę, że model zazieleni się na najbliższą wiosnę, ale póki co mam do zaprojektowania jeszcze kilka detali, głównie imitacje połączeń elektrycznych między członami.

Tak miał wyglądać balast do modelu, jednak z powodu drogich kosztów wykonania uprościłem projekt
balast perspektywa 1.jpg


Balast po uproszczeniu i podzielony na warstwy. Wycięcie warstw zleciłem jednej z łódzkich firm ( podziękowania dla Meggido). Szkoda tylko, że nie udało się wykonać tego z mosiądzu.
warstwy uproszczone.jpg



Gniazda ogrzewania i podpory pudła


WP_20170103_21_55_31_Pro.jpg


WP_20161231_15_58_20_Pro.jpg


Gotowy balast metalowy z napędem.







WP_20170103_21_32_43_Pro.jpg
 
OP
OP
Jarosław

Jarosław

Aktywny użytkownik
ŁKMK
Reakcje
737 4 0
#45
CZ.II
Trochę światło nie chciało współpracować:(
 

Załączniki

S

stalecki_pl

Gość
#49
Jarek, a jakie malowanie przewidziałeś dla swojego czapajewa? Czyżby klasyczne z żółtym czołem? Czy masz już ustalony numer inwentarzowy dla ET42 i datę rewizji?
 
OP
OP
Jarosław

Jarosław

Aktywny użytkownik
ŁKMK
Reakcje
737 4 0
#50
Jarek, a jakie malowanie przewidziałeś dla swojego czapajewa? Czyżby klasyczne z żółtym czołem? Czy masz już ustalony numer inwentarzowy dla ET42 i datę rewizji?
Model będzie przedstawiał którąś z maszyn w nowym zielonym malowaniu z lat 2004-2007.Jeszcze nie wybrałem konkretnego numeru ani daty rewizji. Budując model najbardziej wzorowałem się na 013, gdyż ten najbardziej obmierzyłem i obfocilem.
Z pewnością nie będzie to mógł być nr 001 lub 002, ponieważ różniły się one od późniejszych przednimi poręczami i układem bocznych okien. Następne lokomotywy od któregoś numeru miały inną ilość ryfli na przedniej dachowej klapie rewizyjnej. Więcej istotnych moim zdaniem szczegółów nie zauważyłem. Nie będę miał wielkiego dylematu w wyborze numeru, gdyż w przypadku tych lokomotyw wszystkie wyglądały prawie tak samo. W trakcie ich napraw nie było mody na specjalne zdobienia czy robienie ,,smaczków" w malowaniach tak jak w przypadku EU07, ST44, SU46, SU45 i innych. Wszystkie sprawiały wrażenie jednakowo traktowanych wołów roboczych, bez wyjątków i bez sentymentów. Nie mam wiec swojej ulubionej. Myślę, że gdy już wybiorę numer to wtedy datę ustalę sobie w Karsznicach. Pozdrawiam
 

modrzew

Znany użytkownik
Reakcje
1.348 1 0
#53
Model skomplikowany jak prom kosmiczny. Drogi w budowie ( to widać) i pracochłonny. Wielu chciało by kupić ale niewielu by go zaprojektowało i zbudowało. Zastanawialiście się ile taki model by musiał kosztować żeby chociaż w części zrekompensował czas i nerwy poświęcone na jego narodziny? Ja bym stawiał cenę wywoławczą 8000 zł lub kup teraz 12000. Mało czy dużo?
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
#54
panie Modrzew, z całym szacunkiem do drzewa iglastego , które jako jedyne traci igły na zimę,
informuję ,ze tej zimy forum nie zmienia szaty i jest ciągle modelarskie a nie finansowe.
 

modrzew

Znany użytkownik
Reakcje
1.348 1 0
#55
Nic w swoim wpisie nie sprzedaję ani też nie kupuję a tym bardziej nie nakłaniam do jakiegokolwiek grzechu. Jednak wielu pisało że chciało by ją przytulić. Dlatego pytam ile skłonni byli byście zapłacić za taką przytulankę. To by dało też pewne spojrzenie na to, czy Ci co nie modelują mają jednak jakiekolwiek pojęcie o pracy jaką należy włożyć w budowę takiego modelu.A jak Szanowny Kolega Panuje to z dużej litery bo nie wiem czy to przypadkowy błąd czy też specjalnie...;)
 

DarekW

Znany użytkownik
Reakcje
1.322 16 0
#56
czy Ci co nie modelują mają jednak jakiekolwiek pojęcie o pracy jaką należy włożyć w budowę takiego modelu
Często sama budowa modelu pochłania mniej czasu niż zdobycie dokumentacji i przygotowanie materiałów do wykonania takowego. Z tego co wiem, Jarek od kilku już lat jeździł i mierzył lokomotywy, tego czasu żadne pieniądze nie są w stanie oddać.
Tylko po co dywagować tu o takich kwestiach, należy cieszyć się, że możemy podglądać modelarstwo z tej najwyższej półki.
 
Reakcje
2.474 79 2
#57
Każdy może obliczyć koszty swojej pracy bez względu na poświęcony czas ;) I myślę że kolega Jarosław powinien się wypowiedzieć sam w tym temacie :D
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#58
Szanowni Koledzy. Dyskusja o cenie takiego modelu może być problematyczna nawet z tej racji, że budowa nie sprowadza się tylko do obliczenia kosztów materiałów i pracochłonności (co na pewno sami czujemy, bez moich złotych myśli). Budowa angażuje również duszę modelarza. A patrząc na ten piękny model nie mam co do tego wątpliwości. W moim odczuciu takiemu modelowi trudno przyporządkować jakąkolwiek adekwatną cenę. Podziwiam, jeszcze raz podziwiam ten piękny model, jak i talent oraz kunszt Autora.
 

techno

Moderator
Zespół forum
Reakcje
1.045 18 0
#60
Tylko po co dywagować tu o takich kwestiach, należy cieszyć się, że możemy podglądać modelarstwo z tej najwyższej półki.
Ja np. chciałbym przytulić McLarena F1 z 1994 roku w skali 1:1, ale wiem, że tak jak w przypadku takiego ET42, pozostanie to tylko marzeniem :)

Ja bym stawiał cenę wywoławczą 8000 zł lub kup teraz 12000. Mało czy dużo?
Jak przeglądałem ogłoszenia niektórych użytkowników, to mógłbym się założyć, że znalazłby się choć jeden taki, który dałby nawet tą wyższą cenę. Zauważyłem zresztą, że okolice 3 tys. euro to jakiś standard na rynku międzynarodowym za produkt z porządnej manufaktury.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 5
Tabor 2
Tabor 14
Tabor 60
Tabor 0

Podobne wątki