• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[model 1:87] Broshuis 2Connect

Ciemny

Aktywny użytkownik
#1
Przyszedł czas na mnie, jako popierdo#$@@ca na punkcie transportu kontenerów, na warsztat trafił pierwszy model budowany od podstaw.
Będzie to podwójna naczepa podkontenerowa potocznie zwana "stonogą".

Broshius 2Connetct bo o niej mowa powstanie jako pełnowymiarowy model w skali 1:87, będzie połączeniem druku 3D oraz elementów wykonanych z blaszek trawionych.
Całość wzbogacona o liczne szczegóły, urealniając w miarę możliwości wygląd ogólny modelu. Poniżej rzuty ogólne,

 

IgorS

Aktywny użytkownik
#3
Robiłem swego czasu (gdy robiłem modele 3D do symulatorów ciężarówek) projekt podobnej naczepy tylko marki D-Tec, ciekawe czy dałoby się to jakoś łatwo przekonwertować do STL :D. Powodzenia bo projekt ambitny!
 

Flotoma

Znany użytkownik
#4
Powodzenia w ambitnym projekcie! Nie siedzę w temacie współczesnych ciężarówek tak mocno jak Ty, ale po styczniowej wizycie w Holandii "zakochałem się" w popularnych tam zestawach podkontenerowych i kombinacjach z niestandardowymi ilościami osi. Taka naczepa to już coś, jeszcze w połączeniu z 3- osiowym ciągnikiem - bajka. W ogóle za dzieciaka to liczyly się dla mnie tylko 3- osiowe ciągniki, podwójne były jakieś takie slabe :)
 
OP
OP
Ciemny

Ciemny

Aktywny użytkownik
#5
Taka naczepa to już coś, jeszcze w połączeniu z 3- osiowym ciągnikiem - bajka. W ogóle za dzieciaka to liczyly się dla mnie tylko 3- osiowe ciągniki, podwójne były jakieś takie slabe :)
Masz identycznie to samo co ja, koń 3 osie, naczepa 5 osi, mocne silniki, tuning wizualny, typowa Holandia ;-) to mnie "kręci" niesamowicie


Robiłem swego czasu (gdy robiłem modele 3D do symulatorów ciężarówek) projekt podobnej naczepy tylko marki D-Tec, ciekawe czy dałoby się to jakoś łatwo przekonwertować do STL :D. Powodzenia bo projekt ambitny!
Kwestia w jakim programie do modelowania 3D robiłeś
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
#6
Obstawiam że żaden model 3d z symulatora nie podejdzie pod druk 3d. Plik stl to realne wymiary xyz. Model wirtualny to ściana pixeli w różnej barwie nadający kształt i ogólny wygląd....ale może się mylę :)
 

Astro

Znany użytkownik
#7
Obstawiam że żaden model 3d z symulatora nie podejdzie pod druk 3d. Plik stl to realne wymiary xyz. Model wirtualny to ściana pixeli w różnej barwie nadający kształt i ogólny wygląd....ale może się mylę :)
Silniki gier mają czesto zamkniętą architekturę i rzadka daje się z nich coś wyeksportować. Importować łatwiej.
Sam model tak samo powstaje jako zbiór poligonów więc niewiele się różni od tych z maxa czy sketchupa. Różnica zasadnicza to idea modelu który w grze ma być lekki bo detal uzyskuje się bitmapami i normalmapami (proceduralne tekstury przestrzenne). Poza tym model w grze nie musi być zamkniety a do druku i owszem. Tak więc lepiej zrobić od nowa :)
 

Astro

Znany użytkownik
#8
Przyszedł czas na mnie, jako popierdo#$@@ca na punkcie transportu kontenerów, na warsztat trafił pierwszy model budowany od podstaw.
Będzie to podwójna naczepa podkontenerowa potocznie zwana "stonogą".

Broshius 2Connetct bo o niej mowa powstanie jako pełnowymiarowy model w skali 1:87, będzie połączeniem druku 3D oraz elementów wykonanych z blaszek trawionych.
Całość wzbogacona o liczne szczegóły, urealniając w miarę możliwości wygląd ogólny modelu. Poniżej rzuty ogólne,
]
Czekam na relację :)
 

RaFuS

Znany użytkownik
#11
Robiłem kiedyś podejście do takich naczep, używałem do tego złomu modelowego. Z początkiem roku i nowym spojrzeniem na temat wróciłem do pomysłu, już lepiej ale nadal nie to co bym chciał... Ciekaw jestem jak Ci pójdzie w technice druku.
 

Podobne wątki