• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Milevsko 2008 -FREMO -spotkanie H0 i H0e

OP
OP
WM-MODEL

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.730 14 0
#41
Zbyszek napisał(a):
...norma zieleni...
Chyba teraz powstaje nowa, taka międzynarodowa FREMO -norma, ale na razie nie czytałem za bardzo bo jest w wersji niemieckiej ;-) Coś tam o tym jest :D

Zbyszek napisał(a):
...na szynach Code 70 i tylko tabor RP25 może się po nich poruszać.
Nie tylko, jeszcze bez problemu jeździ taki na kołach H0pur, przetestowane w Milevsku :LOL:
Zedcydowana większość wagonów na FREMO -spotkaniach jest wyposażona w koła RP-25, sporo lokomotyw ma je również, np. moja OKl2 i przyszły Ty1 już dostały takie buciki :D RP-25 powoli staje się standardem ;-)
Mimo wszystko muszę nieco poprzerabiać wajchy :-( bo np. Roco-kółka RP-25 nie za bardzo jeżdżą... mają za szerokie krawędzie, takie nie do końca RP-25...

Ponieważ było to spotkania grupy H0-NEM, jako najpopularniejszej, a w tej grupie należy jedynie zapewnić poruszanie się po modułach taboru z kółkami wg NEM i RP-25, mieszanie dozwolone ;-)
Grupy H0-QS i H0-fine w normie mają zapisane tylko koła RP-25, a np. FREMO:87 ma zaś zapisane szyny maksymalnie code 70, wyłącznie koła H0pur i sprzęgi śrubowe :D
Tu są opisane grupy http://www.fremo.org/normen-pdf/index.htm
Na zaproszeniach napisane jest zazwyczaj jaka to grupa http://www.fremo.org/termine/term_alt.htm

Aranżacja takiej śmiesznej stacji jak moja pewnie zależy od taboru zgłoszonego na spotkanie, a właściwie od kółek jakie posiada. Da się tak umieścić stację i rozplanować ruch, tj. głównie tak dobrać ciągniki w planowych pociagach, by nie było problemów.

Zbyszek napisał(a):
Zamawiam cement luzem, a okazuje się, że nie ma gruchy na kołach RP.
Nie ma prawa! We fremojazdach jest napisane, że właściciel stacji ma zapewnić odpowiednie wagony do przewozu zamawianych przez siebie towarów :p

Megaselect napisał(a):
...czy ktos nie nakrecil filmik co mógl bym kupic...
ftp://ftp.martel.pl/Modelarstwo/Milevsko_2008/Mariusz/
http://www.kolej.martel.pl/milevsko/
:D
 

hugwa

Moderator
Zespół forum
Reakcje
371 26 4
#42
WM-MODEL napisał(a):
zapewnić odpowiednie wagony do przewozu zamawianych przez siebie towarów
WYSYŁANYCH przez siebie towarów. Obsługa zamawianych nie jest obligatoryjna, wynika z możliwości innych stacji biorących udział w imprezie. Zapewne jest wskazane żeby przed spotkaniem zorientować się czy i jakie towary są dostępne i jakiego rodzaju tabor został zgłoszony. W razie braku odpowiedniego nadawcy tę rolę przejmie któraś ze stacji technicznych - wtedy faktycznie wypada odpowiedni tabor zabezpieczyć, inaczej zamówienia zdechną - i nie będzie cementu ;-)
 
OP
OP
WM-MODEL

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.730 14 0
#43
:razz:
Eeee... no fakt, zafiksowałem się na zabezpieczeniu, tak na wszelki wypadek, wagonów z RP-25 również dla zamawianych towarów ;)
Taki skrót myślowy.

:D :D :D
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
4.482 33 0
#46
ciekma napisał(a):
Ten sprzęg to na stałe?
Strasznie grube te obręcze ;)
Sprzegi jakoś ujdą bo miło wyglądają. Grube obrecze też bo z boku ich kompletnie niewidać ale ten TOR :!: WM co to za badziewie :D
 
OP
OP
WM-MODEL

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.730 14 0
#47
Zwykłe NEMowskie kółka z przetoczonymi na RP-25 krawędziami ;) Nie za bardzo mozna było "odchudzić", trzeba by wtedy część plastykowych detali pościnać :roll:
Szyny to tylko takie to próbowania bele czego :razz:

Sprzęg będzie na stałe ;)
Ten z WM-Modellbau był wzorem, jako że jest on ogólnie stosowany i na podstawie jego wymiarów powstała odpowiednia norma.
 

Załączniki

Twardy

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#50
WM-MODEL napisał(a):
Zwykłe NEMowskie kółka z przetoczonymi na RP-25 krawędziami ;) Nie za bardzo mozna było "odchudzić", trzeba by wtedy część plastykowych detali pościnać :roll:
Władek - norma RP-25 dotyczy także szerokości :!:
A można je zrobić ze zwykłych nemowskich nie ruszając plastyku .
Link dotyczy eNki ale w haziobro tylko łatwiej ;)
http://web.inter.nl.net/users/FS160/ i kliknąć na zakładkę "wheels"
 
OP
OP
WM-MODEL

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.730 14 0
#51
Oczywiście, że tak! W normie RP-25 http://www.nmra.org/standards/sandrp/rp25.html grubość kółka określona jest wg szyn po których mają jeździć :razz:
A te w mojej okaelce mieszczą się w "Code 110" :D

Nie jest za bardzo możliwe w prosty sposób zmniejszenie grubości fabrycznych NEMowskich parowozowych roco-kółek. A jeśli nawet znajdzie się taki... optymista, pewnie wymagałoby to dodatkowej ingerencji w konstrukcję lokomotywy. Najlepiej byłoby kupić gotowe :LOL:
W okaelce szprychy są mniej więcej w połowie grubości koła, więc jakbym zmniejszył grubość koła "od wewnątrz" zlikwidowałbym krawędź, "od zewnątrz" zaś stoczyłbym szprychy :LOL: Wymiany zaś obręczy nie przewidywałem.
Poszedłem po najmniejszej linii oporu, czyli przetoczyłem same krawędzie wg RP-25, efekt i tak jest moim zdaniem dobry.
I co najważniejsze, jeżdżą po moich torach :D

Twardy napisał(a):
Link dotyczy eNki...
Operacja z tego Twojego sznurka wcale nie polega na prostym przetoczeniu NEMowskich kółek :LOL:
Co facio zrobił:
-sciągnął oryginalną obręcz z kółka, tzn. wyjął plastyk,
-wytoczył nową, samą obręcz wg fiNe scale z jakiegoś innego kółka, półproduktu Fleischmann'a,
-wstawił plastykowy środek w tą nową obręcz,
-ściął zbędny plastyk i skleił razem z nową obręczą.
:D
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#53
WM-MODEL napisał(a):
Sprzęg będzie na stałe
To chyba nie pojeździsz sobie na naszych imprezach za bardzo?

Chociaż pomysł wymiany sprzęgów na takie prawdziwe nie jest taki zły,
strasznie mnie wpienia cały ten bałagan, a to nie pasują, a to się zakleszczają, a to innej firmy, a to kurzkuplungi, a to nie ma z przodu bo ładnie wygląda ręka boga...
Sprzęganie i rozprzęganie i tak wymaga osobistej interwencji.

Czy ten sprzęg ma jakąś sprężynkę czy na sztywno?

Natomiast z RP25 w lokomotywach odpadam :)
 
OP
OP
WM-MODEL

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.730 14 0
#54
Czemu nie??
Wiesz, jak fajowo :D będzie wyglądać skład osobowego pociągu lokalnego ze sprzęgami śrubowymi zamiast tych badziewnych KKK?
Przecież były wagony H0pur w Milevsku, tylko na bocznicach stały :sad:
Może być jedynie pewien kłopot z roz- i sprzęganiem ;) ale taki kłopot to żaden kłopot :LOL:

A na imprezach w PL niestety nie zauważyłem większych manewrów taborem :razz: co najwyżej jakiś rozkład jazdy bywa :LOL:

Mocowanie sprzęgu w lokomotywie muszę przepracować, popsuła mi pomysł ta metalowa rama w OKl2 :roll:
Według jakiegoś NEMa sprzęg ma się wychylać na boki, mocowany może być w jednym punkcie.
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#55
No skład osobowy w sumie może być, gorzej z towarowymi.
Czy ta dziurka na drugim końcu haka nie służy do przewleczenia drutu sprężynującego zderzaki?

WM-MODEL napisał(a):
A na imprezach w PL niestety nie zauważyłem większych manewrów taborem
No fakt, jak jechałem zbiorowym to na każdej stacji było "jechać, jechać, nie zawracać głowy", tylko w Kadynach zrobiłem sobie manewry bo... tam nie było obsługi :)
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#56
Zbyszek napisał(a):
Ale to, to już hit. Spotkane na przejeździe kolejowym na linii J.Hradec-Veseli nad Lużnici. Toć to pamięta czasy Franza Józefa, Panie.
A tu takie rogatki w akcji - czeski film grozy ;)
http://pl.youtube.com/watch?v=ZQWMJ4OiFKI


Wracając do sprzęgów - mój entuzjazm trochę oklapł po uświadomieniu sobie kłopotów ze sprzęganiem i rozprzęganiem wagonów osobowych z harmoniami, o gumowych rurach nie wspominając...
 
OP
OP
WM-MODEL

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.730 14 0
#57
Zderzaki nie mają nic wspólnego konstrukcyjnie ze sprzęgiem, używam Weinert'a a te mają swoją sprężynkę wewnątrz.
Do tej dziurki na końcu haka miał być włożony odcinek zwykłej struny gitarowej, taki amortyzator dla mocowania. Lecz kolega testujący sprzegi stwierdził, że sztywne mocowanie haka jest błędem, dłuższe wagony "zderzakują" przejeżdżając po wajchach z toru na tor. Hak musi się wychylać na obie strony.

Maciuś, takie sprzęgi daje się tam gdzie je widać, poza tym w długich wagonach osobowych nie za bardzo sie je da stosować, niestety, tu grają rolę łuki o małych promieniach ;)
Stacje techniczne, gdzie często daje się badziewne wajchy też nie są do przejścia dla takiego składu.

Gdyby minimalny łuk miał conajmniej 2 m, nie byłoby problemu :D
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#60
WM-MODEL napisał(a):
takie sprzęgi daje się tam gdzie je widać, poza tym w długich wagonach osobowych nie za bardzo sie je da stosować
eee, ja miałem na myśli aby to zastosować w celu ujednolicenia sprzęgów, a nie dokładania jeszcze jednego do multum uszkowych, śledziowych itp.

WM-MODEL napisał(a):
Gdyby minimalny łuk miał conajmniej 2 m, nie byłoby problemu
ciii, nie wywołuj Licha z Leskiego... B-)
 

Podobne wątki