• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Metro Warszawskie...

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
Nie mam pojęcia, ale mogli go nie ruszać, tylko ten fragment przekopać metodą górniczą.
Poszperałem i sprawdziłem stary folder związany z metrem, ale tam nie ma podanej informacji o tym jakiego typu tunel jest na poszczególnych odcinkach. A jest różnego typu: tubing stalowy, tubing betonowy, z elementów prefabrykowanych, ściany i słupy odlewane z betonu i może coś tam jeszcze.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.384 71 3
Jak jeździłem na próby w czasach gdy pracowałem w metrze to pamiętam, że tunel był cały czas tej samej konstrukcji na odcinku Ursynów - Służew.

Pozdrawiam z MMz:)
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
36 0 0
Nikt na ten odcinek nie sprowadził tarczy, te pracowały od Wilanowskiej na północ.
Potok jeśli dobrze pamiętam zabezpieczono poprzez poprowadzenie go w szczelnym korycie - wannie.
Na pewno od Wilanowskiej?
Pamiętam że Al Niepodległości były rozkopane.
Tarcze chyba szły od okolic Pól Mokotowskich jak metro głębiej zjeżdża pod Trasę Łazienkowską i dalej pod Centrum.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.384 71 3
Akurat od Wilanowskiej zaczyna się tunel drążony w obudowie żeliwnej, skręcanej z elementów. Na niektórych odcinkach jest tunel z elementów betonowych.
Dodatkowo w niektórych punktach tej arterii masz wentylatornie szlakowe i stacje...

Pozdrawiam z MMz:)
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
36 0 0
Akurat od Wilanowskiej zaczyna się tunel drążony w obudowie żeliwnej, skręcanej z elementów. Na niektórych odcinkach jest tunel z elementów betonowych.
Dodatkowo w niektórych punktach tej arterii masz wentylatornie szlakowe i stacje...

Pozdrawiam z MMz:)
To w takim układzie mam w pamięci jak rozkopana była pod budowę stacji Wierzbno i Racławicka. Niedaleko do ekonomika chodziłem.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Głowy nie dam, bo to już jednak dawno było, ale wydaje mi się, że pod Al. Niepodległości tunel był drążony tarczą, a mimo to nawierzchnia ulicy była zerwana i cała ulica była zamknięta i rozkopana. Mieszkałem wtedy prawie naprzeciwko SGH (wtedy się to nazywało SGPiS) i widziałem budowę stacji "Pole Mokotowskie" z okien mieszkania.
 

oelka49-26

Aktywny użytkownik
Reakcje
75 0 0
Na pewno od Wilanowskiej?
Pamiętam że Al Niepodległości były rozkopane.
Tarcze chyba szły od okolic Pól Mokotowskich jak metro głębiej zjeżdża pod Trasę Łazienkowską i dalej pod Centrum.
Rozkopane były miejsca budowy stacji. Na ulicy były też zlokalizowane bazy na potrzeby budowy. Teren budowy stacji Wilanowska kończył się w rejonie skrzyżowania z Domaniewską. Budowa stacji Wierzbno zajmowała teren od ulicy Ksawerów niemal po Malczewskiego, Racławicka: od Ursynowskiej do Dąbrowskiego, Pole Mokotowskie zaczynała się za Narbutta i kończyła się przed Batorego. Pomiędzy stacjami były jeszcze miejsca gdzie montowano drenaż regulujący poziom wód gruntowych, przy Madalińskiego budowano wentylatornię. Wszystko razem wiązało się też z przekładaniem instalacji podziemnych. Z tego względu było sporo miejsc rozkopanych, ale krótkie odcinki alei były przejezdne.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.384 71 3
Co do samej Puławskiej jeszcze, to także były kombinacje z torami tramwajowymi ( objazd przez plac budowy ) przy budowie komory...hali...(???) peronowej stacji Wilanowska...

Pozdrawiam ...:)
 

oelka49-26

Aktywny użytkownik
Reakcje
75 0 0
Objazdy dla tramwajów były na Puławskiej, Woronicza i w al. Niepodległości od Batorego do Rakowieckiej.
Na mapie Warszawy - Warszawa historyczna, jest dostępna warstwa ze zdjęciami z lat 1990-94, gdzie widać powoli kończącą się budowę metra i tory objazdowe dla tramwajów na Woronicza: http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1...Y=5788955.369500488&S=2&O=0&T=0&komunikat=off
Na Puławskiej jest już tylko ślad objazdu na prawo od jezdni.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.384 71 3
Za widoku przejeżdżaliśmy z "Młodym" koło ZNTK'u MM od strony ul. Sosnkowskiego i Junior wypatrzył coś'a stojącego koło hali...
Niestety brak czasu i napięte terminy zrobiły swoje i dopiero wracając, gdy było już ciemno zahaczyliśmy o parking zakładowy...

IMG_20170908_204251[1].jpg

Ogólnie, wypatrzyliśmy 2 wagony czołowe i jeden pośredni- reszta mogła zaparkować w innych lokalizacjach na zakładzie.
Jeśli dobrze wypatrzyliśmy - skład 29.

Pozdrawiam z MMz w imieniu własnym i Juniora:)


ps. zdjęcie akurat strzelił Junior:mad:... miał farta:gwizd:
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.384 71 3
Hmm... Kiedyś była taka piosenka świąteczna, którą uczyli w przedszkolach... Jak to szło?? A...:
"Choinko zostań wśród Nas..., Choinko pachnąca jak las..." ( więcej tekstu nie pamiętam...:()

Pozdrawiam z MMz:)
 

Cytres

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
Dzisiaj będąc na balkonie na metro centrum, zauważyłem że na dachach składów metra znajdują się kody QR. Niestety nie udało mi się zrobić zdjęcia w taki sposób by je odszyfrować. Udało mi się dotrzeć do informacji że jest to powiązane z systemem wykrywania wagonów na stacji, aczkolwiek jeden z zauważonych przeze mnie składów 81 nie posiadał owych kodów QR. Ktoś posiada jakieś informacje na ten temat?
 

Załączniki

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
Nie jest to żaden system wykrywania wagonów na stacji, tylko kody umieszczone na dachach miały być skanowane przez kamerę po wjechaniu pociągu do hali elektrowozowni, w celu automatycznego określenia na którym torze co stoi.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tramwaje i metro 2
Tramwaje i metro 0
Tramwaje i metro 5
Tramwaje i metro 9
Tramwaje i metro 49

Podobne wątki