Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Cocu, co tam w tym waszym metrze się wyprawia - ponoć za twarde zawieszenie w wagonach Inspiro powoduje zbyt szybkie zużywanie się torowiska. Nikt tego wcześniej nie zbadał?
Wrzucam fotki lokomotywy manewrowej (lokomotywa z 2007 r. ) które zrobiłem 3 dni temu podczas dni transportu miejskiego w Warszawie. Na jednym zdjęciu widać skład Alstom pod plandeką oczekujący naprawy na poziomie P4.
Robiłem backup trafiłem w swym archiwum na taaaakie coś
Zdjęcie nocne : wagon serii 81 jedzie do Bydgoszczy na P5 ( po 1000000km), 09.2005
Zdjęcie dzienne:wagon serii 81 czeka na odjazd do Bydgoszczy na P5 ( po 1000000 km) 08.2005
Ciekawostką było to, że na własnych kołach pojechały tylko trzy wagony składu "03" - niestety już nie pamiętam które- do ZNTK MM. Powrót z powodów finansowych już na lawecie...
I to jest właśnie głupie, że zamiast jechać na własnych kołach torami do ZNTK, to transportowano te wagony nocą na lawetach. Oczywiście chodzi o kasę. To skoro transport ponadgabarytowy specjalny jest bardzo drogi, to jak cholernie dużo musi brać PLK za jazdę po ich torach, skoro i tak taniej było na lawecie? To muszą być jakieś gigantyczne stawki.
To rzeczywiście zastanawiające, aż trudno uwierzyć że załadunek - transport ponadgab. - rozładunek kalkulował sie taniej. Może były jednak inne powody???
Nie, nie było. Dowiedziałem się o tym u źródła, a nie na zasadzie zasłyszanej plotki.
Torami, bocznicą do terenu Stacji Techniczno-Postojowej na Kabatach na własnych kołach zawsze transportowano nowe fabrycznie wagony. W taki sposób przybyły nowe pociągi rosyjskie (te z białymi czołami), oraz pociągi Inspiro. Na to wszystko są dowody, w postaci fotek dostępnych w internecie.
Alstom swoje składy z Chorzowa też transportował koleją do STP.
Natomiast transport pudeł do Mińska wyszedł taniej drogą, gdyż opłata za skorzystanie z infrastruktury PLK jest znacznie wyższa niż te za przekroczenie skrajni drogowej.
Dokładnie tak jak Oelka/Krzysiek napisał, PLK wtedy wystawiła takie kwoty w rozliczeniu, że taniej i szybciej było wziąć lawetę...
Ponadto, wagony były (zaciągane do ZNTK MM) przygotowywane odpowiednio do transportu, tj przekładnie były podciągane śrubami regulacyjnymi podciągane w górę i ledwo to mieściło się w żądanym wymiarze, a i tak kilka było po przycieranych- haczyło chyba o kierownicę w rozjazdach,odbieraki ( ślizgi ) też były odkręcane).
Ogólnie ciekawie to wyglądało...
CoCu, obaj wiemy że najpierw był las a potem było metro... a biurowiec- cóż, pewnie to jeden wielki dom dla różnych zwierzaków ( jest w końcu sporo kryjówek)
Wczoraj późnym wieczorem nieco przypadkowo trafiłem na stronę: http://www.haloursynow.pl/artykuly/20-lat-metra-tak-sie-budowaly-tunele-i-stacje-na-u,3583.htm. Stało się to impulsem do poszukiwań zdjęć z budowy metra na Ursynowie. Ostatecznie udało mi się znaleźć kilkanaście, a na pewno gdyby szukać dalej, to by się znalazło i więcej. Ale mnie zafascynowało coś innego - jak miejsca ukazane na fotkach wyglądają dzisiaj. Posiłkując się zdjęciami Googla, starałem się zrobić porównanie na zasadzie dawniej (podczas budowy)/dziś. No i w sumie "zmarnowałem" na to kilka godzin w nocy. Efekty poniżej.
Należy zaznaczyć, że wykorzystując zdjęcia z poziomu ulicy Googla, a nie robiąc ich samemu, nie da się uzyskać identycznych całkowicie ujęć, gdyż nie wszystkie stare zdjęcia zostały wykonane w osi dzisiejszych ulic. Poza tym, część zdjęć została wykonana bardzo nisko, w wykopie, a zatem nawet samemu robiąc dziś zdjęcia nie udało by się uzyskać takiego ujęcia.
Z racji faktu, iż na Ursynowie mieszkałem niemal całe swoje życie, bardzo ułatwiło mi to identyfikację miejsc ukazanych na starych fotkach. Co prawda nawet ktoś nie z Warszawy, wykorzystując aplikację Google Earth mógłby dojść do tego gdzie każda z fotek została zrobiona, ale moja znajomość tych miejsc mi to bardzo ułatwiła. W przypadku części z nich jest ciężko uwierzyć że to jest to samo miejsce, ale wierzcie mi że na pewno nigdzie nie ma pomyłki.
Zdjęcia w kolejności od Kabat w stronę centrum.
tunel szlakowy między stacjami Kabaty a Natolin, w połowie długości
stacja Natolin
stacja Natolin, nie mogę jednak dojść co to za tuneliki, gdyż są one niskie w poprzek linii metra, wcześniej myślałem że to przejścia podziemne od południa, ale to mi też nie pasuje, ze względu na umiejscowienie, muszę to sprawdzić
to co wcześniej, tylko w innym ujęciu
tunel szlakowy między stacjami Natolin a Imielin, w połowie długości
tunel szlakowy między stacjami Natolin a Imielin, już przed samą stacją Imielin, w zasadzie to już rejon stacji
stacja Imielin, wyjście północne
tunel szlakowy między stacjami Stokłosy a Ursynów, już przed samą stacją Ursynów
tunel szlakowy między stacjami Stokłosy a Ursynów, już przed samą stacją Ursynów, rzekomo na starej fotce wbijanie pierwszego pala na budowie metra dnia 15 kwietnia 1983 r., datę tę uznaje się za rozpoczęcie budowy metra
tunel szlakowy między stacjami Ursynów a Służew, w połowie długości, nieco bliżej stacji Ursynów, trochę nie byłem pewny lokalizacji, ale sądzę że zdjęcie robiono z wiaduktu nieopodal
tunel szlakowy między stacjami Ursynów a Służew, w połowie długości, nieco bliżej stacji Ursynów, trzy różne ujęcia tego miejsca
tunel szlakowy między stacjami Służew a Wilanowska, kawałek za stacją Służew
tunel szlakowy między stacjami Służew a Wilanowska, kawałek za stacją Służew, nieco dalej niż wcześniejsze zdjęcia