• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Metro Warszawskie...

ziomus

Aktywny użytkownik
Wrzucam fotki lokomotywy manewrowej (lokomotywa z 2007 r. :) ) które zrobiłem 3 dni temu podczas dni transportu miejskiego w Warszawie. Na jednym zdjęciu widać skład Alstom pod plandeką oczekujący naprawy na poziomie P4.
 

Załączniki

Robiłem backup trafiłem w swym archiwum na taaaakie coś:D
DSCN3200.jpg
DSCN2516.JPG

Zdjęcie nocne : wagon serii 81 jedzie do Bydgoszczy na P5 ( po 1000000km), 09.2005
Zdjęcie dzienne:wagon serii 81 czeka na odjazd do Bydgoszczy na P5 ( po 1000000 km) 08.2005

Ciekawostką było to, że na własnych kołach pojechały tylko trzy wagony składu "03" - niestety już nie pamiętam które- do ZNTK MM. Powrót z powodów finansowych już na lawecie...


Pozdrawiam z MMz
 

CoCu

Znany użytkownik
I to jest właśnie głupie, że zamiast jechać na własnych kołach torami do ZNTK, to transportowano te wagony nocą na lawetach. Oczywiście chodzi o kasę. To skoro transport ponadgabarytowy specjalny jest bardzo drogi, to jak cholernie dużo musi brać PLK za jazdę po ich torach, skoro i tak taniej było na lawecie? To muszą być jakieś gigantyczne stawki.
 

piotr66

Znany użytkownik
To rzeczywiście zastanawiające, aż trudno uwierzyć że załadunek - transport ponadgab. - rozładunek kalkulował sie taniej. Może były jednak inne powody???
 

CoCu

Znany użytkownik
Nie, nie było. Dowiedziałem się o tym u źródła, a nie na zasadzie zasłyszanej plotki.
Torami, bocznicą do terenu Stacji Techniczno-Postojowej na Kabatach na własnych kołach zawsze transportowano nowe fabrycznie wagony. W taki sposób przybyły nowe pociągi rosyjskie (te z białymi czołami), oraz pociągi Inspiro. Na to wszystko są dowody, w postaci fotek dostępnych w internecie.
 

oelka49-26

Aktywny użytkownik
Alstom swoje składy z Chorzowa też transportował koleją do STP.
Natomiast transport pudeł do Mińska wyszedł taniej drogą, gdyż opłata za skorzystanie z infrastruktury PLK jest znacznie wyższa niż te za przekroczenie skrajni drogowej.
 
Dokładnie tak jak Oelka/Krzysiek napisał, PLK wtedy wystawiła takie kwoty w rozliczeniu, że taniej i szybciej było wziąć lawetę...
Ponadto, wagony były (zaciągane do ZNTK MM) przygotowywane odpowiednio do transportu, tj przekładnie były podciągane śrubami regulacyjnymi podciągane w górę i ledwo to mieściło się w żądanym wymiarze, a i tak kilka było po przycieranych- haczyło chyba o kierownicę w rozjazdach,odbieraki ( ślizgi ) też były odkręcane).
Ogólnie ciekawie to wyglądało...
 

Harry Potter

Znany użytkownik
He he he... gościa ktoś uświadomił, że pod trzecią szyną składa się uszy:D:D:D

Pozdrawiam z MMz:)

ps. pamiętam za czasów praktyk zawodowych jak pojechałem na próbę do tunelu - wyścig zając vs. 81 wygrała oczywiście 81:)
 

CoCu

Znany użytkownik
Ci "goście" to nie goście, tylko stali bywalcy terenu STP. Często kicają parami.

Spotkać też można kunę. Ciekawym widokiem jest, jak migiem wchodzi po pionowej ścianie budynku biurowca coś wielkości kota. :)
 

Harry Potter

Znany użytkownik
CoCu, obaj wiemy że najpierw był las a potem było metro... a biurowiec- cóż, pewnie to jeden wielki dom dla różnych zwierzaków ( jest w końcu sporo kryjówek)

Pozdrawiam z MMz:)
 

CoCu

Znany użytkownik
Wczoraj późnym wieczorem nieco przypadkowo trafiłem na stronę: http://www.haloursynow.pl/artykuly/20-lat-metra-tak-sie-budowaly-tunele-i-stacje-na-u,3583.htm. Stało się to impulsem do poszukiwań zdjęć z budowy metra na Ursynowie. Ostatecznie udało mi się znaleźć kilkanaście, a na pewno gdyby szukać dalej, to by się znalazło i więcej. Ale mnie zafascynowało coś innego - jak miejsca ukazane na fotkach wyglądają dzisiaj. Posiłkując się zdjęciami Googla, starałem się zrobić porównanie na zasadzie dawniej (podczas budowy)/dziś. No i w sumie "zmarnowałem" na to kilka godzin w nocy. Efekty poniżej.

Należy zaznaczyć, że wykorzystując zdjęcia z poziomu ulicy Googla, a nie robiąc ich samemu, nie da się uzyskać identycznych całkowicie ujęć, gdyż nie wszystkie stare zdjęcia zostały wykonane w osi dzisiejszych ulic. Poza tym, część zdjęć została wykonana bardzo nisko, w wykopie, a zatem nawet samemu robiąc dziś zdjęcia nie udało by się uzyskać takiego ujęcia.

Z racji faktu, iż na Ursynowie mieszkałem niemal całe swoje życie, bardzo ułatwiło mi to identyfikację miejsc ukazanych na starych fotkach. Co prawda nawet ktoś nie z Warszawy, wykorzystując aplikację Google Earth mógłby dojść do tego gdzie każda z fotek została zrobiona, ale moja znajomość tych miejsc mi to bardzo ułatwiła. W przypadku części z nich jest ciężko uwierzyć że to jest to samo miejsce, ale wierzcie mi że na pewno nigdzie nie ma pomyłki.

Zdjęcia w kolejności od Kabat w stronę centrum.

tunel szlakowy między stacjami Kabaty a Natolin, w połowie długości
01 - tunel Kabaty - Natolin - dawniej.jpg 01 - tunel Kabaty - Natolin - dziś.jpg

stacja Natolin
02 - stacja Natolin - dawniej.jpg 02 - stacja Natolin - dziś.jpg

stacja Natolin, nie mogę jednak dojść co to za tuneliki, gdyż są one niskie w poprzek linii metra, wcześniej myślałem że to przejścia podziemne od południa, ale to mi też nie pasuje, ze względu na umiejscowienie, muszę to sprawdzić
03 - stacja Natolin - dawniej.jpg 03 - stacja Natolin - dziś.jpg

to co wcześniej, tylko w innym ujęciu
04 - stacja Natolin - dawniej.jpg 04 - stacja Natolin - dziś.jpg

tunel szlakowy między stacjami Natolin a Imielin, w połowie długości
05 - tunel Natolin - Imielin - dawniej.jpg 05 - tunel Natolin - Imielin - dziś.jpg

tunel szlakowy między stacjami Natolin a Imielin, już przed samą stacją Imielin, w zasadzie to już rejon stacji
06 - tunel Natolin - Imielin - dawniej.jpg 06 - tunel Natolin - Imielin - dziś.jpg

stacja Imielin, wyjście północne
07 - stacja Imielin - dawniej.jpg 07 - stacja Imielin - dziś.jpg

tunel szlakowy między stacjami Stokłosy a Ursynów, już przed samą stacją Ursynów
08 - tunel Stokłosy - Ursynów - dawniej.jpg 08 - tunel Stokłosy - Ursynów - dziś.jpg
 

CoCu

Znany użytkownik
tunel szlakowy między stacjami Stokłosy a Ursynów, już przed samą stacją Ursynów, rzekomo na starej fotce wbijanie pierwszego pala na budowie metra dnia 15 kwietnia 1983 r., datę tę uznaje się za rozpoczęcie budowy metra
09 - tunel Stokłosy - Ursynów - dawniej, pierwszy pal.jpg 09 - tunel Stokłosy - Ursynów - dziś.jpg

tunel szlakowy między stacjami Ursynów a Służew, w połowie długości, nieco bliżej stacji Ursynów, trochę nie byłem pewny lokalizacji, ale sądzę że zdjęcie robiono z wiaduktu nieopodal
11 - tunel Ursynów - Służew - dawniej.jpg 11 - tunel Ursynów - Służew - dziś.jpg

tunel szlakowy między stacjami Ursynów a Służew, w połowie długości, nieco bliżej stacji Ursynów, trzy różne ujęcia tego miejsca
12 - tunel Ursynów - Służew - dawniej.jpg 12 - tunel Ursynów - Służew - dziś.jpg
13 - tunel Ursynów - Służew - dawniej.jpg 13 - tunel Ursynów - Służew - dziś.jpg
14 - tunel Ursynów - Służew - dawniej.jpg 14 - tunel Ursynów - Służew - dziś.jpg

tunel szlakowy między stacjami Służew a Wilanowska, kawałek za stacją Służew
15 - tunel Służew - Wilanowska - dawniej.jpg 15 - tunel Służew - Wilanowska - dziś.jpg

tunel szlakowy między stacjami Służew a Wilanowska, kawałek za stacją Służew, nieco dalej niż wcześniejsze zdjęcia
16 - tunel Służew - Wilanowska - dawniej.jpg 16 - tunel Służew - Wilanowska - dziś.jpg
 

Podobne wątki