• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Metro Warszawskie...

CoCu

Znany użytkownik
Nie mam szans na analizę wypadku w Moskwie, ze względu na zbyt małą ilość informacji. To zaś co wiemy to kilka głupich stwierdzeń powtarzanych słowo w słowo przez wszystkie media. Twierdzą że niby specjaliści te informacje podali. A zatem albo jest to oszustwo, albo specjaliści ale może od łodzi podwodnych, ale na pewno nie od kolei, a tym bardziej od metra.

Zanik napięcia, nagły czy nie, nie powinien powodować zatrzymania składu a tylko brak jazdy, czyli brak możliwości dalszego rozpędzania się. W żadnym z pociągów w Metrze Warszawskim nie załączy się hamowanie przy zaniku napięcia w trzeciej szynie (a nie "trakcji" jak podają media). Wręcz nawet nie ma prawa się załączyć, bo jest zasada że w sytuacji awaryjnej pociąg ma dojechać do stacji, a nie zatrzymać się w tunelu. I wątpię by gdzieś na świecie było tak że przy zaniku zasilania pociąg staje dęba. Po za tym, trudno chyba uwierzyć by w metrze tak długo istniejącym jak te w Moskwie, dopiero pierwszy raz się zdarzyło że był zanik napięcia w trzeciej szynie, skoro to miałoby doprowadzać do takich konsekwencji. W Warszawie bardzo rzadko kiedy, ale czasem zdarza się zanik i z tego powodu nie załącza się hamowanie.

Hamowanie awaryjne nie wywołuje wykolejenia składu, czy też jego części. W naszym metrze nie raz jest wdrażane hamowanie awaryjne i nic z tego powodu się nie dzieje złego. Mało tego, to mało który pasażer wie że właśnie takie hamowanie nastąpiło, bo wbrew pozorom wcale nie jest bardzo silne. Czemu? Bo hamowanie takie musi mieć odpowiednią wartość, nie za dużą, by koła były hamowane, a nie zblokowane, bo wtedy mogłoby dojść do poślizgu. Po za tym, pociągi metra mają bardzo skuteczne hamowanie elektryczne, używane przy hamowaniu w stacji i jest ono tylko nieznacznie słabsze niż czysto pneumatyczne awaryjne.

Odpowiadając na pytania.
1. Nie wiem jaki typ pociągu uległ katastrofie, ale nie był to chyba zwykły skład rosyjski, jakie posiadamy.

2. Częściowo odpowiedziałem na to powyżej. Nie, u nas coś takiego jak media podają nie jest możliwe.

Moim zdaniem przyczyna jest zupełnie inna, ale ktoś wymyślił pierwszą lepszą głupotę, a inni to powtarzają z braku rzetelnych informacji, nie wiedząc jakie głupoty podają.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
No gdzieś powiedzieli, że do wykolejenia doszło na głowicy rozjazdów (skład pojechał "na krzywo", wykoleił się i uderzył w ścianę - dlatego doszło do spiętrzenia wagonów). Tyle, że to tłumaczenie jest również dziwne. Po pierwsze nie wierzę, że nie mają tam semaforów, które informują maszynistę o ograniczeniu prędkości. Ba! Jestem prawie pewien, że tak jak u nas, tak i tam mają SOP (ATP), który zareagowałby odpowiednio wcześniej. Chyba, że jest tak, iż odłupał się kawałek tunelu i spadł na tory...
 
Może by tak przy okazji wątku dodawać fotki każdej stacji metra - na powierzchni jak i pod...Wcale tego nie ma w wątku, a tak będzie już jakaś poglądówka:)
...Tak wygląda pięknie przystanek Metro Stadion Narodowy( na powierzchni) :). Zdjęcie z pociągu wieczorem....:). i zdjęcie wiat stacji Metro Stadion Narodowy.

20141020_230250 Metro Stadion.jpg









20141020_230253 Metro Stadion.jpg
[DOUBLEPOST=1413971848,1413971494][/DOUBLEPOST]...Wybór koloru wiat wejściowych do podziemnej części metra przy dworcu Wileńskim ( ponury, farbkowo - GS.owski kolor niebieski, udający kolor "ultramaryna") jest okropny:confused:. Wnosi jakiś nieokreślony, dramatyczny klimat w tę przestrzeń. Szkoda ,że nie jest to np.kolor pomarańczowy lub żółty - zdecydowanie by rozświetlał okolicę, tak przy deszczowej jak i słonecznej pogodzie...Ale to moje subiektywne odczucie....:gwizd:.
 
Ostatnio edytowane:
Sorry Daniel, ale moim zdaniem kolor daszka stacji Stadion Narodowy to totalna głupota. Stadion jest, jak wiemy, koloru czerwonej torby na zakupy obywatela WNP, zatem daszek również taki powinien być - podobnie jak kolorystyka przystanku kolejowego W-wa Stadion...
Co do Dw. Wileńskiego zgadzam się.
Poza tym zobaczymy ile czasu toto wytrzyma, przecież już przynajmniej dwa razy wymieniali te gięte szyby przy wejściu do stacji Plac Wilsona, bo jakiś znajomy Froga "się nie wyrobił"...
 

yahya

Znany użytkownik
Koledzy, zauważyłem dziś poc. Alstomu bodaj z wagonem nr 1005 ze zmienioną kolorystyką -- czyżby był po jakiejś naprawie? Wzdłuż ma naklejony żółty pasek, a w środku niebieskie fotele zmienione na "warszawską" czerwoną tapicerkę. Widać, że kolorystyką ma nawiązywać do wagonów Inspiro.
 

CoCu

Znany użytkownik
Pociągi Alstom typu Metropolis 98 doczekały swoich pierwszych napraw głównych. Przy okazji tych napraw ma być nieco zmieniana kolorystyka pudeł, poprzez zmianę niebieskiego paska na żółty. Zapewne ma to na celu upodobnienie do malatury wagonów Siemens Inspiro.
Wagon 1005 jaki widziałeś jest wagonem należącym do składu numer 17, a tenże jest pierwszym jaki taką naprawę przeszedł i już znajduje się w ruchu. Ponoć do końca roku na pozostałych wagonach Alstomu ma zostać wprowadzona taka sama zmiana, ale musiałoby to nastąpić niezależnie od napraw głównych, bo przecież nagle nie zostanie przeprowadzona naprawa główna kilkunastu składów.
Przy okazji naprawy głównej pociągu numer 17 zmieniono obicie siedzeń pasażerskich na zupełnie nowe, i jak widać, zgodne ze stosowanym w innych pojazdach komunikacji miejskiej w stolicy. Dodatkowo zaś, tylną ścianę kabiny maszynisty obłożono stalą nierdzewną, co pozytywnie wpłynie na wygląd wnętrza wagonu, gdyż ścianki te są bardzo niszczone szczególnie poprzez rowerzystów, którzy opierając rower o ścianę rysują jej poszycie, co w efekcie po pewnym czasie daje masę bardzo nieestetycznych rys.
 

yahya

Znany użytkownik
Pociągi Alstom typu Metropolis 98 doczekały swoich pierwszych napraw głównych. Przy okazji tych napraw ma być nieco zmieniana kolorystyka pudeł, poprzez zmianę niebieskiego paska na żółty. Zapewne ma to na celu upodobnienie do malatury wagonów Siemens Inspiro.
Wagon 1005 jaki widziałeś jest wagonem należącym do składu numer 17, a tenże jest pierwszym jaki taką naprawę przeszedł i już znajduje się w ruchu. Ponoć do końca roku na pozostałych wagonach Alstomu ma zostać wprowadzona taka sama zmiana, ale musiałoby to nastąpić niezależnie od napraw głównych, bo przecież nagle nie zostanie przeprowadzona naprawa główna kilkunastu składów.
Przy okazji naprawy głównej pociągu numer 17 zmieniono obicie siedzeń pasażerskich na zupełnie nowe, i jak widać, zgodne ze stosowanym w innych pojazdach komunikacji miejskiej w stolicy. Dodatkowo zaś, tylną ścianę kabiny maszynisty obłożono stalą nierdzewną, co pozytywnie wpłynie na wygląd wnętrza wagonu, gdyż ścianki te są bardzo niszczone szczególnie poprzez rowerzystów, którzy opierając rower o ścianę rysują jej poszycie, co w efekcie po pewnym czasie daje masę bardzo nieestetycznych rys.
Dziękuję za odpowiedź! Czy w czasie tej naprawy głównej wymieniano jakieś podzespoły, np. napęd, przetwornice, osprzęt w kabinach maszynistów, oświetlenie, itp.?
 

CoCu

Znany użytkownik
Piszesz o Metropolisach? Dużo ładniejsze by były, gdyby wzorem wizualizacji przednie reflektory były jak "łezki", rozciągnięte na boki, a nie reflektory jak od Malucha.
 

Podobne wątki