• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Metro Warszawskie...

Łukasz k

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#82
Zbyszku,

To był program o mega fabrykach (ten sam cykl co opisywał fabrykę Ferrari, czy Porsche, Boeinga). Był jeden odcinek co był pokazany cykl produkcji wagonów metra (Bombardier??) dla NYC. Tam właśnie pokazywali te wagony w produkcji, na próbach, u przewoźnika, a także jak kończą te stare. Ewentualnie "Niesamowite Konstrukcje". Był też program o katastrofach, m.in. kolejowych (nie mylić z cyklem: "Katastrofa w przestworzach"). Było tam m.in o Eshede, katastrofie koło pewnego miasta w Californii, w Kanadzie. Nie pamiętam dokładnie, gdyż mając dość bananowych twarzy polityków wywaliłem TV w zeszłym roku i mam święty spokój.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#83
Pytanie do Ciebie CoCu: Naprawy główne prędzej, czy później się skończą, wówczas Alstomy wrócą, a co z Siemensami ? Będą stały na "wolnym" na Kabatach, czy może kolejne "ruski" pójdą się ogrzać w cieple acetylenowego ?
Z całą pewnością, ktoś kalkulując ilość potrzebnych nowych pociągów nie zakładał czegoś takiego, że ileś ich sztuk będzie potrzebnych tylko przez jakiś czas, a później się to odstawi w krzaki. Takie myślenie byłoby bardzo nieekonomiczne, a tabor nie kosztuje paru złotych. Za jakiś czas Alstomy będą miały naprawy główne. "Ruskie" też już mają znów bliżej niż dalej do drugiej naprawy głównej. Ileś tam pociągów trzeba na nowa linię. Zapewne zakłada się rozbudowę drugiej linii, a zatem i potrzebę wpuszczenia tam większej ilości składów, niż w początkowym okresie. Może też kilka "rusków" pójdzie na złom. Reasumując, nowe pociągi raczej będą miały co robić.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#84
Wszyscy gadają tylko o "Pendolino", podczas gdy w stolicy już od dawna jest kilka nowych pociągów metra Siemens Inspiro, które obecnie wykonują jazdy doświadczalne na torze prób na STP Kabaty, oraz nocą w tunelu.

Oraz jeszcze jedna ciekawostka. Metro Warszawskie już od jakiegoś czasu ma także nową lokomotywę. Ma oznaczenie serii LM-400.00. Producentem jest Zakład Pojazdów Szynowych w Stargardzie Szczecińskim.
306d77ce-4f57-11e2-b986-0025b511229e_resize.jpg 2fe26aa8-4f57-11e2-8a92-0025b511229e_resize.jpg
30e01126-4f57-11e2-a2b9-0025b511229e_resize.jpg 88405a71a592fc010564043d3d10f46d_d.jpg
Pierwsze trzy fotki pochodzą ze strony http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,nowa-lokomotywa-metra-do-zadan-specjalnych,71633.html, ostatnia ze strony http://www.rynek-kolejowy.pl.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#88
Reakcje
1.731 13 0
#89
Ta tez jest prześliczna:) W ogóle kocham manewróweczki, więc oczywiście największy sentyment mam do tych starszych choćby typu ( chyba KOLZAM )stojącą dalej w tle, ale te małe, nowoczesne, żółte cacunia są też cudne:p
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#90
To z tyłu to już tylko drezyna, a nie lokomotywa. Faktycznie produkcji Kolzamu. Metro ma ich kilka. Zupełnie inne zadania wykonują lokomotywy, a inne drezyny.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#93
A propos, to z chęcią bym napisał jakiś artykuł, a przynajmniej kilka słów na temat tego toru testowego (a w zasadzie dwóch), ale niestety z braku czasu nie mam kiedy.
W każdym razie jest to bardzo interesujące miejsce. Ośrodek testowy należy do Siemensa, jednak korzystają z tych torów także i inni producenci. Zresztą zainteresowanie jest bardzo duże. W pętli większej jeżdżą pociągi z maksymalną prędkością 160 km/h. Obecnie były tam testowane pociągi Eurostar, oraz najnowsza generacja pociągów ICE.
Ośrodek ma tę wielką zaletę, iż można na tych torach zasymulować w zasadzie każdy z używanych na świecie systemów zasilania sieci trakcyjnej. A to pozwala na testy pociągów elektrycznych wszelkiego typu. Od tramwajów, przez pociągi metra i podmiejskie, do super szybkich składów zespolonych.
Położony jest w pewnym oddaleniu od miasteczek, dookoła jest pełno drzew, zaś między nimi hasają sarny.
Przed ośrodkiem znajduje się hotel Sternzeit (nieco na wyrost 4-gwiadkowy) a w nim sale wykładowcze oraz makieta ośrodka w skali H0.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#94
Zapomniałem wcześniej napisać, że dziś koło południa premierę liniową będzie miał pociąg Siemens Inspiro.
Zaś już od jutra dwa pociągi mają planowo jeździć.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#99
Wagony składu wyposażone są w specjalne zawory. Jedne w zależności od obciążenia (pasażerami) upuszczają, bądź podpompowują powietrze w poduszkach powietrznych zawieszenia drugiego stopnia, prościej mówiąc w tych na jakich pudło opiera się na wózku. Drugie zaś w zależności od przechyłu pudła (na łukach, czy nierównomiernego obciążenia), także regulują poziom ciśnienia we wspomnianych poduszkach, ale tylko z jednej strony wagonu, a nie z obu, jak w pierwszym przypadku.
I o to tu chodziło w tym artykule.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tramwaje i metro 2
Tramwaje i metro 0
Tramwaje i metro 5
Tramwaje i metro 9
Tramwaje i metro 49

Podobne wątki