• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Metro Warszawskie...

CoCu

Znany użytkownik
#61
Znów trafił się samobójca. Ale tym razem był to "profesjonalista". Nie wdając się w przykre szczegóły, napiszę tylko że wiedział jak się za to zabrać, by nie pozostawiać niczego przypadkowi. No i mu się udało zakończyć ze sobą. Współczuję rodzinie i znajomym tej osoby.
Jednocześnie napiszę, że zdecydowana większość prób samobójczych w metrze warszawskim kończy się fiaskiem, ewentualnie utratą którejś z kończyn.

Oczywistym jest, że człowiek podejmujący próbę samobójczą nie myśli racjonalnie, ale widać tacy ludzie probujący skończyć ze sobą w metrze nie są świadomi, że:
- narażają maszynistę na mocne przeżycie, gdzie nie każdy maszynista jest w stanie się po czymś takim pozbierać i wrócić do wykonywania zawodu,
- utrudniają życie dziesiątkom a nawet setkom tysięcy ludzi (jeśli dzieje się to w godzinach szczytu), którzy chcą szybko dotrzeć do miejsca do którego się udają, a nie mogą bo w takich przypadkach ruch po jednym bądź obu torach jest wstrzymywany,
- robią wielkie przedstawienie ku uciesze gapiów, szczególnie jak próba jest nieudana i delikwenta wyciągają spod jakiegoś wagonu, nie raz z odciętą jakąś kończyną.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#63
Na życzenie kolegi CoCu kilka zdjęć nowego wagonu Siemensa dla waszawskiego metra, Wagon miał wczoraj oficjalną premierę na Innotrans w Berlinie. Warunki do fotografowania nie są tu najlepsze, więc i zdjęcia nie są rewelacyjne.

IMG_0318.JPG
IMG_0321.JPG
IMG_0241.JPG
IMG_0236.JPG
 

CoCu

Znany użytkownik
#64
Dziękuję bardzo. Zdjęć wnętrz kabiny nie posiada Pan? Strasznie to mnie akurat interesuje.
Ale co ciekawe, widać że w kabinie nawet jest już zamontowana maska ucieczkowa i apteczka pierwszej pomocy, identyczne jak te co są w innych naszych pociągach. :)
 

CoCu

Znany użytkownik
#66
Właśnie też szukałem w sieci fotek kabiny i też znalazłem. :)
Wcześniej były tylko wizualizacje, teraz już są fotki prawdziwego wnętrza, bo dziennikarze porobili na trwających targach w Berlinie.
 

rocketman

Aktywny użytkownik
#67
Straszydło. Niewiele ładniejsze od tych ruskich wagonów. A co to za ekrany na środku? Przejść się chyba nie da normalnie. Dobrze że to nie tramwaj bo by sobie ktoś głowę rozbił na nierównym torowisku.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#69
Jeszcze kilka fotek. Do kabiny się nie dopchałem, może później się uda, ale już ktoś wyżej zdjęcie wkleił, a więcej nic się i tak nie da zrobić. Tam jest dość ciasno i widoczność do przodu raczej średnia.

IMG_0354.JPG
IMG_0351.JPG
IMG_0349.JPG
IMG_0348.JPG
 

Cobrix

Aktywny użytkownik
#70
Nie wyzywajcie sie na mnie od razu jezeli to stary temat, ale moglby ktos pokrotce wyjasnic dlaczego akurat te sklady Siemensa kupiono dla metra? Ani to jakos szczegolnie ladne, ani pewnie tanie. Pesa tworzy ladne zestawy i jak widac doceniono je nawet w DE. Dlaczego nie mozna bylo zlozyc zamowienia w polskiej firmie? Gdzies wyczytalem ze projektowanie tego nowego loka zajelo im 1,5 roku. Z tego co sie orientuje metro zamowilo te sklady na druga linie bo pierwsza chyba obsluguja te radziecke ....znaczy rosyjskie :) wiec czas na stworzenie projektu byl. Czy sklady dla metra jakos drastycznie sie roznia od innych zestawow, ze Pesa nie byla w stanie sprostac wymaganiom ?
 

Irokez46

Znany użytkownik
#72
Dobrze że pod ziemię przejechać się ciemnym tunelem schodzę żadko bo widoku tego paskudztwa za często bym nie wytrzymał.Co do samych monitorów to już wiadomo że mają wylądować na bokach tak jak jest to teraz stosowane w wagonach warszawskiego metra.
 

CoCu

Znany użytkownik
#73
Cobrix, oto odpowiedź dla Ciebie. Po kolei.

Metro działa na zasadach jak firmy państwowe. Zatem każda rzecz (nawet najmniejsza pierdoła o zgrozo!) musi być zakupowana w drodze przetargu. Do przetargu przystąpiły trzy firmy, w tym jedna rosyjska, zaś Siemens z nich wszystkich wydawał się najsensowniejszy. Każdy z oferentów by przystąpić do przetargu musi spełniać pewne wymagania określone przez zamawiającego. Przy zakupie taboru, często dodaje się warunek, że przystępujący powinien mieć na koncie jakąś tam ilość podobnych zbudowanych pojazdów. Chodzi o to, by miał doświadczenie w tym co ma zbudować. Niektóre firmy nie spełniają takich warunków, więc łączą się w konsorcja z innymi firmami, dzięki czemu Siemens starował z Newagiem. Sam Newag by zapewne nie spełniał warunków przetargu, a tak to z Siemensem spełnia. Teraz zresztą Newag podpisuje umowy z zagranicznymi producentami tramwajów, po to by móc swoje produkty wystawiać do przetargów. W przetargach w zasadzie zawsze najważniejsza jest cena. Ostatecznie oferta Siemens/Newag była najkorzystniejsza, więc wygrali. Skoro wygrali oni, znaczy to tyle że inni albo chcieli jeszcze więcej pieniędzy, albo nie startowali wcale w przetargu.

Z tego co napisałem wyżej, masz odpowiedź czemu nie można złożyć po prostu gdzieś zamówienia. Prywatne firmy tak działają, a państwowe nie mogą, by nie było podejrzeń o jakieś nieczyste interesy (a i tak są).

Składy Siemensa nie będa tylko na II linię metra. Z 35 zamówionych sztuk, 20 trafi na II linię, reszta na pierwszą. Możliwe że kilka najstarszych składów rosyjskich pójdzie na złom, zaś zwiększona liczba składów niedługo będzie bardzo potrzebna, gdyż Alstomy wkrotce będą przechodziły naprawy gówne i coś musi za nie jeździć.

Pesa zapewne dlatego nie startowała, że nigdy składów dla metra nie zbudowała, więc nie spełniała istotnego warunku przetargu. Zaś skład metra różni się nieco od klasycznego, bo mimo iż jest na prąd, to nie posiada odbieraków klasycznych na dachu, a innej konstrukcji na wózkach, oraz napięcie zasilania jest znacznie mniejsze.
 
#80
[

Składy Siemensa nie będa tylko na II linię metra. Z 35 zamówionych sztuk, 20 trafi na II linię, reszta na pierwszą. Możliwe że kilka najstarszych składów rosyjskich pójdzie na złom, zaś zwiększona liczba składów niedługo będzie bardzo potrzebna, gdyż Alstomy wkrotce będą przechodziły naprawy gówne i coś musi za nie jeździć.
Ilekroć odwiedzałem Warszawę to zawsze wolałem rosyjskie wagony ze względu na wywietrzniki w suficie, które w godzinach największego zapełnienia dość sprawnie podnosiły komfort podróży. Jednak też zdaję sobie sprawę, że żadne urządzenie mechaniczne nie jest na wieczność i kres jego eksploatacji kiedyś nadejść musi. Ich mankamentem (z punktu widzenia pasażera) była hałasująca sprężarka pod podłogą. Czasem widziałem jak ludzie (zapewne przyjezdni) potrafili się wystraszyć, gdy następował jej rozruch/start.

Pytanie do Ciebie CoCu: Naprawy główne prędzej, czy później się skończą, wówczas Alstomy wrócą, a co z Siemensami ? Będą stały na "wolnym" na Kabatach, czy może kolejne "ruski" pójdą się ogrzać w cieple acetylenowego ?

P.S. W metrze nowojorskim jest praktykowane, że stare wagony wybebeszają, ładują to na jakąś barkę, a następnie przy pomocy specjalnego urządzenia na barce wrzucają do rzeki. Potem stanowią atrakcję turystyczną dla nurków ;-)
Mają tam jeszcze parę składów z początków XXw. (kilka także w muzeach zostało zachowanych, oraz zbiorach prywatnych), które mają być sukcesywnie zastąpione przez nowe (proceder cały czas postępuje, z tym że jak wycofają w/w to pewnie kolejne - z lat 60,70 pójdą na lekcje pływania). Był o tym w zeszłym roku program na kanale National Geographic - polecam, bo czasem idzie coś ciekawego z dziedziny kolei.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tramwaje i metro 0
Tramwaje i metro 3
Tramwaje i metro 9
Tramwaje i metro 5
Tramwaje i metro 49

Podobne wątki